Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zmiany napięcia ładowania podczas jazdy
Autor Wiadomość
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-13, 18:12   Zmiany napięcia ładowania podczas jazdy

Z ciekawości, na samym początku, miałem wpięty wskaźnik napięcia w instalacji elektrycznej. Podczas jazdy bez świateł napięcie było ok. 12,7 - 13,0V. Gdy włączyłem światła lub nacisnąłem hamulec, napięcie skakało do 14,7 - 14,9V. Tu moje pytanie, rozumiem wysokie napięcie, ale czemu na świeżo uruchomionym silniku jest niskie napięcie ładowania. Jest to nieco irytujące, bo ... wentylator kabiny jest bardziej albo mniej słyszalny. To samo z prędkością wycieraczek. Przy niższym napięciu pracują wolniej, przy wyższym szybciej jeśli nie są włączone duże odbiorniki jak światła... Użytkownicy Dacii z tym silnikiem mogliby pomierzyć u siebie?. Bo może regulator ładowania jest walnięty?. We wszystkich innych autach napięcie ładowania było w okolicach 14V, ewentualnie po włączeniu odbiorników szło w górę. Ale nigdy poniżej 13,6V.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-12-15, 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-13, 21:16   

Raczej to jest odzysk energii przy hamowaniu.

Ja mam w 90 tCe pod obciążeniem silnika poniżej 13,5 V. Przy hamowaniu silnikiem 15 V.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-13, 21:23   

13,5V jak najbardziej normalne, ale grubo poniżej 13V to już nie bardzo... Tym bardziej tak jak napisałem, na 2 i wyższych biegach wentylatora nagrzewnicy oraz w przypadku wycieraczek niższe/wyższe napięcie jest już słyszalne i widzialne.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-04-13, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-14, 00:47   

Jak dam w dechę to mam i napięcie akumulatora. Napięcie sprawdzane na konsoli serwisowej Plug&Radio.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-14, 04:41   

Calkiem normalne masz system s&s, wiec to komputer steruje alternatorem i to on decyduje jaki prad ladowania potrzebuje.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-14, 12:58   

To jest te efficiency ukryte pod e ze skrótu sce lub tce. Jedynie mogę podać na swoim przykładzie.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2017-04-14, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-14, 16:06   

Wszystko jasne, dziękuję za wytłumaczenie i rozwianie moich wątpliwości. Aczkolwiek same z siebie szybciej lub wolniej pracujące wycieraczki albo wentylator w kabinie, to niezbyt dobrze wpływające rozwiązanie na odbiór przeze mnie.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-14, 21:16   

W przypadku dmuchawy zauważyłem, wycieraczek nie. Wydaje mi się że droższe samochody będą miały podobnie.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2017-04-14, 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-14, 21:23   

Pewnie tak. Wycieraczki tez zaobserwuj, ale musisz miec wylaczone swiatla mijania. Wtedy napiecie ladowania jest 14,3V. I pracuja szybko, tak samo jak bardziej slychac wentylator kabiny. Niedopracowane rozwiazania. Wystarczyloby wstawic uklad elektroniczny przed urzadzenia, ktory utrzymywalby nizsze napiecie na wejsciu i nie byloby takich objawow.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-04-14, 22:34   

W nowoczesnych autach po prostu alternator nie ładuje cały czas jak w starszych. W Renault którym jeździłem obserwowałem, że alternator raz działał, a innym razem prąd szedł tylko z akumulatora. Poza tym podczas przyspieszania ładowanie też było odłączane, aby zmniejszyć obciążenie silnika i zwalniała zauważalnie wtedy dmuchawa.
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-04-15, 05:30   

Jak ci geniusze ekologii są tacy mądrzy, to niech skonstruują jeszcze stabilizator napięcia między akumulatorem a instalacją. Bo już w małym Fiacie był ten efekt, że jak się podgłaśniało radio, to przygasały światła, i to wcale nie było śmieszne.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-15, 12:04   

Kup mazdę z Sky E-Loop. Założenie żeby nie ciągnąc za sobą cały czas alternatora ma sens, na lepsze wykonanie poczekamy. Nie wiem czy światła nie mają filtrowanego napięcia.
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-11-16, 21:04   Problem z ładowaniem/dziwne zmiany napięcia - Duster ph2.

Witam szanownych kolegów.
Mam problem z nowym Dusterem (1.6 Sce 4x4). Ponieważ w każdym aucie które miałem przez lata (rówież Duster 1.6 ph1) - zawsze miałem zamontowany woltomierz, tak i do Dustera wpiąłem w gniazdo woltomierz. I tu zagadka. Napięcie przy wyłączonym silniku to około 12.5-12.7. Czyli ok. Ale w czasie pracy - po nagrzaniu silnika wyświetla 12.5 w czasie pracy silnika. Ale.... w momencie włączenia świateł wzrasta do prawidłowego około 14.2. I teraz pytanie. Czy Duster Ph2 ma jakiś nowy system elektroniczny - "wyłącza" alternator (regulator/itd) i włącza go dopiero gdy włączymy obciążenie (światła)? Według mojej wiedzy coś takiego nie powinno mieć miejsca i ZAWSZE po włączeniu silnika napięcie powinno być w okolicy 14 v. Koledzy. Poratujcie podpowiedzią. Czy u Was w 1.6 sce napięcie po pełnym naładowaniu aku (po dalekiej trasie) spada do 12.5 - przy samych światłach dziennych? Wielkie dzięki. Bo jak dla mnie jest to awaria alternatora/regulatora i powinienem oddać do serwisu. Ale zanim - to wole zapytać Was. Z góry dziękuję.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-11-16, 21:11   

A klasycznym miernikiem co pokazuje?
Mówisz o gnieździe zapalniczki, czy o OBDII?
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2017-11-16, 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-11-16, 21:18   

Witaj Dyziek.
Mierzyłem w gnieździe zapalniczki. Kilka mierników testowałem - takie które świetnie działały w innych autach. Wszystkie pokazują ten sam problem. Miernikiem na akumulatorze zmierzę, jak znajdę miernik. Ale całe życie wydawało mi się, że napięcie na gnieździe zapalniczki będzie zbliżone do tego na akumulatorze. Pomijam spadki napięcia niewielkie w instalacji. Ale chodzi o tendencje to powinny być podobne odczyty. Masz jakiś pomysł?
 
sheriff1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan II MCV
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2017-11-16, 21:19   Re: Problem z ładowaniem/dziwne zmiany napięcia - Duster ph2

To nie usterka,po prostu 'super ekologiczne' auta mają teraz inteligentne układy ładowania. Innymi słowy, działa to trochę jak układ ładowania baterii w laptopie-pomiar energii dostarczanej do/z akumulatora.
Nie ma utrzymywania 'na siłę' stałego napięcia, niezależnie od obciążenia odbiornikami.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-16, 21:23   

TomaszDuster napisał/a:
Czy Duster Ph2 ma jakiś nowy system elektroniczny - "wyłącza" alternator (regulator/itd) i włącza go dopiero gdy włączymy obciążenie (światła)?

Tak.
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-11-16, 21:25   

Witaj sheriff1.
Pomyślałem o tym rozwiązaniu - zaraz po zauważeniu problemu. Ale nie widziałem, że Dacia ma ten system. Zrobiłem szybki test i na przykład napięcie nie podnosi się gdy przy zapalonym silniku włącze ogrzewanie szyby lub nawiew. Co jest troche dziwne, bo to jest już obciążenie i powinno się napięcie podnieść. Ale za każdym razem jak włączyłem światła mijania to napięcie rosło do prawidłowego. Spotkałeś się z tym systemem w Daci? Czyli nie jest to usterka?
 
pala127 


Marka: Hyundai
Model: Tucson
Silnik: 1.6 GDI
Rocznik: 2018
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 56
Skąd: KRK
Wysłany: 2017-11-16, 21:33   

To poczekaj dłużej na włączonym ogrzewaniu tylnej szyby. Po dłuższej chwili system stwierdzi, że trzeba włączyć ładowanie.
_________________
22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
 
sheriff1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan II MCV
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2017-11-16, 21:35   Re: Problem z ładowaniem/dziwne zmiany napięcia - Duster ph2

Poczytaj tutaj :
Renault/Dacia Charging systems for TCexx and DCixx engines

http://www.daciaforum.co....-dcixx-engines/
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-11-16, 21:36   

Witaj laisar.
To mnie uspokoiliście. Bo zakochałem się w prostocie Dustera ph1, którego miałem 5 lat i liczę że teraz mój wymarzony ph2 4x4 będzie tez bezawaryjny. Chociaż z Waszych podpowiedzi wynika, że to już jest mocno inne auto (szczerze mówiąc to ph2 to zupełnie inne auto niż ph1 jesli chodzi o prace zawieszenia). Ph1 kupiłem ze względu na prostote (w domysle bezawaryjność). Czy ten system regulacji napięcia ma jakąś nazwę techniczną? Jako umysł techniczny z chęcią bym coś poczytał o nim a na forum w wyszukiwarce nic nie znalazłem. Mam jeszcze inny problem z Dusterem z szumem skrzyni ale o tym napiszę za chwilę. Bardzo dziękuję za Wasze podpowiedzi.


pala127 : zrobie dłuższy test. Ogrzewanie i wentyl właczyłem dzisiaj tylko na chwile, więc faktycznie mogło nie zdążyć zaskoczyć.


sheriff1: dzięki za linka. Poczytam :-)
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-11-17, 14:07   Re: Problem z ładowaniem/dziwne zmiany napięcia - Duster ph2

TomaszDuster napisał/a:
- zawsze miałem zamontowany woltomierz, tak i do Dustera wpiąłem w gniazdo woltomierz. I tu zagadka.
To popatrz na napięcie w trakcie przyśpieszania oraz podczas hamowania silnikiem :-D
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-11-18, 10:06   

Lepiej nie bo dostanie zawału. ;) Gdzieś kiedyś była już dyskusja na ten tamat.
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-11-23, 22:55   

W trakcie przyspieszania chyba nieznacznie spada napięcie. Tak mi się wydawało. Na razie mam prowizorke czyli woltomierz w tylnym gnieździe więc w czasie mocnego ruchu nie wychylam się do tyłu :-) Ale generalnie na światłach dziennych jeżdże i V utrzymuje sie lekko ponad 12. Również w czasie jazdy. Dopiero jak odpale postojowe (wtedy powoli rośnie napięcie i nie zawsze) lub mijania - wówczas leci na standardową 14.4. Sugerujecie, że w czasie hamowania dzieją się cuda z napięciem? Odzysk energii z hamulców? :-) To może ja jeżdżę hybrydą ;-)
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-11-23, 23:29   

Odzysk energii z alternatora, kiedy zwalniasz (hamujesz silnikiem) bardziej obciążają alternator.

http://www.daciaklub.pl/f...ght=%B3adowanie
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne