Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
BM-W Misi i zielonego
Autor Wiadomość
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-03-26, 17:28   BM-W Misi i zielonego

Po niemal dwóch tygodniach użytkowania przedstawię garść moich subiektywnych spostrzeżeń o moim BM-W, czyli „Białym Misio – Wozie”. Nadmieniam, że Misia to moja małżonka... Siłą rzeczy porównuję detale do starszego MCV (1.6 mpi). Jak MCV wygląda, każdy tutaj wie, ale dla porządku parę zdjęć, w tym dwa z „Misią” :-P za kierownicą.





Logan MCV, wersja Laureate Tce-90 Easy-R, biały. Kolor ten najlepiej koresponduje z czarnymi plastikami na słupkach (wreszcie w wersji laureate!).

Silnik: Dla mnie ok. Różnica ze starszym Loganem olbrzymia (przyspieszenie, elastyczność), prędkości maksymalnej nie sprawdzałem, i nie korci mnie. Silnik ma fajny dźwięk, zwłaszcza przy wyższych obrotach na niższych biegach. Jest wyraźnie cichszy; przy prędkościach 120 i wyżej słychać bardziej wiatr (jak w kominie podczas wichury).

Easy_R: Dla mnie bomba. Enigmatyczne stwierdzenie w instrukcji, że skrzynia przystosowuje się do stylu jazdy kierowcy jest prawdą, ale jeszcze do końca nie wiem kiedy i jak. Chodzi o to, jak daleko wstecz komputer zapamiętuje operowanie gazem. Pedały gazu i hamulca są dużo czulsze i muszę delikatniej używać nóżki. Lewa odpoczywa, ale, co nie do przecenienia, prawa ręka też ma wolność.

Start&Stop: Nie taki diabeł straszny, jak go malują. Oczywiście nic nie mogę powiedzieć na temat ewentualnego wpływu S&S na trwałość silnika/skrzyni/akumulatora/rozrusznika, ale przypisywanie mu wpływu np. na bezpieczeństwo jazdy to raczej bajdurzenie. Silnik startuje i samochód rusza natychmiast po zwolnieniu hamulca. Poza tym łatwo nauczyć się zatrzymywać samochód bez wyłączania silnika, lub uruchamiać go wcześniej (przynajmniej w wersji z E-R). System wyłączam tylko w ekstremalnych, poznańskich korkach w godzinach szczytu.

Światłą dzienne LED: fajnie, że są i włączają się automatycznie. Przy okazji dowiedziałem się o zawiłościach przepisów dotyczących świecenia się tylnych świateł wraz z dziennymi. Minusem jest brak podświetlenia zegarów podczas jazdy w dzień.

Zegary: Niepodświetlone w dzień, wpuszczone dość głęboko w deskę, małe cyfry - w sumie, mimo że ładne, dla mnie mało czytelne. Zmusiły mnie do zakładania okularów. Ogromnym minusem jest brak osobnego miejsca na zegarek, funkcjonuje on jako jedna z pozycji menu komputera. Ze zdziwieniem stwierdzam brak wyświetlania temperatury silnika (w instrukcji jest), chyba, że oślepłem na starość.

TMPS: Mam pośredni i się z tego cieszę.

Radio&Plug: Dla mnie wystarczające, w końcu są głośniki z tyłu. Ponoć dostałem jeden z ostatnich egzemplarzy z kieszenią CD. Bez problemu sparowałem wszystkie telefony rodziny, BT działa bez zarzutu.

Ponadto, porównując do poprzedniego MCV, o wiele sympatyczniejsze otwieranie/zamykanie drzwi, bagażnika i pokrywy silnika (w końcu jest teleskop). Do otwierania okien przyciskami na drzwiach muszę się przyzwyczaić, mogłyby być większe. Lewe okno ma otwieranie impulsowe, prawe nie; ma to swoje dobre i złe strony. Brakuje mi schowka na okulary na podsufitce, za to cieszy światło dla pasażerów z tyłu. Brak schowków w bagażniku.

Spalanie: Jeszcze niewiele mogę powiedzieć (przejechane niecałe 1000 km), ale jeżdżąc „normalnie” do wartości katalogowych trzeba dorzucić ze 2 L. Wprawdzie udało mi się przejechać trasę z Poznania do domu (ok.40 km) ze spalaniem wg komputera 4,5 L/100, ale jadąc autostradą i „S” max 95 km/g, bez wyprzedzania, gładko. Trybu Eco jeszcze nie próbowałem.

Reasumując, BMW to to nie jest :mrgreen: , ale sympatyczny BM-W jak najbardziej.

PS. Policja zatrzymuje mnie średnio raz na 7 lat. Nigdy nie dmuchałem w balonik. Przez 35 lat zapłaciłem 2 mandaty. W pierwszej podróży nowym MCV do pracy zatrzymali mnie do kontroli alkoholowej. Z wrażenia zapomniałem jak się otwiera szyby... :shock:
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-03-26, 18:10   

Gratulacje :-)
zielony napisał/a:
Ze zdziwieniem stwierdzam brak wyświetlania temperatury silnika (w instrukcji jest), chyba, że oślepłem na starość.

Niestety, ale osobnego wskaźnika temperatury nie ma - jest tylko "kontrolka przegrzania".
_________________
enjoy the silence
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-03-26, 18:19   

Gratulacje, niech autko dobrze służy :)
_________________

 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-26, 23:41   

Gratki :)
Jak będę przejazdem w Poznaniu dasz się kajtnąć ? :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Maniak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 124
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-27, 07:27   

Gratulacje, spalanie godne podziwu :-D
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-03-27, 09:13   

Maniak napisał/a:
Gratulacje, spalanie godne podziwu

Przy takim stylu jazdy to dla tego silniczka żaden wyczyn ;-)
_________________
enjoy the silence
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-03-27, 18:47   

jas_pik napisał/a:
Gratki :)
Jak będę przejazdem w Poznaniu dasz się kajtnąć ? :)

Czemu nie?! ;-) Ale powiem Ci, że musiałem upewnić się co to znaczy "kajtnąć", czy przypadkiem nie jest to synonim wyrazu "pochlastać" albo jeszcze coś gorszego :mrgreen: . Zaglądam do słownika gwary poznańskiej - nie ma! (brzmi to trochę po poznańsku, a ja jestem tylko naturalizowanym poznaniakiem). W końcu znalazłem wyraz w gwarze "azjatyckiej" (jak mówią w Szczecinie). Wstyd, bo przecież połowa mojej rodziny pochodzi z Lubelszczyzny.
Z innej beczki: Dzisiaj włączyłem klimę. Rano sprawdziłem szybkie nagrzewanie, po południu tarsa z Poznania do domu. Subiektywne wrażenie, że chodzi głośniej niż w starym MCV, ale być może chodzi raczej o to, że ten silnik chodzi ciszej. Wpływ na trakcję jest, ale wyraźnie mniejszy, spalanie przy prędkości max 120/130 - 5,6 L/100.
Mój BM-W wzbudza zainteresowanie. Już kilka osób mnie zagadywało i pytało o szczegóły. Wczoraj nawet jednego z nich zawieźliśmy do sąsiedniej wsi, bo tak bardzo chciał się przejechać. Widać, że MCV (szczególnie biały) jest najrzadziej spotykanym na polskich drogach modelem Dacii.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne