Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia lodgy 1,6 SCE - obroty silnika
Autor Wiadomość
Stachu_89 
Stachu_89


Marka: Dacia
Model: Lodgy (prawdopodobnie)
Silnik: 1,6 sce 100km (prawdopodobnie)
Rocznik: 2016
Wiek: 27
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 11
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-01-10, 18:18   Dacia lodgy 1,6 SCE - obroty silnika

Witam.
Użytkuję nową Dacię od 7-8 miesięcy
Od pewnego czasu zauważam denerwujące zjawisko.
Gdy silnik wybudza się ze start/stopu i przystępujemy do ruszenia autem obroty nie zmniejszają się przy zmianie biegu z 1 na 2 .
Najprościej jak mogę to wytłumaczyć ----> zapinam jedynkę , ruszam , rozpędzam auto do prędkości przy której silnik na pierwszym biegu ma np 2-2,5 tys obrotów. Gdy wciskam sprzęgło by zmienić bieg na drugi obroty nie spadają tylko trzymają się na tym samym poziomie co przed wciśnięciem pedału sprzęgła. Stan ten trwa nawet 2-3 sekundy , dopiero po tym czasie obroty powoli spadają. Gdy nie czekam aż obroty spadną i wrzucam drugi bieg samochód lekko szarpie co jest oczywiste biorąc pod uwagę obroty silnika przy zmianie biegu. Gdy ruszam samochodem który był cały czas na chodzie problem nie występuje . Pojawia się on jedynie podczas ruszania po wybudzeniu ze start/stopa Byłem z tym w serwisie ( jak z kilkoma innymi drobnostkami o których napiszę na końcu ) Pani w serwisie powiedziała że ten typ tak ma... Tylko , że problem zaczął przybierać na wadze. Na chwilę obecną obroty trzymają się w miejscu również przy zmianie biegu z drugiego na trzeci. W ostatnim czasie ( ostatnie mrozy ) zauważyłem że jak silnik jest zimny po wciśnięciu sprzęgła obroty bardzo wolno spadają nawet gdy silnik nie wybudza się ze start/stopu. Czy ktoś z Was miał podobnie ? Atakować serwis teraz czy czekać do pierwszego przeglądu ??

Miałem problem również z piszczącymi hamulcami po ich rozgrzaniu - zimne nie piszczą . Ten temat serwis jednak również zignorował.. chodź teraz przyszła zima problem się skończył.
Ostatnią sprawa z jaką bym się chciał z Wami podzielić to delikatne stukanie w tylnej części pojazdu które pojawia się przy nawet bardzo małych nierównościach. Tym akurat serwis się o dziwo zajął. Podobno nasmarowali klamki od drzwi , trochę pomogło lecz nie do końca i nadal trochę słychać. Jednak z biegiem czasu jest jakby tego więcej. Pewny jestem jedynie tego , że ten dźwięk nie pochodzi z zawieszenia.

Przepraszam za tak długie wywody ale naprawdę długo zbierałem się z napisaniem tego posta , aż w końcu postanowiłem działać. Proszę tylko o rady i spostrzeżenia innych użytkowników Daćki :)

Gorąco pozdrawiam
 
rimo 
rimo



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI/LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 260
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-01-10, 19:07   

Co do delikatnego stukania z tyłu. Miałem podobnie w Sandero. Klucz do kół obijał się o lewarek.
_________________

 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 311
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-11, 09:12   

Mam ten sam silnik i się tak nie zachowuje. Obroty po wybudzeniu ze S&S idą lekko do góry (co można wykorzystać do płynnego ruszenia), ale tak do 1,5 tysiąca jak nie mniej nawet. I - jeśli nie dodam gazu - od razu spadają. Ogólnie nagrzany silnik na luzie ma ok. 800 obrotów, z wciśniętym sprzęgłem i włożonym biegiem - tysiąc.
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :)
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 184
Skąd: wawa/cz-wa
Wysłany: 2017-01-11, 09:31   

U mnie wzrost obrotów w okolice 2/2,5 tys zaczął pojawiać się zimną ale tylko po odpaleniu zimnego silnika raz za razem - S&S mam wyłączony.
Mniej więcej wygląda to tak ze wyjeżdżam z parkingu pod blok, wyłączam silnik, za chwilę go odpalam i wtedy mam taki wzrost obrotów na 2/3 sekundy ale potem już normalnie się zachowuje tzn tak jak napisał kolega gfedorynski.
Myślę ze w Twoim przypadku trzeba pognębić serwis.
Ostatnio zmieniony przez pawel1313 2017-01-11, 09:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Wersja: [Inna]
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 238
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2017-01-11, 09:32   

gfedorynski napisał/a:
Ogólnie nagrzany silnik na luzie ma ok. 800 obrotów, z wciśniętym sprzęgłem i włożonym biegiem - tysiąc.

Mam dokładnie tak samo( Duster SCe), systemu S&S nie używam.
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
route2000 
Jerzy



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPG-BRC
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 44 razy
Wiek: 52
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 2989
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-11, 11:29   

Mam tak, że zaraz po odpaleniu silnika na dużym mrozie obroty lecą na ok. 1,2 tys.obr/min, ale po chwili zaraz spada do ok. 1 tys. obr/min, a potem już mam ok. 770 obr/min (ciepły silnik). Nie mam S&S. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 541
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-01-11, 12:08   

To jak zachowuje się silnik po odpaleniu to jedno, nie zaśmiecajcie wątku, problem jest moment zmiany biegów z 1 i 2 po rozruchu s&s. Dla mnie to jest dziwne. Reklamuj, tylko przy tych temperaturach silnik nie nie gasi się. Ale silnik po wybudzeniu powinien normalnie reagować na odjęcie gazu, przy zmianie biegów.

Jeśli ASO będzie się stawiać to postrasz Importerem. Od ASO bierz wszystkie ekspertyzy na piśmie. W razie gdybyś na poważnie się wkurzył masz podkładkę

Co do stuków poszukaj jakiegoś luźnego elementu, wielokrotnie tak stuki naprawiałe- gaśnica, lawerak, luźny zapas.

Piszczenie hamulców u mnie też występuje i mnie drażni, szczególnie że zaciski i klocki w Loganie Tce90 są z ATE, a to firma z wyższej półki cenowo-jakościowej, a ten typ zacisków od lat stosowany jest w innych markach.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 394
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2017-01-12, 11:37   

co do stuków w tyle to : dobrze przesmaruj zamek klapy tylnej wraz z jego zaczepem .... mi to pomogło
 
masterczerwi 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 7
Skąd: LU
Wysłany: 2017-04-17, 16:25   

Odświeżę temat:
mam tak samo, jednak zjawisko występuje tylko po uruchomieniu silnika w trybie S&S i natychmiastowym i dynamicznym ruszeniu (zauważalny wzrost obrotów nawet o około 500). Oczywiście przy ślimakowaniu w dużym ruchu zjawisko znacznie mniej zauważalne. Jednakże gdy po starcie silnika odczekamy kilkanaście sekund zjawisko już nie występuje. Na razie obserwuję bo wydaje mi się że zaobserwowałem takie jednorazowe i mniejsze wzrosty w trakcie normalnej jazdy. Trochę u mnie to trudne bo mało jeżdżę.
_________________
Wszystko da się naprawić NO ŻESZ @#$*& @&(_@( !!!! .............. prawie wszystko.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne