Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 231 Skąd: LU
Wysłany: 2017-11-03, 20:44
Chciałbym zwrócić uwagę na taką małą nielogiczność. A mianowicie to że obydwa silniki (z Dustera i Lodgy) mają taki sam moment obrotowy. Moc silnika jest iloczynem obrotów i momentu. Więc któryś z parametrów jest okrojony. Moja Lodzia zachowuje się jak wykastrowana i nie ma tej charakterystyki jaką mają Nissany których kilka zaliczyłem. Wyraźnie czuć że prędkość obrotowa jest ograniczana przez komputer (ograniczenie jest miękkie i płynne). Wnioskuję że:
- obroty są ograniczone,
- lub moment,
- lub też jedno i drugie.
Biorę pod uwagę również nieprawdziwe informacje w katalogach (ostatnie wydarzenia pokazały że nie takie wały robili).
_________________ Dacie radę? Tak! Damy radę!
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2017-11-03, 20:47, w całości zmieniany 1 raz
sce 100 = 102KM przy 5500obr./min oraz 156Nm przy 4000obr./min
sce 115 = 114KM przy 5500obr./min oraz 156Nm przy 4000obr./min
Co to oznacza?
Że do 4000obr./min te silniki "idą" dokładnie tak samo i na co dzień nie idzie zauważyć różnicy.
Łopatologicznie: przy 4000 obr/min moc obu silników jest taka sama, dopiero potem moment mocniejszego spada wolniej, niż w słabszej jednostce.
Eeee, chyba nie.
Teorię znasz, ale chyba nigdy wykresu wolnossaka nie widziałeś.
Max moment jest zawsze niżej jak max moc.
W wersji 100-konnej po prostu powyżej 4000obr/min moment szybciej opada.
Nie mogli tego zrobić mniejszą dawką paliwa, bo by zaczęło stukać.
Może to kwestia sterowania przepustnicą w okolicach max obrotów?
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-11-03, 22:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 231 Skąd: LU
Wysłany: 2017-11-06, 21:13
Panowie. Będę się upierał przy swoim. Matematyka jest jedna. Wzór na moc:
P=M*(obr)
gdzie
P - moc w kW
M - moment obrotowy w N
(obr)- prędkość obrotowa wyrażana w rad/s
dla uproszczenia zastosuje jednostki katalogowe:
102km = 156 Nm * 4000 obr/s
czyli powyższy wzór ma się równać poniższemu
114km = 156 Nm * 4000 obr/s
WNIOSEK :
102km = 114km
Rękę dam sobie uciąć że liczba 102 jest różna od 114.
Więc albo moment obrotowy jest inny lub prędkość obrotowa jest inna, lub moment obrotowy i prędkość obrotowa są inne.
Lub przewał w katalogu. Myślę że hamownia by to zweryfikowała.
_________________ Dacie radę? Tak! Damy radę!
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2017-11-06, 21:15, w całości zmieniany 1 raz
masterczerwi, moc maksymalna jest przy innej prędkości obrotowej niż max moment. Kolega wcześniej napisał, że silniki do 4000rpm idą tak samo, później inaczej wygląda spadek momentu względem wzrostu obrotów. Ot, magia w górnej części wykresu, w której jeździ się niezbyt często ;).
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2017-11-06, 22:33
A dokładnie moc (kW) = moment obrotowy (Nm) * prędkość obrotowa (obr/min) / 9549,3.
Czyli aby obliczyć moc silnika musimy znać obroty przy jakich osiąga on moc maksymalną, i jaki przy tych obrotach ma moment.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2017-11-06, 22:34, w całości zmieniany 1 raz
102km = 156 Nm * 4000 obr/s
czyli powyższy wzór ma się równać poniższemu
114km = 156 Nm * 4000 obr/s
Nieprawdą jest jakoby, bo moc maksymalna nie jest przy 4000 obr, tylko 5500 - a dla tej wartości NIE masz podanego momentu obrotowego, a to w nim tkwi różnica.
(Albo równoważnie można powiedzieć, że nie masz podanej mocy przy 4000 obr, w punkcie maksymalnego momentu obrotowego - i to jest różnica, która Cię myli).
Mam takie pytanie do kolegów bardziej zorientowanych w temacie. Czy silnik 1.6 sce który występuje w Dusterze oraz np. w Megane, jest silnikiem pochodzącym od Nissana, czy jest to modyfikacja silnika Renault 1.6 16V dostępnego od pierwszej generacji Megane (po lifcie bodajże go wrzucili)?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-12, 11:50
Dzida napisał/a:
czy jest to modyfikacja silnika Renault 1.6 16V dostępnego od pierwszej generacji Megane (po lifcie bodajże go wrzucili)?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum