Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zbieżność sciąga na prawo
Autor Wiadomość
Pabloo 


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-23, 17:55   

Witam
brzuch0 - jeśli auto na gwarancji to nie ma siły - męcz ASO - niech mechanik jedzie z Tobą i sam sprawdzi... Tym bardziej, że masz porównanie z innym samochodem.
Weź drugi z salonu - demonstracyjny - porównaj - ale nie sądzę, że TTTM :evil:
Pozdrawiam
Pabloo
Ostatnio zmieniony przez Pabloo 2017-03-23, 17:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-03-23, 19:03   

Pabloo napisał/a:
Witam
brzuch0 - jeśli auto na gwarancji to nie ma siły - męcz ASO - niech mechanik jedzie z Tobą i sam sprawdzi... Tym bardziej, że masz porównanie z innym samochodem.
Weź drugi z salonu - demonstracyjny - porównaj - ale nie sądzę, że TTTM :evil:
Pozdrawiam
Pabloo

Najbardziej szkoda mi czasu spędziłem 2 godz czekając na ustawienie zbieżności, gdzie powinno sie to zamknąć w maksymalnie 1 godz.
Druga sprawa w salonie gdzie bylem na serwisie maja lodgy do jazd próbnych i chyba będzie trzeba przypomnieć sie im w przyszłym tygodniu .
 
Pabloo 


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-23, 20:26   

No niestety, to już norma, że jak się zapłaciło to potem trzeba się naużerać, tracić czas i pieniądze na dojazdy. Gwoli ciekawostki powiem, że kiedyś reklamowałem resor w maluchu, czekałem 8 godzin na diagnozę która oczywiście (jakby to inaczej w "Polmozbycie" ) była negatywna dla mnie. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mimo wszystko wierzę w szczęśliwe zakończenie, w razie czego pozostaje niezależna ocena rzeczoznawcy (tylko to też koszta :cry: )
Pozdrawiam
Pabloo
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-04-08, 02:02   

Nie mam juz siły na serwis Auto Zięba wg kierownika jest wszystko ok wydruki z geometrii, jazda próbna bez zastrzeżeń . Najlepsze jest to że chyba nawet nie sprawdzili ponownie geometrii. Teraz przy każdej wizycie w Aso wchodzę na warsztat sprawdzić czy cos w ogóle robią przy samochodzie. We wtorek jadę warsztatu, który robi tylko geometrie zobaczymy czy oni sobie poradzą. Jak tak to byla moja ostatnia wizyta u Zięby
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2017-04-08, 17:28   

wiesz co swego czasu miałem UNO i w nim również dziwnie mi auto "latało" i na przeglądzie wyszło wahacz a dokładnie jedna jego ze śrub była luźna , docisnąłem i założyłem kontrę i od tamtej pory OK
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-09, 22:14   

U mnie fabrycznie też ściągało w prawo w Lodgy. Do tego kierownica była skrzywiona w lewo. Nauczony doświadczeniem serwisów w papraniu zbieżności na laserach jak w Gwiezdnych Wojnach, no i oczywiście odpowiedzią z serwisu, że muszę zostawić auto na cały dzień 10 minut po wyjechaniu z serwisu, od razu pojechałem do domu na kanał. Poluzowałem nakrętkę na końcówce prawego koła, wkręciłem ją dosłownie 1/16 obrotu. Pojechałem do stacji diagnostycznej na najazdówkę i zbieżność jest idealna. Do tego kierownica wróciła na swoje miejsce.

Przeszłość z autami wskazuje wyłącznie ustawianie zbieżności na najazdówce. Czemu?. Wtedy wszystko jest obciążone jak w czasie jazdy i ustawia się ją jak należy. A gdy auto wisi, to wszystko luźne i tylko pięknie to wygląda. Pomijam gościa, który wbija na siłę krzyżaki do wieszania lasera pomiędzy felgę aluminiową a oponę... Jak zwróciłem uwagę, to gościu odrzekał "c.uj z felgą, zbieżność trzeba ustawić". A gościu szanowany prywaciarz, co całe życie w zbieżnościach siedzi i kolejki ma na tydzień do przodu... I co z tego, że w powietrzu na laserach było 0, jak kierownica po opuszczeniu auta się skrzywiła. A na najazdówce wyszło +2...
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-04-09, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-10, 09:09   

W życiu nie widziałem ustawiania zbieżności na podniosionym samochodzie. To że oprzyrządowanie trzeba założyć to jedno. Ale samochód też trzeba obciążyć tak jak nakazuje serwisówka.
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-04-10, 16:56   

arnold napisał/a:
W życiu nie widziałem ustawiania zbieżności na podniosionym samochodzie. To że oprzyrządowanie trzeba założyć to jedno. Ale samochód też trzeba obciążyć tak jak nakazuje serwisówka.
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-04-11, 08:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-10, 22:29   

arnold napisał/a:
W życiu nie widziałem ustawiania zbieżności na podniosionym samochodzie. To że oprzyrządowanie trzeba założyć to jedno. Ale samochód też trzeba obciążyć tak jak nakazuje serwisówka.


Szczerze powiedziawszy, to odkąd pamiętam łącznie z czasami gdy skakałem z dywanu na spadochronie, to zbieżność zawsze ustawiali "w powietrzu". Dopiero parę lat temu, gdy podjechałem do znajomego diagnosty na SKP, to w Bravo ustawił mi prawidłowo zbieżność i wyjaśnił na czym to wszystko polega. Otworzył mi oczy, a ja to logicznie poukładałem w całość. Przy nowym aucie możesz ustawiać "w powietrzu". Przy aucie, które już jeździ jakiś czas, elementy zużywają się. Oczywiście z własnego doświadczenia wiem, że zbieżności nie rusza się. Trzeba wymienić końcówki drążków, łączniki stabilizatora, a dopiero po sprawdzeniu całego zawieszenia, jechać na kontrolę zbieżności. W większości przypadków wszystko jest robione od tyłu, czyli rozreguluje się zbieżność i potem jest problem. No i oczywiście zwykła płyta najazdowa w SKP, a nie lasery za dzylion pesos.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-11, 09:45   

Podniesione auto do zakładania oprzyrządowania, czy to nowoczesnego czy starych lamp nie ma żadnej geometrii. Kiedyś to samą zbieżność ustawiano na kij od szczotki lub specjalny przymiar. Teraz sprzęt daje więcej możliwości. Do tego są instrukcje jakim ciężarem testowym obciążyć samochód.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne