Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Awaryjność
Autor Wiadomość
Anika33 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Dołączyła: 09 Lut 2017
Posty: 4
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-02-11, 21:29   Awaryjność

Pytanie do osób,które kupiły nowy samochód. Jak z awaryjnością i kiedy i jakie awarie się zdarzyły.
Ostatnio zmieniony przez Anika33 2017-02-11, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-02-11, 22:11   

Z lektury forum wynika że jest to dość losowe - np mój egzemplarz Dustera przez sześć lat i cztery miesiące oraz 91 tyś km zaliczył jedynie przerwany kabel od sygnału dźwiękowego - ale jest też właściciel egzemplarza który opisuje że w ciągu kilku lat wymienił właściwie 3/4 samochodu. Może jak będzie dużo wpisów w tym wątku to się przy okazji dowiem - czy to ja miałem wyjątkowe szczęście, czy on wyjątkowego pecha.
 
jurek69 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster SL Open SCe 115 S&S
Silnik: 1,6 benzyna / lpg
Rocznik: 2016
Wersja: Duster
Dołączył: 13 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Jasło
Wysłany: 2017-02-11, 22:24   

Duster Open po trzech miesiącach jazdy zero awarii
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2017-02-11, 22:43   

dwa lata tylko przeglądy i rura dolotowa zjedzona przez nie znanego gryzonia na szczęście tylko raz ;-)
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2017-02-12, 00:15   

Mam dustera z pierwszego wypustu (2010 r.).
W trakcie gwarancji - zero awarii, poza poprawieniem w ASO czegoś przy sterowaniu biegami (trochę mi przeszkadzało delikatne terkotanie lewarka przy hamowaniu silnikiem).
Po gwarancji - czyli po 3 latach - zleciłem zamontowanie instalacji LPG w zakładzie poleconym przez kolegę z forum. Z nią też żadnych problemów nie ma.
Po 4 latach zaczęła zapalać się żółta kontrolka "check engine" - ASO wymieniło sondę lambda. Kontrolka znów zaczęła się zapalać po kilkuset km - ASO zwala winę na instalację LPG, gazownik twierdzi, że tutaj wszystko jest OK. Diagnoza kolegi z forum: nieszczelność na kolektorze wydechowym. Nie dobierałem się do niego jeszcze, bo to trochę roboty; kontrolka czasem się zapala, sama też gaśnie po paru dniach, ale silnik nie wchodzi w tryb awaryjny - jeździ normalnie, nie pali więcej (dlatego nie czułem przymusu pilnego zajęcia się tym problemem).
Po 5 latach zamilkł klakson - naprawiłem sam w 10 minut (dzięki opisowi problemu na forum).
Teraz duster zaczął siódmy rok, przejechał 64 tys. km. Wymieniam tylko filtry i olej, reszta wciąż fabryczna (akumulator, klocki i szczęki hamulcowe, świece, płyny). Zero problemów (oprócz czasami tej kontrolki, ale bez konsekwencji).
_________________
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2017-02-13, 23:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-12, 10:22   Re: Awaryjność

Anika33 napisał/a:
Pytanie do osób,które kupiły nowy samochód. Jak z awaryjnością i kiedy i jakie awarie się zdarzyły.


Nowe auto niezależnie od marki do 100-150 tys i 5-6 lat każde w gruncie rzeczy będzie bezawaryjne. Od ok 80 tys możesz się spodziewać w zależności od dróg jakimi jeździsz jakiś lekkich napraw zawieszenia. W każdej marce zdarzają się też egzemplarze "pechowe" ale masz od tego gwarancje.
Nie wiem ile km/rok robisz ale na pewno nie rozleci Ci się po 2 latach i przebiegu np 50 tys.

To jest pytanie raczej retoryczne.
 
tomek85 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 55
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2017-02-12, 10:33   

Moj Duster ma prawie 3 latka i stówkę na blacie

- wymiana manetki kierunków(po włączeniu kierunków, gasły światła)
- polerka lakieru( pojawiły się jakieś dziwne plamy na masce)
- problem z Media Nav dwukrotna wymiana,
- wymiana wielozaworu LPG
- wymiana przedniej szyby( samoczynnie pękła nad lusterkiem)
- tydzień temu znów wymiana manetki kierunków tym razem brak klaksonu.

Prócz tych drobiazgów Duster bezawaryjny, nigdy nie stanął na trasie:)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-02-12, 10:46   

Cztery lata. Rozszczelniony intercooler.
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-02-12, 11:04   

Logan MCV 2009 1.6 MPI – ponad 123 tys. km

Jeżeli za definicję awarii przyjąć sytuację, w której samochód stanie lub wymaga natychmiastowej jazdy do mechanika, to nic takiego do tej pory się nie zdarzyło. Oprócz zabiegów eksploatacyjnych (np. klocki) było parę drobiazgów. Po pół roku codziennej jazdy przez pola i lasy (przebudowa głównej ulicy w mojej wsi) wymieniono jakieś żelastwo w przednim zawieszeniu (drążek?) i przyspawano wieszak tłumika. Po 3 latach zatkała się rurka spryskiwacza tylnej szyby. Po 6 na tylnych drzwiach wyszły w dwóch miejscach rdzawe purchle. Od pół roku systematycznie przepalają się kolejne żarówki podświetlające na desce, zaczęły skrzypieć zawiasy lewych drzwi. Czasami przycina się napinacz pasa kierowcy.
Muszę ze wstydem przyznać, że nie dbam o samochód, tzn. nie nasłuchuję, nie zaglądam, nie grzebię, nie pucuję – bo na tym się nie znam i nie mam na to czasu. Samodzielnie wymieniałem halogeny w reflektorach i pióra wycieraczek. Do mechanika jeżdżę raz w roku przed przeglądem. Obecnie mam parę rzeczy do przejrzenia (zawieszenie, klocki), ale czekam na nowe auto, bo nie mam kiedy odstawić starego do mechanika.
Tylny zderzak mojej MCV miał też dwukrotnie kontakt z innymi pojazdami (Panda i Golf) z przykrymi dla nich konsekwencjami.
Akumulator od nowości – bez problemów, spalanie średnio ok. 8 L/100.
Spośród „dupowozów” jakie miałem (w tym trzy nowe), ten jest najmniej awaryjny.
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2017-02-12, 11:58   Usterkowość

3 lata minie w marcu.
Trzeszczała deska rozdzielcza, była poprawiana dwa razy. Prócz tego nic. 1.5 diesel 90 km, 47 tys przebiegu
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-12, 12:36   Re: Awaryjność

mojo napisał/a:
Anika33 napisał/a:
Pytanie do osób,które kupiły nowy samochód. Jak z awaryjnością i kiedy i jakie awarie się zdarzyły.


Nowe auto niezależnie od marki do 100-150 tys i 5-6 lat każde w gruncie rzeczy będzie bezawaryjne.


Masz rację.
Wyjątek to właśnie auta z grupy Renault, które często zepsute wyjeżdżają już z fabryki.
1. W moim Dusterze przez prawie rok walczyli ze spierdzielonym softem silnika który falował obrotami na niskich obrotach - dopóki nie naprawili jeździło się tym koszmarnie.
Usterka typowa dla ezgemplarzy z tego okresu - bo znana na forum.

Do tego, przez kolejne dwa lata naprawili mi kupę innych rzeczy:
2. nieprawidłowe wskazania komputera co do zużycia paliwa (wymiana zegarów i softu sterującego nimi)
3. manetkę kierunkowskazów - wyłączały światła mijania (usterka typowa, znana na forum)
4. kilka razy podginali osłonę tłumika, bo stukała (typowe, znane na forum)
5. składali do kupy układ dolotowy - bo buczał jakby tłumik był dziurawy
6-11. dwukrotna wymiana przekładni kierowniczej, bo stukała przy skrętach od nowości (przy okazji diagnozy tej usterki wymieniono amortyzator, dwa wahacze, chyba obie końcówki drążków - wszystko miało już luzy, więc było podejrzane o generowanie stuków) - wymagało to chyba z 10 wizyt w serwisie, bo albo udawali że nie słyszą stukania, albo nie mieli danej części, albo nie byli w stanie podstawić odpowiedniego auta zastępczego, a próby diagnozy kolejnych elementów nie zamykały się w 1 dniu roboczym itd
12-15. klimatyzacja totalnie niewydajna, wymieniono zawór rozprężny i chyba soft sterujący - niewiele to pomogło, bo w upały i tak klima musi dmuchać na 3 biegu żeby było czuć że działa - również typowa sprawa dla Dacii po 2012

10 lat wcześniej miałem Megane i było identycznie - przez 3,5 roku chyba z 15 awarii usuwanych w ASO, większość poważniejsza i bardziej kosztowna niż w Dusterze.

Zdaję sobie sprawę, że większość to w sumie pierdoły (które większość userów mniej wymagających od samochodu albo oleje, albo nawet nie zauważy) i usterki wieku dziecięcego, które również dzięki moim reklamacjom zostały usunięte i później już nie występowały w egzemplarzach z późniejszej produkcji, niemniej tak być nie powinno, nawet jeśli auto jest jednym z pierwszych z danego modelu.
To nie użytkownik służy do testowania produktu, chyba że mu za to płacą.

Do tego dochodziła każdorazowa próba spuszczenia na drzewo przez Renault, z twierdzeniem, że wszystko jest w porządku i ten typ tak ma.
Nawet na piśmie mieli czelność coś takiego odpisywać, gdy nie potrafili naprawić softu silnika.
Gdyby nie moje odstąpienie od umowy - pewnie nigdy by tego nie naprawili, bo podobne wady miały już softy 2 lata starsze - ta sama usterka ta wystąpiła w Telekamerze w TVN Turbo, nic z tym nie zrobili do końca 2014 roku.

Niemniej - w końcu wszystko zostało pousuwane i to mnie cieszy.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-02-12, 16:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-02-12, 16:17   

Sandero 2008 1.4 MPI (benzyna) sprzedane w 2012 z przebiegiem ~80k - zero usterek, malowana tylna klapa na gwarancji (korozja po dwóch(?) latach), poza typowym serwisem wymieniony sworzeń kulisty po prawej stronie
Duster 2010 1.5DCI (diesel) (kupiony w 2012) - po 100 000km i pełnych 6 latach)raportuje problemy z FAP, jednak bez żadnych objawów w trakcie jazdy - trybów awaryjnych, szarpań, zmian w konsumpcji paliwa.
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-02-12, 17:34   Re: Awaryjność

Cav napisał/a:


Masz rację.
Wyjątek to właśnie auta z grupy Renault, które często zepsute wyjeżdżają już z fabryki.


6-11. dwukrotna wymiana przekładni kierowniczej, .......... - wymagało to chyba z 10 wizyt w serwisie, bo albo udawali że nie słyszą stukania, albo nie mieli danej części, albo nie byli w stanie podstawić odpowiedniego auta zastępczego, a próby diagnozy kolejnych elementów nie zamykały się w 1 dniu roboczym itd
12-15. klimatyzacja totalnie niewydajna, wymieniono zawór rozprężny i chyba soft sterujący - niewiele to pomogło, bo w upały i tak klima musi dmuchać na 3 biegu żeby było czuć że działa - również typowa sprawa dla Dacii po 2012

.


Te naprawy były wykonywane w ramach gwarancji czy też odpłatnie ?
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-02-12, 17:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-02-12, 17:51   Re: Awaryjność

Cav napisał/a:

Masz rację.
Wyjątek to właśnie auta z grupy Renault, które często zepsute wyjeżdżają już z fabryki.

Kiedyś czytałem o tym. Największe problemy z jakością samochodów, Francuzi mają w fabrykach, w których większość robotników stanowią muzułmanie. Szczególnym przykładem jest fabryka Peugeot w podparyskim Drancy zamknięta 2013, wg zastępcy burmistrza miasta: " Zamknięcie fabryki miało dużo wspólnego z ciągłymi przerwami w pracy, czy to ze względu na przerwy na codzienne modlitwy - a już szczególnie w okresie Ramadanu. Nastąpił tez ogromny spadek wydajności, od kiedy fabryka zdecydowała się zatrudnić dużą liczbę muzułmanów."

Myślę, że w Renault nie jest lepiej (a Clio produkują w Algierii);
A Dacia ma być robiona tanio i szybko, więc może być awaryjna, choć mz nie powinna.
U mnie w dwa lata były dwie usterki (zawijak i listwa OFF-Road), więc tragedii nie ma :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2017-02-12, 17:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-12, 18:24   Re: Awaryjność

Anika33 napisał/a:
Pytanie do osób,które kupiły nowy samochód. Jak z awaryjnością i kiedy i jakie awarie się zdarzyły.


aktualnie mam 3 Dacię, ponieważ przebieg obecnej to aż 1000 km powiem o dwóch poprzednich:

1. Logan MCV I, 1.5 dCi 70 KM: zrobione około 250 000 km, bez żadnych awarii

2. Lodgy 1.5 dCi 107 KM: zrobione prawie 245 000 km: na gwarancji odpadł w czasie jazdy wydech (około 80 000 km), na gwarancji wymieniona manetka zespolona (w czasie wrzucania kierunkowskazu gasły światła) - potem po gwarancji znów się zepsuła, elektryk naprawił (cytuję "poprawiając fabrykę") - do końca eksploatacji już było OK, na gwarancji wymieniona wykładzina z przodu - źle poprowadzili w fabryce kabel, co spowodowało ocieranie prawą nogą i wytarcie dziury

nie powiedział bym że Dacia jest jakoś szczególnie awaryjna
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2017-02-12, 18:35   

Sandero 2010 dCi 85 KM - 116 tys, km. - jedna usterka na gwarancji - buczał mi elektrozawór (choć nawet nie wiem, czy to była usterka - bo ten nowy po zgaszeniu silnika tez buczy, ale trzeba było wykorzystać gwarancję :mrgreen: ).

Tak zero awarii i usterek. Akumulator bez jednego ładowania prostownikiem wytrzymał mi 6 i 3/4 roku.
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2017-02-12, 18:58   

Duster jak w opisie. Po 105 tys. km wymieniony lewy sworzeń wachacza z uwagi na to, że na przeglądzie pan diagnosta zasugerował jego wymianę za kilka tysięcy kilometrów, bo nie trzyma jak fabryczny, choć nie stuka.
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2017-02-12, 21:30   Panewki

Piotrek robiłeś panewki?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7411
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-12, 21:41   Re: Awaryjność

brzuch0 napisał/a:
Cav napisał/a:


Masz rację.
Wyjątek to właśnie auta z grupy Renault, które często zepsute wyjeżdżają już z fabryki.


6-11. dwukrotna wymiana przekładni kierowniczej, .......... - wymagało to chyba z 10 wizyt w serwisie, bo albo udawali że nie słyszą stukania, albo nie mieli danej części, albo nie byli w stanie podstawić odpowiedniego auta zastępczego, a próby diagnozy kolejnych elementów nie zamykały się w 1 dniu roboczym itd
12-15. klimatyzacja totalnie niewydajna, wymieniono zawór rozprężny i chyba soft sterujący - niewiele to pomogło, bo w upały i tak klima musi dmuchać na 3 biegu żeby było czuć że działa - również typowa sprawa dla Dacii po 2012

.


Te naprawy były wykonywane w ramach gwarancji czy też odpłatnie ?



TAK.

moulder napisał/a:
Piotrek robiłeś panewki?


Na forum (w dacii) jeszcze nikt nie robił. Aktualnie coś w silnikach jest poprawione (po pierwszych silnikach) i jest spokój.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-02-12, 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-12, 22:43   Re: Awaryjność

brzuch0 napisał/a:

Te naprawy były wykonywane w ramach gwarancji czy też odpłatnie ?


Po Megance, gdzie przespałem moment upływu gwarancji, nie jeździłbym ani jednego dnia żadną Dacią czy Renault bez gwarancji.
Dlatego jeszcze mam Dustera, że wykupiłem przedłużoną gwarancję.
Co za tym idzie - oczywiście wszystkie z tych rzeczy były zrobione na gwarancji.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-02-13, 06:49   

U mnie do tej pory tak :
-wymiana mikrofonu zestawu głośnomówiącego 30kkm
-montaż zewnętrznego elektrozaworu LPG 25kkm
-wymiana wtryskiwaczy LPG 70kkm
-wymiana żarówek podświetlenia tunetu (we własnym zakresie)
-naprawa zegarów 76kkm

W kolejce czeka :
-wymiana stelaża fotela kierowcy (bujanie)
-wymiana koszyka lewarka zmiany biegów (duży luz)
-malowanie obu błotników przednich i wszystkich drzwi (odpryski i rdzawki, na gwarancji)
-przedwczoraj zobaczyłem podbity lakier na progach (rdza)
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-13, 07:17   

Pykneło 6 lat i robione było:
- łącznik stabilizatora
- klakson (manetka)
- drobne ślady rdzy w ukrytych miejscach
Ponadto dorabiałem oświetlenie tylnej kanapy i schowka oraz wymieniałem żarówki podświetlenia deski na LEDy.
Generalnie uważam, że trafiłem na dobry egzemplarz, ale też jestem zdania, że czasy bezawaryjnych marek już dawno minęły. Nie ma już takich. W każdej marce trzeba trafić na dobry egzemplarz, albo masz pecha jak kolega CAV.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne