Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-18, 10:15 Luzy podczas jazdy powyżej 40 km/h
Witam
Zauważyłem ostatnio u siebie jakieś niepokojące luzy, wyczuwalne na kierownicy ale bardziej jak się jedzie powiedzmy 40 hm/h. Bardziej odczuwalne jak się przyspiesza dodając gazu. Tak jakby koła trzymały kierunek zaś kierownica o kilka stopni prawo - lewo swobodnie chodziła. Delikatnie bez oporu. Zjawisko to nasiliło się po wymianie opon na letnie ciut szersze niż zimowe. Na to nakłada się ciągłe zjeżdżanie auta w prawo. na parkingu jak obracam kierownica i obserwuje koła najmniejszy ruch nią przekłada się na ruch koła.
Pytanie czy znów coś szlag trafił w zawieszaniu przystosowanym do dróg krajów rozwijających się, czy może coś z maglownica ?
Łukasz
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2017-04-18, 10:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-18, 10:44
Witam,
prędzej obstawiał bym problem z oponami letnimi. Prawdopodobnie te które założyłeś na przedniej osi są lekko krzywe i dlatego masz takie a nie inne objawy. Zainwestuj w nowe opony a problem zniknie.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-18, 11:16
Musze w końcu pojechać gdzieś, gdzie się znają na robocie i chcą, potrafią pomóc. Po ostatniej korekcie zbieżności kierownicę mam na wprost ale wciąż ucieka auto na prawą stronę. Masz Corrado jakiś sprawdzony warsztat w Warszawie ?
Opony są kilkuletnie , ale daleko im do zużytych
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2017-04-18, 11:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-18, 13:02
Panowie to że opony są w miarę nowe i maja duży bieżnik nie świadczy o jej stanie. Wystarczy przejechać paręnaście km ze źle ustawioną zbieżnością i już opony będę uszkodzone. Ja bym zaczął od opon a nie ustawienia zbieżności, poza tym sam kolega pisał że niedawno ustawiał zbieżność i wszystko jest ok. Sam tak miałem w kilku poprzednich autach i chociaż nie chciałem w to wierzyć, na siłę szukałem problemów z zawieszeniem a, zawsze wychodziło że opony są krzywe i po kupnie nowych samochód prowadził się idealnie, nic nie ściągało, kierownica sie wyprostowała itp.
Jakikolwiek idiota powinien zdiagnozować gdzie jest problem. Czy wybite krzyżaki wału, czy luz międzyzębny przekładni, czy wybite drążki. Czy luzy w zawieszeniu.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-19, 16:41
arnold napisał/a:
Jakikolwiek idiota powinien zdiagnozować gdzie jest problem. Czy wybite krzyżaki wału, czy luz międzyzębny przekładni, czy wybite drążki. Czy luzy w zawieszeniu.
Zdziwiłbyś się ilu jest mechaników, nie idiotów, którzy nie potrafią trafnie zdiagnozować usterek pojazdów. Chyba, że mnie masz na myśli ? ;-( Ja nie jestem mechanikiem, dlatego wstępnie pytam Was.
O idiocie mechaniku mówię, Ciebie nie chciałem obrazić. Nawet jak ktoś znas ma podstawy teoretyczne to ciężko jest wychwycić wszystko bez doświadczenia w zawodzie, nie można też znać się na wszystkim, ale jeśli ktoś zarabia na chleb naprawiając samochody, powinien wyszukać przyczynę.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-19, 18:18
jedź na zwykła stacje diagnostyczną zapłać paręnaście złotych i zdiagnozują Tobie usterkę. Często jest tak że problem z zawieszeniem czy też układem kierowniczym u zwykłego mechanika się nie zdiagnozuje , bo auto sprawdza np. na podnośniku gdzie zawieszenie nie jest obciążone. Ja obstawiam zużyte tuleje wahaczy lub uszkodzoną przekładnie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-19, 18:41
Tak jak koledzy pisza. Podjechac do diagnosty na szarpaki i zdiagnozowac, pozmieniac opony( tyl-przod, lato-zima)na koncu geometria.
Pisales, ze letnie szersze to moze koleiny. Zmien przod na zime i porownaj.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-20, 11:19
Znalazł się winowajca... Dolny sworzeń wahacza str kierowcy. Pytanie, czy wymienić cały wahacz czy tylko sworzeń? Kwestia trwałości i kosztów nakładów pracy
Sworzeń do 70 złotych w Inter Cars (drogo). Wahacz 200 do 270. Z wymianą wciskanych sworzni różnie bywa, czesto po wprasowaniu luźno lata. Osobiście wymienialbym wahacz, jeśli to byłoby moje auto.
To bez mrógnięcia okiem brałbym. Wymieniłbym też sam. Tylko trzeba podnieść cały przód żeby stabilizator nie był naprężony, później silentblocki dokręcać na ziemi i tyle. Poźniej geometria w warsztacie i heja.
Wahacz TRW i tak szybko padł w nim sworzeń zwrotnicy ? uuu pogorszyła się ta firma, albo jakies mega dziury zaliczales . O ile dobrze pamiętam to do dustera właśnie orginalnie pakują wahacze TRW ...
A ja wymieniłbym obydwa żeby za chwile nie robić znowu zbieżności. A jak zostawisz stary to będzie ci się szybciej zużywał ten nowy. To jest tylko moje zdanie i proszę się nie sugerować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum