Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sandero 1.2 75 KM 16V czy to muł na trasie
Autor Wiadomość
Łukasz777 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 8
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-04-06, 17:23   Sandero 1.2 75 KM 16V czy to muł na trasie

Napiszcie, czy sandero 1.2 75 KM 16V czy to muł na trasie?
Czy w sandero 1.2 75 KM 16V skrzynka biegów jest ta sama co w clio IV?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-04-06, 18:12   

do 100 jest ok potem dramat
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-04-06, 19:29   

Senior ma właśnie Clio 4 z tym silnikiem. Przy jeździe samemu albo z pasażerem silniczek daje radę tak jak napisał kolega wyżej - do 100 . Z kompletem w kabinie i bagażniku przy rozpędzaniu auta/wyprzedzaniu trzeba mieć cierpliwość kierowcy tira.
_________________

 
Łukasz777 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 8
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-04-06, 19:50   

Do Kaurisa, Czy w sandero 1.2 75 KM 16V skrzynka biegów zachowuje się tak samo jak w clio 4, tzn. przyspieszanie na trasie np. od 80-120 przy wyprzedzaniu tira?
 
Mieschko 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 41
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2017-04-06, 19:52   

Mam thalie II z tym silnikiem, szczerze powiedziawszy nie jest aż tak zle. Rzeczywiście 2+2 z pełnym bagażnikiem i kufrem na dachu zbiera się powoli spod świateł (latem wyłączam przy ruszaniu climatronic by mieć moc), jednak 155 na autobahnie szła bezproblemowo. Wg wskazania komputera trasę z taką obsadą udało mi się zrobić z 7,5 l/100 (faktycznie 8)... Jedyne z czym mam problem- przy dużej wilgoci są problemy z nierówną pracą silnika (wymaga wyłączenia i ponownego odpalenia) oraz jestem już po 3 wymianie wiązki przewodów wysokiego napięcia...
_________________
Dacia Duster 2011 1,6 105 KM Laureate
Dacia Duster 2015 1,6 105 KM Laureate
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 629
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-06, 21:20   

:?:
Z tego co widzę na jutubach to dokładnie to samo.
W myśl zasady, że i widelcem da się zupę zjeść, to da się wyprzedzać 1.2 16v
Ale jeśli masz żonę i ją kochasz, nie będziesz jej tego robił.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-04-07, 00:02   

nie ma innej metody niż się przejechać osobiście
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-04-07, 04:38   

Fruxo napisał/a:
do 100 jest ok potem dramat


Dokładnie tak jest. Na 5 biegu przy 100 km/h jest 3000 obr/min i można się pociąć z żalu :/
_________________
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3525
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-04-07, 08:06   

No co ty, bardzo dobrze ustawione. Zamknięcie szafy przy 200km/h (6000rpm). :lol: :lol: Potrzebujesz jechać szybciej?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Kubuch 


Marka: Skoda
Model: Octavia 4 / Rapid
Silnik: 1,5 TSi / 1,6 TDi
Rocznik: 2020 / 2014
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 341
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-04-07, 08:19   

mbar napisał/a:
Na 5 biegu przy 100 km/h jest 3000 obr/min i można się pociąć z żalu :/


A kto wyprzedza na 5 biegu przy 100 km/h? :shock: 3 bieg i ogień!
_________________

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-04-07, 08:45   

Przy 100 km/h na 5 biegu masz 3100 obr
przy 120 km/h na 5 biegu masz 3750 obr
przy 140 km/h na 5 biegu masz 4400 obr
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-04-07, 08:46   

W Sandero jedynie słuszna benzynowa wersja silnikowa to Tce - reszta służy jedynie do wyjazdu z salonu ;-)
Kubuch napisał/a:
A kto wyprzedza na 5 biegu przy 100 km/h?

Ja ;-)
_________________
enjoy the silence
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1926
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-07, 08:51   

Uważam że bez problemu można wyprzedzić sandero II / Lioganem II z silnikiem 1.2 16v. Sam takowym jeżdżę i dla mnie nie ma z tym problemu. Redukuję bieg na IV lub III i do przodu. W swoim życiu miałem kilka aut, również wolniejszych i słabszych niż dacia 1.2 16v. Swego czasu jeździłem Cinquecento 700 i nawet takim autkiem bez problemu potrafiłem wyprzedzić 2-3 auta przy prędkości 100km/h. Oczywiście trzeba mieć wyczucie i doświadczenie prowadząc taki pojazd ale wyprzedzanie słabym pojazdem wcale nie jest jakieś problematyczne. W miniony weekend sandero 1.2 16v jechałem autostradą w 3 dorosłe osoby, dziecko 9 miesięczne, wózek w bagażniku + parę siatek i gdy trzeba było redukowało się bieg na IV i bez problemu wyprzedzało. Wyprzedzanie takim autem jest trudne i niebezpieczne dla osób które jeżdżą o wiele mocniejszymi pojazdami...
 
Maniak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 124
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-07, 09:45   

Dać radę da, ale przy 140km/h cicho nie będzie. Chyba, że jest to służbowy, to wtedy szatan :mrgreen:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-07, 12:37   

Ja zawsze tak robię, że jak mam wyprzedzać to redukuję bieg z wyższego na niższy, zwiększam obroty silnika i wiiiiooooo...... Olewam w tym momencie hałas silnika. Silniki są przystosowane do jazdy aż do odcinki paliwa (zabezpieczenie silnika przed niebezpieczeństwem nadmiernych wysokich obrotów, taką mamy elektronikę zabezpieczającą i bez obawy o szkodliwość silnika można jechać).
Dawniej jak były silniki zasilane gaźnikami, to się pilnowało by nie przekroczyć czerwonego pola obrotomierza, a teraz mamy obrotomierze bez kolorowych wskaźników, mają na zadanie tylko informowanie kierowcy o aktualnych obrotach silnika i tyle. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 507
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-04-07, 16:33   

Jeszcze zapomnieliście dodać, że oprócz redukcji biegu trzeba wyłączyć klimatyzację :) Na płaskim albo lepiej z górki to jakoś wyprzedzisz, ale jak zajdzie potrzeba i chęć zrobić to na lekkim wzniesieniu terenu to będzie ciężko. Podobny stosunek masy i Nm mam w Golfie i wyprzedzanie w trasie najlepiej przeprowadzać z rozpędu albo sobie odpuścić :lol:
_________________

 
Mieschko 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 41
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2017-04-07, 18:42   

Pisałem o wyłączaniu klimatyzacji, przy pełnym obciążeniu...
_________________
Dacia Duster 2011 1,6 105 KM Laureate
Dacia Duster 2015 1,6 105 KM Laureate
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 131
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-04-07, 19:16   

Jeździłem dziś Sandero 1.0 Sce i mam miłe przemyślenia. Na obwodnicy jechał 130, wyprzedzałem tiry dość raźnie i działo się to bez większych problemów, nie było też strasznie głośno.
Troszkę jak przy dyskusji o silnikach - zależy od potrzeb i od tego, do czego jest się przyzwyczajonym. Jakbym obecnie miał 1.6 turbo, to pewnie bym stwierdził, że to Sce jest kiepskie, ale chcąc kupić 1.2 - nie mam zastrzeżeń. Tylko skrzynia kiepska, może zastąpić siłownię :).
 
Łukasz777 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 8
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-04-07, 19:22   

Dziękuję wszystkim za reakcję.
Przejechałem się clio 4 z silnikiem 1.2 16V 75 KM w mieście, trasie - razem ponad 100 km, często przy prędkości 140 przy bardzo silnym wietrze i paskudnej pogodzie i z trzema dorosłymi osobami i dzieckiem 30 kg i zakupami w bagażniku.
Chcę porównać do sandero, bo z tym silnikiem nie jechałem, a teraz to już niemożliwe bo nie ma go jako do jazdy próbnej.
Oczywiście najbardziej interesuje mnie wyprzedzanie na trasie np. dwukierunkowej z redukcją do 4 biegu, tak od 80-120 km.
Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7463
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-04-07, 19:29   

luckyboy napisał/a:
jak zajdzie potrzeba i chęć zrobić to na lekkim wzniesieniu terenu to będzie ciężko.


Mnie uczyli i chyba większość na forum, że przez wzniesieniem się nie wyprzedza ponieważ może coś wyjechać z naprzeciwka. Nie ważne czym się jedzie. Nawet szybkim autem ponieważ z drugiej strony może się ktoś taki sam pojawić.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-04-07, 21:29   

Jak ktoś oczekuje ognia w autku z silnikiem od większej kosiarki, to wiadomo. Ale nie jest tragicznie jak piszą niektórzy. Trzeba mierzyć zamiary na siły i wtedy jest znośnie. pozdr
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 507
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-04-07, 23:16   

Marek1603 napisał/a:
luckyboy napisał/a:
jak zajdzie potrzeba i chęć zrobić to na lekkim wzniesieniu terenu to będzie ciężko.


Mnie uczyli i chyba większość na forum, że przez wzniesieniem się nie wyprzedza ponieważ może coś wyjechać z naprzeciwka. Nie ważne czym się jedzie. Nawet szybkim autem ponieważ z drugiej strony może się ktoś taki sam pojawić.


Coś słabo uważałeś na zajęciach. Jeśli już, to nie wyprzedza się przed wierzchołkiem wzniesienia :lol: i tam zwykle jest namalowana "podwójna ciągła", a o wyprzedzaniu na wzniesieniu w PORD nigdzie nie ma słowa.

Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2017-04-07, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1926
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-08, 20:40   

Dzisiaj wybrałem się ze swoją rodzinką do rodziców na działkę Dacią. Na trasie parę razy wyprzedzałem i nie brakowało mi mocy pod maską. Jadąc około 80km/h widząc przed sobą tira i jedna osobówkę zredukowałem bieg z V na III dałem gaz w podłogę, za raz wpiąłem IV a po wyprzedzeniu dwóch pojazdów zjeżdżając na swój pas załączyłem V bieg i na liczniku miałem już około 130km/h. Więc dalej uważam że 1.2 16v wcale nie jest taki mułowaty. Faktycznie jeżdżąc delikatnie do 2500obr/min auto jest bardzo mułowate ale oszczędne, natomiast gdy pokręcimy silniczek do trochę wyższych obrotów dynamika potrafi zaskoczyć ale spalanie idzie drastycznie w górę.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-04-08, 23:20   

dudu$ napisał/a:
...zredukowałem bieg z V na III dałem gaz w podłogę, za raz wpiąłem IV a po wyprzedzeniu dwóch pojazdów zjeżdżając na swój pas załączyłem V bieg...

Przez lata byłem opieprzany przez niejednego seniora (ojca, wujka, a nawet babcię), że podczas wyprzedzania samochodów trzymam kierownicę tylko jedną ręką.
O ile wynikało to u mnie głównie z leniwej, półleżącej i zbyt niskiej "cwaniackiej" pozycji za kierownicą, o tyle trudno się z nimi nie zgodzić, że podczas wyprzedzania wypada mieć obie ręce zaciśnięte na kierownicy.
Co za tym idzie (w mojej opinii i zapewne nie tylko mojej...), podczas wyprzedzania należy wybierać taki bieg, który da możliwość bezproblemowego manewru bez odrywania rąk od "kółka".
Tylko wtedy możemy mówić o bezpiecznym wyprzedzaniu.
Konieczność zredukowania aż o 2 biegi, żeby auto nabrało jakiegokolwiek wigoru, a potem zmiana biegu podczas wyprzedzania, oznacza, iż samochód jest faktycznie mułowaty.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-04-08, 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-09, 00:50   

GRL napisał/a:
podczas wyprzedzania należy wybierać taki bieg, który da możliwość bezproblemowego manewru bez odrywania rąk od "kółka"


*Nie dotyczy sytuacji kiedy wyprzedzanie trwa 15 minut

:mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne