Sandero I Logan nie maja tego samego rozstawu osi, a Duster tez ma inny.
Nie wiem tylko, czy ten rozstaw osi jest zrealizowany przez dlugosc wachaczy, czy samej plyty. Jednak w Dusterze jest wyraznie wiecej miejsca z tylu niz Sandero
Tu nie chodzi o ilosc miejsca, tylko o fakt ze punkt widzenia zmienia sie od punktu siedzenia i jak jest to wygodne to Cav pisze, ze to klasa B, a jak mu sie powie ze w takim razie nie mozna porownywac Dustera do Sportage to dodaje sobie polowe klasy do Dustera, a ze Sportage jest raczej mniejszym samochodem w klasie C, to pewnie zaraz od niej odejmie sobie ta polowke tylko, zeby udowodnic ze te dwa samochody mozna stawiac kolo siebie :)
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-21, 07:30
lisek400 napisał/a:
i jak jest to wygodne to Cav pisze, ze to klasa B,
Nie kłam, bo to nieładnie i nie toleruję takich oszczerstw.
To Ty pisałeś, że Duster to auto klasy B, ja już kilka razy protestowałem wobec takiej klasyfikacji.
Co do reszty się zgadzamy - nie można porównywać Dustera do Sportage, to zupełnie inna bajka.
Co nijak nie oznacza, że można go porównywać np. do Mokki czy Captura - różnica w obu przypadkach jest podobna.
I tyle w temacie - Duster to nie terenówka, tylko mały suv, klasy subkompakt.
Ta ... Duster to klasa subkompakt
Takich kretynizmów to dawno nie słyszałem.
Wsiądź do kompaktowego suva to stracisz wątpliwości.....
Niestety - Duster to auto na bazie Sandero (które niewątpliwie jest autem klasy B, dużym, ale jednak B), tyle że z powiększonym rozstawem osi i nadmuchanymi nadkolami.
Wymiary zewnętrzne odpowiadają kompaktowym suv-om, ale niestety tylko zewnętrzne.
W środku pozostaje autem klasy B, tyle że z większą ilością miejsca na nogi (rozstaw osi nieco większy).
Ale szerokość już leży i kwiczy.
Też sobie nie zdawałem z tego sprawy, dopóki nie wsiadłem na dłużej do normalnego kompaktowego suva.
Fakt jest taki - Dusterowi przestrzenią bliżej do Vitary czy Renegade, niż do Peugeota 3008, Hyundaia Tucsona czy Kii Sportage.
Można oczywiście nie przyjmować tego do wiadomości, próbować obrażać kogoś kto takie wieści przekazuje, tupać nóżkami, ale faktów się nie zmieni.
A za Twój ton - PLONK WARNING - popraw się, masz ostatnią szansę.
Ty napisałeś, ze to auto klasy B w tym poście, przed Twoja edycja było napisane to w prost, ale tak jak mówiłem lubisz zmieniać zdanie na to co w danej chwili jest to bardziej wygodne dla Ciebie.
Ja tylko się z Tobą wtedy zgodziłem, bo w tym miałeś racje :)
I mała ciekawostka:
nie możesz porównać Mokki z Dusterem, bo Duster jest 37mm dłuższy? Bo szerokość jest ta sama, ale Sportage do Dustera (Sportage 125mm dłuższy, 50mm szerszy) już tak :)
Ostatnio zmieniony przez lisek400 2017-05-21, 08:47, w całości zmieniany 2 razy
A ja jestem przekonany, ze Duster, to jest klasa sama w sobie. Nie ma w tej chwili bezposredniego konkurenta. Mozemy sie spodziewać, że jakiś inny producent rzuci się na tą klasę, albo Dacia z niej zrezygnuje.
Pierwszy Sportage, też nie miał w zasadzie konkurenta, był jedyny w tej klasie aut. Tylko Kia ewoluowała w kierunku crossover, a gdzie pójdzie Dacia?
Dacia miała w swojej historii Aro A10 zwane Dacia Duster w latach 80tych. Całkiem fajne auto było, ale się niespecjalnie przyjęło, ze względu na kiepską jakość, oraz na totalny brak sieci serwisowej. Teraz jakość jest całkiem znośna, sieć jest ogromna, a auto jak widać bardzo potrzebne różnym służbom.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-21, 09:38
lisek400 napisał/a:
Cav napisał/a:
I tyle w temacie - Duster to nie terenówka, tylko mały suv, klasy subkompakt.
[...]
Duster to auto na bazie Sandero (które niewątpliwie jest autem klasy B, dużym, ale jednak B), tyle że z powiększonym rozstawem osi i nadmuchanymi nadkolami.
Wymiary zewnętrzne odpowiadają kompaktowym suv-om, ale niestety tylko zewnętrzne.
W środku pozostaje autem klasy B, tyle że z większą ilością miejsca na nogi (rozstaw osi nieco większy).
Ale szerokość już leży i kwiczy.
Też sobie nie zdawałem z tego sprawy, dopóki nie wsiadłem na dłużej do normalnego kompaktowego suva.
Ty napisałeś, ze to auto klasy B w tym poście
No właśnie tego nie napisałem.
Napisałem wyraźnie, że zaliczam go do subkompaktowych suvów.
Zazwyczaj właśnie w ten sposób powstają, że używa się płyty z miejskich aut, ale wydłużając ją nieco - tutaj zrobiono to przez zwiększenie rozstawu osi.
To pozwala wyższym osobom w ogóle wpakować się na tylną kanapę.
Za fotel kierowcy ustawiony pod siebie do Captura czy Mokki bym nie wlazł, w Dusterze nie było z tym problemu.
Było ciasnawo, ale dało się przeżyć.
Co do Mokki - akurat w ocenie klasy auta, długość ma minimalne znaczenie, przynajmniej dla tych co trochę kumają.
Długość maski, bagażnika czy zderzaków naprawdę nie przenoszą auta do innej klasy.
Dla tych niekumatych świetną ofertę przez długi czas miała Skoda - powiększyła w/w elementy w Golfie III, pozostawiając rozstaw osi mniejszy niż w Punto II (i mniejsze od Punto wnętrze) i zrobiła pierwszą wersję Octavii.
Potem wciskała ten kit niekumatym jako auto klasy średniej, co głupsi się łapali na tą ściemę i jeszcze upierali się że jeżdżą takowym autem.
Dopiero naoczne porównanie z Punto II dawało im pełny obraz sytuacji - pamiętam minę kumpla jak go naprostowałem w ten sposób.....
Akurat Duster nad Mokką ma przewagę jeszcze taką, że baza (Sandero) była wyraźnie większa - Corsa i Mokka są tak ciasne w środku, zwłaszcza na wysokości dachu i głowy, że cała reszta jest nieistotna, jak walisz głową w szybę na każdym zakręcie.
Co do Dustera i konkurencji - też się zgadzam że na rynku brakuje prawdziwych, niedrogich i niedużych suvów w rodzaju Dustera, tyle że dobrze wykonanych.
Takich jak była pierwsza ravka na przykład.
Ople i inne marki są mniejsze w środku ze względu na upychane poduszki, wyciszenia i inne bajery za ktorych brak tak jest krytykowana dacia - insignia I była chyba najlepszym przykładem tego.
Z porównania Clio II (baza Dustera) i nowej Corsy (baza Mokki) to właśnie Corsa wychodzi zwycięzko, ponieważ bije na głowę nawet Megane II - a mam dostęp do tych samochów
I tu dochodzimy do sedna - jakby Duster miał spełniać te wszystkie wymagania jeśli chodzi o jakość wykonania, to na pewno by nie miał tyle miejsca w środku,
a jeśli komuś przeszkadza plastik, to za ok 5k to te wszystkie plastiki obije skórą o wystarczającej trwałości, lub za ok 1k okleji kokpit folią - te kwoty i tak są niższe niż inni producenci sobie życzą za to
Mi np przeszkadzają tylko pseudo chromy w nawiewach, więc wytne sobie nowe na elektrodrążarce nowe z alu za cenę materiału, czyli ok 30 zł
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-21, 11:59
lisek400 napisał/a:
Ople i inne marki są mniejsze w środku ze względu na upychane poduszki, wyciszenia i inne bajery za ktorych brak tak jest krytykowana dacia - insignia I była chyba najlepszym przykładem tego.
Z porównania Clio II (baza Dustera) i nowej Corsy (baza Mokki)
Siedziałeś kiedyś w Sandero?
Przejdź się do salonu i porównaj ją z Clio II jeśli chodzi o wymiary.
Zupełnie inne auto.
Plastik w Dusterze jest akurat najmniejszym problemem, gorzej że użyte podzespoły po prostu są dla Dustera niewystarczające.
Może w Clio były, ale też wątpię.
Ciekawi mnie na przykład skąd wzięli tą skopaną klimatyzację, skoro wcześniej była większa (a jeśli pochodziła z Clio II to raczej wcześniej niż teraz) i dawała radę, a teraz leży na całej linii....
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-05-21, 12:01, w całości zmieniany 2 razy
Nie używałem w Dusterze klimatyzacji, w Sandero jest całkiem OK, ale wraz z systemem Start&Stop jest zonk. Klima staje razem z silnikiem I w dni gorące, trzeba ten system wyłączyć, bo idzie zdechnąć.
Nie wiem czy wiesz o czym mówisz, że klima jest większa lub mniejsza. Gabaryt nic nie mówi o wydajności chłodniczej, mocy sprężarki, wydajności parownika, wydajności skraplacza, wydajności samego czynnika.
Jeżdżąc Dusterem, nie odczułem żeby jakiś podzespół był niewystarczający. Silnik jest OK dla wersji 4x2. Dla 4x4 1.2 TCe też jest OK. Dla 4x4 ten 1.6 jest jednak za słaby, a już napewno zbyt paliwozerny I za wolny, według producenta. Słowem w życiu, może być tylko gorzej.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-21, 21:50
Michał B24 napisał/a:
Nie używałem w Dusterze klimatyzacji, w Sandero jest całkiem OK, ale wraz z systemem Start&Stop jest zonk. Klima staje razem z silnikiem I w dni gorące, trzeba ten system wyłączyć, bo idzie zdechnąć.
Nie wiem czy wiesz o czym mówisz, że klima jest większa lub mniejsza.
Poczytaj wątek o klimie, chodziło o klimę, do której wchodzi prawie o połowę mniej czynnik niż w wersjach wcześniejszych.
I jako że na stare nikt się nie skarżył, to jest też zapewne powód, że chłodzi też o połowę gorzej.
To ze jest mniej czynnika, nie znaczy ze klima jest dwa razy mniejsza. Czynniki chlodnicze, maja rozne wspolczynniki transferu ciepla. Poczytaj sobie troche o chlodnictwie, zobacz sobie Moliera dla obydwu czynnikow. Co nie znaczy ze dobrali to dobrze. Zdarza sie I w przemysle, ze z obliczen w chlodnictwie wychodzi wszystko OK, a w zyciu nie do konca.
Poczytaj tez wiecej o Skodzie Octavii. Octavia byla zbudowana na plycie od Golfa IV/Bora, a nie Golfa III. Rozstaw osi Octavii 2512mm, Punto II 2460mm.
Plastik w Dusterze jest akurat najmniejszym problemem, gorzej że użyte podzespoły po prostu są dla Dustera niewystarczające.
W Qashqai dawały radę...
Trudno jest porównywać Dustera do Sportage bo to zupełnie inna półka cenowa. Rozumiem, że chodzi o segment pojazdu, a nie kwotę. W takim razie myślę, że BMW X1 lepsze co nie zmienia faktu, że kupiłbym ponownie Dustera
Ostatnio zmieniony przez Maniak 2017-05-23, 09:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-23, 20:02
Michał B24 napisał/a:
Poczytaj tez wiecej o Skodzie Octavii. Octavia byla zbudowana na plycie od Golfa IV/Bora, a nie Golfa III. Rozstaw osi Octavii 2512mm, Punto II 2460mm.
Słusznie, pamięć ludzka jest zawodna.
To było jednak prawie 20 lat temu, a w tego typu numerkach jakie nadają niemieccy badziewiarze swoim pojazdom nigdy nie byłem dobry, jako że mnie w tamą stronę nie ciągnęło, po tym jak się wcześniej sparzyłem na ich produktach.
Rozstaw osi faktycznie zapamiętałem jako mniejszy, ale od Alfy 146, którą w owym czasie zamieniłem na Punto.
W Punto było mniej, ale to w jeszcze gorszym świetle stawiało Skodę - a różnicę faktycznie robił nie rozstaw osi, tylko pozycja ludzi.
W Punto masz "krzesełko" które powoduje, że miejsca potrzebujesz daleko mniej niż przy niskim siedzisku, żeby było tak samo wygodnie.
Niemniej i tak auto klasy rzekomo D, musiałoby być przestronniejsze od standardowego kompakta, a nie było nawet od auta klasy B.
Octavia, tak jak Golf była kompaktem i to małym.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-05-23, 20:03, w całości zmieniany 1 raz
Plastik w Dusterze jest akurat najmniejszym problemem, gorzej że użyte podzespoły po prostu są dla Dustera niewystarczające.
W Qashqai dawały radę...
Wątpię, czy elementy które sprawiają problemy w Dusterze, widziały kiedykolwiek QQ.
Obstawiam że nie, nawet Juka nie.
Z QQ Duster ma wspólny głównie napęd 4x4 i tylną zawiechę - do nich nie miałem uwag.
Silnik jeszcze jest z QQ, ale on problemów nie robi. Wiadomo, plastiki, blacha itp Nissana nie widział, chociaż Nissan Note ma bardzo podobne plastiki i cienką blachę, za to lakier bez porównania.
Ostatnio zmieniony przez Maniak 2017-05-24, 07:47, w całości zmieniany 2 razy
Tylne zawieszenie nie jest ani z QQ, ani z Juka, blizej mu do Xtraila, ale tez nie to. wytrzymuje duzo. Trzeba uwazac na sprzeglo, ktore dopedza tyl. To łatwo przegrzać. To sprzęgło w istocie pochodzi od Nissana, ale od czego to nie wiem.
Niestety w X-trailu to sprzeglo nie daje rady, w Dusterze daje, bo jest chyba ze 300kg lzejszy. Jednak potrafi sie przegrzac, z tego co widze w filmikach z offroadu.
Jednak Duster jest twardym sprzetem, do celu jakiego zostal stworzony. A cel tego auta, to taki sam jak kiedys Lada Niva. Czyli do jezdzenia po bezdrozach bez strachu ze cos sie rozwali, ze cos urwiasz, we wmiare znosnych warunkach. Niva odstaje juz mocno od aut wspolczesnych, ale nigdy nie byla na poziomie wspolczesnych aut. Duster to samo.
Jednak Duster jest twardym sprzetem, do celu jakiego zostal stworzony. A cel tego auta, to taki sam jak kiedys Lada Niva. Czyli do jezdzenia po bezdrozach bez strachu ze cos sie rozwali, ze cos urwiasz, we wmiare znosnych warunkach.
No właśnie o tym się cały czas mówi na forum.
Z tą różnicą, jak mówisz, że duster ewaluował do aut współczesnych pod względem wyglądu chociaż no i wyposażenia, a niwa nie bardzo.
nie ma to jak dorabiać ideologie do takiego złomu
duster to jest składanka ze starych części renault , jeszcze celowo pogarszają właściwości auta aby nie robił konkrecji renault
klima nie domaga , wycieraczki montują za małe , szyby drżą przy większych prędkościach , uszczelki są za krótkie silniki w ofercie nie domagają
dacia jest jak tanie wino
dobra bo tanie nic poza tym
Tyle tego dobrego że można ten samochód bardzo tanio utrzymać bo pasują części od połowy złomu na polskich drogach ale tu nie ma niczego nowoczesnego może to zawieszenie na belce albo za małe hamulce ?
Od liftu dustera minęło 4 lata od tego czasu nikt nie naprawił szarpania klimy bo nie ma czego naprawiać , jak chcesz mieć sprawny samochód kup renault/nissana
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-24, 16:33
Fruxo napisał/a:
nie ma to jak dorabiać ideologie do takiego złomu
duster to jest składanka ze starych części renault , jeszcze celowo pogarszają właściwości auta aby nie robił konkrecji renault
klima nie domaga , wycieraczki montują za małe , szyby drżą przy większych prędkościach , uszczelki są za krótkie silniki w ofercie nie domagają
dacia jest jak tanie wino
dobra bo tanie nic poza tym
Tyle tego dobrego że można ten samochód bardzo tanio utrzymać bo pasują części od połowy złomu na polskich drogach ale tu nie ma niczego nowoczesnego może to zawieszenie na belce albo za małe hamulce ?
Od liftu dustera minęło 4 lata od tego czasu nikt nie naprawił szarpania klimy bo nie ma czego naprawiać , jak chcesz mieć sprawny samochód kup renault/nissana
Daciobałwochwalcy zaraz Cię zjedzą.....
Ale sporo racji jest w tym co napisałeś.
nie ma to jak dorabiać ideologie do takiego złomu
duster to jest składanka ze starych części renault , jeszcze celowo pogarszają właściwości auta aby nie robił konkrecji renault
klima nie domaga , wycieraczki montują za małe , szyby drżą przy większych prędkościach , uszczelki są za krótkie silniki w ofercie nie domagają
dacia jest jak tanie wino
dobra bo tanie nic poza tym
Tyle tego dobrego że można ten samochód bardzo tanio utrzymać bo pasują części od połowy złomu na polskich drogach ale tu nie ma niczego nowoczesnego może to zawieszenie na belce albo za małe hamulce ?
Od liftu dustera minęło 4 lata od tego czasu nikt nie naprawił szarpania klimy bo nie ma czego naprawiać , jak chcesz mieć sprawny samochód kup renault/nissana
I powiedz, że jak kupowałeś Dacie nie byłeś świadomy jej wad? Czy może uważałeś, że producent robi prezent i sprzeda Ci samochód za połowę tego, co inni oferują?
Co do silników, to masz w ofercie silniki od QQ2 i Kadjara, ale było Ci szkoda kasy na 1.2
Ja Dustera wybrałem z premedytacją, ponieważ potrzebuje właśnie takiego prymitywnego, bez elektroniki i taniego w naprawach samochodu do miasta i na trasę max 70-80km w jedną stronę - więc jak widzisz jest zapotrzebowanie na takie samochody, a burzą się tylko ludzie, co realnie nie ocenili swoich potrzeb
I takie posumowanie:
Skoro Duster nie spełniał oczekiwań od początku, to trzeba było dołożyć te 40k i kupić "normalną" markę, albo kupić używany za podobną cenę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum