Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-11-05, 16:02
Regulacja dysz spryskiwaczy
Autor Wiadomość
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-09, 11:23   Regulacja dysz spryskiwaczy

http://www.daciaklub.pl/f...php?p=6324#6324
Black Eryk napisał/a:
myślę o jakiś innych spryskiwaczach - tak aby spryskiwały większą część szyby


Krystanie, nie wiem czy wiesz, ze dysze spryskiwacza daja sie regulowac (wystarczy wetknac igle w dysze i za jej pomoca ustawic zadany kat), majac je (dysze) 4 chyba da sie ustawic tak, aby spryskiwaly znaczna czesc szyby (nawet tylnej i okolice samochodu ;-) )
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-09, 12:41   

Może i tak, ale wydaje się, że częścią problemu jest mała rozpryskowość strumienia - a tego się chyba nie da wyregulować?
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2008-04-11, 17:30   

Mamert napisał/a:
...w daćce jest zajebisty w dodatku jest regulacja we wszystkich kierunkach...

Jak się ustawia kierunek 'plucia' spryskiwacza?
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-11, 17:36   

Jeszcze nie ustawiałem, ale jak spojrzałem na spryskiwacze, to to jest patent przeniesiony prosto z Trabanta, czyli wkładamy do otworka szpilkę lub spinacz i ustawiamy.
 
Tomasz 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-11-30, 17:08   

Witajcie jedno pytanie regulacja spryskiwacza przedniego klasyka szpilka a tylny jest jakaś regulacja chciałem szpilką ale widzę tylko czarną dziurkę chyba cieli koszty i nie ma takowej odpiszcie o swoich spostrzeżeniach
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-11-30, 21:54   

Tomasz napisał/a:
widzę tylko czarną dziurkę chyba cieli koszty i nie ma takowej odpiszcie o swoich spostrzeżeniach

Potwierdzam Twoje spostrzeżenia
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-07-23, 21:59   Re: Spryskiwacz w Dacii - oryginalne chybione rozwiązanie

dawwoz napisał/a:
tym bardziej, że płyn pryska jakoś dziwnie wysoko i na boki szyby.

Wyregulowanie nie jest zbyt skomplikowaną czynnością - wystarczy igła i chwila wolnego czasu
 
sylwia 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 LPG
Wersja: Laureate
Dołączyła: 25 Kwi 2013
Posty: 17
Skąd: arad
Wysłany: 2013-11-05, 15:17   Ustawienie dysz spryskiwaczy

Jako, że pogoda się pogorszyła, zaczęłam robić większy użytek ze spryskiwaczy. Problem w tym, że dysze są nieco za bardzo skierowane w górę i sporo płynu ląduje na dachu (a nawet na tylnych bocznych drzwiach :shock: ) Jakie są współczesne lakiery to każdy wie i trochę mi to spędza sen z powiek. Czy mogę to we własnym zakresie jakoś poprawić czy jechać z tym do ASO?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 15:25   

Według mojej wiedzy:
  • pochylenia siku ze spryskiwaczy nie da się regulować, znaczy, oficjalnie się nie da, możesz coś pokombinować z igłą na własną odpowiedzialność; w ASO powiedzą, że się nie da, bo nie ma na to serwisówki. ;)
  • leje się po całym samochodzie, kiedy stoisz w miejscu, ale przy prędkości podróżnej już będzie sikało na środek szyby. Niestety nie słyszałem o samochodzie, który potrafiłby regulować sobie siłę siku w zależności od prędkości, ale to by było nawet fajne. :) Jak dotąd wszystkie samochody, jakie miałem, przy niskiej prędkości sikały na dach, na samochody obok, na bar, na barmana - wszędzie tylko nie do szklanki. ;)
  • współczesne lakiery, co by o nich nie mówić, są chyba jednak w stanie znieść oblewanie płynem do spryskiwaczy. :] Także tym bym się nie przejmował.
Źródłem mojej wiedzy jest głównie brudny paluch, więc skonsultuj się z ASO lub mechanikiem. ;)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-05, 15:29   

tylko czy aż do ASO trzeba jechać z taką czynnością? :mrgreen: Bierzesz grubą (cienka może się ułamać i zostać w dyszce - będzie wtedy kłopot) igłę, wkładasz jej końcówkę w dyszę (powinna dać się lekko poruszyć o kilka stopni w dowolnym kierunku) i ustawiasz sobie sama. W twoim przypadku lekko opuszczasz.Sprawdzasz czy leci we właściwe miejsce. Powtarzasz z 3 pozostałymi.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-11-05, 16:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-11-05, 15:41   

Wkładasz igłę w dyszę i delikatnie (!) w dół. Nic nie urwiesz, jak pociągniesz za daleko bez problemu sobie podniesiesz.
Jak stoisz pamiętaj żeby mimo wszystko celować w górną połowę szyby bo później na autostradzie nic nie zrobisz.

Tyle w temacie
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-11-05, 15:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 15:54   

Wow! Jaka jazda! :D

Akurat mam pod ręką oryginalne dysze spryskiwaczy od Logana (bo w Loganie mam nieoryginalne, mgłowe, like a boss :] ), więc stwierdziłem, że od razu sprawdzę i obalę Twoją teorię. :> Jakież było moje zdziwienie, gdy - dysze faktycznie mają regulację! :O Trzeba wrazić igłę w każdą z tych metalowych końcówek dyszy i można sobie regulować, każdą z osobna!

sylwia, zapomnij o wszystkim, co napisałem :> , weź igłę (może być bardziej grubsza niż cieńsza), wraź w jedną z końcówek spryskiwacza (każdy spryskiwacz ma dwie), i wyreguluj po kolei wszystkie cztery. Końcówki są na zawiasie kulowym, można je regulować w każdej z płaszczyzn (góra-dół, prawo-lewo).

Po skończonym dziele nalej sobie tego, co Ci robi dobrze, i pogratuluj sobie samodzielnej regulacji w samochodzie. :]
 
sylwia 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 LPG
Wersja: Laureate
Dołączyła: 25 Kwi 2013
Posty: 17
Skąd: arad
Wysłany: 2013-11-05, 16:03   

Dziękuję wszystkim. W takim razie biegnę się bawić w akupunkturę :mrgreen:
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-11-05, 17:40   

A najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście zakup za niewielkie pieniądze dyszy mgłowych, które wciągają fabryczne nosem i masakrują. Póki miałem fabryczne, to średnio raz w miesiącu musiałem je regulować, bo non stop się rozjeżdżały. Teraz mam mgłowe i po pierwsze się do nich nie do tykam, a po drugie mam wrażenie, że zużycie płynu spadło o połowę.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2013-11-05, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-11-05, 17:47   

Potwierdzam, że w nowym Sandero rzeczywiście pryska zdecydowanie za wysoko (przy postoju lub małej prędkości), w Dusterze było ok. Jeszcze przetestuje przy wyższych prędkościach, ale wydaje mi się że trzeba będzie trochę jednak poprawić.
_________________

były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-11-05, 17:48   

Marmach napisał/a:
A najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście zakup za niewielkie pieniądze dyszy mgłowych, które wciągają fabryczne nosem i masakrują ...
OK działają lepiej, niż fabryczne i takowe mam w Sandero. Ale tu jest pewien haczyk :cry: . W Sandero, kiedy się je normalnie zamontuje sikają za nisko i trzeba pokombinować z mocowaniem (co może koleżance Sylwii sprawić problem), aby podnieść sikanie. W Loganie jest inaczej wyprofilowana maska i dlatego od ręki jest dobrze. Chyba, że mgłowe dysze uniwersalne są niepowtarzalne i każdemu sikają inaczej. :?:
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2013-11-05, 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 19:27   

Mgłowych nie reguluje się, ewentualnie można zdemontować i podłożyć gumową pomiędzy dysze a maskę, unosząc ja. Może to coś pomoże ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-19, 14:19   

Jak ustawić żeby te dysze sikały wyżej, bo jakoś igłą nie idzie tego do góry podciągnąć :roll:
no i druga sprawa mniej ważna, dlaczego ścieka tak po masce woda po spłukiwaniu,
w starych dyszach standardowych nie ścieka nic.
Można zobaczyć to też na tym filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=m06wSH_-ut4
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-08-19, 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 478
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2017-02-06, 11:40   

a czy tylni spryskiwacz da sie jakoś w Sandero wyregulować by nie lał na szybę tylko bardziej pryskał?
_________________
jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-06, 11:44   

przemoc84 napisał/a:
a czy tylni spryskiwacz da sie jakoś w Sandero wyregulować by nie lał na szybę tylko bardziej pryskał?

Dziwne pytania. Naprawdę. Ciekawe jak to sobie wyobrażasz?
Przy górnym mocowaniu i odległości 1cm.
Widziałeś to w jakimś innym aucie? Gwarantuje ci że nie.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-06, 13:47   

Ale Sandero nie ma tylniego spryskiwacza, znalazłem tylko tylny.

Ale tego typu konstrukcja ma taką specyfikę działania.
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2017-03-27, 14:54   

Kupiłem spryskiwacze mgłowe, ale zupełnie nie pasuje "miejsce posiku" ;/
płyn rozbija się o wycieraczki, leci kilkanaście centymetrów za nisko.

Spróbuję to zniwelować kątową podkładką z gumy, ale nie wiem czy aż taka różnica się zgubi :(
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-30, 16:11   

Ksiezyc napisał/a:
Kupiłem spryskiwacze mgłowe, ale zupełnie nie pasuje "miejsce posiku" ;/
płyn rozbija się o wycieraczki, leci kilkanaście centymetrów za nisko.

Spróbuję to zniwelować kątową podkładką z gumy, ale nie wiem czy aż taka różnica się zgubi :(

Zaraz, a tych maleńkich dysz nie da się regulować? U mnie, o ile pamiętam, można było wrazić igłę i regulować sobie sik w dwóch płaszczyznach (sam element sikający jest jednocześnie przegubem kulowym).
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3697
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-30, 16:39   

Mgłowe nie są regulowane, natomiast strumieniowe są regulowane.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-30, 17:21   

Przysiągłbym, że mam mgłowe i są regulowane. :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne