Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
nowe klocki i tarcze duster -drgania kierownicy przy 140km/h
Autor Wiadomość
Louis79 



Marka: DACIA
Model: DUSTER 4X2
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2010 koniec KONIEC 2014 TERAZ 2018
Wersja: Prestige2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 371
Skąd: WROCŁAW/BRESLAU
Wysłany: 2013-07-27, 07:14   nowe klocki i tarcze duster -drgania kierownicy przy 140km/h

3 dni temu wymieniłem klocki i tarcze w dusterze no i... stwierdziłem, że przy prędkości 140km/h drga mi kierownica, czego wcześniej nie miałem. rozmawiałem w salonie i pytałem z czego to wynika odpowiedziano mi że klocki muszą się ułożyć i że piasty przed założeniem tarcz na pewno zostały oczyszczone. co o tym sądzicie skąd te drgania i latająca kierownica??
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-07-27, 08:28   

Tarcze mają za małą średnicę żeby jakoś wpłynąć na drgania kierownicy, założę się że przy ściąganiu kół odpadł któryś z odważników więc wyważ przednie koła i będziesz wiedział czy to koła czy coś innego
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-07-27, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-07-27, 08:58   

Lukas87 napisał/a:
Tarcze mają za małą średnicę żeby jakoś wpłynąć na drgania kierownicy


Oj, kolega chyba nie wie, co potrafi dynamika ;-) Przy 140km/h będzie to odczuwalne. Ale oczywiście możliwość z odważnikiem jest również prawdopodobna.

Louis79, teza mechanika z układaniem się klocków jest przednia. A właściwie tylna, bo do doopy :mrgreen: Od klocka nie będzie drgań, od tarczy- jak najbardziej jest to możliwe. Dodatkowe pytanie: czy podczas hamowania drgania się zwiększają? Jeśli tak to albo między tarczą a piastą jest zabrudzenie i nie przylegają do siebie prawidłowo albo tarcza jest krzywa- takie historie też się zdarzają; tarcza potrafi się wygiąć niedługo po montażu po hamowaniu.
_________________
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-07-27, 10:16   

Kol. Louis79, trochę szybko tarcze sie zużyły, dziwne :roll: Za mało danych aby się autoratywnie wypowiedzić. Brak danych jakie tarcze były założone. Czy przed montażem nowe zostały sprawdzone na dopuszczalną odchyłkę tzw. "bicia"? Następna sprawa to dokładność montażu. Aby ułożyć klocki wystarczy po montażu rozgrzać tarcze w jeździe próbnej kilkakrotnie hamując, wpierw delikatnie a potem coraz mocniej.
 
Louis79 



Marka: DACIA
Model: DUSTER 4X2
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2010 koniec KONIEC 2014 TERAZ 2018
Wersja: Prestige2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 371
Skąd: WROCŁAW/BRESLAU
Wysłany: 2013-07-27, 12:40   tarcze

ja wiem czy tak szybki się zużyły???68 tyś w końcu zrobiłem a duster 4x4 który mam jest nieco cięższy. spróbuje od wyważenia kół.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-07-27, 13:59   

Ja mam co prawda dopiero 30 tyś. i też DD 4X4 i po niedawno wykonanym przeglądzie nie stwierdzono zużycia pomiar to 0,5mm.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-07-27, 15:29   

To wina złego wyważenia kół - nie nowe tarcze i klocki. Miałem podobnie (co prawda bez wymiany tarcz) - powyżej 120km/h kierownica zaczynała lekko drgać. Po ponownym wyważeniu kół objawy minęły.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-27, 16:33   Re: tarcze

Louis79 napisał/a:
ja wiem czy tak szybki się zużyły??.
na zużycie okładzin ciernych ma wpływ kilka czynników - styl jazdy kierowcy, środowisko w którym porusza się auto, prędkości itp a nie tylko przebieg, więc 68 tys to wynik co najmniej przyzwoity. A co do drgania - jak już wspomnieli koledzy, należy sprawdzić wyważenie kół i po wyeliminowaniu tego czynnika dopiero reklamować czynność wymiany, być może po prostu niedbale wykonano robotę..Łaski nie robią, jeśli problem będzie nadal występował, powinni zdemontować i jeszcze raz dokładnie zmontować całość - na razie przy użyciu tych samych tarcz i klocków. Jeśli ponownie pojawią si drgania, należałoby reklamować tarcze
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-27, 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-07-27, 20:09   

wyważ koła, ale wygląda na to że jednak jest coś nie tak z którąś z tarcz... Tarcza waży znacznie więcej od odważnika, więc dlaczego ktoś podważa taką teorię? Nawet niewielkie przesunięcie tarczy na piaście może powodować coś takiego, stąd teoria o tym że piasty nie zostały dokładnie oczyszczone wydaje mi się najbardziej prawdopodobna
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-07-28, 06:58   

czaju napisał/a:
Tarcza waży znacznie więcej od odważnika,

:oops: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
48piotr
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-07-28, 17:47   

czaju napisał/a:
Tarcza waży znacznie więcej od odważnika,

Ale jest znacznie dalej od osi obrotu, to ramię siły większe. MSZ obie przyczyny możliwe, łatwiej wyważyć kolo/sprawdzić wyważenie niż rozgrzebywać hamulec i od tego bym zaczynał. Jak nie zadziała, to serwis i rozgrzebać hamulec. Brzytwa Ockhama :-D
 
Louis79 



Marka: DACIA
Model: DUSTER 4X2
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2010 koniec KONIEC 2014 TERAZ 2018
Wersja: Prestige2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 371
Skąd: WROCŁAW/BRESLAU
Wysłany: 2013-07-28, 18:09   widze, że dyskusja rozgorzała

zaczne więc od wywalenia 20zl na wyważenie kół. dziekuję wszystkim za porady.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-28, 18:45   

to nie będą pieniądze wywalone.Raz na sezon warto to zrobić
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2013-07-29, 12:35   

Jak zaglądniesz do instrukcji to zobaczysz że co 10 tys powinno się kola miejscami zamieniać. Na krzyż przód tył lewa prawa. No i wyważyć. Może ci zmienili miejscami właśnie koła zgodnie z instrukcją i trzeba coś doważyć. Jak są drgania to najpierw wyważenie bo najmniej specjalistyczne jest i najtańsze. Jeżeli do 140 masz spokój a powyżej są te drgania to odchyłka doważenia musi być minimalna.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-07-29, 16:52   

Chyba z napędem 4X4 nie mienia się kół krzyżowo. Kiedyś były takie zalecenia producentów opon, ale przy obecnej konstrukcji opon to takich zaleceń nie spotkałem :shock:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-29, 17:07   

chriskb napisał/a:
Chyba z napędem 4X4 nie mienia się kół krzyżowo. Kiedyś były takie zalecenia producentów opon, ale przy obecnej konstrukcji opon to takich zaleceń nie spotkałem :shock:

przód z tyłem - bez krzyżowania
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2013-07-29, 17:29   

Oj Tak ! Przód z tyłem tylko , bez "na krzyż". Dzieki Dar1962 ;-) !
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-07-30, 05:14   

Masz zimówki czy zrobiłeś na tych oponach te 60000km?
Zmieniałeś już przód tył?

Jest tendencja, zwłaszcza w kombi, przy jeździe z nieobciążonym tyłem do szybszego zużycia (wy ząbkowania czy coś w tym stylu) opon i dlatego zaleca się właśnie przekładkę.
Wypowiedź - opinia wulkanizatora.
 
Louis79 



Marka: DACIA
Model: DUSTER 4X2
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2010 koniec KONIEC 2014 TERAZ 2018
Wersja: Prestige2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 371
Skąd: WROCŁAW/BRESLAU
Wysłany: 2013-07-30, 06:21   Marku

wszystko było ok do póki nie zmieniłem tarcz i klocków, wywazanie robiłem przy okazji zmian opon zimowych na letnie w połowie marca. dziś wszystko się wyjasni.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-07-30, 06:47   

Moim zdaniem, jeżeli drgania istnieją niezależnie od hamowania przy 140 to winy należy szukać w oponie. Oponę wywołującą drgania miałeś na tyle i ich nie czułeś. Przy wymianie tarcz i klocków założyli Ci ją na przód i teraz odczuwasz drgania. Miałem kiedyś tak samo.
W kwestii zużycia to wszystko zależy od warunków ekploatacji. Używając samochodu w piachu, w terenie, na szutrze - a tak przeważnie używamy wersji 4x4 trzeba się liczyć z przyspieszonym zużyciem. Piach dostaje się między klocki i tarcze przyspieszając zużycie a przy silnym nagrzaniu potrafi nawet następnie wtopić się trwale w klocki - rysując tarcze.
Nawiasem mówiąc przy jeździe w piachu przedostaje się on także do bębnów i trzeba uważać bo zanim się stamtąd wydostanie praktycznie nie ma się hamulców - przećwiczone. M.in. z powodu zapychania się bębnów wszystkim co podejdzie rasowe terenówki mają tarcze także z tyłu.
Mam 70 kkm. Bębny mają rancik ale jeszcze mogą być, okładziny tylnie w idealnym stanie (jeszcze jakieś 4 mm - jak nowe) tarcze dojeżdzam, ale mam świadomość, że nie są już najlepsze. Przypuszczam, że przy ok. 100 kkm już wymienię razem z klockami. Przednie klocki wymieniłem przy ok. 42 kkm na ferodo premier i mam jeszcze ok. połowy klocka (to mój ulubiony model od lat. Stosowałem go w poprzednich autach. Praktycznie nie ma fadingu przy tych klockach).
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-07-30, 07:02, w całości zmieniany 4 razy  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-30, 08:26   

jakie masz opony? Kierunkowe? może źle ci je założyli ?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Louis79 



Marka: DACIA
Model: DUSTER 4X2
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2010 koniec KONIEC 2014 TERAZ 2018
Wersja: Prestige2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 371
Skąd: WROCŁAW/BRESLAU
Wysłany: 2013-07-30, 10:09   zamykam temat

dzisiejsze wyważenie kółek pomogło.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-04-21, 18:21   

Hm, odkopię temat... już raz na to narzekałem, ale znowu mam drgania kierownicy przy 140kmh.

Co ciekawe, dopiero co wyważałem koła (letnie), co pomogło na drgania... do momentu, gdy je ściągnąłem przy wymianie paska klinowego. Po ponownym montażu znowu kierownica łapie trzęsiawkę.

Mam osobne felgi do zimówek i letnich, na zimówkach nigdy nie miałem tego problemu.

Ponieważ nie uśmiecha mi się płacić ponownie za wyważenie, to pomyślałem, że najpierw spróbuję:
a) pozdejmować kołpaki
b) jak nie pomoże, to odkręcę kółka z przodu (bo tylko te ruszałem) i przykręcę je w innej pozycji
c)... ?

Jakieś inne pomysły poza "odpadł Ci któryś ciężarek, płać 50zł za wyważenie wszystkich kół od nowa" :-P
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2016-04-21, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-21, 18:31   

Oczyść piasty i przylgnie felg że śladów ewentualnej korozji.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-04-21, 23:06   

Cytat:
Oczyść piasty i przylgnie felg że śladów ewentualnej korozji.

Spróbuję, w gruncie rzeczy felgi mają tendencję do ciężkiego "wchodzenia" i zastanawiałem się, czy nie jest tak, że mimo solidnego dociągnięcia śrub siedzą minimalnie krzywo (co tłumaczyłoby dlaczego problem pojawił się po zdjęciu i założeniu kół).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne