Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero Stepway 2016 Ściąganie na boki
Autor Wiadomość
gito 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Charznów
Wysłany: 2017-03-30, 23:42   Dacia Sandero Stepway 2016 Ściąganie na boki

Witam
Mam dziwny problem z moją Dacia Sandero Stepway 2016

Podczas wolnej jazdy i na tzw luzie auto mi ściąga lekko na lewo,
ale jak przyśpieszam oraz na autostradzie tako powyzej 130 KM/h lekko na prawo.

Byłem z tą sprawą 3 razy w serwisie Andora w Krakowie i za każdym razem usłyszałem,
że sprawdzili i nie ma luzów i zbieżność jest perfekt....
Dodatkowo usłyszanemu że lekkie ściąganie jest w normie dla tej klasy auta.....

W okolicach sewisu nie jestem w stanie pokazać problemu - okolice 29go w Krakowie są wiecznie zakorkowane, osiągnięcie prędkości powyżej 30km/h naley uznać za sukces

Myślałem że problem może związany z oponami, felgami etc.
ale wymieniłem i felgi na aluminiowe zmieniłem opony zima/lato i problem dalej mnie wkurza..

Jak jest z waszymi Daciami czy też macie takie problemy z lekkim ściganiem na boki....
_________________
coGito ergo sum
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-03-31, 07:17   

Witam,

powiem ci że ściąganie jest denerwujące i nie powinno występować ale coś chyba jest nie tak z Tymi Dackami. Moja teściowa ma Sandero II z grudnia 2015r data pierwszej rej. marzec 2016 i ściągało to auto w lewo od razu po odbiorze z salonu. Samochód miał przekładane opony z zimowych na letnie i dalej jest to samo, na dzień dzisiejszy przejechane ma około 5700km. W kwietniu mam zamiar pojechać z nim na sprawdzenie geometrii lub do ASO na sprawdzenie tego ale obawiam się że nic nie wykryją.

Od miesiąca również posiadam Dacie Logan MCV II, autko kupiłem jako 3 letnie ( 2014r) data pierwszej rej luty 2015 roku i przebiegiem 55tyś km. Moje autko też delikatnie ściąga w lewo, po zmanie opon na letnie dalej jest to samo. Któregoś dnia zabiorę swoje mcv na zbieżność ale pewnie też nic nie wykryją. Po prostu trzeba nauczyć się tak jeździć i tyle
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-03-31, 08:14   

U mnie też tak "pływa" od nowości - także trzeba cały czas lekko kontrować kierownicą. Nie jest to w jakiś szczególny sposób uciążliwe - ot po prostu niezbyt dokładny układ kierowniczy.
Już gdzieś było na ten temat i ponoć TTTM :-/
_________________
enjoy the silence
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2017-03-31, 17:59   

witam
co prawda jeżdże dokerem , fakt to auto pływa pod czas wiatru , ale generalnie przy zmianie opon ciut lata po jakimś czasie problem staje sie niezauważalny
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-31, 20:56   

Moja jedzie jak po szynach.
 
gito 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Charznów
Wysłany: 2017-04-01, 13:18   

Jest to o tyle wkurzające, że jak jade na autostradzie i dodaję gazu ściąga w prawo, ale jak zdejme noge z gazu ściąga w lewo.
Auto mam fabrycznie nowe ale podobny efekt miałem od samego początku.
Mam wrażenie że ostatnio się nasiliło...
Poprzednio jeździłem 10-letnim Oplem Zafirą i mimo wieku auta czegoś takiego nie miałem..
_________________
coGito ergo sum
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-04-01, 14:14   

Ja jade w piątek po raz drugi na zbieżność. Pierwszym razem była rozjechana ustawili, jest lepiej ale dalej samochód ucieka w prawo.
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-04-01, 17:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-01, 14:25   

Po prostu Dacia - francuska technika, rumuńska dokładność.

Myślałem że w moim egzemplarzu delikatne ściąganie było wynikiem powypadkowej historii - mimo że fachowo naprawiony i ustawiona geometria. Ale widocznie TTTM ;-)
Nawet w starej jak kapitalizm w Polsce Felicii tak nie miałem. O nowej Fabii nie wspominam bo dieselgate :-P

Ja to wszystko tłumaczyłem sobie dziadowskim układem wspomagania.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-01, 17:24   

Moje MCV II i Sandero II jeżdzą na razie prawidłowo. Więc to nie jest ten typ tak ma.
 
wiesiekd 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Kwi 2017
Posty: 2
Skąd: Oława
Wysłany: 2017-04-01, 19:17   

Po zakupie w 2016 Sandero 1,2 ,ściągało lekko na lewo,dodatkowo światła źle oświetlały środek drogi.Wkurzyłem się ze takie auto niby przygotowane do sprzedaży dają użytkownikowi.Po wizycie i stracie czasu w serwisie ADF Wrocław,ustawili zbieżność która była zła po pomiarach lewe koło,i ustawili światła.Jest OK ,ale w sumie oddali niebezpieczne auto po zakupie.
_________________
Wiesiek
 
gito 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Charznów
Wysłany: 2017-04-26, 18:28   

Byłem dzisiaj w serwisie Anndora Kraków. Zaproponowano mi płatną usługę ustawienia zbieżności. Zapłaciłem te 247zł wsiadłem do auta dalej okazuje się że ściąga w prawo.
Zabrałem serwisanta ze sobą stwierdził sam że ściąga w prawo ale... to dlatego że jeden przegub jest dłuższy i nie ma podpórki.....

Przyślą mi pismo od Dacii ( Renault) że to jest standard w samochodach Dacia Sandero, bo tak je produkują.
_________________
coGito ergo sum
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-04-26, 20:09   

gito napisał/a:
to dlatego że jeden przegub jest dłuższy i nie ma podpórki.....


Dobry kit. Pierwsze słyszę, że półoś ma wpływ na kierunek jazdy pojazdu. :mrgreen:
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-26, 20:11   

To że PÓŁOŚ jest dłuższa nic nie znaczy. Nie ma ściągać i tyle. Mój Logan jedzie prosto. Przy mocnym przyspieszaniu trzeba w każdej przednionapędówce trochę powalczyć z kierownicą, ale nie może być tak że łagodne przyspieszanie podczas normalnej jazdy lub hamowaniu powodowało że samochód zmieniał kierunek.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2017-04-26, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 218
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-04-26, 20:35   

gito napisał/a:
Byłem dzisiaj w serwisie Anndora Kraków. Zaproponowano mi płatną usługę ustawienia zbieżności. Zapłaciłem te 247zł wsiadłem do auta dalej okazuje się że ściąga w prawo.


Ale kasę oddali naciągacze? :evil:
 
gito 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Charznów
Wysłany: 2017-05-31, 21:14   

Witam
Nie odzywałem sie przez dłuższą chwilę, od tamtego czasu miałem 3 wizyty w serwisie.

Podczas ostatniej wizyty została wymieniony prawy przegub na jak mi serwisant powiedział
na taki z podpórką.
Rzeczywiście podczas jazdy 0-90km auto nie ściąga,
ale przy jeździe na autostradzie powiedzmy powyżej 100-130km/h
Na odcinku 2-3 słupków (200-300m), po puszczeniu kierownicy auto potrafi samo zmienić pas

Postanowiłem nagrać film, prezentujący tę przypadłość..

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Czy w waszych Daciach macie podobny efekt ?
Ostatnio w serwisie usłyszałem że jezdnia jest pochyła i dlatego auto zjeżdza w prawo...
_________________
coGito ergo sum
Ostatnio zmieniony przez gito 2017-05-31, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 161
Skąd: Gennep
Wysłany: 2017-06-01, 09:30   

Powiedz w aso że gó**o prawda z krzywą jezdnią i zjeżdżaniem przez to. Mogę puścić kierownicę i autko jedzie prosto nawet przy 160. Jeśli nie ma wiatru bocznego oczywiście. Może masz felgę lekko skrzywioną/niewyważone koła? Albo niedopompowane koło? Jeśli oba nie to jedź do innego aso. Może autko było uszkodzone przy zdejmowaniu z lory?
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-06-01, 09:37   

Wykonaj prostą czynność przednie koła zamień miejscami i wtedy dokonaj próby. Może się zdarzyć tak, że efekt ściągania zostanie odwrócony lub zaniechany.
 
gito 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Charznów
Wysłany: 2017-06-01, 10:16   

Usterkę zgłosiłem sprzedawcy przed końcem roku od zakupu na prawach rękojmi.
Zgodnie z nowelizowanym prawem konsumenta jest to wada fabryczna.

Jeżeli mimo wielokrotnych wizyt nie uda im się naprawić problemu powiedzmy w ciągu trzech miesięcy. Na mocy 2 letniej odpowiedzialności sprzedawcy mogę się domagać:
- wymiany na produkt tej same lub lepszej klasy nie posiadający wad.
- zwrotu pieniędzy
- lub obniżenia ceny.

Z uwagi na to, naprawy oraz usługi serwisowe powinny być dokonane w serwisie sprzedawcy, co uwiarygodni moje roszczenia.

Dzisiaj zostawiłem auto w serwisie mają dokonać ponownej Kontroli Geometrii,
oraz moją przełożyć koła przód-tył, prawo-lewo.

Wydaje mi się, że moje pisma do zarządu oraz centali, odniosły skutek wydaje mi się, że serwis zaczął traktować mnie poważnie
_________________
coGito ergo sum
 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-01, 19:40   

gito,

Obejrzałem twój film, u mnie jest podobnie - ściąga na prawo - być może trochę słabiej niż u ciebie muszę to sprawdzić jeszcze.

W zasadzie mi to w ogóle nie przeszkadza, ale faktycznie auto fabrycznie nowe raczej prosto powinno jechać :-D

Może powinieneś sprawdzić geometrie podwozia?

A co się dzieje jak puścisz gaz i hamujesz silnikiem?
A co gdy jedziesz całkiem na luzie?
Ostatnio zmieniony przez Gercio 2017-06-01, 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-06-02, 12:20   

U mnie przy jeździe jednostajnej, na luzie lub przy hamowaniu silnikiem i hamulcem roboczym nic nie ściąga. Znaczy geometria jest ok. Jeśli w takiej sytuacji masz tak samo to nic nie zrobisz

Przy konkretnym przyspieszaniu ściąga na prawo, to znaczy przy ruszaniu spod świateł, wyprzedzaniu. Ale każdy mój przednionapędowy ściągał przy przyspieszaniu o czym pisałem.
Moment w tym przypadku przekazywany jest na lewe koło bo mamy w aucie mechanizm różnicowy. Nie wiem czemu z reguły na lewe koło, ale to kwestia mniejszych na nim oporów. Może krótka półoś. Panda, uno też robi podobnie tylko tam musisz mieć 4500 obrotów żeby osiągnąć moment maksymalny który i tak wynosi poniżej 100 Nm.

Problem rozwiązałaby szpera, czyli mechanizm o ograniczonym poślizgu. Takie coś mają auta typu hothatch.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2017-06-02, 13:27   

witam
tak a propo jezdni , fakt jest ciut krzywa posiada lekki łuk , ale czy pamiętacie stare pędnie z kołami tzw. beczkowymi? lekka krzywizna powoduje zawsze równanie pasa i to płaskiego do środka on nigdy z koła nie spadnie / stare rolnicze maszyny tak miały/
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2017-06-02, 19:27   

gałki do wymiany?? Ale tak szybko??
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-06-02, 20:05   

Dlaczego auto ściąga


Tendencje samochodu do zmiany kierunku jazdy w większości przypadków oznaczają awarię. Gdzie szukać przyczyn ściągania podczas jazdy na wprost?

Sprawny samochód powinien utrzymywać prostoliniowy kierunek jazdy bez konieczności korekt kierownicą – na dobrą sprawę nie powinien zmieniać kierunku nawet bez jej dotykania. Tylko w wyjątkowych (i łatwych do zinterpretowania przez kierowcę) sytuacjach jest to zjawisko normalne – np. przy bocznym wietrze lub z uwagi na koleiny czy poprzeczne nachylenie drogi. W niektórych autach, zwłaszcza mocniejszych z przednim napędem, może także towarzyszyć gwałtownemu przyśpieszaniu.

Oznaka awarii
Ściąganie auta w czasie jazdy na wprost o wiele częściej jest jednak efektem usterki, często nawet niezwiązanej bezpośrednio z układem jezdnym. Niezależnie od jej źródła, nie opłaca się zwlekać z rozwiązaniem problemu. W każdym przypadku oznaczać to będzie konieczność poniesienia niepotrzebnych kosztów. Najszybciej na nowy komplet opon, które długo nie zniosą jazdy przy „ciągłym” kontrowaniu kierownicą.
Na szczęście w wielu przypadkach usunięcie przyczyn ściągania nie jest drogie – proste regulacje lub naprawy to wydatek od kilkudziesięciu do 300-400 zł. Sprawy komplikują się, gdy po dokładnych oględzinach ogumienia i luzów zawieszenia oraz kontroli geometrii nie udaje się wykryć przyczyny, dla której auto ma problemy z utrzymaniem prostoliniowego kierunku jazdy. Może to bowiem świadczyć o wypadkowej przeszłości samochodu. Po naruszeniu struktury nadwozia i poważnej naprawie blacharskiej nie zawsze udaje się (lub jest to nieopłacalne) przywrócić pierwotną geometrię auta. Z negatywnym skutkiem dla jego prowadzenia. Dlatego koniecznie trzeba zwrócić na to uwagę przed zakupem auta używanego.

Ważne jak ściąga
Warto zaobserwować, w jaki dokładnie sposób samochód ściąga – czy zawsze w tą samą stronę, czy też „myszkuje” po drodze bez reguły albo czy inaczej zachowuje się przy hamowaniu niż przy przyśpieszaniu lub jak reaguje na wciśnięcie hamulca. To ważne dla zlokalizowania źródła awarii. Inaczej będzie się zachowywało auto, w którym uszkodzona jest jedna z opon, a inaczej, gdy są luzy na maglownicy, a jeszcze inaczej, jeśli zużyły się np. elementy mocujące zespołu napędowego. Przekazanie takich informacji mechanikowi przed naprawą na pewno ułatwi diagnostykę i skróci czas serwisowania.

Przyczyny, z powodu których samochód ma problemy z utrzymaniem prostoliniowego toru jazdy

Niewłaściwe ciśnienie w oponach
To najbardziej banalna przyczyna ściągania auta, warto więc ją wyeliminować na wstępie. W praktyce różnica ciśnień między kołami jednej osi na poziomie 0,5 bara będzie już powodować wyczuwalną utratę stabilności.
Wystarczy wizyta na stacji paliw i przywrócenie ciśnień zalecanych przez producenta.

Uszkodzenie ogumienia
Za ściąganie odpowiedzialne mogą być nierównomiernie zużyte lub uszkodzone opony – po najechaniu na przeszkodę albo z powodu wad fabrycznych.
Weryfikacja polega na przekładaniu kół stronami i osiami oraz sprawdzaniu, czy ma to wpływ na ściąganie auta – można tak znaleźć wadliwą oponę.

Niewłaściwa geometria kół
Nawet w sprawnym aucie (bez luzów) zbieżność kół może się rozregulować np. po gwałtownym wjechaniu w dziurę czy na krawężnik.
Po sprawdzeniu zawieszenia pod kątem uszkodzeń trzeba, na specjalnym urządzeniu, ustawić geometrię kół.

„Trzymające” hamulce
Problem często dotyczy aut użytkowanych sporadycznie. Zapieczony zacisk hamulcowy z jednej strony auta wpływa na samoistną zmianę kierunku jazdy.
Jeżeli zacisk jest zapieczony, koło kręci się ze znacznym oporem. Dodatkowo stojący zacisk mocno się grzeje. Jeżeli nie pomaga czyszczenie, zacisk trzeba wymienić.

Skrzywiony McPherson
Do skrzywienia kolumny McPhersona może dojść np. po uderzeniu w krawężnik na skręconych kołach. Za ściąganie auta może też odpowiadać skrzywiona zwrotnica lub niewłaściwe osadzenie amortyzatora w zwrotnicy (np. po naprawie zawieszenia).
Kąt pochylenia koła najlepiej sprawdzić na urządzeniu do ustawiania geometrii kół (tzw. zbieżności).

Pęknięta sprężyna
Nawet niewielki ubytek zwoju sprężyny zawieszenia wpływa na problemy z zachowaniem prostego kierunku jazdy auta. Co ciekawe, również pęknięcie tylnej sprężyny zaburza prowadzenie. Sprężyny wymienia się parami, co podnosi koszty naprawy.
Diagnostyka polega na dokładnym obejrzeniu sprężyn. Najlepiej robić to przy podniesionym aucie, gdy sprężyny są rozciągnięte.

Luzy w układzie jezdnym
Częstym powodem ściągania podczas jazdy na wprost są luzy na przegubach drążków kierowniczych lub ich końcówkach. Na nienaturalne zachowanie auta mogą też wpływać luzy na przekładni kierowniczej czy tulejach wahaczy.
Stan zawieszenia najlepiej sprawdzić na tzw. szarpakach w stacji kontroli pojazdów.

Naruszona geometria nadwozia
Naruszenie konstrukcji nadwozia to zwykle konsekwencja poważnego wypadku. Często podczas naprawy nie udaje się idealnie odbudować elementów konstrukcyjnych.
Stan tzw. geometrii nadwozia auta sprawdza się za pomocą specjalnej ramy pomiarowej badającej rozmieszczenie punktów bazowych podwozia.

Uszkodzone poduszki mocujące
Problemy z jazdą na wprost mogą powodować ruchy silnika spowodowane zużyciem poduszek mocujących silnika lub skrzyni biegów.
Poduszki ocenia się wizualnie pod kątem ewentualnych luzów.


Niekoniecznie awaria
Warto wiedzieć, że są sytuacje, w których nawet sprawne auto nie utrzymuje prostego toru jazdy. Najczęstszym powodem ściągania jest boczny wiatr. Dodatkowo na zaburzenia toru jazdy wpływa też pochylenie drogi. Zjawisko często obserwowane podczas jazdy po autostradzie, gdzie zwykle jezdnia jest pochylona w bok, by ułatwić odpływ wody.
Jednorazowe zaobserwowanie ściąganie auta podczas jazdy na wprost nie powinno jeszcze budzić podejrzeń. Dopiero gdy problem utrzymuje się w różnych warunkach prawdopodobnie mamy do czynienia z usterką.



- źródło: Motor
 
taryfa4 


Marka: Dacia
Model: stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 12
Skąd: Grodzisk mazowiecki
Wysłany: 2017-10-24, 13:13   

Moja Sandero Stepway też pływala po jezdni.
Wymieniłem końcówki drążków i dalej to samo,dzisiaj założyłem
Dwie nowe opony na przód i jest o niebo lepiej,wyważenie plus odpowiednie ciśnienie w oponach. :-P
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne