Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-07, 17:43
Nowy Duster
Autor Wiadomość
macko 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-22, 15:23   

Cav napisał/a:
macko napisał/a:


Także kolega który ma w opisie KIA SPORTAGE 1.7crdi, przecież doskonale wiesz że Twoje auto na autostradzie przy 160km/h wymięka pod górkę



ROTFL !!!!
W sensie, że Duster, zwłaszcza taki z wolnossącym truchłem nie wymięknie?
Fakt - nie wymięknie, bo tyle nie osiągnie.
To już są szybkości bliskie Vmax dla wersji dci lub tce, a i to na płaskim.

Co do crdi w Sportage, dopiero dzisiaj pozbyłem się Dustera, więc jeszcze nie próbowałem, jak Sportage się zachowuje na 6 biegu pod górkę - całkiem możliwie, że zwolni, bo 6-tka to typowy nadbieg.
Za to przy 100 km/h ma 1900 obr/min i praktycznie go nie słychać - miód dla moich uszu, po nieustannym wyciu Dustera 4x4 dCi z krótką skrzynią.



Przeczytaj co napisałem - Duster ma zupełnie inne przeznaczenie i nie potrzebuje osiągać nim takich prędkości, których pewnie nie osiągnie. Przeczytaj, pomyśl, napisz - nigdy odwrotnie.

P.S. Co do Twojego CRDi - wymięknie, niestety to też zbyt duża masa do tego silnika... jak już chcesz bawić się SUV-em w "rajdowca" :))) ale cóż, skoro tak chcesz :D

Pozdrawiam i powodzenia.
Ostatnio zmieniony przez macko 2017-04-22, 15:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7399
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-04-22, 16:36   

Macko, prosisz się o zonka od kolegi. ;-) :mrgreen:
Jeszcze trochę podyskutujesz w tym tonie i zostaniesz dodany do ignorowanych. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3479
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-04-22, 17:14   

Plonka hahahaha :!:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
przemekadv 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 54
Skąd: Janowo
Wysłany: 2017-04-22, 22:53   

Kubuch napisał/a:
Jan Dusigaz napisał/a:
silnik czy miasto czy trasa daje radę


Ja mam odmienną opinię - ani w mieście ani w trasie 1,6 SCe w budzie Dustera się nie sprawdza. Muł, muł i jeszcze raz muł. Tylko TCe i DCi mają sens w tym samochodzie chyba, że ktoś jest masochistą.


Moze 105 km byly i muly 114 km jest po prostu przecietny. Ale nie jest to mul mul mul. Do jazdy w miescie i miedzy miastami nadaje sie idealnie na autostrady juz znacznie mniej.

Benzyna trzeba umiec jechac i wkrecac ja na obroty duster od 3 do 4 tys obrotow daje kopa.

W zasadzie to jest najlabszy silnik jaki koedykolwiek mialem ale zdawalem sobie z tego sprawe przy zakupie i nie oczekiwalem od niego szybszej kazdy niz 140. Poscigac moge sie megamem cc 2.0Turbo. Albo chociaz poczciwym 1.9tdi 130km bo jest szybszy i bardziej elastyczny niz duster.

Mul yo jest oplowski 1.4 w combo. Albo tipo 1.4
_________________
Nie mam podpisu...
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2017-04-23, 07:14   

Panowie, jeśli potrafi się właściwie korzystać z auta to 1,6sce daje radę i zdania nie zmienię, pewnie że są mocniejsze, szybsze auta ale raczej nie w palecie daćki i nie ma tu znaczenia czy weźmiemy tce czy dci, u mnie duster to drugie auto -tzw. dzieciowóz którego użytkuje głównie żona i nie narzeka - ja weekendowo czasem go przegonię i też tragedii nie ma - po prostu ma swoje wady które przy tej cenie akceptuję. Kończąc wypowiedź, każdy kto kupuje auto jest raczej dorosły/świadomy więc chyba zdaje sobie sprawę że duster w cenie dobrego auta miejskiego nie da właścicielowi tylu emocji co np: nowy Range Rover :-) bawi mnie więc frustracja byłych czy obecnych właścicieli - ślubu z samochodem nikt nie bierze więc jak mi nie pasuje to sprzedaję... A gust i potrzeby każdy ma inne.
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-04-23, 09:06   

Każdy przed zakupem stara się dokładnie zapoznać z samochodem (jazdy testowe i np. informacje na tym forum). Jeśli tego nie zrobi i kupi w ciemno to jego sprawa, nie powinien po zakupie narzekać. Jeszcze gorzej jak ktoś dyskutuje i nie jeździł danym modelem, lepiej niech głosu nie zabiera, bo wprowadza ludzi w błąd. Ja po przejechaniu 130 000 km Dusterem 4x4 nadal twierdzę, że to bardzo dobry samochód w teren i polskie drogi, autostradą też da radę. Jeśli ktoś z góry wie, że będzie jeździł autostradą kilka razy w miesiącu, to Duster jest nie dla niego. Od takich autostradowych jazd są inne samochody.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-04-23, 11:06   

Z Dacią nie mam nic wspólnego, a też się pod nosem chichram.
IMO powinieneś był przewidzieć co najmniej połowę minusów swojego auta i odpuścić sobie jego zakup.

A przy okazji dopiszę coś na temat 1.6sce (na zasadzie nie znam się, ale się wypowiem). :-)

Naście lat temu, na nauce jazdy, miałem do dyspozycji auta 60-80-konne.
Stare, podniszczone, zajeżdżone.
Kiedy w końcu dorwałem się do Lanosa rodziców (100KM), to uznałem, że to auto ma wystarczającą dynamikę.
Dopiero, kiedy przy dużym obciążeniu wybrałem się do Zakopca, to zauważyłem pewne braki pod górkę.
Choć szok polegał na tym, że pierwszy raz w życiu musiałem redukować o 1 bieg, bo mocy nie starczało.
Potem się przesiadłem do swoich aut, które przy 2000obr/min miały 1,5-2,5x więcej niutonometrów.
I przyznam, że poczułem progres, aczkolwiek póki nie miałem styczności z mocniejszymi autami, dynamika Lanosa mi pasowała.

Jestem gotów uwierzyć, że wśród zachwalających 1.6sce są głównie ludzie, którzy NAPRAWDĘ uważają, że silnik jest wystarczający.
A nie brandzlerzy z poczuciem niższości.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-23, 11:55   

Wybór silnika to sprawa indywidualna dla jednych 1.6 będzie wystarczający a dla innych muł.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-23, 12:14   

To miałem na myśli. Jako auto do jazdy po mieście na krótkich dystansach będzie ok
 
macko 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-23, 18:05   

Ja gratuluję koledze Cav, że ma tyle czasu na pisanie na forum, że dla niego Dacia Duster jest zła :)
Kupił sobie Kia Sportage, którą miałem też kilka miesięcy, no i jak dla niego widzę że to diabeł szalony :) kierownicę z rąk wyrywa normalnie :mrgreen: 1.7CRDi - 115KM :mrgreen: szacun dla gościa i tyle. Nie rozumie, że wielu ludzi kupuje Dusterka jako auto, wozidełko kolejne w domu, a oprócz tego posiada w garażu coś co nie tylko ma 115KM :mrgreen: i mimo tego nie krzyczy że ma demona prędkości :))))

Można wydać ponad 500tys PLN na ciągnik siodłowy, mający kilkaset koni i płakać że jedzie tylko 93km/h :)))

Widzę że tego typu rozumowanie kolega nam tu prezentuje, bo kupił auto którego przeznaczenie jest trochę inne niż miał nadzieje :)

Cóż człowiek dziwny i tyle...
Ostatnio zmieniony przez macko 2017-04-23, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
czco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 2x4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 67
Skąd: śląsk
  Wysłany: 2017-04-23, 18:08   

Ludzie jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma ,ale bez fanatyzmu .Jeździłem maluchami było super ,kupiłem cc 900 demon szybkości,później skoda {bez klimy ,bo klima dla mięczaków tak myślałem}i kilka innych aut.Teraz dacia 110km no i znów demon szybkości i klima ale klima mogła by być wydajniejsza ,wygłuszenie lepsze,siedzenia wygodniejsze i kilka innych mankamentów.Człowiek jest tak "zaprogramowany"że chce za jak najmniejsze pieniądze największy komfort,jak człowiek jak liźnie luksusu to ciężko się przestawić.Więc jedyna słuszna rada nie przesiadać się z "luksusu" do budżetówki :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez czco 2017-04-23, 18:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-04-23, 18:45   

Miałem już Dustera (3 lata) w wersji silnikowej 1,5 dCi 90km 4x2 - więc coś mogę powiedzieć o tym modelu w tej wersji. Ogólnie byłem zadowolony bo był to świadomy wybór pomino pewnym niedociągnięć które się pojawiły w trakcie eksploatacji (ale jakie auto ich nie ma - wiem to z własnej autopsji jako użytkownik sporej ilości nowych samochodów od aut budżetowych po prestiżowe).
Teraz jeszcze raz wracam do Dustera bo to dobre auto. Chciałem kupić zresztą auto od "Cav" ale zrobiłem jazdę próbną tą wersją silnikową i mnie nie przekonała do siebie. Sięgnęłem po wersję 1,6 Sce i to jest to - dynamika o niebo lepsza, skrzynia a i komfort jazdy zupełnie inny od mojej wersji 90KM czy też wspomnianej wsześniej wersji 4x4 110KM. Dopłacając 8 tys mam nowy samochód który jest pozbawiony niektórych niedociągłości wieku młodzieńczego ;-)
Jest to proste auto dla ludzi bez kompleksów, którzy nie stawiają się wyżej od innych tylko z powodu posiadania samochodu bardziej prestiżowego czy lepiej wyposażonego. Każdy wybiera co chce i jeżdzi czym chce.
Duster będzie drugim autem, zresztą stać mnie na inne auto klasy SUV tylko po co?
Tak dla zasady, czy dla sąsiadów, rodziny lub dla własnego ego.
Jedni jeżdżą Kia, inni Oplem, Dacią, Toyotą, BMW no i fajnie :mrgreen:
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-23, 19:06   

pluto napisał/a:

Jedni jeżdżą Kia, inni Oplem, Dacią, Toyotą, BMW no i fajnie :mrgreen:


Oczywiście.
I na tej podstawie są w stanie porównać plusy i minusy poszczególnych marek/modeli/wersji.
A nawet o takowych napisać na forum motoryzacyjnym, które do tego właśnie służy.

Kia/Opel/BMW też takowe mają, jak będzie dyskusja o nich, to i będzie można o tym napisać -
ja również bo miałem każde z tych aut.
I kilkanaście innych marek też.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-04-23, 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
lisek400 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2017
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-04-23, 19:16   

Jako osoba zakladająca temat, przypomne o fakcie że pytalem o silnik 1.6 tylko do miasta. W polske nim jezdzic nie bede - do tego mam sluzbowego lexusa, na wakacje mam 80km na lotnisko.

I male sprostowanie do kolegi Cav

Procentowa rownica w cenie miedzy Sportage a Dusterem, sprawia ze moglbym porownac Sportage z np X3/5 i mowic czego ten biedny Sportage nie ma :)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-23, 21:53   

lisek400 napisał/a:

Procentowa rownica w cenie miedzy Sportage a Dusterem, sprawia ze moglbym porownac Sportage z np X3/5 i mowic czego ten biedny Sportage nie ma :)


Jak kupowałem Dustera, to W TEJ SAMEJ cenie mogłem mieć Sportage z małym dieslem.
Może z nieco gorszym wyposażeniem, ale tylko nieco, bo w std Sportage ma prawie to co Duster w full opcji, plus ewentualnie możliwość domówienia kilku opcji, które w Dusterze do dziś nie są w ogóle dostępne.
BMW byłby lekko licząc dwa razy droższy, więc z tą różnicą procentową kula w płot.

Wolałem Dustera, bo kręcił mnie napęd 4x4, którego w Sportage nie mogłem mieć z tym silnikiem, a innego silnika nie chciałem.
W sumie nie żałuję - dzięki Dusterowi pobawiłem się trochę w terenie, na własnej skórze poczułem różnice, między autem tanim, a normalnym - takie doświadczenie przyda się na przyszłość.
A Sportage mam teraz, za sporo mniejszą kasę, więc kolejne po Dusterze auto które mi się zawsze podobało, odhaczone na liście.
Za dwa lata będzie następny samochód z tej listy - QQ, P3008, nowy Compass - wybór fajnych aut w tej klasie rośnie.

Na tym chyba można zakończyć tą dyskusję.
Więcej luzu wobec posiadanych samochodów życzę - to tylko puszki na 4 kołach, a nie powody do uwielbienia i fochów na forum.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-04-23, 21:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-23, 22:18   

Cav napisał/a:
Więcej luzu wobec posiadanych samochodów życzę


I właśnie ten luz pozwala na bezproblemową dynamiczną (obiektywnie) jazdę wolnnossącą benzyną o pojemności 1.6l :-P . Dodatkowo mając 6 krótkich biegów można precyzyjnie dobierać przełożenie.
Do miasta nic więcej nie trzeba, a nawet wystarczy na kilka wyjazdów na autostradę rocznie.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-23, 22:46   

Miałem okazję przejechać się tym dusterem 1.6 SCE. Test Warszawa - Krynica Morska. Nowe auto z salonu, na dotarciu. Niestety ale przyznam, że ten silnik jest dla osob nie oczekujących dynamiki. By szybko wyprzedzić musiałem nawet do 3-ki redukować. Na ekspresówce przy 130km/h było ciut za głośno jak na nowy samochód. Oczekiwałem jakiejś nowości, świeżej krwi po nowym silniku. Potem jak wróciłem do swojego jeszcze głośniejszego sandero 68 KM doceniłem, że mały diesle pozwala na przyjemniejszą jazdę iż ten benzyniak. Być może 1.2 TCE będzie lepszym wyborem. Może ten duster mając kilka tyś km nie był odpowiednio dotarty ?

Od dustera w nowym wcieleniu oczekuje komfortu typowego auta z segmentu suv i możliwości swobodnej rozmowy przy prękości 130km/h. Wygodniejszych foteli, z jakimkolwiek trzymaniem bocznym, nie za miękkich.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2017-04-23, 22:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-04-24, 08:11   

Te wymagania spełni Kadjar, Duster jest projektowany na rynki południowoamerykańskie i rosyjski - a tam są trochę inne wymagania.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-24, 11:48   

Fotel można sobie przerobić i dostosować, auto wygłuszyć, ale silnika się nie wymienia.
1.6 jest do turlania, ale jak ktoś tak jeździ to mu starcza. Ja jeździłem 1.5 dCi 85KM i jak się przejechałem 1.6, to się bałem wyprzedzać. Jazda momentem jest dla wielu osób sporo fajniejsza. A że benzyna jest cichsza, to 1.2 TCe może być fajne. Jeszcze nie sprawdzałem, ale mam zamiar się przejechać.

Nie chcę diesla, chwilę myślałem o 1.6, bo tani, ale jest "niefajny".
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-24, 13:10   

Z benzyną jest głównie ten problem że wiele osób nie potrafi nacisnąć gazu i go przytrzymać, bo obiektywnie ;-) jeżelu przyspieszenie obu wersji i diesla i benzyny wolnnossącej jest takie samo (+- kilka procent) to wyprzedać da się oboma tak samo, ale jeżeli nie lubi się wysokich obrotów wolnnossącej benzyny to jest już to subiektywna :-P ocena.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2017-04-24, 13:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Waski78 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4x4
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 82
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-04-24, 13:36   

damiaszek napisał/a:
Z benzyną jest głównie ten problem że wiele osób nie potrafi nacisnąć gazu i go przytrzymać, bo obiektywnie ;-) jeżelu przyspieszenie obu wersji i diesla i benzyny wolnnossącej jest takie samo (+- kilka procent) to wyprzedać da się oboma tak samo, ale jeżeli nie lubi się wysokich obrotów wolnnossącej benzyny to jest już to subiektywna :-P ocena.


Dawniej nawet maluchem dało się wyprzedzać co miał 24 koniki, a teraz takie czasy że jak nie ma 300 pod maską to się nie da jechać:)
 
przemekadv 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 54
Skąd: Janowo
Wysłany: 2017-04-24, 15:16   

Cav napisał/a:
Jan Dusigaz napisał/a:
Panowie, jeśli potrafi się właściwie korzystać z auta to 1,6sce daje radę


Daje radę się wlec i nic więcej.
Twoje (i Tobie podobnych) zdanie na ten temat, nic w temacie nie zmienia, co najwyżej pokazuje jak małe masz pojęcie o czym piszesz (może brak skali porównawczej).


Kolego jak chcesz być taki skurpulatny to powiem co tak
Kia Sportage 1.7 diesel ma 12,3 s. do 100km/h
Dacia Duster 1.6 benzyna - 11 s. do 100 km/h
_________________
Nie mam podpisu...
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-04-24, 15:28   

Jeździłem 1.2 TCe 4x4 oraz 1.6SCe. Mam Sandero Stepway 09TCe.

1.6SCe, nie jest mułem, w miare OK da sie tym jeździć, nawet na autostradzie, ale jazda powyżej dozwolonej, to już będzie wyzwanie.
1.2TCe 4x4 jest całkiem OK, ale też na autostradzie pewnie wymięknie

Obie wersje testowałem na drodze ekspresowej, nieco powyżej dozwolonej prędkości. Wyprzedzać sie da, ale nie jest to połykacz innych użytkownikow drogi.

Przesiadłem sie z Jeepa V8, tam z wyprzedzaniem nie miałem problemów. Szukałem wersji 2WD bo do terenu mam zupełnie inne auto, a Jeep na moje okoliczne drogi to spora przesada I niewykorzystane właściwości terenowe. Nie zauważyłem, żeby skrzynia w DD byla źle zestopniowana, natomiast w SS piąty bieg jest za szybki. Znaczy powinien się krecic trochę szybciej, bo na 5 biegu jest za mało mocy, a na 4 biegu potrafię dokręcic do 6 tysięcy...
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2017-04-24, 15:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-04-24, 15:29   

Jeździłem Sportage 1.6 benzyna GDI. To jest dopiero muł. Dacia Duster SCe to przy tym rakieta.

Sportage 2016, Dacie też były 2016. Sportagem przejechałem z tysiąc kilometrów. Na autostradzie jest OK, cicho I da rade jechać 140, ale wyprzedzanie to jest wyzwanie.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2017-04-24, 15:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-24, 15:51   

przemekadv napisał/a:
Cav napisał/a:
Jan Dusigaz napisał/a:
Panowie, jeśli potrafi się właściwie korzystać z auta to 1,6sce daje radę


Daje radę się wlec i nic więcej.
Twoje (i Tobie podobnych) zdanie na ten temat, nic w temacie nie zmienia, co najwyżej pokazuje jak małe masz pojęcie o czym piszesz (może brak skali porównawczej).


Kolego jak chcesz być taki skurpulatny to powiem co tak
Kia Sportage 1.7 diesel ma 12,3 s. do 100km/h
Dacia Duster 1.6 benzyna - 11 s. do 100 km/h


Tyle że ja nie mam 15 lat, więc tego typu papierowe dane zupełnie mnie nie interesują, zwłaszcza przy przyspieszeniu do 100 - zupełnie nieistotna wartość.
Dla mnie ważne jest to, co czujesz po wciśnięciu gazu, przy dowolnych obrotach.

Jak znajdziesz czasy przyspieszania na 5 i 6 biegu od drogowych prędkości, to wtedy się pochwal - różnice będą kolosalne.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne