Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
TCE 90 LPG - opinie
Autor Wiadomość
zarek83 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 S&S LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Maj 2016
Posty: 6
Skąd: Śrem/Poznań
Wysłany: 2019-03-12, 17:34   

WItam
JA również sobie chwalę. Mam już prawie 3 lata i 90000 nakulane. Bez problemu. Raz kontrolka się zapaliła ta od zapłonu (wielofunkcyjna) i silniczek. Wykasowali w ASO błąd i temat nie wrócił. Poza tym pod względem jazdy jest ok. Tylko ok. Jak oczekujesz mega dynamiki to się zawiedziesz, jak oczekujesz auta, które w miarę radzi sobie na drodze to będzie ok.
Aha, mam Dacie Logan MCV, 0,9 TCE+LPG
Spalanie 8-9,5 lpg / 100 km, w zależności czy wale 140 na autostradzie, czy pyrkam 100 po zwykłych drogach.
Sprawdziłem na mapie, gaz załącza się po ok. 4 km jazdy o tej porze roku. Latem czasami po 100 m.
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-03-12, 21:06   

Należy pamiętać, że w Loganie i Sandero TCe90 to najmocniejsza opcja.
Napewno nie jest bardzo szybki, ale na te autka wystarczający.
Zadowoli osoby, które poruszały się samochodami o podobnej mocy z tradycyjnym silnikiem bez turbo - jak ja.
Jeśli chodzi o gaz, mi spalanie wychodzi aktualnie około 8,5l.
Z tym, że zimą potrzebuje około 6 km żeby się przełączyć, więc nie jest to opcja dla jeżdzących krótkie trasy.
Ogólnie polecam.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-27, 07:46   

No więc tak: Mam już pierwsze 1800 km za sobą w 1,5 tygodnia to nieźle :roll: ,
Pierwsze 1000 km pokonałem na benzynie w trybie ECO zużycie wyszło 5,1/100 km i trochę mimo wszystko kowboiłem bo nie mogłem wyczuć prędkości.
Następnie przejechałem 485 km na butli spaliłem dokładnie 32l (i tyle się mieści do pełna) już bez trybu ECO, zużycie wyszło 6,6 l/100 km. Jak dla mnie rewelacja !!!

Spostrzeżenia mam takie w porównaniu z poprzednią renówką na LPG:
:-D bardzo precyzyjnie działa wskaźnik LPG,
:-D przełączenie na gaz następuje bardzo szybko tzn ok 30 s ewentualnie 500m.
:cry: tryb ECO jest do dupy, silnik traci elastyczność i trzeba często redukować biegi, co nie wpływa chyba na spadek zużycia paliwa i skrzyni biegów oraz opon.

BTW

Mam prośbę do naszego Krecika Admina, może wykopałby jakiś wątek w stosownym miejscu z podziałem na modele dotyczący własnie zużycia paliw oraz miejmy nadzieję że nie olejów. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-07-27, 07:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
jodlasty 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 100
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2019-07-27, 10:50   

"Pierwsze 1000 km pokonałem na benzynie"

A czemu tak?
Mi w salonie powiedzieli, że mogę jeździć od razu na gazie.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-27, 10:56   

jodlasty, ponieważ na tutejszym forum tak mi doradzono, ponadto mam również takie doświadczenia z poprzednimi autami LPG. Ponadto w salonie powiedziano mi aby na początku przejechać 1000 km na benzynie.

A jak tam twoja torpeda?
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-07-27, 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
kecik18 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: TCe 90 S&S LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Sty 2017
Posty: 2
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2019-07-27, 17:00   

Trochę ode mnie. 2 lata posiadania Dacia Logan 2017 rocznik. Fabryczna instalacja gazowa. Za cały rok tankuje 3 baki benzyny. Jak już ktoś wspomniał w przypadku zimy i nizszej temperatury gaz załącza się po około 5 km. Przy temperaturze silnika w granicach 60 stopni. W przypadku ciepłych dni stosunkowo szybko. Mam aktualnie przejechane 45 tys. Żadnych problemów. Dziennie robię ponad 60 km do pracy i z powrotem. Spalanie ok. 6,7 litra. Większość trasy z prędkością 90 km. Parę dłuższych wypadów po autostradach, przy prędkościach powyżej 110 spalanie w granicach 8,5 litra. Jak dla mnie samochód idealny. Spalanie mniejsze jak w poprzednim moim fiacie Albea 1.2. w porównaniu do niego to Dacia jest rakietą.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-27, 17:02   

kecik18, Gratulacje ! Mam pytanie co ile robisz przeglądy i przglady LPG może jakieś info jak serwis lpg realizuje ASO?
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
jodlasty 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 100
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2019-07-28, 17:00   

gawel napisał/a:
jodlasty, ponieważ na tutejszym forum tak mi doradzono, ponadto mam również takie doświadczenia z poprzednimi autami LPG. Ponadto w salonie powiedziano mi aby na początku przejechać 1000 km na benzynie.

A jak tam twoja torpeda?


Czyli co salon to inaczej doradzają.

Przejechałem na razie 1000 km, ze średnim spalaniem LPG 7,9L, ale to była jazda do 100km/h
Dzisiaj klima miała co robić, przy 33C na zewnątrz, temperatura wychodząca z kratek miała 13C.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-29, 09:16   

jodlasty napisał/a:
"Pierwsze 1000 km pokonałem na benzynie"

A czemu tak?
Mi w powiedzieli, że mogę jeździć od razu na gazie.

Bo zdaje się możesz
http://www.daciaklub.pl/f...13&start=25#top
Ale niekoniecznie silnik sie ustawi idealnie (bo wspomniane korekty długoterminowe do czegoś służą).
Możesz jeździć cały czas na gazie - ale lepiej wyjdziesz, wg tego posta, jesli od czasu do czasu dasz na trochę samą benzynę.
_________________
Spritmonitor.de
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-29, 09:18   

gawel napisał/a:
kecik18, Gratulacje ! Mam pytanie co ile robisz przeglądy i przglady LPG może jakieś info jak serwis lpg realizuje ASO?


Wymiana filtru jednego (nie pamiętam czy faza płynna czy gazowa) po 30 000 NIEZALEŻNIE OD CZASU, drugi filtr po 60 000. Tak mi powiedział sprzedawca przy wydawaniu auta.
_________________
Spritmonitor.de
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-29, 09:21   

jodlasty napisał/a:

Czyli co salon to inaczej doradzają.

Przejechałem na razie 1000 km, ze średnim spalaniem LPG 7,9L, ale to była jazda do 100km/h
Dzisiaj klima miała co robić, przy 33C na zewnątrz, temperatura wychodząca z kratek miała 13C.


Podejrzewam, że wynika to z różnej wiedzy sprzedawców.

7,9?? jeśli w trasie, to coś dużo. Chyba, że masz na myśli jazdę w mieście, to całkiem przyzwoicie.
A jeśli w trasie, to może zaryzykuj przejechanie z 100 km choć na samej benzynie - moze te korekty długoterminowe się lepiej ustawią. Na trasie z klimą nie przekroczył mi 7 l LPG przy normalnej jeździe (a nie oszczędnej, bo wtedy koło 6)

https://www.youtube.com/watch?v=gR6RixCIFc4

od około 30 minuty do około 33 minuty jest wyjaśnione, co to są korekty krótko- i długo-terminowe.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-07-29, 09:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-29, 09:21   

pikodat, Fajnie a gazownicy każą wymieniać filtry co 10 tys km, stąd wniosek że byłem łosiem w poprzednim aucie. :evil:
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-29, 09:28   

gawel napisał/a:
pikodat, Fajnie a gazownicy każą wymieniać filtry co 10 tys km, stąd wniosek że byłem łosiem w poprzednim aucie. :evil:


Pytanie było , co robi ASO a nie, co powinno się robić...
Ja profilaktycznie kupiłem zewnętrzny filtr fazy płynnej za 66 zeta z przesyłką zatem moge liczyć na to, że przynajmniej faza płynna w aucie wytrzyma dłużej..

A co do tych 10 000....W poprzednim scenicu jakoś zapomniałem o wymianie filtra i jeździłem z półtora roku (ok. 18 000 km, może nawet nieco więcej). Dopiero jak zaczął gasnąć na niskich obrotach pojechałem do gazownika. Potrzebne było ogólne czyszczenie kilku elementów - tak było wszystko zanieczyszczone. Ergo - da się więcej przejechać niz 10 000, ale jest ryzyko, że więcej się wyda na czyszczenie instalacji.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-07-29, 09:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-29, 09:36   

pikodat napisał/a:
gawel napisał/a:
pikodat, Fajnie a gazownicy każą wymieniać filtry co 10 tys km, stąd wniosek że byłem łosiem w poprzednim aucie. :evil:


Pytanie było , co robi ASO a nie, co powinno się robić...
Ja profilaktycznie kupiłem zewnętrzny filtr fazy płynnej za 66 zeta z przesyłką zatem moge liczyć na to, że przynajmniej faza płynna w aucie wytrzyma dłużej..

A co do tych 10 000....W poprzednim scenicu jakoś zapomniałem o wymianie filtra i jeździłem z półtora roku (ok. 18 000 km, może nawet nieco więcej). Dopiero jak zaczął gasnąć na niskich obrotach pojechałem do gazownika. Potrzebne było ogólne czyszczenie kilku elementów - tak było wszystko zanieczyszczone. Ergo - da się więcej przejechać niz 10 000, ale jest ryzyko, że więcej się wyda na czyszczenie instalacji.


18 tys km to ja robię w 5 miesięcy, dlatego częste zmiany filtrów to była udręka.
 
jodlasty 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 100
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2019-07-29, 18:32   

pikodat napisał/a:
jodlasty napisał/a:

Czyli co salon to inaczej doradzają.

Przejechałem na razie 1000 km, ze średnim spalaniem LPG 7,9L, ale to była jazda do 100km/h
Dzisiaj klima miała co robić, przy 33C na zewnątrz, temperatura wychodząca z kratek miała 13C.


Podejrzewam, że wynika to z różnej wiedzy sprzedawców.

7,9?? jeśli w trasie, to coś dużo. Chyba, że masz na myśli jazdę w mieście, to całkiem przyzwoicie.
A jeśli w trasie, to może zaryzykuj przejechanie z 100 km choć na samej benzynie - moze te korekty długoterminowe się lepiej ustawią. Na trasie z klimą nie przekroczył mi 7 l LPG przy normalnej jeździe (a nie oszczędnej, bo wtedy koło 6)

https://www.youtube.com/watch?v=gR6RixCIFc4

od około 30 minuty do około 33 minuty jest wyjaśnione, co to są korekty krótko- i długo-terminowe.


Te spalanie to 1/3 miasto, 2/3 trasa. Czeka mnie teraz trasa ponad 1000km, to sobie trochę na benzynce pojadę.
Ostatnio zmieniony przez jodlasty 2019-07-29, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-29, 18:45   

aaaaaa... z klimą... No ja bez klimy a klima może podnosić o (podobno) 0.5 l /100
Spróbuj jechać nie do 100 ale do 90 km/h. Bo to może być kolejne 0.5 l /100.

Mi w trasie (około 200 km) z klimą i jazdą 70-90 na jednojezdniowej i 120 na ekspresowej (40 km z 200) spalał ciut poniżej 7 LPG. Czyli przy jeździe zgodnie z przepisami powinno ci spaść poniżej 7
_________________
Spritmonitor.de
 
Kamyk24 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 TCE
Rocznik: 2015
Dołączył: 13 Wrz 2019
Posty: 1
Skąd: Polska
  Wysłany: 2019-09-13, 20:55   montaż gazu 0,9 TCE

Czy ktoś z Was ma doświadczenie w ekspluatacji silników 0,9TCE z instalacja gazową?
Od niedawna jestem właścicielem Daci Logan MCV z takim właśnie silnikiem.
Zastanawiam się nad zamontowaniem instalacji gazowej.
W internetach niewiele jest na ten temat. Jeżeli już jest to chodzi o instalacje montowaną fabrycznie przy takich silnikach.
Zaznaczę że wtrysk w tym silniku jest pośredni, więc teoretycznie nie powinno być problemu.
Jednak gdzieś tam wyczytałem różne opinie, a że to za mały silnik (0,9) i nie wytrzyma jeszcze dodatkowego obciążenia i trudniejszych warunków pracy na gazie, a że w autach których fabrycznie jest montowaną instalacja są mocniejsze głowice i w mojej Logance bez takiej fabrycznej instalacji może popękać głowica itp.
Ciekaw jestem czy ktoś z Was zamontował gaz w takim silniku i jak auto się spisuje.
Dacia z 2015 r przebieg 73000km.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-03-08, 20:43   

Witam po dłuższej przerwie na liczniku 18 000 kw czyli 7 misie cy eksploatacji i dwukrotnie pojawił się problem z przejściem z benzyny na gaz. Cały czas był taki piszczący sygnał i lampa migała w trybie gotowości. Po zatrzymaniu i wyłączeniu zapłonu na parę sekund i ponownym uruchomieniu przełączenie było normalne. Co to może być filtry? Coś szybko gdzie te obiecane 30 tys km?
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-03-08, 21:53   

Pewnie musisz wyczyścić elektrozawór przy reduktorze i tyle. Standard w fabrycznych instalacjach
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-03-08, 21:54   

dudu$ napisał/a:
Pewnie musisz wyczyścić elektrozawór przy reduktorze i tyle. Standard w fabrycznych instalacjach

Też mi się tak wydaje ale to oznacza że trzeba przy okazji wymienić filtry?
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-03-08, 22:15   

gawel napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Pewnie musisz wyczyścić elektrozawór przy reduktorze i tyle. Standard w fabrycznych instalacjach

Też mi się tak wydaje ale to oznacza że trzeba przy okazji wymienić filtry?

Miałem dokładnie to samo. Telefon do ASO. Umówiona wizyta. Przyjazd. Kawka. Pójście do MacDonalda 300m. SMS _ Auto gotowe.
Wymieniona iglica (nie sprecyzowali w czym - zapewne w elektrozaworze). Filtrów nie wymieniali.
Według gdzieś -tam słyszanych mitów miejskich - iglica teraz jest inna niż montowana jeszcze w 2019 w fabryce. Jak kupowałem dacię opinie (także na tym forum) wypowiadane twierdziły, mże problem został przez producenta rozwiązany, przy czym rozwiazany nie oznaczało natychmiastową zmianę w montowanych w fabryce. Ale padały sugestie, żę przy naprawie nowa iglica jest juz nieco inna.
No i pytanie - czy można zmienic iglicę tak, by się mniej zapychała?

Przekonam się po iluś -tam tysiącach. Jak się nie pojawi problem , to znaczy że istotnie zmieniono.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-03-08, 22:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne