Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Logan MCV zamiana sinika
Autor Wiadomość
Xawiwadim 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 4
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-04-17, 10:33   Dacia Logan MCV zamiana sinika

Witam mam pytanie dotyczące wymiany silnika, posiadam auto Dacia Logan MCV z 2014 r. Samochód posiada silnik 1.2, przy zakupie był od razu montowany gaz. Silnik generalnie sprawuje się dobrze, ale ma też straszny mankament w postaci częstej konieczności regulowania luzu zaworowego oraz mógłby mieć trochę więcej mocy. Mój ojciec ma Dustera z silnikiem 1.6 również w gazie. Jest tam hydrauliczna regulacja zaworów więc największy problem z głowy, a do tego troszkę więcej mocy. Moje pytanie jest takie czy istnieje możliwość wymiany silnika z 1.2 na 1.6, czy będzie na tyle miejsca i czy ma to w ogóle sens ? Patrzyłem na ceny używanych silników 1.6 i jeśli chodzi o koszty to miałoby to sens, chodzi mi o sprawy techniczne.

Pozdrawiam
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-04-17, 10:49   

Jeżeli nie ogarniesz tego sam to nie jest opłacalne.
Drugą sprawą jest "samo czy się da". Tak ale za dużo rzeczy do wymiany.
Lepiej sprzedać i kupić np. 0,9Tce.

A tak w ogóle to 15kkm to częsta regulacja? Może ktoś ci źle reguluje i musisz częściej.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-17, 10:50   

Odpuść to, dużo roboty będzie...
Silnik, wiązka elektryczna, komputer ECU, jakikolwiek osprzęt i to nie wiem czy wejdzie to wszystko do komory silnika, w Dusterze jest nawet tak ciasno w komorze silnika, a jest większy od logana.
A regulacja jest dosyć prosta i kosztuje grosze, jakieś 100 zł.
A jakie roczne przebiegi robisz?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-04-17, 10:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Xawiwadim 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 4
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-04-17, 12:37   

Przebieg w okolicach 40 tyś rocznie, powiem tak strasznie denerwujące są te zawory, robiłem je na przełomie stycznia/ lutego i mamy połowę kwietnia a one znowu zaczynają stukać. Jest to strasznie denerwujący problem, bo auto od razu zaczyna inaczej chodzić, zaczyna pojawiać się błąd silnika a po chwili włącza się lampka systemu kontroli trakcji i wtedy to już w ogóle nie można tym jechać. Dlatego zacząłem się zastanawiać nad tym silnikiem.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-04-17, 12:49   

Jeżeli po tak krótkim czasie są objawy to zmień mechanika i zobaczysz czy jest różnica.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-04-17, 18:38   

Ale przecież były MCVki I z silnikiem 1,6 16V? Musiał się zmieścić jakoś... Bebe chyba ma taką.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-04-17, 18:41   

Powiem więcej. W tą MCV I to nawet wkładali 1,6 MPI który i nawet w sandero PH I był montowany.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-17, 19:25   

Tak jak pisza koledzy swap nieoplacalny, chyba, ze zrobisz sam. Zmien mechanika lub zrob to sam. Instrukcje znajdziesz na forum.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-17, 21:14   

Swap silnika jest nie opłacalny. Lepiej zrobić tak jak któryś z kolegów wcześniej pisał czyli sprzedać to auto i kupić Tce90. Swap to nie tylko wymiana silnika ( słupka) , to również wymiana całego osprzętu począwszy od alternatora, rozrusznika, sprężarki klimatyzacji, chłodnic, kolektora wydechowego i ssącego, wtryskiwaczy PB poprzez skrzynie biegów, półosie napędowe, łapy silnika i skrzyni ( pewnie trzeba było by przerabiać coś aby podpasywało do podłużnic) kończąc na zmianie wiązki silnika lub jej drutowaniu. Sam silnik raczej bez problemu się zmieści do komory, skoro np. do lanosa gdzie fabrycznie był motor 1.4 8v ludzie wkładają silnik 2.0 od opla, 2.3 z Saba czy nawet oplowskie V6 ( od 2.5 do 3.2) to dlaczego pod maską Logana II nie dałoby rady włożyć silnika 1.6 ? Ale tak jak wcześniej pisałem jest to operacja nie opłacalna no chyba ze ktoś ma mnóstwo pieniędzy.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2017-04-17, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne