poruszam się Dusterem Tce 125 (100 km przebiegu) i testuję różne opcje jazdy. Zauważyłem jednak, że podczas jazdy w trybie ECO dziwnie przedstawiają się sugestie zmiany biegów. I tak przy prędkości około 55 km/h bez trybu ECO asystent zmiany biegów wzywa do wrzucenia czwórki, a w trybie ECO nakazuje bieg zredukować w tych samych warunkach. Czy ktoś spotkał się z dość zagadkowym dla mnie zachowaniem?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-05, 16:13 Re: Duster Tce 125 ECO
rafkow napisał/a:
Drodzy Klubowicze,
poruszam się Dusterem Tce 125 (100 km przebiegu) i testuję różne opcje jazdy. Zauważyłem jednak, że podczas jazdy w trybie ECO dziwnie przedstawiają się sugestie zmiany biegów. I tak przy prędkości około 55 km/h bez trybu ECO asystent zmiany biegów wzywa do wrzucenia czwórki, a w trybie ECO nakazuje bieg zredukować w tych samych warunkach. Czy ktoś spotkał się z dość zagadkowym dla mnie zachowaniem?
W sensie, że w trybie eco masz polecenie redukcji z 3 na 2 bieg przy 55 km/h?
Nie. Chodzi o to, że przy tej samej prędkości (55 km/h) w trybie ECO asystent zmiany biegu nie sugeruje wrzucenia czworki, co dzieje się bez trybu ECO.
Jak prowadziłem auto na czwartym biegu przy tej prędkości w trybie ECO asystent nakazał zredukować do trójki.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-05, 17:53
rafkow napisał/a:
Nie. Chodzi o to, że przy tej samej prędkości (55 km/h) w trybie ECO asystent zmiany biegu nie sugeruje wrzucenia czworki, co dzieje się bez trybu ECO.
Jak prowadziłem auto na czwartym biegu przy tej prędkości w trybie ECO asystent nakazał zredukować do trójki.
Bo jazda eco, wbrem pozorom oznacza, że przyspiesza się dynamicznie, a potem tylko utrzymuje osiągniętą prędkość na możliwie najwyższym biegu.
Zbyt szybka zmiana biegów nie wpływa pozytywnie w samochodzie na nic.
Może nieco zmniejsza zużycie paliwa w przypadku mocno ślamazarnej jazdy - ale to nie jest jazda eco.
I pewnie ten układ o tym wie.
Bo jazda eco, wbrem pozorom oznacza, że przyspiesza się dynamicznie, a potem tylko utrzymuje osiągniętą prędkość na możliwie najwyższym biegu.
Zbyt szybka zmiana biegów nie wpływa pozytywnie w samochodzie na nic.
Dzięki za odpowiedź.
To jak właściwie jeździć z tym silnikiem?[/quote][/code]
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-05, 18:40
rafkow napisał/a:
Cytat:
Bo jazda eco, wbrem pozorom oznacza, że przyspiesza się dynamicznie, a potem tylko utrzymuje osiągniętą prędkość na możliwie najwyższym biegu.
Zbyt szybka zmiana biegów nie wpływa pozytywnie w samochodzie na nic.
Dzięki za odpowiedź.
To jak właściwie jeździć z tym silnikiem?
Normalnie, jak każdym innym.
Olać debilne podpowiedzi i tryby.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-02-05, 18:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-02-06, 11:16
po prostu nie zwracać uwagi na podpowiedzi tego głupiego urządzenia, słuchać silnika, patrzeć na obrotomierz a sam szybko się zorientujesz, kiedy NAPRAWDĘ należy zmienić bieg
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-02-06, 11:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-06, 11:46
rafkow napisał/a:
To jak właściwie jeździć z tym silnikiem?
Przede wszystkim wyłącz ten debilny tryb Eco.
Mam TCe 90 i staram się tak operować biegami, aby trzymać obroty w okolicach maksymalnego momentu obrotowego - czyli w moim wypadku w zakresie 1750 - 2250.
Zmiana biegów w górę przy 2750-3500 obrotów w zależności od warunków i obciążenia - wtedy fajnie się zbiera i mało pali.
Asystent wcale nie jest złem koniecznym, ale nie warto kurczowo trzymać się jego wskazań - osobiście przy płynnym przyspieszaniu przeciągam trochę obroty i dopiero zmieniam bieg. Natomiast przy dynamicznym przyspieszaniu kieruje się jego wskazaniami - ale z czasem zaczyna się jeździć na "słuch"
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-02-06, 15:10, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum