Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-13, 18:12 Zmiany napięcia ładowania podczas jazdy
Z ciekawości, na samym początku, miałem wpięty wskaźnik napięcia w instalacji elektrycznej. Podczas jazdy bez świateł napięcie było ok. 12,7 - 13,0V. Gdy włączyłem światła lub nacisnąłem hamulec, napięcie skakało do 14,7 - 14,9V. Tu moje pytanie, rozumiem wysokie napięcie, ale czemu na świeżo uruchomionym silniku jest niskie napięcie ładowania. Jest to nieco irytujące, bo ... wentylator kabiny jest bardziej albo mniej słyszalny. To samo z prędkością wycieraczek. Przy niższym napięciu pracują wolniej, przy wyższym szybciej jeśli nie są włączone duże odbiorniki jak światła... Użytkownicy Dacii z tym silnikiem mogliby pomierzyć u siebie?. Bo może regulator ładowania jest walnięty?. We wszystkich innych autach napięcie ładowania było w okolicach 14V, ewentualnie po włączeniu odbiorników szło w górę. Ale nigdy poniżej 13,6V.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-12-15, 23:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-13, 21:23
13,5V jak najbardziej normalne, ale grubo poniżej 13V to już nie bardzo... Tym bardziej tak jak napisałem, na 2 i wyższych biegach wentylatora nagrzewnicy oraz w przypadku wycieraczek niższe/wyższe napięcie jest już słyszalne i widzialne.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-04-13, 21:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-14, 16:06
Wszystko jasne, dziękuję za wytłumaczenie i rozwianie moich wątpliwości. Aczkolwiek same z siebie szybciej lub wolniej pracujące wycieraczki albo wentylator w kabinie, to niezbyt dobrze wpływające rozwiązanie na odbiór przeze mnie.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-14, 21:23
Pewnie tak. Wycieraczki tez zaobserwuj, ale musisz miec wylaczone swiatla mijania. Wtedy napiecie ladowania jest 14,3V. I pracuja szybko, tak samo jak bardziej slychac wentylator kabiny. Niedopracowane rozwiazania. Wystarczyloby wstawic uklad elektroniczny przed urzadzenia, ktory utrzymywalby nizsze napiecie na wejsciu i nie byloby takich objawow.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
W nowoczesnych autach po prostu alternator nie ładuje cały czas jak w starszych. W Renault którym jeździłem obserwowałem, że alternator raz działał, a innym razem prąd szedł tylko z akumulatora. Poza tym podczas przyspieszania ładowanie też było odłączane, aby zmniejszyć obciążenie silnika i zwalniała zauważalnie wtedy dmuchawa.
Jak ci geniusze ekologii są tacy mądrzy, to niech skonstruują jeszcze stabilizator napięcia między akumulatorem a instalacją. Bo już w małym Fiacie był ten efekt, że jak się podgłaśniało radio, to przygasały światła, i to wcale nie było śmieszne.
Kup mazdę z Sky E-Loop. Założenie żeby nie ciągnąc za sobą cały czas alternatora ma sens, na lepsze wykonanie poczekamy. Nie wiem czy światła nie mają filtrowanego napięcia.
Wysłany: 2017-11-16, 21:04 Problem z ładowaniem/dziwne zmiany napięcia - Duster ph2.
Witam szanownych kolegów.
Mam problem z nowym Dusterem (1.6 Sce 4x4). Ponieważ w każdym aucie które miałem przez lata (rówież Duster 1.6 ph1) - zawsze miałem zamontowany woltomierz, tak i do Dustera wpiąłem w gniazdo woltomierz. I tu zagadka. Napięcie przy wyłączonym silniku to około 12.5-12.7. Czyli ok. Ale w czasie pracy - po nagrzaniu silnika wyświetla 12.5 w czasie pracy silnika. Ale.... w momencie włączenia świateł wzrasta do prawidłowego około 14.2. I teraz pytanie. Czy Duster Ph2 ma jakiś nowy system elektroniczny - "wyłącza" alternator (regulator/itd) i włącza go dopiero gdy włączymy obciążenie (światła)? Według mojej wiedzy coś takiego nie powinno mieć miejsca i ZAWSZE po włączeniu silnika napięcie powinno być w okolicy 14 v. Koledzy. Poratujcie podpowiedzią. Czy u Was w 1.6 sce napięcie po pełnym naładowaniu aku (po dalekiej trasie) spada do 12.5 - przy samych światłach dziennych? Wielkie dzięki. Bo jak dla mnie jest to awaria alternatora/regulatora i powinienem oddać do serwisu. Ale zanim - to wole zapytać Was. Z góry dziękuję.
Witaj Dyziek.
Mierzyłem w gnieździe zapalniczki. Kilka mierników testowałem - takie które świetnie działały w innych autach. Wszystkie pokazują ten sam problem. Miernikiem na akumulatorze zmierzę, jak znajdę miernik. Ale całe życie wydawało mi się, że napięcie na gnieździe zapalniczki będzie zbliżone do tego na akumulatorze. Pomijam spadki napięcia niewielkie w instalacji. Ale chodzi o tendencje to powinny być podobne odczyty. Masz jakiś pomysł?
Wysłany: 2017-11-16, 21:19 Re: Problem z ładowaniem/dziwne zmiany napięcia - Duster ph2
To nie usterka,po prostu 'super ekologiczne' auta mają teraz inteligentne układy ładowania. Innymi słowy, działa to trochę jak układ ładowania baterii w laptopie-pomiar energii dostarczanej do/z akumulatora.
Nie ma utrzymywania 'na siłę' stałego napięcia, niezależnie od obciążenia odbiornikami.
Witaj sheriff1.
Pomyślałem o tym rozwiązaniu - zaraz po zauważeniu problemu. Ale nie widziałem, że Dacia ma ten system. Zrobiłem szybki test i na przykład napięcie nie podnosi się gdy przy zapalonym silniku włącze ogrzewanie szyby lub nawiew. Co jest troche dziwne, bo to jest już obciążenie i powinno się napięcie podnieść. Ale za każdym razem jak włączyłem światła mijania to napięcie rosło do prawidłowego. Spotkałeś się z tym systemem w Daci? Czyli nie jest to usterka?
Witaj laisar.
To mnie uspokoiliście. Bo zakochałem się w prostocie Dustera ph1, którego miałem 5 lat i liczę że teraz mój wymarzony ph2 4x4 będzie tez bezawaryjny. Chociaż z Waszych podpowiedzi wynika, że to już jest mocno inne auto (szczerze mówiąc to ph2 to zupełnie inne auto niż ph1 jesli chodzi o prace zawieszenia). Ph1 kupiłem ze względu na prostote (w domysle bezawaryjność). Czy ten system regulacji napięcia ma jakąś nazwę techniczną? Jako umysł techniczny z chęcią bym coś poczytał o nim a na forum w wyszukiwarce nic nie znalazłem. Mam jeszcze inny problem z Dusterem z szumem skrzyni ale o tym napiszę za chwilę. Bardzo dziękuję za Wasze podpowiedzi.
pala127 : zrobie dłuższy test. Ogrzewanie i wentyl właczyłem dzisiaj tylko na chwile, więc faktycznie mogło nie zdążyć zaskoczyć.
W trakcie przyspieszania chyba nieznacznie spada napięcie. Tak mi się wydawało. Na razie mam prowizorke czyli woltomierz w tylnym gnieździe więc w czasie mocnego ruchu nie wychylam się do tyłu Ale generalnie na światłach dziennych jeżdże i V utrzymuje sie lekko ponad 12. Również w czasie jazdy. Dopiero jak odpale postojowe (wtedy powoli rośnie napięcie i nie zawsze) lub mijania - wówczas leci na standardową 14.4. Sugerujecie, że w czasie hamowania dzieją się cuda z napięciem? Odzysk energii z hamulców? To może ja jeżdżę hybrydą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum