Dzisiaj było kolejne tankowanie. Spalanie wyniosło ok. 7,4 l/100km. Ok. 50% trasa szybkiego ruchu, 40% zwykła pozamiejska droga, 10% miasto. Nie jest źle.
A to jeszcze trzeba będzie poczekać prawie 2000 km .
Z innej beczki. Poniżej wrzucam zwymiarowaną tylną część przedniego fotela, gdyby ktoś chciał sobie zamówić pokrowce w otworami na stoliki. Tym samym mam pytanie, czy ktoś wie jak się ściąga podłokietnik? Jest to niezbędne do montażu pokrowców, a za cholerę nie wiem jak się do tego zabrać?
Faktycznie ściąga się banalnie. Jest przycisk pod podłokietnikiem przy fotelu. Po naciśnięciu podłokietnik schodzi elegancko.
Tak na marginesie, w powyższej instrukcji jest trochę inny podłokietnik niż w mojej Daczce.
Ostatnio zmieniony przez luk006 2017-05-06, 10:27, w całości zmieniany 1 raz
Taadaam!!! Wczoraj Daczka zadebiutowała w charakterze rodzinnego minivana. Przejechaliśmy kilkadziesiąt kilometrów w konfiguracji 4+2. Samochód bez problemu radził sobie z dodatkowymi kilogramami na pokładzie. W zasadzie jedyna różnica była podczas jazdy pod górkę. Samochód był nieco bardziej ospały ale ogólnie bez problemu.
Kolejny plus za ilość miejsca w trzecim rzędzie. Każdy z pasażerów twierdził, że ma wystarczającą ilość miejsca, tak że samochód celująco wywiązuje się ze swojej roli rodzinnego minivana. Ciekaw jestem jak samochód będzie zachowywał się z załadowanym boxem dachowym?
Ostatnio zmieniony przez luk006 2017-05-06, 10:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Mar 2017 Posty: 113 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-05-06, 18:54
Przyjemnie się czyta o zadowoleniu z samochodu. Oby jak najdłużej i obyś miał jak najmniej problemów. A Lodgy to chyba ciekawy pojazd (zupełnie mi nie potrzebny, ale wygląda na praktyczny i udany).
Przyjemnie się czyta o zadowoleniu z samochodu. Oby jak najdłużej i obyś miał jak najmniej problemów. A Lodgy to chyba ciekawy pojazd (zupełnie mi nie potrzebny, ale wygląda na praktyczny i udany).
Dzięki wielkie. A samochód jest faktycznie praktyczny i udany.
Niestety po raz kolejny nachodzi człowieka refleksja, że z krajów demokracji ludowej przemysł motoryzacyjny przetrwał w Czechach, Rumunii, nawet byłej Jugosławii i ma się tam całkiem dobrze, a nasze FSO, FSC, FSD niestety trafił szlag...
Ostatnio zmieniony przez luk006 2017-05-07, 09:58, w całości zmieniany 1 raz
FSO wykończyły związki I kryzys w koncernie z kapustą na masce.
Tarpan, jest drogi jak cholera, a nie oferuje nawet minimum komfortu na dziś. W cywilnych zastosowaniach się nie nadaje, a armia nie potrzebuje ich tak wiele, żeby fabryka mogła się rozwijać.
Lublin, to jak FSO I kapustą. Nikt nie rozwijał konstrukcji, to project umarł śmiercią naturalną.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-07, 15:56
luk006 napisał/a:
z krajów demokracji ludowej przemysł motoryzacyjny przetrwał w Czechach, Rumunii, nawet byłej Jugosławii
Nigdzie nie przetrwał bo to tylko montownie marek należących do koncernów. Dacie robią m.in. w Maroku i jakiś model do tej pory produkowany w Rumunii także mają albo już to zrobili do Maroka przenieść z uwagi na koszty. Fabryki się dziś przenosi jak klocki Lego z domu do kolegi na urodziny.
Na tej samej zasadzie my Fiata i Opla produkujemy.
jakiś model do tej pory produkowany w Rumunii także mają albo już to zrobili do Maroka przenieść z uwagi na koszty
Nie - z powodu popytu na dustera. Fabryka w Rumunii pracowała już bowiem na 105%, a bez sensu byłoby ją rozbudowywać, skoro nowy zakład w Maroku produkował jak na razie na pół gwizdka.
Dacia to jednak marka z komuny, Skoda choć wydmuszka też. Tu raczej nuworysze z VW (inż. Posche, kibelwagen, hitler) musieli się dowartościować zakupem stuletniej marki.
Dzisiaj miało miejsce kolejne tankowanie. Na liczniku już jest 2030 km i spalanie z ostatnich 569 km wyniosło 44,18 l. Czyli średnie spalanie na poziomie 7,76 l/100km. 70% miasto / 30% trasy podmiejskie. Jestem bardzo zadowolony .
Reasumując jeszcze niespełna 1500 km i można tankować LPG .
Ostatnio zmieniony przez luk006 2017-05-10, 20:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-05-11, 11:56
Szczerze gratuluję nabytku i życzę zadowolenia z nowego auta.
Osobiście muszę poczekać jeszcze 3 miesiące na swoje , tak wychodzi fanaberia żeby nie dopłacać za lakier metalizowany to czekam na granatowy (błękit morski).
Dzięki!
Jak to mówią: cierpliwy i kamień ugotuje. . Pewnie szybko zlecą te trzy miechy, a nie wykluczone, że będzie szybciej.
Ja dlatego zdecydowałem się na czarną, że była dostępna w ciągu miesiąca, choć czarnego nie brałem pod uwagę podczas zakupu.
Ja właśnie ze względu na częste mycie wybrałem szarą platynę. Do końca czerwca jeszcze trochę czasu :/
Trochę zaskoczyło mnie zalecenie 3000km na benzynie.
A co to jest 3 tys.km? Przelecisz jak biczem strzelił.. to jakieś 2 m-ce jazdy na PB, a potem już na długo zapomnisz. Tylko od czasu do czasu uzupełnisz benzynę na odpalanie silnika i rozgrzewkę, a dalej już jazda na LPG.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
3 tysie to 2 miechy? W moim przypadku to będzie koło 3 do 4 tygodni max :) Fakt, że na początku zaboli, ale potem jazda za połowę ceny :)
Martwi mnie tylko mały zbiornik LPG. Zakładając spalanie w mieście 10-11l, a zbiornik ma nominalnie 42l, co w praktyce oznacza, że wchodzi około 34-35l lpg, to mam tankowanie co 300km... co 2-3 dni. Teraz jak latam dieslem z pojemnością 90l to odwiedzam stację raz na tydzień...
To zależy, kto ile miesięcznie robi w tys.km.
Jedni dużo jeżdżą, drudzy mało a trzeci tylko w niedzielę. Nie ma ścisłej reguły.
Tak napisałem, bo sam robię miesięcznie około 1,5 - 2 tys.km.
W moim przypadku zbiornik ma 52 l co średnio wchodzi 42-45 l LPG.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-05-11, 13:25, w całości zmieniany 1 raz
To prawda, czarny prezentuje się najlepiej bezpośrednio po umyciu. (.
I do tygodnia kolejne mycie. Ciemny kolor to straszny brudas.
Poprzedni samochód miałem w kolorze szaro-srebrnym nawet po miesiącu nie było widać brudu
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-05-13, 07:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-13, 11:03
Michał B24 napisał/a:
FSO wykończyły związki I kryzys w koncernie z kapustą na masce.
Tarpan, jest drogi jak cholera, a nie oferuje nawet minimum komfortu na dziś. W cywilnych zastosowaniach się nie nadaje, a armia nie potrzebuje ich tak wiele, żeby fabryka mogła się rozwijać.
Lublin, to jak FSO I kapustą. Nikt nie rozwijał konstrukcji, to project umarł śmiercią naturalną.
Dlatego wszyscy patryjoci kupują chińskie badziewie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Mam pytanko dotyczące felg. Co by się stało jeśli kupiłbym felgi bez czujników powietrza, bo w takie cudo są chyba wyposażone nasze otwieracze? Czy wówczas system piszczałby nieustannie sygnalizując brak powietrza?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum