Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-09-19, 17:29
10 lat z Dacią i koniec przygody
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-30, 21:41   

To już Cię nie zobaczę w MCV.... Jak mnie zobaczysz, to daj znać...;-)
Powodzenia z nowym autem.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-01, 07:19   

laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Doblo

Długie czy 7-os.?

Gratulacje, też fajny wóz!


Fiat ma debilną politykę "długościową". Doblo Maxi (długi) nie ma opcji 7 miejsc. Doblo krótkie ma opcję 7 miejsc, przy czym trzeci rząd jest drastycznie ciaśniejszy w okolicach kolan niż w starym MCV. Osoby do 170 cm pojadą jako tako. Wyższe się męczą.
Przed nami długi wakacyjny wyjazd. Będzie test Doblo na forum.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-07-01, 10:58   

jan ostrzyca napisał/a:
Fiat ma debilną politykę "długościową"

Wiem, byłem zdaje się jednym z pierwszych, który to odkrył - i właśnie dlatego pytam, która opcja wygrała u Ciebie?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-01, 13:47   

laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Fiat ma debilną politykę "długościową"

Wiem, byłem zdaje się jednym z pierwszych, który to odkrył - i właśnie dlatego pytam, która opcja wygrała u Ciebie?

7 os.
Bagażnik osobowy przyda się max. kilka razy w roku. Od biedy nawet ja (180 cm długości) mogę godzinę posiedzieć z tyłu. Z tyłu dwa osobne fotele, które można wyjmować i składać pojedynczo. Na tylne miejsca można wejść przez bagażnik.
5 os. maxi jest bez sensu dla rodziny. Długi jak cholera, a z tyłu powietrze. Chyba, że ktoś wozi czterech silnych z narzędziami...
Na razie zaskoczenie zewnętrznymi wymiarami Doblo. W sklepie nie wydawał się taki ogromny. Kierowca siedzi wysoko jak w SUVie, wszystko pracuje cichutko, jest zadziwiająco zwinny i stabilny w zakrętach.
Najciekawsze będzie spalanie benzyniaka 1.4 16 V 95 km. Na razie wypada umiarkowanie obiecująco. Obym się nie rozczarował. A jakby co, wstawi się LPG...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-07-02, 09:10   

Jan ile łyka ten Doblo? To jest idealny silniczek do gazu :-) .
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-02, 18:31   

luk006 napisał/a:
Jan ile łyka ten Doblo? To jest idealny silniczek do gazu :-) .

Na razie jest dość obiecująco. Po 555 kilometrach w osiem godzin na trasie LU/Eger komputer pokazał 6.8 l./100 km. Wózek obładowany pod dach, ale jazda do 3 000 - 3 500 obrotów, w celu dotarcia serca wozu. Styl emerycki, nóżka z gazu i toczymy się taś taś.
Wcześniej kilkadziesiąt kilometrów po weekendowym LU i komputer pokazał 8.8 l./100 km. Też eko jazda. Pomiarów na podstawie wlanego paliwa nie robiłem. Przy tym wozie każdy wynik w trasie poniżej 8 l./100 będę uważał za sukces.
Szczególne po tym:
https://www.autocentrum.p...v-95km-od-2010/
Inna rzecz, że wóz jest bardziej mulasty niż mcv 1.6 mpi. Wydaje się to niemożliwe, ale jednak... Może po dotarciu uzyska trochę wigoru.
Co prawda poprzednia MCV na tej samej trasie zeszła do 5.7 l./100 km, ale jest lżejsza i bardziej opływowa, a załoga była mniej liczna.

IMG_20170702_195314.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 161,41 KB

IMG_20170702_195304.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 157,45 KB

_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-07-02, 19:11, w całości zmieniany 4 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-07-02, 19:35   

jan ostrzyca napisał/a:
Inna rzecz, że wóz jest bardziej mulasty niż mcv 1.6 mpi. Wydaje się to niemożliwe, ale jednak...

Czeeeeekaj, przesiadłeś się z lżejszego auta, którego silnik generował 135Nm już przy 3000obr./min, do cięższego z momentem max. 127Nm przy 4500obr./min i jest dla Ciebie zaskoczeniem, że jest bardziej mulasty?
To jakiś rebus? :shock:
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-02, 20:18   

Jedyny rebus jaki mnie obchodzi, to JAKI współczesny wóz zrobi w ciągu 5 lat ok. 100 000 km, bezpiecznie, bezawaryjnie, tanio i powoli wożąc rodzinę, rowery, kajaki, drewno do komina, piasek, ziemię, i co tam jeszcze. Gdyby w PL można było kupić Ladę Largus, to może...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-07-02, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-03, 08:49   

Powodzenia Janku! ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-07-03, 19:59   

jan ostrzyca napisał/a:
Gdyby w PL można było kupić Ladę Largus, to może...

Kurczę, aż z ciekawości wygooglałem co ta za łada, gdyż nigdy o takowej nie słyszałem, a tu taka niespodzianka :-) .
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-11, 21:00   

Tak, pamiętam że to forum Dacii, więc potraktujcie to Koledzy jako materiał porównawczy do Dokkera i Lodgy w wersjach benzynowych bez turbo.

Jestem zaskoczony umiarkowanym apetytem Doblo 1.4 16 V na benzynę. Spodziewałem się masakry z powodu rozmiarów, masy i małego silnika. Inna rzecz, że zastosowałem reguły eco jazdy, co było nieco upierdliwe, ale z korzyścią dla sakiewki i bezpieczeństwa.

1776 km = 7.2 l 95/100 km trasa (A + górki) + ok. 30 % miasta
549 km = 6.5 l. 95/100 km głównie trasa (trochę A i górek) + przejazd przez kilka miast.

Na trasie LU-Eger HU było 6.8 l. 95/100 km, z powrotem już 6.5 l. 95/100 km. Dynamika również nieco rośnie.

W porównaniu do MCV I na korzyść: przestronność w kabinie, hałas silnika (mniej dolegliwy), prowadzenie (zwinny i stabilny), szerokie drzwi przednie + suwane tylne, lepsza "optyczna" jakość.
W porównaniu do MCV na niekorzyść: bagażnik ogromny ale mniej ustawny, bardzo mało miejsca w trzecim rzędzie siedzeń, nieco większe spalanie 95, brak radia z CD.

P1010636.JPG
Plik ściągnięto 5 raz(y) 213,7 KB

P1010635.JPG
Plik ściągnięto 4 raz(y) 223,23 KB

P1010638.JPG
Plik ściągnięto 4 raz(y) 235,03 KB

P1010637.JPG
Plik ściągnięto 5 raz(y) 228,89 KB

_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-07-11, 21:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-07-11, 22:01   

jan ostrzyca napisał/a:
Jedyny rebus jaki mnie obchodzi, to JAKI współczesny wóz zrobi w ciągu 5 lat ok. 100 000 km, bezpiecznie, bezawaryjnie, tanio i powoli wożąc rodzinę, rowery, kajaki, drewno do komina, piasek, ziemię, i co tam jeszcze

To chyba jednak nie był jedyny rebus (: - bo lodgy/dokker pewnie dałyby radę, ale jeśli nawet dwie MCV-ki pod rząd zostawiły w większości dobre wspomnienia, to chęć odmiany też wcale nie jest niczym dziwnym. A doblo chociaż bardziej mulaste to na pewno jest bardziej komfortowe.

Cytat:
Gdyby w PL można było kupić Ladę Largus, to może...

Łady można już zdaje się oficjalnie kupić w Niemczech, Austrii, Słowacji czy na Węgrzech, ale Renault chyba raczej nie zdecyduje się na wprowadzenie do oferty largusa, skoro lodgy jest jego niby lepszym następcą.

(Tzn. przypuszczam, że takie byłoby wyjaśnienie, chociaż dla mnie jest bezsensownie. Skoro oba modele należą do jednego właściciela, to nie stanowią dla siebie konkurencji, tylko uzupełnienie oferty i większy wybór dla klienta. I to bez konieczności jakichkolwiek inwestycji, cała technika jest przecież wspólna).

jan ostrzyca napisał/a:
Jestem zaskoczony umiarkowanym apetytem Doblo

Pobieżnie porównując z lodgy/dokkerem to wygląda to na podobne wartości.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7409
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-12, 05:10   

Wartości właśnie porównywalne. Jakbyś podał jeszcze np. średnią prędkość dla porównania to by było super. U mnie w lodgy jest teraz 6,9l z całego baku przy dojazdach do pracy około 50km dziennie i trochę miasta.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-12, 06:12   

Marek1603 napisał/a:
Wartości właśnie porównywalne. Jakbyś podał jeszcze np. średnią prędkość dla porównania to by było super. U mnie w lodgy jest teraz 6,9l z całego baku przy dojazdach do pracy około 50km dziennie i trochę miasta.

Średnia prędkość wynosi 57 (całość) i 67 km/godz. (powrót) i wynika z wakacyjnego charakteru trasy, dużo wąskich, stromych i krętych górskich dróg w HU i SK i małej ilości A i ekspresówek.
Średnie spalanie w innych warunkach:
na A wyniosło 7.5 l. 95/100 km przy prędkości do 110 km/h
w górach ok. 8.5 l.95 /100 km
w mieście 8.8 l. 95/100 km.
Wymiary wozu 1832 szer./ 1895 wys. masa własna 1370 kg/masa rzeczywista ok. 1700 kg (załoga, bagaż, paliwo).

Po wpisach w Internecie spodziewałem się znacznie wyższego spalania. Podejrzewam, że kiedy przestanę się certolić apetyt wzrośnie. Z ciekawostek dodam, że Grande Punto 1.2 paliło nawet nieco więcej i nie było sposobu, żeby zejść ze spalania.
Tak czy siak, LPG jest planowany.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-07-12, 06:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7409
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-12, 11:34   

Dotrzeć też się musi więc może nie będzie tak źle jak przestaniesz się certolić. ;-)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-14, 19:15   

2 tys. kilometrów. Średnia prędkość 57 km/h. Średnie spalanie 7.3 l./100. Koniec patrzenia na licznik spalania.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-23, 14:13   

Doblo zaliczyło 5 000 km. Średnie spalanie ok. 7.6 - 7.8 l.100 km.
Zaliczona też pierwsza reklamacja lakiernicza. Diler Fiata był pomocny, załatwił sprawę szybko i w 100 % po mojej myśl, wobec tego nie narzekam. Podobne, w sumie drobne, przygody trwały w Dacii miesiącami i kosztowały sporo czasu i nerwów.
Silnik 1.4 16 V 95 kucyków, nabrał wigoru, jest wyraźnie zrywniejszy niż na poczatku i pije 95 dość umiarkowanie.
Mimo tego auto dostało instalację LPG Tartarini. Podobno jest dedykowana do Fiata. Na szczęście jest w LU porządny serwis, który obsługuje to coś, wobec czego teoretycznie nie powinno być problemów po gwarancji.
Wóz jest wyraźnie obszerniejszy od Lodgy i Dokkera. Prowadzi się pewniej niż stara MCV, która lubiła się bujać na zakrętach, jedyna słabość to żenująco ciasny trzeci rząd siedzeń.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-08-23, 14:18   

jan ostrzyca napisał/a:
Wóz jest wyraźnie obszerniejszy od Lodgy i Dokkera. Prowadzi się pewniej niż stara MCV, która lubiła się bujać na zakrętach, jedyna słabość to żenująco ciasny trzeci rząd siedzeń.

I tu jest zawsze ten pies pogrzebany, ten trzeci rząd. Kogo wsadzać z rodziny tam za karę na dalekie podróże ?
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2017-08-23, 19:58   

Obecnie jest NAPRAWDĘ trudno znależć coś sensownego (w nowych autach) dla 7-os. rodziny.
_________________

 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-24, 10:14   

Poza lodgy. :-)
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-08-24, 10:41   

gfedorynski napisał/a:
Poza lodgy. :-)

Lodgy ma swoje wady (np. trzeci rząd mógłby być dzielony), ale tyle miejsca w trzecim rzędzie nie ma żaden samochód w tej cenie, nawet jeśli jest większy i obszerniejszy. A nawet te droższe typu Scenic, Ford Galaxy nie mają tyle miejsca w trzecim rzędzie. Przez to, że producenci się uparli, że design jest najważniejszy, zaokrąglając tylne klapy, co jednak zabierało miejsce wewnątrz. Jeśli ktoś korzysta z 3 rzędu okazyjnie to może nie jest to przeszkodzą, jeśli ktoś z tego rzędu korzysta notorycznie to ma to znaczenie. Samochody, które w 3 rzędzie mają dość miejsca nazywają się busy, no ale tutaj trzeba poświęcić drugie tyle gotówki niż na Lodgy.
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-08-24, 18:24   

benyo napisał/a:
gfedorynski napisał/a:
Poza lodgy. :-)

A nawet te droższe typu Scenic, Ford Galaxy nie mają tyle miejsca w trzecim rzędzie..

Co do Galaxy, nie wypowiem się, bo nie widziałem. Natomiast na forum Renówki dziwili się, że chciałbym wozić dzieci w trzecim rzędzie Grand Scenic ph3. No cóż, jak zobaczyłem ilość miejsca, sam się zacząłem dziwić. W momencie, kiedy zainstalowałbym fotele, musiałbym dzieciakom poobcinać nóżki, żeby miały wygodnie... Nie wiem po co jest tam ten trzeci rząd?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-25, 06:57   

W Doblo jest to rozwiązanie najbardziej debilne z możliwych. Doblo ma wersję przedłużoną, ale trzeci rząd jest w niej niedostępny. Trzeci rząd jest tylko w wersji krótszej.
Porąbane. W Doblo w trzecim rzędzie wygodnie pojedzie osoba do 150-160 cm wzrostu. Od biedy pojedzie wyższa, ale będzie bardzo niewygodnie. Sprytnym zabiegiem jest zaś możliwość wyjmowania osobno siedzeń trzeciego rzędu. I z reguły jeżdżę w układzie 2+3+1 co zostawia jeszcze sporo miejsca w bagażniku.
Ogromną zaletą Doblo jest przestronność wewnątrz i wysoka (jak na krześle) pozycja na siedzeniach, brak tunelu środkowego w drugim rzędzie siedzeń, odsuwane boczne tylne drzwi. Drzwi kierowcy/pasażera są ogromne i otwierają się szeroko. Ogromne szyby boczne sprawiają, że nawet lekkie opuszczenie powoduje wewnątrz tornado urywające głowy. Szyby w drugim i trzecim rzędzie są uchylne, co zwiększa hałas w czasie jazdy, ale wentyluje wnętrze bez powodowania tornada.
Wóz prowadzi się dobrze, bez bujania, zwinniej niż można było oczekiwać.
Jest przeciętnie wyciszony, ale hałas jest mniej dolegliwy niż w MCV I, gdzie oprócz silnika hałasowała skrzynia i sprzęgło oraz powietrze opływające dach.
Skrzynia chodzi z oporami, w instrukcji opisano specjalny sposób zmiany biegów żeby unikać zgrzytów.
Dostępność do silnika, osprzętu i elektryki (żarówki) wzorcowa. Komora silnika zbyt wielka jak na rozmiary jednostki, szkoda bo inne wykorzystanie miejsca dałoby więcej przestrzeni w kabinie.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-08-25, 08:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-08-25, 08:35   

Doblo mi się podoba, ładnie wygląda, jest szerszy oraz wyższy niż Lodgy więc przestronność nie dziwi, bo i w Lodgy już jej nie brakuje (choć jakby była szersza nikt by się nie obraził :-) ). W Lodgy też nie ma tunelu środkowego w drugim rzędzie i szyby są uchylne z tyłu. Odsuwane drzwi - dla mnie niewątpliwie zaleta. I ma pionowy tył bez żadnych obłości, co nie zabiera przestrzeni bagażowej. Dlaczego więc nie pokusili się o zrobienie pełnych siedzeń z tyłu ? Czy to jest jakiś problem techniczny, czy założenie, że rodzina z 4 dzieci to patologia i nie stać ich na nowe auto?


Jan Ostrzyca w każdym razie niech jeździ długo i bezawaryjnie :-)
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-25, 09:15   

Cytat:
ale tyle miejsca w trzecim rzędzie nie ma żaden samochód w tej cenie


W żadnej cenie, gdzieś tu krążył link bodajże do AutoŚwiata - spośród 7-osobowych samochodów OSOBOWYCH lodgy jest najtańsze i oferuje najwięcej miejsca w trzecim rzędzie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne