Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
nowe peżoty w pewnej firmie
Autor Wiadomość
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-09, 15:32   

Problemem właśnie nie było paliwo, tylko coś z konstrukjcją samochodów. To już serwis się będzie męczył. Generalnie peżoty nie nadają się do użytku poniżej -15. Posłuchali naukowców od efektu cieplarnianego, którzy kłapali cały czas, że zim już nie będzie ;)

Brawa!
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-01-09, 16:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-01-09, 16:26   

tvn24.pl/50-autobusow-nie-moglo-ruszyc-unieruchomil-je-mroz,
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-01-09, 16:59   

Po przeczytaniu umacnia mnie wniosek, że nigdy disla dlatego nabyłem z silnikiem benzynowym.
Powodzenia przy uruchamianiu ropniaków.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-09, 18:21   

Mnie dziś jednak Iveco 3.0 w dieslu :-D odpaliło bez problemu przy staniu od czwartku. Oczywiście żaden wielki sukces ale pisanie że benzyna lepiej odpala to kolejny mit. W dieslu świece można nagrzewać a w benzynie nic :mrgreen:
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-09, 18:26   

Lza napisał/a:
Problemem właśnie nie było paliwo, tylko coś z konstrukjcją samochodów. To już serwis się będzie męczył. Generalnie peżoty nie nadają się do użytku poniżej -15. Posłuchali naukowców od efektu cieplarnianego, którzy kłapali cały czas, że zim już nie będzie ;)

Brawa!


Jak padł po kilku kilometrach to coś musiało zamarznąć i na pewno to nie wina konstrukcji ale albo tego "blue" albo paliwa. Stawiam nawet na to "blue". Dupna konstrukcja by nie odpaliła w cale.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-09, 19:16   

Lza napisał/a:
Problemem właśnie nie było paliwo, tylko coś z konstrukjcją samochodów.


Napisał byś co konkretnie, inaczej wątek trochę bez sensu się zakończy.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-09, 20:08   

AdBlue krystalizuje poniżej -11 C - teoretycznie jest podgrzewacz ale pracuje on tylko podczas jazdy - jak był duży mróz to mogło zamarznąć w przewodach doprowadzających ze zbiorniczka. W niektórych silnikach w przypadku awarii ukladu dozującego AdBlue silnik pozwoli na jedno uruchomienie i dalej koniec - trzeba odwiedzić serwis.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-09, 20:32   

DrOzda napisał/a:
AdBlue krystalizuje poniżej -11 C - teoretycznie jest podgrzewacz ale pracuje on tylko podczas jazdy - jak był duży mróz to mogło zamarznąć w przewodach doprowadzających ze zbiorniczka. W niektórych silnikach w przypadku awarii ukladu dozującego AdBlue silnik pozwoli na jedno uruchomienie i dalej koniec - trzeba odwiedzić serwis.


To jakaś paranoja, jak można coś takiego sprzedać na rynki, na których mniej niż -11 jest dość normalnym zjawiskiem?
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-09, 22:00   

Nie wiadomo, autka miały jechać na serwis, ale dziś pierwszy dzień roboczy po mrozach i było tylko -5. Wszystkie podobno zmartwychwstały i nawet wezwania do serwisu poznikały. Być może adBlue, ale dziwne nieco, bo te auta są z 2014/2015 roku i wtedy chyba jeszcze nie było adBlue. Po prostu francuska lipa. Tak to jest jak światopogląd konstruktorów zaczyna i kończy się na Francji.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-01-09, 22:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-09, 23:17   

Cav napisał/a:
To jakaś paranoja, jak można coś takiego sprzedać na rynki, na których mniej niż -11 jest dość normalnym zjawiskiem?

Napisałem już wcześniej dla pierdzistołków z Brukseli takie temperatury w ich Excelach oraz w danych z Eurostatu nie istnieją. W związku z tym czekamy na normę Euro7 która pozwoli na jazdę wyłącznie w temperaturach powyżej "0" bo spaliny będą czyszczone poprzez przepuszczanie ich przez wodę
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-09, 23:49   

Pierdzi-stołki nie mają nic do rzeczy. Normy ekologiczne są dobre. (Ich brak właśnie widać w Polsce - stężenia zanieczyszczeń przekroczone dziesiatki a gdzieniegdzie tysiące razy).

Tylko jedna firma nie potrafi pojąć, że gdzieś poza Francją są przymrozki. jakoś inne marki sobie radzą z mrozami a spełniają te same normy.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-01-09, 23:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-01-10, 02:18   

Co mają do tego normy jak smog w PL w 90 % powstaje przez dziadów palących w zły sposób mokrym węglem ?
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-01-10, 02:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-10, 09:18   

Jakaś część smogu jest od motoryzacji.
_________________
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-01-10, 10:01   

Niestety, ale za pył podwieszony PM 10, PM 2.5 w dużej mierze odpowiadają
Fruxo napisał/a:
przez dziadów palących w zły sposób mokrym węglem

i śmieciami.
W moim regionie tej nocy dopuszczalne stężenie PM było przekroczone o 1500 %.
W Rybniku władze zarządziły, że zajęcia szkolne są odwołane przez dwa dni - ale jak wiemy to tylko "problem teoretyczny".
_________________
enjoy the silence
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-01-10, 10:29   

gregorisan napisał/a:
W moim regionie tej nocy dopuszczalne stężenie PM było przekroczone o 1500 %.
W Rybniku władze zarządziły, że zajęcia szkolne są odwołane przez dwa dni - ale jak wiemy to tylko "problem teoretyczny".
W Radomiu nie wiem, ile było, ale jeszcze dotąd w życiu czegoś takiego nie widziałem. Niczym mgła, widoczność gdzieś na 200-250 metrów i smród walący z wszystkich okien. Musiałem wszystkie pozamykać (zwykle są rozszczelnione). Nawet na trzecim piętrze w bloku, który jest usytuowany względnie wysoko w porównaniu do innych części miasta.
Lza napisał/a:
Jakaś część smogu jest od motoryzacji.
Jakieś 10-12%, 80% związane jest z piecami węglowymi.
mojo napisał/a:
Mnie dziś jednak Iveco 3.0 w dieslu :-D odpaliło bez problemu przy staniu od czwartku. Oczywiście żaden wielki sukces ale pisanie że benzyna lepiej odpala to kolejny mit. W dieslu świece można nagrzewać a w benzynie nic :mrgreen:

40ton.net/fiat-ducato-3-0-multijet-2009-roku-przejechal-juz-milion-kilometrow-dzielnie-zarabia Czytać również komentarze (ktoś pisze o 1,3mln). Dla wszystkich, którzy twierdzą, że diesle to samo zuo, że wtryski padają i turbiny :mrgreen:
Mój staruszek H. CRDi trzycylindrowy zapala, w styczniowe mrozy, z jedną sprawną świecą żarową.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2017-01-10, 10:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-10, 10:44   

rafal_rx napisał/a:
Jakieś 10-12%, 80% związane jest z piecami węglowymi.


Zależy gdzie. W każdym razie wymuszenie spełniania norm spalin jest pozytywne. Powinny być ostre kontrole pod tym kątem na SKP.
_________________
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-10, 11:16   

We wszystkich "uzdrowiskach" typu Zakopane czy Krynica na pewno. Pamiętam noclegi u zakopiańskiego taksiarza 20 lat temu - czego żona nie spaliła w piecu to wywoził i wrzucał do publicznych śmietników - wogóle nie mieli pojemnika na śmieci na podwórku :shock:

Lza napisał/a:
Być może adBlue, ale dziwne nieco, bo te auta są z 2014/2015 roku i wtedy chyba jeszcze nie było adBlue.

Jak nie było ? Wszystkie HDI od 2014 mają już AdBlue na pokładzie (no i jeszcze Eolys do dopalania mokrego FAP) a dostawczaki miały nawet wcześniej.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-01-10, 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-10, 11:52   

Traktory też od dawna z AdBlue są.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-10, 12:06   

Jak rok temu rozpytywałem od C4GP, to chwalili się że dopiero co wymyślili silnik BlueHdi z wtryskiem adBlue i z normalnym wlewem adBlue. Wcześniej to chyba jakaś ukryta opcja francuska była. Ani wlewu ani informacji, ani nawet symbiolu BlueHdi.

Ciężarówką a AdBlue (Iveco Stralis) jeździłem już 8 lat temu, ale nic nie zamarzało. Tzn. pewnie zamarzało, ale był jakis ystem który wiedział, że zamarzło i rozmrażał nie męcząc tym kierowcy.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-01-10, 12:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-01-10, 13:29   

kapelusznik napisał/a:
Traktory też od dawna z AdBlue są.
Są też DPF-y customowe do traktorów. Na wydech montujesz, czyjniki są, a w kabinie panel informacyjny, sam musisz pilnować różnicy ciśnień i temp. filtra. Lecz w realu tego jeszcze nie widziałem.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-10, 15:43   

Są też ciągniki z DPF fabrycznym. Widziałem kiedyś porównanie 2 analogicznych modeli różniących się tylko tym czy ma adBlue czy DPF i konkluzja była że adBlue lepsze z zastrzeżeniem w kwestii zamarzania czynnika, ale są wbudowane grzałki.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-10, 15:47   

Grzałki niestety działają tylko w czasie jazdy. W dużych ciężarówkach może nie mieć to znaczenia bo te samochody niemal non-stop są w ruchu (no mają przerwy na rozładunek i odpoczynek kierowców) ale w samochodach osobowych po kilku dniach na mrozie to już może być problem.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-10, 17:54   

Z moich doświadczeń sprzed 2 i więcej lat odnośnie służbowego diesla wynika że :
-kontrola stanu świec żarowych i akumulatora jesienią - obowiązkowo
-tankowanie na znanych sieciówkach - to akurat nie tylko zimą
-info ze stacji własnej Orlenu - standardowy ON wg polskiej normy zachowuje swe właściwości do -20 st. C. - potem albo ON arktyczny, albo dodatki do paliwa
-przy stosowaniu powyższych zasad diesle w firmie odpalały ZAWSZE.

Najgorsze są wieści odnośnie zamarazającego AdBlue w najnowszych dieslach - nie bardzo widzę jak temu zaradzić z poziomu użytkownika. Nie każdy ma dostęp do ciepłego garażu...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-10, 20:43   

w Daciach nie ma adblue bo Renault używa NOx trap zamiast dotrysku mocznika.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-11, 14:46   

Francuska myśl tehcniczna ;)

_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne