Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Różnice pomiędzy 1.6 SCE 100 i 1.6 SCE 115
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-26, 18:01   

SWilk napisał/a:
czy SCe 1.6 16V z Dustera o mocy 115KM różni się czymś od tego 102KM z Lodgy/Dokker?

Sam silnik mechanicznie niczym, inny jest wyłącznie komputer sterujący - http://www.daciaklub.pl/f...1733979#1733979
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2017-11-03, 20:44   

Chciałbym zwrócić uwagę na taką małą nielogiczność. A mianowicie to że obydwa silniki (z Dustera i Lodgy) mają taki sam moment obrotowy. Moc silnika jest iloczynem obrotów i momentu. Więc któryś z parametrów jest okrojony. Moja Lodzia zachowuje się jak wykastrowana i nie ma tej charakterystyki jaką mają Nissany których kilka zaliczyłem. Wyraźnie czuć że prędkość obrotowa jest ograniczana przez komputer (ograniczenie jest miękkie i płynne). Wnioskuję że:
- obroty są ograniczone,
- lub moment,
- lub też jedno i drugie.
Biorę pod uwagę również nieprawdziwe informacje w katalogach (ostatnie wydarzenia pokazały że nie takie wały robili).
_________________
Dacie radę? Tak! Damy radę!
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2017-11-03, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-03, 21:57   

Nie ma żadnej nielogiczności - w tym temacie kol. GRL już to wyjaśniał:

http://www.daciaklub.pl/f...1726843#1726843
Cytat:
sce 100 = 102KM przy 5500obr./min oraz 156Nm przy 4000obr./min
sce 115 = 114KM przy 5500obr./min oraz 156Nm przy 4000obr./min
Co to oznacza?
Że do 4000obr./min te silniki "idą" dokładnie tak samo i na co dzień nie idzie zauważyć różnicy.

Łopatologicznie: przy 4000 obr/min moc obu silników jest taka sama, dopiero potem moment mocniejszego spada wolniej, niż w słabszej jednostce.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-11-03, 21:59   

masterczerwi napisał/a:
Chciałbym zwrócić uwagę...

Eeee, chyba nie.
Teorię znasz, ale chyba nigdy wykresu wolnossaka nie widziałeś.
Max moment jest zawsze niżej jak max moc.
W wersji 100-konnej po prostu powyżej 4000obr/min moment szybciej opada.
Nie mogli tego zrobić mniejszą dawką paliwa, bo by zaczęło stukać.
Może to kwestia sterowania przepustnicą w okolicach max obrotów?
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-11-03, 22:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-11-04, 07:10   

No to chipować/mapować i będzie 114.
Ale mogą też być inne wałki rozrządu.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-04, 07:29   

Podobno nie - krtek twierdzi że mają te same numery jako części - są tylko różne ECU.
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2017-11-06, 21:13   

Panowie. Będę się upierał przy swoim. Matematyka jest jedna. Wzór na moc:
P=M*(obr)
gdzie
P - moc w kW
M - moment obrotowy w N
(obr)- prędkość obrotowa wyrażana w rad/s
dla uproszczenia zastosuje jednostki katalogowe:
102km = 156 Nm * 4000 obr/s
czyli powyższy wzór ma się równać poniższemu
114km = 156 Nm * 4000 obr/s
WNIOSEK :
102km = 114km
Rękę dam sobie uciąć że liczba 102 jest różna od 114.
Więc albo moment obrotowy jest inny lub prędkość obrotowa jest inna, lub moment obrotowy i prędkość obrotowa są inne.
Lub przewał w katalogu. Myślę że hamownia by to zweryfikowała.
_________________
Dacie radę? Tak! Damy radę!
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2017-11-06, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
topdrive 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Lodgy Outdoor, 500
Silnik: 1.5dCi, 1.2
Rocznik: 2017, 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 124
Skąd: Dobczyce
Wysłany: 2017-11-06, 21:28   

masterczerwi, moc maksymalna jest przy innej prędkości obrotowej niż max moment. Kolega wcześniej napisał, że silniki do 4000rpm idą tak samo, później inaczej wygląda spadek momentu względem wzrostu obrotów. Ot, magia w górnej części wykresu, w której jeździ się niezbyt często ;).
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-11-06, 22:01   

M = 9550 P / n
[Nm] [kW=1,36KM] [obr/min]
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2017-11-06, 22:33   

A dokładnie moc (kW) = moment obrotowy (Nm) * prędkość obrotowa (obr/min) / 9549,3.
Czyli aby obliczyć moc silnika musimy znać obroty przy jakich osiąga on moc maksymalną, i jaki przy tych obrotach ma moment.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2017-11-06, 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-06, 23:24   

masterczerwi napisał/a:
102km = 156 Nm * 4000 obr/s
czyli powyższy wzór ma się równać poniższemu
114km = 156 Nm * 4000 obr/s

Nieprawdą jest jakoby, bo moc maksymalna nie jest przy 4000 obr, tylko 5500 - a dla tej wartości NIE masz podanego momentu obrotowego, a to w nim tkwi różnica.

(Albo równoważnie można powiedzieć, że nie masz podanej mocy przy 4000 obr, w punkcie maksymalnego momentu obrotowego - i to jest różnica, która Cię myli).
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2017-11-07, 05:58   

Racja.
_________________
Dacie radę? Tak! Damy radę!
 
Dzida 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2021
Wersja: Unlimited
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Paryż Pólnocy :)
Wysłany: 2017-11-11, 16:11   

Mam takie pytanie do kolegów bardziej zorientowanych w temacie. Czy silnik 1.6 sce który występuje w Dusterze oraz np. w Megane, jest silnikiem pochodzącym od Nissana, czy jest to modyfikacja silnika Renault 1.6 16V dostępnego od pierwszej generacji Megane (po lifcie bodajże go wrzucili)?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-11, 19:29   

Nissanowski.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-12, 11:50   

Dzida napisał/a:
czy jest to modyfikacja silnika Renault 1.6 16V dostępnego od pierwszej generacji Megane (po lifcie bodajże go wrzucili)?

nie - to zupełnie inna jednostka japońska z zapasów nissana o kodzie 1.6 16V HR16DE. Na rynku od 2005r.
http://www.motobenzyna.pl...16v-hr16de.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine#HR16DE
 
Dzida 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2021
Wersja: Unlimited
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Paryż Pólnocy :)
Wysłany: 2017-11-12, 19:45   

Dar1962, wielkie dzięki :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne