DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przewody paliwowe w Dusterze 2
Autor Wiadomość
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2017-02-05, 20:12   Przewody paliwowe w Dusterze 2

Posłuchajcie co mi się przydarzyło wczoraj po przeglądzie.

Przyjechałem do swojego ulubionego serwisu Renault, Dacia. Samochód jest z 2014, po raz 3 robiłem przegląd.

Znając jakość polskiego paliwa i chęć natychmiastowego wzbogacenia się przez nafciarzy, wymieniam zawsze filtr paliwa, który raptem kosztuje 39zł.

Wracam zadowolony z przeglądu przez totalne bezludzia, widzę w lusterku wstecznym, że samochód z tyłu za mną gwałtownie się oddala. Myślę dziwny jakiś. Po czym Duster przechodzi w tryb awaryjny, silnik się wyłącza, nie mam mocy toczę się tylko do najbliższego poszerzenia jezdni siłą rozpędu. Jest sobota 13.57 do 14.00 pracuje serwis. Udaje mi się dodzwonić wybiegając do miejsca z zasięgiem sieci. Okazało się, że gubiłem za sobą paliwo. Z pod silnika kapie ropa. Słabo. Po pół godzinie przyjeżdża szczęśliwie mechanik otwiera maskę i....... Okazało się, że z filtra paliwa odskoczył przewód z szybko złączką z zieloną naklejką. Dlaczego?

Jak wiecie wymiana filtra paliwa jest przewidziana przez producenta przy 60-lub 80-tys km. Ja mam 45 i trzy wymiany. Okazało się, że ten zacisk jest słabej jakości i po prostu puścił. Pompa paliwowa elektryczna wytwarza ciśnienie 1.5 bara wystarczyła jakaś nierówność. Udało się naprawić na drodze, na razie zrobiłem 150km jest ok. Niemniej ten odcinek od silnika do filtra będę wymieniał na nowy w ramach gwarancji , aby uniknąć niespodzianek na bezludziu.
Skutkiem awarii były nerwy, zarzygany ropą samochód, komora silnika, nadkola, podwozie i strata 10 litrów paliwa.
Jeśli będziecie wymieniać niestandardowo filtr zwróćcie uwagę mechanikowi, aby docisnął i sprawdził ten przewód.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-05, 20:21   

Złączka trwała trzeba umieć ściągnąć. Można wyruszyć zatrzaski i będzie lipa.
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2017-02-05, 20:26   złączka

z tego co wiem wystarczy ścisnąć z dwóch stron i można wyciągać do góry. Niemniej warto na to zwrócić uwagę.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-05, 20:53   

I o to wciśnięcie się rozchodzi. Czasami po montażu nie odbija. Zawsze trzeba to sprawdzić. Bo inaczej spadnie.
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2017-02-05, 21:08   złączka

Czyli jak już została dobrze wciśnięta i jeżdżę jakiś czas bez problemów, myślisz, że nie ma powodów do wymiany tego elementu?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-05, 21:35   

Pociągnij i sprawdź czy nie spada.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-02-06, 14:43   Re: Przewody paliwowe w Dusterze 2

moulder napisał/a:
Jak wiecie wymiana filtra paliwa jest przewidziana przez producenta przy 60-lub 80-tys km. Ja mam 45 i trzy wymiany.
Wraz ze wzrostem ilości zanieczyszczeń we filtrze, jego skuteczność filtracyjna wcale nie maleje, lecz rośnie. Zatem wymiana przed przewidzianym końcem eksploatacji jest bez sensu. Z drugiej strony ryzyko iż całkowicie się zatka, w normalnej eksploatacji (bez żadnych awarii) jest znikome. Nie dotyczy to oczywiście filtrów powietrza, gdzie zależy nam na jak największym przepływie (chyba, że komuś nie zależy).
Widzę, że w Daciach wymienia się całą puszkę. Jeśliby przyszło Wam wymieniać wkłady filtrujące w stałych obudowach, podczas wymiany należy bezwzględnie wymyć wnętrze obudowy. Paliwa nie zlewać do zbiornika.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2017-02-06, 14:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-06, 15:16   

Wraz z zabijaniem się filtra maleje jego przepływ. A to sprzyja kawitacji pompy CR. Jak ci pompa sypnie opiłkami i wydasz na prawidłową zgodnie z zasadami naprawę układu paliwowego 20tyś zł. To zrozumiesz że nie ma sensu oszczędzać te 50zł
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-02-06, 16:23   

kali napisał/a:
Wraz z zabijaniem się filtra maleje jego przepływ. A to sprzyja kawitacji pompy CR. Jak ci pompa sypnie opiłkami i wydasz na prawidłową zgodnie z zasadami naprawę układu paliwowego 20tyś zł. To zrozumiesz że nie ma sensu oszczędzać te 50zł

Owszem, że maleje przepływ. W filtrze masz trzy króćce? Zobacz, który do czego. Wydatek układu paliwowego przed pompą w.c. przekracza znacząco jej zapotrzebowanie na paliwo. W tej chwili już nie pamiętam dokładnie ile.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2017-02-06, 16:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-06, 16:30   

Problemy z kawitacją mogą być w autach bez pompy w baku. Ale nie zastanawiałem się nad tym do tego stopnia.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-06, 16:30   

Ilość króćców bez znaczenia. Wydatek pompy też. Bo jak masz zapchany filtr paliwa to nie przepchniesz przez niego wymaganej ilości. I nic tego nie zmieni.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-02-06, 16:48   


Myślisz, że nie chciał jechać? Jechał! Myślisz, że coś się zepsuło? Nie. Pompa n.c. wyła przeraźliwie, niczym zepsuta suszarka do włosów, wytrzymała. Poza czyszczeniem sitka w pompie n.c. i wyciągnięciem zawartości zbiornika paliwa nic innego nie robiłem. To było jakieś trzy lata temu.

Nie gniewaj się, kiedyś też częściej niż zalecenia wymieniałem filtr paliwa. Ty przypłaciłeś to rozwaloną złączką i stratą paliwa. Mnie to kosztowało ekstra czujnik wody w paliwie (80zł). Podczas wymiany fitra któryś ze specjalistów go urwał, w filtrze zostawił zaślepkę, a w czujnik wkręcił wkręta meblowego, zaizolował czarną taśma i sprytnie ukrył za filtrem.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2017-02-06, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-06, 17:12   

Przecież to zbiornik starego Hyundai. A nie Daci.
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2017-02-06, 17:59   Re: Przewody paliwowe w Dusterze 2

rafal_rx napisał/a:
moulder napisał/a:
Jak wiecie wymiana filtra paliwa jest przewidziana przez producenta przy 60-lub 80-tys km. Ja mam 45 i trzy wymiany.
Wraz ze wzrostem ilości zanieczyszczeń we filtrze, jego skuteczność filtracyjna wcale nie maleje, lecz rośnie. Zatem wymiana przed przewidzianym końcem eksploatacji jest bez sensu. Z drugiej strony ryzyko iż całkowicie się zatka, w normalnej eksploatacji (bez żadnych awarii) jest znikome. Nie dotyczy to oczywiście filtrów powietrza, gdzie zależy nam na jak największym przepływie (chyba, że komuś nie zależy).
Widzę, że w Daciach wymienia się całą puszkę. Jeśliby przyszło Wam wymieniać wkłady filtrujące w stałych obudowach, podczas wymiany należy bezwzględnie wymyć wnętrze obudowy. Paliwa nie zlewać do zbiornika.


W dusterze w silniku 1.5 dci 90 km zawsze jest do wymiany wkład z elementem metalowym, nie jest to taka cała puszka z króćcami jak w fiacie Bravo, gdzie filtr paliwa ufi kosztuje 250zł.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-02-07, 14:24   

Jeżeli się obawiasz kawitacji, to przede wszystkim musisz pilnować aby w paliwie nie było wody.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-07, 17:33   

Wodą to inne problemy.
Chyba nie zdajesz sobie sprawy jak istotnie spadek ciśnienia może powodować kawitację.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne