Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-09-19, 17:29
10 lat z Dacią i koniec przygody
Autor Wiadomość
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-09-07, 09:58   

Miałem Fiata Doblo 1,9 D wolnossący !
Zrobiłem z niego helikopter, a kratę w bagażniku wykorzystywałem jako część łóżka, bo kampera też zrobiłem :)
Fabrycznie dziurawy miałem zbiornik spryskiwacza i metalowy przewód chłodzenia, kapało też z fabrycznie krzywo osadzonego uszczelniacza, a wyprodukowali go w Turcji.
Bardzo miło go wspominam, i wyprawy z nim odbyte.
Słabe zawieszenie(tuleje) z przodu, urywał się odpowietrznik w zacisku przednim, przestała działać sygnalizacja otwartych drzwi bocznych odsuwanych, zwariowała elektryka, bo jakieś pudełko odpadło z powodu korozji wspornika, pękły plastiki na wlocie bagażnika, drzwi tylne podwójne zamknęły się na amen, ale był w cudnym kolorze pomarańczowym, i grzał 160 km/h według licznika :)
Do dzisiaj mi go żal, ale musiałem sprzedać, bo gość był napalony i dawał świetną cenę :mrgreen:
A, i najważniejsze : miałem fabryczne radio z CD, a płyty miałem ze Stadionu X Lecia - to były fajne czasy ! :-D
PS
Nie pisałem, o pękających alternatorach - bo ten model tak miał :oops:
Ostatnio zmieniony przez Rezysstor 2017-09-07, 10:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-07, 17:05   

Ten pękający alternator to ja pamiętam jeszcze ze Sieny :-D .
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-09-07, 18:07   

kicpra napisał/a:
Ten pękający alternator to ja pamiętam jeszcze ze Sieny :-D .


W Punto i Grande też nam nawalił. W GP zepsuł się w ostatnim tygodniu gwarancji. Wymiana na koszt Fiata.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Hamil 



Marka: Dacia
Model: logan
Silnik: 1.6MPI
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-08, 21:15   

czyli fart :)
_________________
Dacia...czemu nie.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-09, 18:29   

jan ostrzyca napisał/a:
Jest też jakieś urządzenie pomagające ruszyć pod górkę. Myślałem, że to fiu-bździu, ale się przydaje.

Sugeruję ostrożność.

Na wakacjach jeździłem przez tydzień Pandą z tym wynalazkiem. Wszystko fajnie, ale poza trzymaniem hamulca ten system robił też coś dziwnego ze sprzęgłem - przy bardziej agresywnych wzniesieniach (a praktycznie wszystkie były bardzo agresywne) po dodaniu gazu system puszczał hamulec, ale sprzęgło łapało o wiele wyżej. W efekcie samochodzik staczał się radośnie, przeciwko czemu dokładnie system miał przeciwdziałać. :/
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-09-09, 21:16   

Właśnie przypaliłem sprzęgło przy użyciu hill holder. Pod górę hamulec trzyma ciut za długo i sprzęgło dymi...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-09-19, 17:25   

8 500 kilo Doblem.
Po montażu LPG i przejściu z eco na normal (styl jazdy) średnie spalanie wg kompa wynosi ponad 9.5 l./100 zielonej. Na eco było ok. 7.5 l./100 km. Ale się tym nie martwimy tylko ganiamy na LPG: 12l/100 niebieskiego.
Fiat skraca autom na LPG przebiegi międzyprzeglądowe o połowę z 30 do 15 tys. km. To ma sens. Szkoda tylko, że co 15 tys. chcą wymieniać świece...
Fiat zaleca, żeby wozy na LPG co 3-4 tankowania niebieskiego (u mnie jakieś 1 200 km) robiły 100 km na zielonej. To ma sens. Wtryski zielonej też powinny popracować...
Przy 7 tys. km dolewka 250 ml oleju. Nie wiem czy konieczna.
Silniczek nabrał wigoru, chociaż w polskich i słowackich górkach ulubionym biegiem jest 2 lub max. 3. Nie jest to top gear.
Wózek w pełni obciążony bez wyraźnego wysiłku jedzie 130 km/h, jednak przy pełnej załodze drastycznie spada elastyczność i zdolność wyprzedzania.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-06, 09:02   

Opony zimowe do Doblo. Dwa razy droższe od zimówek do Dacii. MCV 195/60/15 komplet ok. 600 zł Debica Frigo 2, Doblo 195/60/16 T 99/97 C komplet ok 1100 zł Kormoran VanPro Winter.
Dżinks tkwi w literce C i indeksie nośności. Fiat zahomologował auto na oponach dostawczych i zaleca tylko taki rodzaj. Widzę Dobla na oponach osobowych, ale nastraszony homologacją nabyłem dostawcze o łącznej nośności 3100 kg przy DMC Fiata 2145 kg. Ciekawe czym się kierują robiąc taki zapas nośności?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-06, 11:42   

Debica Frigo to porażka. Po 3 sezonach tak śliskie, że poszły do wyrzucenia.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-06, 13:22   

pixa napisał/a:
Debica Frigo to porażka. Po 3 sezonach tak śliskie, że poszły do wyrzucenia.

Od 10 lat jeżdżę na Frigo i Frigo2 i oceniam je jako bardzo dobre. Z tym, że kupuję nówki, śmigam dwa sezony i sprzedaję. Kasę dokładam do nówek i zawsze mam nowe opony na wozie. Zadziwiająco dużo ludzi chce kupić dwuletnie zimówki za pół ceny. Zwykle sprzedaję w dniu wrzucenia ogłoszenia.
Te ze sprzedanej Dacii czekały na kupca aż trzy dni, ale to było w czerwcu...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-06, 13:47   

Widzisz, a mi się nie chce bawicbawić w tego typu rzeczy. Kupuje nowe, porządne opony i jeżdżę do zajechania, czyli 4-5 sezonow. Frigo w połowie 3 wrzuciłem, bo były okrutnie śliskie. Szkoda na nie kasy jak dla mnie.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-06, 14:12   

pixa napisał/a:
Widzisz, a mi się nie chce bawicbawić w tego typu rzeczy. Kupuje nowe, porządne opony i jeżdżę do zajechania, czyli 4-5 sezonow. Frigo w połowie 3 wrzuciłem, bo były okrutnie śliskie. Szkoda na nie kasy jak dla mnie.

Można jeździć na starych łysych "zajechanych" oponach premium, można i na nowych budżetówkach. Ja tam wolę mieć zawsze nie mniej 7 mm głębokości bieżnika w Dębicy niż 4 mm w czymś innym.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-10-06, 17:58   

pixa napisał/a:
Debica Frigo to porażka. Po 3 sezonach tak śliskie, że poszły do wyrzucenia.


I wcale się nie dziwię, ponieważ wszyscy narzekają na szybkie zużycie zimówek. Zimy lekkie to i szybciej się zużywają.
Poprzednio miałem kleberki i wytrzymały 7 sezonów. Nie widać było zużycia ale już zaczęły tracić właściwości jezdne.
Teraz mam uniroyale i też jeszcze ta zimę (czwartą) i kosz ze względu na widoczne zużycie.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-06, 21:44   

Plusy Doblo. Wymiana opon i wzbudzone czujniki ciśnienia. Świeci się ikonka-oponka. Słabo. Brak przycisku do resetowania. Brak w menu możliwości resetowania.
Wystarczy nadmuchać opony do wartości instrukcyjnej, przejechać kilkanaście kilosów i czujki same się kalibrują a kontrolka gaśnie. Miło. Bez kombinowania i wydatków.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-10-08, 13:46   

Janie - to naprawdę duży plus... Ojciec w Hyundzaiu buja się z tematem tpms już 3 raz tzn 3 wizyty w ASO, zobaczymy na jak długo teraz pomoże. Znając życie do lata 2018 bo te guano zaczyna zawsze szwankować w wysokich temperach...

Osobiście w swoich Chevrolecie jak przyjdzie pora to schodzę do garażu, wyjeżdżam na podjazd, zmieniam koła i tyle :mrgreen:
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-08, 15:49   

Marek1603 napisał/a:
pixa napisał/a:
Debica Frigo to porażka. Po 3 sezonach tak śliskie, że poszły do wyrzucenia.


I wcale się nie dziwię, ponieważ wszyscy narzekają na szybkie zużycie zimówek. Zimy lekkie to i szybciej się zużywają.


Miały jeszcze pół bieżnika do znaku. Nie były zużyte, tylko cholernie śliskie się zrobiły.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-10-08, 16:06   

jan ostrzyca napisał/a:
Można jeździć na starych łysych "zajechanych" oponach premium, można i na nowych budżetówkach. Ja tam wolę mieć zawsze nie mniej 7 mm głębokości bieżnika w Dębicy niż 4 mm w czymś innym.


Też kiedyś miałem takie przekonanie, że lepsza jest nowa budżetówka, do czasu kiedy pojeździłem na oponach premium. Niestety pomiędzy budżetem, a premium jest ogromna przepaść na mokrej nawierzchni w przyczepności - wysoki bieżnik to jednak nie wszystko. Pomijam już mniejszy hałas Druga kwestia dotyczy zużycia opony, budżetowe zużywają się o 50% szybciej, przez co na tym samym dystansie trzeba kupić komplet opon budżetowych dodatkowo. Wychodzi w sumie kosztowo na premium tak samo, a jeździ się o wiele lepiej. Temat przerobiłem kiedy rocznie przejeżdżałem ponad 200.000km i komplet opon premium wystarczał na sezon czyli 100.000km. Opony budżetowe po 40.000-50.000km były już starte, ale co gorsze traciły fason, zaczynały bić, były niedowyważenia.
_________________

 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-08, 17:40   

200.000 rocznie? Osobowka? To co Ty robiłeś? :-) Mam podobne odczucia, przy kupnie poprzedniego auta były założone zimowki - 8 letnie Michelin premium. Wymieniłem po sezonie, bo to już stare gumy. Kupiłem nowe ze średniej polki chyba Firestone i były gorsze niż te 8 letnie Michelin :-) Teraz na zimę zawsze premium, na lato średnia polka lub premium. Co do scieralnosci budżetowej to bardzo szybko ścieraly mi się Savy. W innych nie odczułem różnicy w scieralnosci miedzy tanimi, a premium.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-10-08, 17:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-08, 18:58   

550km dziennie przez cały rok, ciekawie :-D .
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-10-10, 20:58   

W agencjach ochrony na konwojach to żaden problem, czasami auto przez tydzień nie ma gaszonego silnika tylko ludzie się zmieniają co 12h 8-) Kiedyś w Volkswagenie dali nam 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów na flotę 50 aut (craftery głównie, kilka caddy). Mina panów z aso gdy na pierwszy przegląd po 15 kkm przyjechali chłopaki po 8 dniach była naprawdę ciekawa :mrgreen:
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 331
Skąd: KR
Wysłany: 2017-10-11, 15:35   

Czyli 78 kilometrów co godzina, bez przerwy na tankowanie, siusiu, wymianę kierowców itp...........
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
quartzu 


Marka: Chyba
Model: Lodgy 1.5 dCi
Silnik: będzie
Dołączył: 04 Paź 2017
Posty: 86
Skąd: Warmia
Wysłany: 2017-10-11, 15:44   

Faktycznie mało realne. Chyba, że oni jeździli na NASCAR. :mrgreen:
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-11, 16:08   

Czyli ponad 1800 km dziennie. To nawet na międzynarodówce jest niemożliwe. Troszkę Cię chyba fantazja poniosła z tymi 15000 w 8 dnim :lol:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-10-11, 16:50   

Nie wiem, te auto alurat jeżdziło w małopolskim oddziale, ale roczne przebiegi 200 kkm to naprawdę żaden problem. Chętnie bym posłał oferty na konkretne auta po leasingu ale firma zawiera umowy zgodnie z którymi wracają one do leasingodawcy.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 331
Skąd: KR
Wysłany: 2017-10-11, 18:23   

200 a 680 to jednak lekka różnica......
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne