Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-03-09, 10:34
Tylko mnie nie bijcie ale ja uważam, że tylko duster, sandero stepway a nawet dokker (auto czysto użytkowe ale ładne) są fajne a lodzia i logan to stylistyczna tragedia, mieszanka karawanu z autem dla ruskich choć mógłbym tu ich obrazić:)))))) Nowej Lodzi mówię nie!!!! Zobaczcie jaki fajny jest nowy scenic i jak by tak wyglądała to może....
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2017-03-09, 10:35, w całości zmieniany 1 raz
Od tego jest inny wątek, ale przecież duster to paskudztwo. Sandero owszem, bardzo ładne jak na to czym jest, dokker dokładnie taki, jaki powinien być - czyli nijaki.
To u mnie z gustami jest coś nie tak. Był Logan, MCV I, a jest Lodzia i Duster, a i rodzicom doradziłem stepwaya, którego przejęła teraz sistra. I wszystkie mi się podobają - podobały.
Tylko mnie nie bijcie ale ja uważam, że tylko duster, sandero stepway a nawet dokker (auto czysto użytkowe ale ładne) są fajne a lodzia i logan to stylistyczna tragedia, mieszanka karawanu z autem dla ruskich choć mógłbym tu ich obrazić:)))))) Nowej Lodzi mówię nie!!!! Zobaczcie jaki fajny jest nowy scenic i jak by tak wyglądała to może....
sprawdz ile kosztuje scenik nowy to po pierwsze
wystepuje tylko w 20calowych kolach troche koszty po drugie.
a do lodgy wejdzie wszystko z dustera czy sandero łacznie do bagaznika i jeszcze bedzie luzno latac ;), ja nie narzekam mnie sie podoba auto, a niektórych nawet zadziwia :)
i w tej cenie nie kupisz nic wiekszego czy porównywalnego. taka jest prawda
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2017-03-09, 20:41, w całości zmieniany 1 raz
Tak, ale w kategoriach pomiędzy kombivanem (Dokker), a minivanem (Lodgy) różnica jest niewielka - choć, nie przeczę, jest.
Natomiast klasa cenowa jest jak najbardziej ta sama.
Zresztą samemu wpierw myślałem o Lodgy. Wybrałem Dokkera z powodu:
1. półki nad głową kierowcy
2. przesuwnych drzwi bocznych
3. skrzydłowych drzwiach tylnych
4. standardowym relingom
5. brzydkim lampom z tyłu w Lodgy (bardzo nie podobają mi się te "cycki" wcinające się w pokrywę bagażnika)
6. ogólnie bryła Dokkera wydaje mi się optycznie lżejsza
Za Lodgy były następujące argumenty:
1. ładniejsze wykończenie tylnych miejsc (boczek drzwi zasłania całe drzwi i nie widać blachy)
2. 7 miejsc
Po podsumowaniu wszystkich "za" i "przeciw" wyszedł mi "Dokker".
W końcu ja z tyłu nie jeżdżę, a teściowie mogą pojechać komunikacją zbiorową.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-03-10, 10:57
jan ostrzyca napisał/a:
W konfiguratorze jest już wersja Logdy 1.6 Sce LPG. Zamówienia na maj. Laureat ma kosztować ok. 52 000 zł. Kolejny diler nie jest w stanie udzielić informacji o okresie do regulacji zaworów. Tym razem Zamość. Ci przynajmniej niezbyt ochoczo, ale potwierdzają kosztowność regulacji zaworów (min. 2 300 zł).
Do tego coś naprawdę debilnego. Zbiornik LPG ma 33l brutto i 26 l. netto pojemności. Tankowanie co 200-250 km? Ocipieli.
A ile diesel? Bo skoro takie chocki-klocki z LPG, to może diesel się bardziej opłaca?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-10, 11:38
No a VW Transporter Multivan jeszcze większy .... ale porównywanie dostawczaków dostosowanych do przewozu osób z minivanem ma się jak pięść do nosa ....
Te centymetry mają znaczenie
- teściu jak budował dom to garaż zrobił na malucha
- w tym roku na wyjeździe na narty nie zmieściłem się z boxem pod bramą garażową, choć pewnie mając "stodołę" nie miał bym boxa i zmieściłbym się
Czasami takie drobiazgi determinują wybór pojazdu.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-10, 12:08
Prześwit , zawieszenie , konstrukcja karoserii (umiejscowienie słupków bocznych chociażby) wraz z wariantem płyty podłogowej - drzwi przesuwne łatwiej zaprojektować na bazie dostawczaka z szeroką połacią blachy na boku niż w osobówce gdzie są obudowy progów i słupków bocznych zaprojektowane pod drzwi.
Dokker jest tu trochę pod prąd bo dostawczaki Dacia opracowała na bazie samochodów osobowych tak jak wcześniej MCV 1 czy pickupa a inni producenci z reguły opracowali małe dostawczaki od podstaw korzystając tylko z elementów samochodów osobowych.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-03-10, 12:11
Ale od strony nabywającego pojazd nie mają znaczenia jakieś niuanse jak rozwiązano jakieś tam problemy techniczne. Kupującego interesują gabaryty pojazdu, spalanie, drzwi suwane pewnie też. Sztywna przynależność do jakiegoś segmentu jest teraz mało istotna bo granice się dawno temu już rozmyły.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-10, 12:25
Ale to ma znaczenie choćby to jak samochód zachowuje się na drodze i jak komfortowo podróżuje się na dłuższych dystansach. Po co Renault oferowało w takim razie poprzedniego Espace zamiast po prostu ometkować tą nazwą siedmioosobowe Kangoo ?
W końcu według Ciebie klienta to nie powinno obchodzić , ma taką samą liczbę siedzeń równie obszerne wnętrze .... podobnie Ford jakoś nie rezygnuje z Galaxy czy S-Maxa mając w portfolio tak genialny pojazd jak Tourneo Grand Connect ...
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-03-10, 12:29
Definicje są niejasne ;) Dlatego własnie napisałem, że szufladkowanie nie ma sensu. Jak ktoś chce kupić auto o takiej a nie innej wielkości, Logdy, Doblo czy Tourneo stają w jednym rzędzie do porównania, bo ich gabaryty, kształty i utylitarność są zbliżone.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-03-10, 12:30, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum