Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ślady rdzy na drążkach kierowniczych
Autor Wiadomość
waldi100 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-24, 19:57   Ślady rdzy na drążkach kierowniczych

Witam,
mam nowego Dustera ( trzy tygodnie ). Dzisiaj zauważyłem na drążkach kierowniczych naloty rdzy ( czyli brak zabezpieczenia antykorozyjnego ). Mam pytanie czy to standard, czy też nadaje się na reklamację ?

pozdrawiam
waldi100
_________________
Duster 4x2
Open 1.6 Sce LPG 115KM
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-24, 20:17   

Sprawdź na półosiach. Też możesz już mieć.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2017-02-24, 23:43   Re: Ślady rdzy na drążkach kierowniczych

waldi100 napisał/a:
Witam,
mam nowego Dustera ( trzy tygodnie ). Dzisiaj zauważyłem na drążkach kierowniczych naloty rdzy ( czyli brak zabezpieczenia antykorozyjnego ). Mam pytanie czy to standard, czy też nadaje się na reklamację ?


... na bębnach i tarczach hamulcowych też na pewno się dopatrzysz...
Daj spokój, nic się nie dzieje. To tylko zewnętrzny nalot, zupełnie niegroźny. Z jego powodu nic nie przerdzewieje i nic się nie zepsuje; te elementy nie są konserwowane.
Jeśli będziesz chciał to reklamować, narazisz się tylko na śmieszność wśród pracowników ASO.
Trzeba jeździć i cieszyć się nowym autem. Jeśli znajdziesz rdzę gdzieś na karoserii (blachy, zagięcia i sprasowania blach) lub na podłodze - wtedy zacznij się martwić. Ale to nie powinno nastąpić w ciągu najbliższych lat, o ile powłoki ochronne (lakier, "baranek" na spodzie auta) nie zostaną naruszone.
_________________
Pozdrawiam.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-02-25, 00:06   

W czasie zmiany kół zauważyłem, że blok silnika też może przybrać fajny kolorek :-D

waldi100 napisał/a:
Mam pytanie czy to standard, czy też nadaje się na reklamację ?


Ja na drążkach nie miałem za to od razu rzucił mi się w oczy nalot na półosi ale jak się przeszedłem sprawdzić w innych w salonie to miały tak samo. Inna sprawa, że w 15 letnim Matizku tego nie było.

Kiedyś był podobny temat i facet reklamował rdzę na feldze zarysowanej przez kołpak tylko już nie napisał jak się skończyło.
_________________

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-25, 07:25   

Te rzeczy nie podlegają gwarancji, aczkolwiek w Dacii potrafią nieźle wkurzyć groszowe oszczędności. Niech Cię pocieszy, że ogólne zabezpieczenie antykorozyjne zwykle jest OK (jeśli nie trafisz na spieprzoną sztukę).
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-02-25, 07:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-02-25, 15:49   Re: Ślady rdzy na drążkach kierowniczych

waldi100 napisał/a:
Witam,
mam nowego Dustera ( trzy tygodnie ). Dzisiaj zauważyłem na drążkach kierowniczych naloty rdzy ( czyli brak zabezpieczenia antykorozyjnego ). Mam pytanie czy to standard, czy też nadaje się na reklamację ?



Cytat:
Sprawdź na półosiach. Też możesz już mieć.


Zanim to wsystko zgnije to zdazysz to wymienic trzy razy.
Gwarancja tego nieobejmuje. Zawsze mozesz zakonserwowac sam.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-25, 17:00   

Po przejechaniu jakieś 5-6 milionów kilometrów w 50-60 lat ta korozją może być groźna . Ale najpierw przejedź ten dystans bez wymiany tych elementów i w tym czasie a potem będziemy się o to martwić. :-P
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-25, 19:00   

Nowa szyna kolejowa też jest pokryta nalotem rdzy i co? I nic. W Renault mogli polakierowane zamówić, 20 euro drożej za komplet i na 600 tys samochodów w ciągu roku ile oszczędności? Tak wygląda racjonalizacja kosztów, wartość dodana. Jak jest pokryte rdzą znaczy że jest suche, to znaczy że nie ma wycieków i gra gitara.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-02-25, 21:14   

Gwarancja korozyjna to jest chyba na karoserię, prawda?
A doczekał się ktoś perforacji bębna hamulcowego albo półośki?
:lol: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-25, 22:04   

Jeśli nie zakopie tego nikt na 40 lat w wigolnej glebie to nie przegnije.
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-02-25, 22:05   

Wahacze, drążki i inne elementy zawieszenia są robione ze stopów, którym powierzchowna korozja nie zagraża i jest to głównie kwestia estetyki i kijowego malowania tych elementów bo po prostu nie opłaca się tego zabezpieczać antykorozyjnie na lata bo i po co skoro prędzej trzeba będzie je wymienić.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne