Musisz więc ponownie wykonać robotę, bo tą schrzaniłeś.
Splonkował mnie, więc mogę się pośmiać za Jego plecami.
Skoro chce porównywać przedostatni bieg (czwarty) 1.6sce z przedostatnim biegiem (piątym) 1.7crdi, to chyba nie zdaje sobie sprawy z tego, że wynik dla Kijanki będzie mierzony w miesiącach, a nie sekundach.
Silnikowi 1.7 crdi bliżej charakterystyką pracy do 1.2 tce niż do 1.5 dci 4WD.
Zanim zamówiłem Dustera odbyłem też jazdę próbną Kijanką i moje odczucia oczywiście subketywne potwierdzały że DD jest zrywniejszy.
Zwłaszcza że te pomiary dla Kijanki to sa dla wersji 4x2
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-18, 19:20
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
Silnikowi 1.7 crdi bliżej charakterystyką pracy do 1.2 tce niż do 1.5 dci 4WD.
Zanim zamówiłem Dustera odbyłem też jazdę próbną Kijanką i moje odczucia oczywiście subketywne potwierdzały że DD jest zrywniejszy.
A ja po przesiadce z Ceeda do Dustera czułem jakbym z osobówki przesiadł się do traktora.
Potem się trochę przyzwyczaiłem, ale nadal brakowało mi możliwości sprawnego przyspieszania bez zmiany biegu co 2 sekundy.
Kładłem to na karb różnicy mas i cx kompakt/suv, ale po zmianie Dustera na Sportage z podobnym silnikiem, mam już pewność że to była wina tej tragicznej krótkiej skrzyni w Dusterze, bo wszystkie wrażenia z ceeda wróciły.
Tam gdzie Duster (4wd) kończył przyspieszać i TRZEBA było zmienić bieg, teraz mam jeszcze sporo zapasu pod pedałem gazu, coś jakby dodatkowy zakres obrotów, których Duster nie posiadał.
Z Dusterem 2wd na pewno jest lepiej, niż z 4wd, bo i skrzynia normalna i masa niższa.
Trochę to trwało ale poznajdowałem pomiary elastyczności samochodów (60-100 km/h 4 bieg)
Jak to 4 bieg?
Przynajmniej Sportage ma skrzynię 6 biegową, więc jakiekolwiek pomiary biegu 4 są całkowicie bez sensu, a już na pewno w celu mierzenia elastyczności.
Mierzy się bieg najwyższy i jeden niżej.
4 bieg mierzyło się dla skrzyń 5 biegowych.
Musisz więc ponownie wykonać robotę, bo tą schrzaniłeś.
Jeśli 4 bieg dla sportage, jest drugim od końca, to tym gorzej dla Sportage.
Tam gdzie Duster (4wd) kończył przyspieszać i TRZEBA było zmienić bieg, teraz mam jeszcze sporo zapasu pod pedałem gazu, coś jakby dodatkowy zakres obrotów, których Duster nie posiadał.
Z Dusterem 2wd na pewno jest lepiej, niż z 4wd, bo i skrzynia normalna i masa niższa.
2WD jest lekki, 1.6SCe daje radę, ja jeżdżę wolno, ale jak zdarzyło mi się docisnąć pod wpływem zdenerwowania jazdą innych uczestników ruchu drogowego to był Sport mode on 1.5dci ma to do siebie, że: musi być odpowiednio dotarty, zawsze mieć świeży olej, dobrej jakości paliwo. Wtedy przypomina jazdą benzynę z tym, że Nm są osiągane z niższych obrotów. Ale z tego co kojarzę Sportage 4x4 jest dużo cięższy od Dustera 4WD...
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-19, 16:03
Michał B24 napisał/a:
Cav napisał/a:
pluto napisał/a:
Trochę to trwało ale poznajdowałem pomiary elastyczności samochodów (60-100 km/h 4 bieg)
Jak to 4 bieg?
Przynajmniej Sportage ma skrzynię 6 biegową, więc jakiekolwiek pomiary biegu 4 są całkowicie bez sensu, a już na pewno w celu mierzenia elastyczności.
Mierzy się bieg najwyższy i jeden niżej.
4 bieg mierzyło się dla skrzyń 5 biegowych.
Musisz więc ponownie wykonać robotę, bo tą schrzaniłeś.
Jeśli 4 bieg dla sportage, jest drugim od końca, to tym gorzej dla Sportage.
Chyba czegoś nie zrozumiałeś, w cytacie masz coś dokładnie odwrotnego....
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-19, 16:06
Maniak napisał/a:
Cav napisał/a:
Tam gdzie Duster (4wd) kończył przyspieszać i TRZEBA było zmienić bieg, teraz mam jeszcze sporo zapasu pod pedałem gazu, coś jakby dodatkowy zakres obrotów, których Duster nie posiadał.
Z Dusterem 2wd na pewno jest lepiej, niż z 4wd, bo i skrzynia normalna i masa niższa.
2WD jest lekki, 1.6SCe daje radę, ja jeżdżę wolno, ale jak zdarzyło mi się docisnąć pod wpływem zdenerwowania jazdą innych uczestników ruchu drogowego to był Sport mode on 1.5dci ma to do siebie, że: musi być odpowiednio dotarty, zawsze mieć świeży olej, dobrej jakości paliwo. Wtedy przypomina jazdą benzynę
Ale nie w wersji 4WD, bo w tej najbardziej przypomina jazdę busem, albo ciężarówką - serio.
Tym się w mieście nie da jeździć.
Na szybkiej trasie też zresztą nie, bo szybko mu się zapał kończy.
Maniak napisał/a:
Ale z tego co kojarzę Sportage 4x4 jest dużo cięższy od Dustera 4WD...
Nie ma 4x4 w Sportage z tym (1.7) silnikiem niestety.
A porównania z 2.0 są całkowicie pozbawione sensu.
Nie ma 4x4 w Sportage z tym (1.7) silnikiem niestety.
A porównania z 2.0 są całkowicie pozbawione sensu.
To dlaczego przymierzasz jabłko do gruszki .
Odwołujesz cały czas się do wersji 4x4 DD który ma zupełnie inną skrzynię niz 4x2 .
Chciałeś mieć samochód do jazdy w terenie dlatego kupiłeś takiego dustera i odnosisz jej parametry dostowane do jazdy bardziej terenowej do bulwarówki którą teraz posiadasz.
Widocznie popełniłeś błąd w wyborze modelu pojazdu.
Ja już pisałem - dla mnie wybór był spowodowany dzielnością w terenie .
Żadne bulwarówki nie dają rady na drogach koło hacjendy w niekorzystnych warunkach pogodowych.
A że ostatnio udało mi się pojeździć Outlanderem PHEV po terenie to teraz ona jest na topie dla mnie ( ale jeszcze mnie nie stać)
Porównuję to czym jeździłem.
To że Dacia wpadła na kretyński pomysł zepsucia skrzyni w wersji 4x4 to już nie moja wina.
Dla Ciebie skrzynia jest zła dla mnie dobra bo na jedynce mogę bez problemu pokonywać trasy gdzie każdy posiadacz innego pojazdu z napędem 4x4 musi korzystać z reduktora a której nie pokona żadna bulwarówka.
Dlatego dziwi mnie że wciąż uważasz że każdy posiadacz Dustera jest klakierem marki.
Krotka skrzynia, jest najwieksza zaleta Dustera 4x4. Do terenu jest to jedyne skuteczne rozwiazanie, poza reduktorem, zeby silnik sie nie dlawil.
Niestety Duster 4x4 nie jest autem do wszystkiego. Nie jest autostradowym pozeraczem kilometrow, a jedynie pozwala przetrwac autostradowe kilometry w znosnych warunkach. Ale tylko przetrwac, a nie czerpac z tego przyjemnosci. jazda 130km/h jest OK I nie wymagajmy od niej wiecej.
Sportage, a nawet ten Mitsu PHEV w terenie wisza tam, gdzie Dacia pokazuje pazur.
Nie chwale Dustera, tylko zauwazcie, ze to auto nie do tego co chce CAV.
4 bieg powinien lepiej jechac niz 5 w 6 biegowej skrzyni. Jesli na 4 elastycznosc jest licha, to na 5 tym bardziej. CAV zastanow sie zanim cos napiszesz.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-20, 06:28
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
Porównuję to czym jeździłem.
To że Dacia wpadła na kretyński pomysł zepsucia skrzyni w wersji 4x4 to już nie moja wina.
Dla Ciebie skrzynia jest zła dla mnie dobra bo na jedynce mogę bez problemu pokonywać trasy gdzie każdy posiadacz innego pojazdu z napędem 4x4 musi korzystać z reduktora
Możliwość skorzystania z reduktora, w tym 0,01$ czasu w którym jest potrzebny to ma być wada?
Dla mnie to byłaby zaleta.
Wadą, to jest konieczność męczenia się na 5 krótkich biegach przez 99,9% czasu, tylko dlatego żeby w 0,1% użyć krótkiej jedynki.
Wada to jest zresztą mało powiedziane, to dyskwalifikuje to auto w normalnej eksploatacji.
Idealne auto dla leśników, którzy zresztą zabijali się o mojego Dustera hurtowo, pies z kulawą nogą poza nimi się nim nie interesował.
Tyle że praktycznie nadaje się tylko do takich zastosowań - właśnie przez taką a nie inną skrzynię.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-20, 06:29
Michał B24 napisał/a:
Krotka skrzynia, jest najwieksza zaleta Dustera 4x4. Do terenu jest to jedyne skuteczne rozwiazanie, poza reduktorem, zeby silnik sie nie dlawil.
Niestety Duster 4x4 nie jest autem do wszystkiego.
No właśnie.
A taki powinien być suv.
I tyle w temacie - Duster to nie terenówka, tylko mały suv, klasy subkompakt.
Ma wręcz obowiązek choćby zadowalająco jeździć również poza terenem.
Niestety - robi to, ale tylko w wersji 2WD, w 4WD zostało to koncertowo spierdzielone - przez pseudooszczędności.
Zresztą większość wad tego auta wynika właśnie z nadmiernego sknerstwa, które do tego wcale nie przekłada się na specjalnie atrakcyjną cenę w wyższych wersjach wyposażeniowych.
To już lepiej żeby kosztował trochę więcej, ale był dopracowany.
A nie gdzie nie spojrzysz to jakiś brak (zrąbana skrzynia zamiast reduktora, albo dodatkowego biegu, czy jej zremapowania, coś udającego klimę zamiast prawdziwej, pic na wodę zamiast izolacji termicznej, jakaś parodia zamiast porządnego wyświetlacza komputera pokładowego, wysokość bagażnika uniemożliwiająca jego normalną eksploatację w wersji z kołem zpasowym itd itp - tego jest po prostu za dużo).
Michał B24 napisał/a:
4 bieg powinien lepiej jechac niz 5 w 6 biegowej skrzyni.
Oczywiście.
Ale we wszystkich autach, nie tylko w jednym.
Wiadomo, z Dusterem 4WD nie ma szans tutaj konkurować - bo on z racji krótkiej skrzyni, będzie miał na tyle wysokie obroty, że wygra w cuglach z każdą konkurencją, ale już coś takiego jak elastyczność w wolnossącym benzyniaku o małej pojemności nie istnieje.
Od niskich obrotów toto nie przyspiesza, w ogóle się z nich nie korzysta, nie da się.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-05-20, 06:40, w całości zmieniany 3 razy
CAV, wyczytales ze to SUV, ale to jest auto do jezdzenia na wsi, gdzie nie ma utwardzonych drog. Te drogi bywaja rozjezdzone, bardzo mocno. Tutaj DD4x4 sprawdza sie znakomicie, oraz na dojazdy do miasta. Zeby w tym miescie nie straszyl swoim wygladem. Taki jest. W lepszych wersjach, zapewnia więcej komfortu, ale nic poza tym.
Suvy jak Sportage czy Tucson, nawet w wersji 4x4 nie dają rady w takich warunkach, za to na asfalcie są od Dustera dużo lepsze. No może poza dynamiką wersji 1.6 benzyna w kia czy hultaju. Bo to jest cos okropnego.
Nie ma aut do wszystkiego. Tylko nie wymieniaj mi LR Disco, bo on też nie jest do wszystkiego, ale to dywagacje na inne forum.
Żadna Dacia nie jest stworzona na autostrady. To auto pomyślane na rynki krajów rozwijających się. A że nam w Europie sie takie auta spodobały, to tym lepiej dla producenta. Mi takie auto pasuje bardziej niż Kia, bo sporo jeżdzę po bezdrożach. Nie zawsze chce mi sie odpalać moją terenówkę, żeby przejechać, a Dacia daje radę, więc terenówka jest tylko już do rajdów.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-20, 07:38
Michał B24 napisał/a:
CAV, wyczytales ze to SUV, ale to jest auto do jezdzenia na wsi, gdzie nie ma utwardzonych drog.
I tylko tam.
I właśnie na tym polega problem.
Każdy kto chce kupić Dustera powinien o tym pamiętać.
Zwłaszcza jak chciałby pojeździć nim po mieście czy asfalcie.
Dobre podsumowanie naszej dyskusji, możemy na tym ją zakończyć.
EOD
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-05-20, 07:39, w całości zmieniany 1 raz
Krotka skrzynia, jest najwieksza zaleta Dustera 4x4. Do terenu jest to jedyne skuteczne rozwiazanie, poza reduktorem, zeby silnik sie nie dlawil.
Niestety Duster 4x4 nie jest autem do wszystkiego.
No właśnie.
A taki powinien być suv.
I tyle w temacie - Duster to nie terenówka, tylko mały suv, klasy subkompakt.
Duster (sportage też) to crossover, a nie SUV i polecam poczytać czym różni się jedno od drugiego, ponieważ porównując jedną klasę z drugą robi się błąd typu zaliczania Logana do małej klasy F
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-05-20, 08:12
Cav napisał/a:
I tyle w temacie - Duster to nie terenówka, tylko mały suv, klasy subkompakt.
Ta ... Duster to klasa subkompakt
Takich kretynizmów to dawno nie słyszałem.
Człowieku ogarnij się i nie ośmieszaj się na tym forum ( .... choć to już chyba za późno ).
Pomyśl zanim coś napiszesz bo brak podstawowej wiedzy widać w co drugim poście.
Kupiłeś kolejne auto i na siłę starasz się udowodnić że dobrze zrobiłeś choć wiadomo że schrzaniłeś robotę.
Brak podstawowej wiedzy w zakresie pomiaru elastyczności (na którym się je wykonuje, w jakich zakresach prędkości, porównywanie aut z różnych segmentów czy też subiektywne odczucia nie mające żadnego odzwierciedlenia w danych rzeczywistych).
Ale staraj się staraj, więcej pokory, mniej kompleksów a w życiu będzie prościej
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-20, 08:19
pluto napisał/a:
Cav napisał/a:
I tyle w temacie - Duster to nie terenówka, tylko mały suv, klasy subkompakt.
Ta ... Duster to klasa subkompakt
Takich kretynizmów to dawno nie słyszałem.
Wsiądź do kompaktowego suva to stracisz wątpliwości.....
Niestety - Duster to auto na bazie Sandero (które niewątpliwie jest autem klasy B, dużym, ale jednak B), tyle że z powiększonym rozstawem osi i nadmuchanymi nadkolami.
Wymiary zewnętrzne odpowiadają kompaktowym suv-om, ale niestety tylko zewnętrzne.
W środku pozostaje autem klasy B, tyle że z większą ilością miejsca na nogi (rozstaw osi nieco większy).
Ale szerokość już leży i kwiczy.
Też sobie nie zdawałem z tego sprawy, dopóki nie wsiadłem na dłużej do normalnego kompaktowego suva.
Fakt jest taki - Dusterowi przestrzenią bliżej do Vitary czy Renegade, niż do Peugeota 3008, Hyundaia Tucsona czy Kii Sportage.
Można oczywiście nie przyjmować tego do wiadomości, próbować obrażać kogoś kto takie wieści przekazuje, tupać nóżkami, ale faktów się nie zmieni.
A za Twój ton - PLONK WARNING - popraw się, masz ostatnią szansę.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-05-20, 16:17, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-20, 08:22
lisek400 napisał/a:
Cav napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
Krotka skrzynia, jest najwieksza zaleta Dustera 4x4. Do terenu jest to jedyne skuteczne rozwiazanie, poza reduktorem, zeby silnik sie nie dlawil.
Niestety Duster 4x4 nie jest autem do wszystkiego.
No właśnie.
A taki powinien być suv.
I tyle w temacie - Duster to nie terenówka, tylko mały suv, klasy subkompakt.
Duster (sportage też) to crossover, a nie SUV
LOL !!!!
Gdyby tak było to TYM GORZEJ świadczyłoby to o Dusterze.
Poczytaj czego oczekuje się od crossoverów, dzielność w terenie nie jest w ogóle na liście.
Nie bardzo wiem o co konkretnie jest pytanie....
No i IMO Duster nie jest w klasie B, tylko pomiędzy B a C.
Duster jest na plycie Clio, wiec to klasa B, w poprzednim poscie prawie dobrze napisales, tylko pomyliles sandero z loganem, a teraz znowu zaczynasz bladzic
Sportage to jest klasa C
Co do pytania... Klasa B jest typowa klasa do miasta i tam duster sprawdza sie bardzo dobrze i bez 4x4 ma wystarczajaca dynamike
Jesli ktos mieszka pod miastem, to wezmie sobie 4x4 i tez bedzie zadowolony
Mysle, ze kolejne porownania Dustera ze Sportage sa bez celowe, poniewaz sa porownywalne dwie rozne klasy samochodow do dwoch roznych celow, Ty sie naciales na dusterze, poniewaz nie oceniles realnie swoich potrzeb
Ostatnio zmieniony przez lisek400 2017-05-20, 17:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-20, 18:35
lisek400 napisał/a:
Cav napisał/a:
Nie bardzo wiem o co konkretnie jest pytanie....
No i IMO Duster nie jest w klasie B, tylko pomiędzy B a C.
Duster jest na plycie Clio, wiec to klasa B, w poprzednim poscie prawie dobrze napisales, tylko pomyliles sandero z loganem, a teraz znowu zaczynasz bladzic
Sportage to jest klasa C
LOL !!!!
Nie zarzucaj komuś że błądzi, skoro mylisz fakty.
Po pierwsze - płyty Sandero z Loganem nie idzie pomylić, bo to jest to samo auto, tyle że w innej wersji nadwoziowej (hatchback i sedan/kombi).
Po drugie - Duster jednak jest powiększony w stosunku do płyty Sandero, choćby przez zwiększony rozstaw osi - dlatego daję mu pól klasy wyżej niż Sandero/Logan.
Po trzecie - wiem że Sportage to suv klasy C i właśnie dlatego piszę, że Duster jest jednak mniejszym autem, dlatego piszę że jest suv-em subkompaktowym.
Co oznacza, że jest większe niż miejskie suv-y, ale mniejszy niż kompaktowe.
Wszystko powyższe tworzy logiczną całość, więc nie totalnie nie wiem o co Ci chodzi, o jakim błądzeniu mówisz - IMO co najwyżej nie rozumiesz tego co czytasz, więc jeśli ktoś błądzi to nie jestem nim ja....
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-05-20, 18:36, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum