Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Różnice pomiędzy 1.6 SCE 100 i 1.6 SCE 115
Autor Wiadomość
amakarewicz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 12
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2017-04-04, 09:58   Różnice pomiędzy 1.6 SCE 100 i 1.6 SCE 115

Czy wiadomo w jaki sposób został zmodyfikowany/przeprogramowany silnik 1.6 SCE do 102 KM dla Lodgy/Dokkera w odniesieniu do tego samego silnika 1.6 SCE, który w innych modelach Dacii/Renault osiąga moc 114 KM ?

Czy jest możliwość przywrócić moc 114/115 KM dla silnika 1.6 SCE 100 ?
Ostatnio zmieniony przez amakarewicz 2017-04-04, 10:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-04, 11:33   

Trzeba sie zorietowac, czy osprzet silnika jest taki sam. Jezeli tak, to rozni sie tylko programowo. Jezeli osprzet jest inny to nalezy zmienic osprzet i przeprogramowac.
Tylko czy to sie oplaca dla uzyskania 15 KM wiecej?
Te 15 KM w/g mnie nie beda jakos strasznie odczuwalne w szczegolnosci w lodgy/Dokker , bo to duze auta.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-04-04, 11:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-04-05, 23:14   

strzelam że zmienne fazy rozrządu
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-04-06, 06:48   

Fruxo napisał/a:
strzelam że zmienne fazy rozrządu

nie sądzę - to konstrukcyjnie ta sama jednostka napędowa. Raczej majstrowano coś w mapach wtrysku, ew w stopniu sprężania
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-04-06, 08:15   

jeżeli byłą by ta sama jednostka to różnice mapy by wyniosły max 5 KM
tu nie ma turbo więc nie ma czego sterować
K4M wychodziło też w rożnych wersjach (nie mówiąc o RS) i tam właśnie różnice podstawową stanowiły znienawidzone zmienne koła faz rozrządu

w 1.5 dci jest 20 KM różnicy i już masz inne sprzęgło , turbinę więc zapewne wałek może kolektor
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-04-06, 08:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-04-07, 08:23   

Fruxo napisał/a:
jeżeli byłą by ta sama jednostka to różnice mapy by wyniosły max 5 KM


A co powiesz na silnik 1,4 z Civica 6 gen? Tam przez jakąś zwężkę w układzie zasilnia obcinano moc z 90 na 75 KM.
_________________

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-07, 08:45   

Ależ oczywiście że da się ograniczyć moc samym programem w ECU. Przy elektronicznej przepustnicy to jest kwestia kilku parametrów w komputerze.
 
amakarewicz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-12, 18:53   Brak roznic

Przeglądałem dziś strony dacii z innych krajów i na niektórych rynkach występuje lodgy z sce 115, ale przy szczegółach technicznych parametry i osiągi tamtego sce 115 są identyczne z naszym sce 100 więc coś mi się wydaje że jest to zagranie taktyczne aby się dobrze sprzedawał silnik tce 115, który jest dużo droższy. Jeżeli oba silniki katalogowe miałyby taką samą moc to nikt by nie kupował tce :-/
Ostatnio zmieniony przez amakarewicz 2017-05-12, 18:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-05-12, 19:55   

Jest racja gdyby ten silnik był w sandero to różnicę byłoby można odczuć ale już w Lodgy i Dokerze gdzie większa masa to już nie.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-05-12, 20:16   

Czy Wy sądzicie, że te silniki mają równe 110 lub 115 koni? Są jakieś tolerancje na każdy silnik i mogą one mieć po kilka procent różnicy więc ten silniejszy może mieć mniej niż 110 koni a ten 110 konny będzie miał powyżej 115. Gdzieś czytałem o takich "badaniach" (celowo piszę w cudzysłowie ponieważ nie było tam wystarczającej próbki reprezentatywnej tylko brano po chyba jednym samochodzie z różnych stajni) i jeśli dobrze pamiętam to Fiat miał mocniejsze silniki niż to wynikało z papierów. Ale który producent zawyżał to nie powiem- kilka lat od tego czasu minęło...
_________________
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-12, 20:17   

15% różnicy mocy da się łatwo wyczuć :-D
Wiem bo często na codzienne dojazdy do pracy jeżdżę samochodem o mocy 15 KM ( Peugeot 106 Electric)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-05-12, 20:30   

Czym tu się podniecać?
sce 100 = 102KM przy 5500obr./min oraz 156Nm przy 4000obr./min
sce 115 = 114KM przy 5500obr./min oraz 156Nm przy 4000obr./min
Co to oznacza?
Że do 4000obr./min te silniki "idą" dokładnie tak samo i na co dzień nie idzie zauważyć różnicy.
No może przy wyprzedzaniu, ale kto będzie piłował silnik powyżej 5000obr./min?
Na pewno nie ja...
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-13, 05:59   

jas_pik napisał/a:
15% różnicy mocy da się łatwo wyczuć :-D
Wiem bo często na codzienne dojazdy do pracy jeżdżę samochodem o mocy 15 KM ( Peugeot 106 Electric)



Zgodze sie z Jasiem. Swego czasu mialem Carisme 1.9did 102KM. W pozniejszym czasie kolega kupil taka sama tylko 115kM. Przejechalem sie i bylo czuc roznice, nie byl to jakis kosmos ale roznica odczuwalna.
To tak samo jak z Kopciuchami DCi mamy 90 i 110 niby tez niewiele a roznica naprawde duza.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-05-13, 11:07   

Przydały by się wykresy mocy , wiele by wyjaśniły.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-05-13, 18:54   

shrek napisał/a:
Zgodze sie z Jasiem. Swego czasu mialem Carisme 1.9did 102KM. W pozniejszym czasie kolega kupil taka sama tylko 115kM. Przejechalem sie i bylo czuc roznice, nie byl to jakis kosmos ale roznica odczuwalna.
To tak samo jak z Kopciuchami DCi mamy 90 i 110 niby tez niewiele a roznica naprawde duza.

Niet!
To co Ci zaimponowało w aucie kolegi to 265Nm przy 2500obr/min względem Twoich 215Nm ptzy 1700obr/min, a nie jego wyższa moc przy wysokich obrotach.

To samo tyczy się dci 90 vs 110 - kluczem jest 200Nm przy 1750obr/min VS 240Nm przy tych samych obrotach.

Fruxo napisał/a:
Przydały by się wykresy mocy , wiele by wyjaśniły.

Tu nie ma co wyjaśniać.
Wykresy 100 i 115 sce do 4000obr/nim będą identyczne.
I w tym zakresie właściciel nie odczuje ŻADNEJ różnicy.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-14, 07:18   

GRL napisał/a:
shrek napisał/a:
Zgodze sie z Jasiem. Swego czasu mialem Carisme 1.9did 102KM. W pozniejszym czasie kolega kupil taka sama tylko 115kM. Przejechalem sie i bylo czuc roznice, nie byl to jakis kosmos ale roznica odczuwalna.
To tak samo jak z Kopciuchami DCi mamy 90 i 110 niby tez niewiele a roznica naprawde duza.

Niet!
To co Ci zaimponowało w aucie kolegi to 265Nm przy 2500obr/min względem Twoich 215Nm ptzy 1700obr/min, a nie jego wyższa moc przy wysokich obrotach.

To samo tyczy się dci 90 vs 110 - kluczem jest 200Nm przy 1750obr/min VS 240Nm przy tych samych obrotach.

Fruxo napisał/a:
Przydały by się wykresy mocy , wiele by wyjaśniły.

Tu nie ma co wyjaśniać.
Wykresy 100 i 115 sce do 4000obr/nim będą identyczne.
I w tym zakresie właściciel nie odczuje ŻADNEJ różnicy.


Masz racje. Teraz jak napisales to faktycznie widac, ze tylko momentu przybywa. nie analizowalem tego wczesniej.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-05-14, 15:58   

Cieszę się, że pomogłem. :-)
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-05-14, 21:39   

jas_pik napisał/a:
15% różnicy mocy da się łatwo wyczuć :-D
Wiem bo często na codzienne dojazdy do pracy jeżdżę samochodem o mocy 15 KM ( Peugeot 106 Electric)

Tylko, że tam jest max 127Nm a charakterystyka nie wygląda jak w spalinowcu. :->
_________________
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-14, 22:10   

Wiem o tym.
Mam też elektryczny skuter o mocy wg homologacji 3,8kW ale o maksymalnej zależnej od napięcia około 27 kW i dopóki jest w pełni naładowany to 100 km/h osiągam w mniej niż 5 sekund mimo masy samego skutera 250 kg.
Elektryki mają zazwyczaj moment stały w odróżnieniu od spalinowych.
Ale wielokrotnie już odczułem różnicę 15% mocy przy podobnym momencie .
Ale to trzeba się przejechać oboma pojazdami w podobnych warunkach.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-05-15, 21:39   

Wystarczy włączyć klimę :roll: pozdr
 
tomasso 



Marka: Dacia
Model: Lodgy + Sandero
Silnik: 1,6 mpi + 1,4 mpi
Rocznik: 2016 + 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 77
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2017-05-20, 20:27   

;-) hej, więc może ja dorzucę ciekawego newsa. Otóż miałem prawie 3 lata LODGY 1,6 8v, więc 84 ps, a teraz ponad rok jeżdżę kolejną, ale 1.6 16 v, więc 102 ps. Różnica nie wielka, ale na korzyść, czyli teraz mogę normalnie podróżować 140 km, chociaż obroty to 4000/min i spalanie ok 10,5 l. Mój rekord z małej górki to 160 km, ale prawie blachy wyrywało :-P spalanie bez zmian, w trasie ok 7,5 a miasto 9l.
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-21, 22:34   

Aha, to dlaczego w awatarze masz nadal 84 KM? ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-05-21, 23:09   

tomasso napisał/a:
...miałem prawie 3 lata LODGY 1,6 8v, więc 84 ps, a teraz ponad rok jeżdżę kolejną, ale 1.6 16 v, więc 102 ps. Różnica nie wielka, ale na korzyść...

Wszystko się zgadza.
1.6 8v przy 2000obr/min ma około 121Nm.
1.6 16v przy 2000obr/min ma około 133Nm.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-05-22, 05:08   

Tak dla uściślenia. Nie było lodgy 1,6 16V tylko co najwyżej 1,6 Sce. To są dwa różne silniki.
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-26, 15:25   

A tak z ciekawości, czy SCe 1.6 16V z Dustera o mocy 115KM różni się czymś od tego 102KM z Lodgy/Dokker?
Ciekaw jestem (przepraszam, jeśli herezje piszę) przekopiować jakieś ustawienia albo oprogramowanie z Dustera do Lodgy i tylko w ten sposób, bez ingerencji w jakąkolwiek mechanikę, zwiększyć moc. Zawsze to kilkanaście koni więcej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne