Dochodzi też większe sprężanie w 4 suwie i łatwiejsze kontrolowanie mieszanki , a 2 suwu wyginęły z powodu dużo gorszej kultury pracy .
Straty przy płukaniu zostały częściowo wyeliminowane przez np Stihla w silnikach 2 MIX
http://www.stihl.pl/techn...srodowisko.aspx
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-01-13, 19:24
Lza napisał/a:
A gdzie koszt benzyny? Każdy silnik LPG zużywa około 1l/100km banzyny na rozruch i rozgrzanie. I już robi Ci się 27zł
To mnie trochę rozbawiło - wyliczenia z kosmosu? Nie da się tego tak obliczyć bo co ludźmi którzy wsiadają do auta i po rozgrzaniu jadą 3 km a co z tymi co zrobią trasę 600 km ? Dolewałem ostatnio benzyny do pełna po zrobieniu niecałe 10000 km - wyszło niecałe 30 l - ale u każdego może wyjść zupełnie inaczej.
Dochodzi też większe sprężanie w 4 suwie i łatwiejsze kontrolowanie mieszanki , a 2 suwu wyginęły z powodu dużo gorszej kultury pracy .
Straty przy płukaniu zostały częściowo wyeliminowane przez np Stihla w silnikach 2 MIX
http://www.stihl.pl/techn...srodowisko.aspx
Lepsze to niż x-tourqe w Husquarnie :) koniec Off Top
Pamiętajcie panowie że zależnie od pory roku proporcja gazu do benzyny jest zupełnie inna. W moim przypadku do pracy mam troche za blisko i przy tych temperaturach jeżdzę tylko na bezynie, ale jadąc kawałek dalej jestem na gazie. W lato przełącza mi się prawie od razu. Jeśli nie wystudzisz samochodu jeździsz na gazie. Spalanie diesla w jeździe wokół komina nie będzie aż tak niskie jakby się tego chciało. No i jazda dieslem w takim cyklu może szybko zapchać "FAP". Tego obawia się nasz pytający.
Jest jeszcze jedna alternatywa co do nowego auta fiat tipo kombi 1.4 z lpg. Silnik sprawdzony, gorzej z całym autem bo nie wiadomo jak będzie się zachowywalo później. Ogólnie to będę też szukał jakieś używki bo przynajmniej serwisy i drogie AC omine. Muszę jakaś Dusterke z 1.6 dorwać w okolicy i się przejechać może ktoś jest z Łodzi lub okolic tutaj Dokkerem Van jeździłem i nie przekonał mnie aż nadto przez slabe wyciszenie ale wiadomo był cały pusty z tyłu.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-13, 22:15
Luke16 prawdopodobnie porównuje jakiś stosunkowo mały i lekki samochód osobowy (~tonowy) w gazie do w zasadzie jednego z największych i najcięższych osobówek, pewnie ważącego z dwie tony galaxy. Gdyby porównał dwa identyczne pojazdy, tylko jeden LPG a drugi ON nie ma szans, żeby paliwo do tego na ON nie było tańsze.
cena paliwa do auta LPG jest niższa tylko w porównaniu do zakupu benzyny do tego samego samochodu.
Galaxy w LPG pali, wg. raportów z internetów średnio 12,5 LPG. + litr benzyny = 32zł. Sam autor tematu przyznał, że jego auto pożera 6,5 litra ON czyli 29,25zł.
Nie ma bata, ON zawsze wyjdzie taniej niż LPG.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-01-13, 22:16, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-13, 22:18
Fruxo napisał/a:
nie rozumiem takich ludzi jak walter_g udowadniających kwadraturę koła
4000 zł za instalacje ?
przegląd lpg 200 zł ?
spalanie też z ....
Fruxo
Odpowiadając na Twoje wątpliwości:
podane ceny oraz spalanie pochodzi z cennika, tak aby mieć odniesienie.
Tu nie chodzi o to, czy instalka jest za 4000 czy 3899 ale o wyliczenie realnej, comiesiecznej oszczędności.
Jeżeli przy rocznym przebiegu w granicach 60.000 km oszczędza się na gazie ok. 400 zł. miesięcznie, to jakie oszczędności daje wsadzanie gazu do auta, którym robimy rocznie 10.000 km?
Chyba więcej zaoszczędzisz spuszczając wodę w klozecie tylko po grubym...
Dobrze piszą koledzy powyżej, obsługa LPG kosztuje też dodatkowy czas, a to jak wiadomo pieniądz
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2017-01-13, 22:57, w całości zmieniany 1 raz
Czy zaraz się okaże że duster 1.5 dci pali 4 l na 100 ?
Bo realnie nie zejdzie poniżej 7 .
Zgadujesz? Bo chyba nie masz takich doświadczeń z dCi.
U mnie średnie spalanie z 62 kkm to 6,1 l/100 km ON. Mam na każdy zakup ON fakturę.
W okresie mrozów na krótkich trasach po mieście oraz na wsi (zazwyczaj z użyciem lock4x4 ) to 7,2 l /100
Przy trasach dłuższych czyli minimum 30 km w jedna stronę ( ze wsi do miasta powiatowego ) średnie spalanie to 5,5 l /100 km bo jeżdżę wg przepisów
To są dane uśrednione z blisko 3 lat.
Trasy dłuższe - czyli przelot a W-wa na wieś/oraz z powrotem i nic więcej - ze względu na to że juz prawie połowa to S-ka to średnia 6,9 l/100km ( a trasa to 250 km) .
Zazwyczaj pokonuję trasę z prędkością dopuszczalną +8 km/h (zakres odchylenia gdy jadący z tyłu "tajny" videoradiowóz nie interweniuje . Sprawdzone kilkukrotnie organoleptycznie.
mieliśmy w robocie służbowe nowe Berlingo 1.6 HDI 90KM w takich warunkach pracy jak pracuje te samochody paliły przy spokojnej jeździe (szef rozliczał nas z każdego mililitra paliwa) 6.2-6.7l/100km ON. Czyli 6.4l x 4.69zł = 30zł. LPG - Megane 1.6 16V paliło mi LPG 9l/100km czyli 9l x 2.20 = 20zł + benzyna (2 baki na rok czyli 120l paliwa czyli średnio miesięcznie 10l wachy co daje nam ok. 50zł na miesiąc czyli do tych 20zł + 1zł na 100km??) Z resztą Fruxo, chyba kalkulacją wszystko powiedział...
Galaxy waży dokładnie 1666kg... więc różnica np. w kierunku takiego Berlingo czy Megane to max 350kg... Lza, weź mi wytłumacz że jeżdżąc na LPG odkładając skrupulatnie za każde moje zgłoszenie za paliwo zostawało mi kasy a przy ON mi nie zostaje?? Bo to chyba najlepiej mi wyjaśnia co się lepiej u mnie w teren opłaca. Może a raczej na pewno jeżdżąc w trasy nie zastanawiałbym się i kupował diesla bo wyskocze na autostradę i lecę ze stałą prędkością nie gasząc auta przez 300km... U mnie jak pisałem wyżej. Raz jest to 5km raz 10 a raz 40km...
Ostatnio zmieniony przez Luke16 2017-01-13, 23:55, w całości zmieniany 1 raz
Luke16
Co do opłacalności to sobie policz dokładnie.
Podałem Ci przykłady ze swojego zużycia , również pojazdów elektrycznych. Bo tak się składa że mam ich kilka, a syn od 1,5 roku jeździ na zajęcia elektrycznym Peugeotem 106.
I w przypadku syna jest to rozwiązanie znacznie tańsze niż podobno najtańsza opcja czyli komunikacja miejska.
W jedną stronę na uczelnię ma 17 km ( komunikacją miejską ma 2 przesiadki ) , średnio dziennie przejeżdża 34 - 60 km . Podałem Ci koszt rachunków za EE płacone spółdzielni.
Ja więcej bym jeździł pojazdami elektrycznymi bo mam na swojej hacjendzie 10kW elektrownię słoneczna ale nadmiaru tam wyprodukowanego prądu nie mogę rozliczyć w swoim zużyciu w Warszawie.
jas_pik, ja wiem że elektryczne jest najekonomiczniejsze.
Z używki to oscylowalem w takie:
1. Skoda Roomster 1.6 16V podoba mi się to auto silnik chyba złych opinii nie ma i nadaje się do gazu, żonie się akurat wcale nie podoba
2. Renault Scenic II FL 1.6 16V żonie się podoba, mi też... Do 20 tys zł kupi się już raczej naprawdę ładnego...
3. Renault Kangoo 1.6 16V od starego sporo urósł a dla mnie to już minusik...
4. Fiat Qubo 1.4 zawsze mi się to autko podobało ale będzie ciut za małe (ostatecznie)
5. Dacia Duster 1.6 mój najlepszy typ.
Nowke raczej odpuszczę przez nissanowski silnik
dokkera czy logy z 1.6 8v też dobrze z gazem zagada , tam tylko jest regulacja zaworowa co 20 tyś ale na śrubach z dobrym dostępem więc przy wymianie filtrów dojdzie 50 zł .
Nie wiem jaki tam kufer potrzebny ale taki logan mcv z 1.6 16v to też dobra opcja tyle że go wydawali do 2010
https://www.otomoto.pl/of...a-ID6yIz6T.html
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-01-14, 16:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-14, 17:30
Ten temat jest już dublowany z 10 razy od czasu mojej bytności na forum czyli od ok 1 roku. Jak ktoś chce kupić 1.6 to niech szuka o tym wątków. Nie ma sensu się do niczego przekonywać bo to już było.
Moderatorzy powinni jednak trochę pilnować aby wątki nie były tak wprost dublowane bo w sumie to teraz można by tylko przeklejać posty już istniejące.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-14, 17:54
Fruxo napisał/a:
po co to liczyć kiedy w necie sa gotowe kalkulatory ?
A nie wiesz kolego, że nie wszystko co piszą w internecie to prawda?
Ten tzw. gotowy kalkulator ma na dole taki tekst drobnym druczkiem:
"Wydawca serwisu gazeo.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie niniejszego symulatora."
Niby piszą, że się opłaca a sami nie biorą odpowiedzialności za swoje kalkulacje.
Problem z tym jest taki, że podałeś w założeniach spalanie gazu większe tylko o 15% kiedy fabrycznie jest to ok. 20%, poza tym, nie ma najmniejszych szans, żeby samochód przejechał 432.000 km bez większych napraw instalacji, jak i samego silnika. A znam przykład kolegi, który po 100.000 np LPG musiał przeprowadzać remont całego silnika (akurat sytuacja zdarzyła się w Megance II z silnikiem 1.6).
No i mój hit: koszt benzyny zużytej do uruchomienia - 2682 czyli 0,13l na 100 km, kiedy w lecie realnie jest to ok. 0,5 a w zimie bywa, że idzie cały litr. Nie mówiąc o tym, że tak naprawdę zgodnie z zaleceniami producentów powinno się na 3 baki LPG, przejechać 1 bak benzyny.
BTW: Jak już wrzucasz wyliczenia z takich kalkulatorów, to chociaż wpisz dane o których mówimy, bo inaczej to taka dyskusja zupełnie nie ma sensu. - jak wrzuciłem moje dane do tego kalkulatorka to wyszła oszczędność 393 zł. - normalnie urwało mi 4 litery
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2017-01-14, 18:03, w całości zmieniany 4 razy
walter_g, ale jakbyś czytał moje kalkulacje to byś widział że jeżdżąc obecnie dieslem on mi się nie opłaca bo wychodzę na zero a przy gazie wychodzę na plusie bo starcza na nawet głupie OC. Co do 1.6 k4m i 1.4 też chyba k4 coś. Na jednym zrobiłem 200 tyś km na lpg i auto jeździ bez żadnych problemów do dzisiaj i drugim 150 tyś km i też jeździ... obie instalacje na stagu. Auto sprzedałem tylko dlatego że znudziło mi się jeździć megankami... u mnie w zime auto zużywa ciut więcej benzyny ale jak przelaczy na lpg to mimo że go zgasze na 15minut automatycznie przerzuca na lpg.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-14, 19:24
Przedstawione kalkulacje mają jedynie za cel pokazać, że dopiero przy naprawdę bardzo dużych przebiegach rocznych lpg ma sens (chociaż kwoty nie powalają).
walter_g, jeżeli ktoś jeździ 10-20 tyś km rocznie to LPG nie ma sensu... w moim przypadku sprawdziłem w praktyce że jest to najlepsze rozwiązanie.
P.S. Galaxy zrobił mi "prezent" na 400 tyś km... poszła skrzynia biegów,
Ostatnio zmieniony przez Luke16 2017-01-14, 20:05, w całości zmieniany 1 raz
A różnice pomiędzy lpg a dieslem sa takie że trudno niektórym wybrać. Ja się zdecydowałem na diesla bo robię 30 kkm rocznie i liczy się dla mnie nie szybkośc a moment. A w tym przypadku w chwili zakupu miałem do wyboru albo 1,6 do zagazowania ale ze słabym momentem albo dCi.
Nie miałem wyboru.
Pomyśl o jeszcze jednym rozwiazaniu - bez problemu możesz być rolnikiem.
Tanio wydzierżaw od kogoś kilka hektarów łąk, ze względu na wykształcenie oraz zapewne meldunek spełnisz niezbędne warunki do bycia ustawowym rolnikiem - będziesz miał prawo do obniżenia ceny zakupu ON o wysokość akcyzy w ilości chyba 79 l/ha/rok.
O zyskach niewielkich ale zawsze ze sprzedaży siana też nie zapominaj.O dopłatach obszarowych też.
Pokonuję rocznie około 80 kkm, głównie to trasy , jezdziłem już dieslem , benzyną i ben+lpg
Koszty paliwa były następujące:
ON-1,9 TDI-25,55PLN/100km- ze 185 kkm
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2017-01-14, 21:06
Lza napisał/a:
(....)cena paliwa do auta LPG jest niższa tylko w porównaniu do zakupu benzyny do tego samego samochodu.
Galaxy w LPG pali, wg. raportów z internetów średnio 12,5 LPG. + litr benzyny = 32zł. Sam autor tematu przyznał, że jego auto pożera 6,5 litra ON czyli 29,25zł.
Nie ma bata, ON zawsze wyjdzie taniej niż LPG.
Konkrety:
1. Żona ujeżdża starego Hyundai'a CRDi (trzy cyl.) Euro3. Głównie zimą (bo w inne pory roku rower) na krótkich dystansach, 3 do 5km w jedną stronę. Zużycie paliwa 9-10 litrów/100km.
2. Kiedy ja nim jeździłem codziennie po mieście, to średnio przy dystrybutorze kalkulowało się tak: 7,6l/100km.
3. Fiat 1.6D Euro5+, po mieście jeżdżę sporadycznie i tylko na podstawie pokładowego kalkulatora mogę oszacować zużycie gdzieś ~8l/100km na krótkich odcinkach. Podejrzewam, że latem jest to mniej o 1,5, może 2 litry na każde 100km.
4. Fiat na trasie potrafi spalić niewiele ponad 5, a na pewnym odcinku drogi krajowej powtarzalny wynik z kalkulatora pokładowego mam w przedziale 3,9-4,1l/100km przy średniej prędkości trochę poniżej 80km/h (tereny zabudowane po drodze włącznie z sygn. świetlną). Francuskie dCi powinny być jeszcze oszczędniejsze.
Wniosek: jeśli będziesz jeździł dystanse 3-5km, to bez różnicy wielkiej, na jakim paliwie - spalanie będzie duże. Jeśli 5-10km, to jeszcze uwzględnij przebieg roczny - przyjmij, że diesel będzie spalał 1,5 do 2 litrów na każdą setkę mniej.
Fiat Qubo 1.4 benzyna - w tym aucie nie jest zamontowany fiatowski silnik tylko francuski!!!
Skoda Roomster - bez relingów nie zamontujesz bagażnika dachowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum