Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dokker vs Peugeot Partner
Autor Wiadomość
Szymon1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2017
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-05-03, 13:04   

Sam się teraz zastanawiam nad Dokkerem 1.6 z LPG ale osobowy
Bo sprzedawca proponuje mi wersje Laureate z nawigacją i podgrzewanymi fotelami
wersje demo 2 miesięczną bez przebiegu za 48.000 pln
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2017-05-03, 21:00   

Marckok napisał/a:
zdarzało Ci się jeździć jakieś dłuższe trasy Dokkerem

Dacię znam dość dobrze, wcześniej miałem Logana, Lodgy, teraz znów Logana MCV

a co powiesz o wygodzie w Partnerze porównując z Dokkerem ?


Mam 183cm wzrostu i 125kg. Jeżdżę na co dzień Dokkerem. Najdłuższe trasy to 500+ kilometrów. Ważne jest aby kupić Dokkera z regulacja wysokości siedzenia kierwowcy. Ja mam "bez" natomiast kolegi jest "z". Różnica w komforcie wyczuwalna. Nogi są bardziej wyprostowane.
_________________

 
Maniak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 124
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-04, 07:32   

Wypytaj też o koszty serwisowania bo cena auta to jedno. Wersja z LPG będzie zapewne tańsza w serwisowaniu niż diesel z powodu zastosowania w tym drugim nowoczesnych wynalazków ratujących naszą planetę przed globalnym ociepleniem (jest 04-05-2017 i mamy 9C, dziękuję wam ekolodzy!).
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-04, 13:15   

słoń napisał/a:
Marckok napisał/a:
zdarzało Ci się jeździć jakieś dłuższe trasy Dokkerem

Dacię znam dość dobrze, wcześniej miałem Logana, Lodgy, teraz znów Logana MCV

a co powiesz o wygodzie w Partnerze porównując z Dokkerem ?


Mam 183cm wzrostu i 125kg. Jeżdżę na co dzień Dokkerem. Najdłuższe trasy to 500+ kilometrów. Ważne jest aby kupić Dokkera z regulacja wysokości siedzenia kierwowcy. Ja mam "bez" natomiast kolegi jest "z". Różnica w komforcie wyczuwalna. Nogi są bardziej wyprostowane.


niestety autko o ktorym mowa takiej regulacji nie posiada; wsiadlem i faktycznie trochę nisko jak na moje upodobania; w przyszlym tygodniu ogladam dokladniej Peugeota
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2017-05-04, 20:08   

Cytat:
niestety autko o ktorym mowa takiej regulacji nie posiada


rozumiem ,że autko musi być "na już" i opcja "czekam" nie wchodzi w rachubę
_________________

 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-05, 08:14   

moglbym chwile zaczekac, ale wersja z regulacja bedzie droższa, bo to juz nie bedzie z rocznika 2016

w srode ogladam Partnera, za niecale 5000 brutto wiecej jest znacznie lepsze wyposazenie (fotel jest regulowany tez na wysokość, kierownica w 2 osiach, tempomat, podlokietnik itp); no i silnik 100 KM zamiast marnych 75 KM w Dokkerze

jak dokladnie wczoraj obejrzalem tego Dokkera, to uwazam ze prawie 50 000 za te wersje silnikowa to za sporo porównując z Peugeotem
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-05-05, 08:21   

Zalezy co komu potrzebne. Jeden ceni, że mu się rusztowanie mieści, inny schowki, jeszcze innemu akurat pasują drzwi. Nie jeździłem Partnerem, ale bardzo spodobał mi się Doblo. Ten silnik 1.3 multijet, daje radę, jest dużo fajniejszy od naszych 1.5dci. Fiacik kręci się do 6000rpm, bo myślałem że to benzyna jak wsiadłem. Poza tym jest ogromny I całkiem mięciutki, jeśli chodzi o zawieszenie.
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-05, 23:03   

Michał B24 napisał/a:
Zalezy co komu potrzebne. Jeden ceni, że mu się rusztowanie mieści, inny schowki, jeszcze innemu akurat pasują drzwi. Nie jeździłem Partnerem, ale bardzo spodobał mi się Doblo. Ten silnik 1.3 multijet, daje radę, jest dużo fajniejszy od naszych 1.5dci. Fiacik kręci się do 6000rpm, bo myślałem że to benzyna jak wsiadłem. Poza tym jest ogromny I całkiem mięciutki, jeśli chodzi o zawieszenie.


przyjrzalem sie w necie i faktycznie...chyba najwieksza paka w kategorii, znalazlem oferte dealera z moich stron za 55800 brutto 1.6 multijet z fajnym wyposazeniem (fotel z podłokietnikiem, regulacja na wysokosc i regulacja podparcia ledzwiowego plus kilka innych opcji)

przy tym wszystkim Dokker wyglada cenowo i wyposazeniowo bardzo kiepsko i raczej go nie kupię, zastanawiam sie tez skad taki ich wysyp ostatnio...chyba ze firmy kupujac kilka maja inne ceny albo te 4-5 tysiecy na sztuce ma znaczenie przy flotach bo globalne oszczędności sa juz spore
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2017-05-05, 23:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-05-06, 08:05   

Partner zachowuje się jak taczka przy Doblo. Doblo to fajny sprzęcik.

Jednak gdybym potrzebował małe auto dostawcze, a Dokker by wystarczał, kupiłbym Dokkera. To auta do pracy, ma spełniać wszystkie wymagania, nie część.

Takie jak: gabaryt paki, nośność, klima, spalanie, minimalne potrzebne osiągi. Znaczy jeśli auto tylko w ramach jednego miasta pracuje, wystarczy jak jedzie 100km/h. Ale jeśli robi duże przebiegi między miastami, to raczej musi być nieco szybszy. Dobrze, aby był jak najprostszy I tutaj Dacia bije na głowe wszystkie auta.

Każdy kto myśli o firmie biznesowo, kupi najtańsze auto spełniające kryteria.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-06, 09:09   

Marckok napisał/a:
zastanawiam sie tez skad taki ich wysyp ostatnio

Stąd - http://www.samar.pl/__/42...2.s=7&42.s=true
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-06, 09:47   

Michał B24 napisał/a:
Partner zachowuje się jak taczka przy Doblo. Doblo to fajny sprzęcik.

Jednak gdybym potrzebował małe auto dostawcze, a Dokker by wystarczał, kupiłbym Dokkera. To auta do pracy, ma spełniać wszystkie wymagania, nie część.

Takie jak: gabaryt paki, nośność, klima, spalanie, minimalne potrzebne osiągi. Znaczy jeśli auto tylko w ramach jednego miasta pracuje, wystarczy jak jedzie 100km/h. Ale jeśli robi duże przebiegi między miastami, to raczej musi być nieco szybszy. Dobrze, aby był jak najprostszy I tutaj Dacia bije na głowe wszystkie auta.

Każdy kto myśli o firmie biznesowo, kupi najtańsze auto spełniające kryteria.


tym autem bede jezdzil osobiście; moze jak kupujesz dla pracownika to nie na znaczenia wygoda siedzenia, a jak kupujesz flote to kilka tysiecy roznicy jest znaczace; ale stwierdzam ze na tle konkurencji (Doblo, Partner) Dokker ze slabiutkim Dieslem i wyposazeniem zenujaco slabym nie jest ciekawa oferta - moze do jazdy w kolo komina bylby ok, ale na trasy a takie pokonuje (Expertem zrobilem w 4 lata 150 000 km) nie wystarczy

jak kupowalem Logana MCV to sprawa byla dosc prosta - choc temat dlugo walkowalem - w tym przedziale cenowym nie bylo konkurencji poza Peugeot 301

ale w przypadku Dokkera cargo konkurencja jak widze jest, i to silna
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-06, 09:48   

laisar napisał/a:
Marckok napisał/a:
zastanawiam sie tez skad taki ich wysyp ostatnio

Stąd - http://www.samar.pl/__/42...2.s=7&42.s=true


czyli jak przypuszczam glownie zakupy flotowe
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-07, 18:48   

pofatygowałem się wczoraj do dealera Fiata w Trójmieście: cena za Doblo w wersji przedłużonej i z fajnym wyposażeniem to jakieś 58 000 zł netto - więc w stosunku do Dokkera różnica kosmiczna; no ale auto większe a wygoda siedzenia bez porównania

na razie mam do wyboru:

Dokker w wersji bardzo ubogiej 1,5 dCi 75 KM za 40 000 zł netto (rocznik 2016)

lub Peugeot Partner w wersji Active 1.6 blue hdi 100 KM za 44 000 zł netto (rocznik 2016)

jak poszperałem po otomoto to Doblo jest bliżej 50 000 zł netto u większości dealerów (z wczorajszej wizyty wiem że trzeba sprawdzać wyposażenie bo najprostsza wersja Doblo nie ma nawet bocznych drzwi przesuwanych)

na tę chwilę raczej wybrałbym Partnera, biorąc pod uwagę jakość wykończenia i wyposażenie, Dacia powinna być o jakieś 8-10 kzł tańsza

Peugeot daje upust na auto z 2016 rzędu kilkunastu tysięcy zł

Dacia właściwie nie daje upustu na auto z rocznika 2016 kupowane w maju 2017 - po prostu cena jest wg cennika 2016; i to mnie trochę rozczarowuje, zwłaszcza że jestem klientem który kupił już 3 Dacie, a łącznie od tego dealera 5 samochodów (wiem że to nie flota, ale jednak klient powracający)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-05-08, 06:25   

Przyczyna jest nieco inna. 40 tysiecy za auto z Dieslem, to jest cena minimalna. No nie da sie zejść niżej. Chyba, że ze sporą strata. Dokker się sprzedaje dobrze. A Partnery zalegają, z jakiegoś powodu, stąd chcą się ich wyzbyc. To dobra okazja do kupna Partnera.
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 218
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-05-08, 07:16   

Marckok napisał/a:

na tę chwilę raczej wybrałbym Partnera, biorąc pod uwagę jakość wykończenia i wyposażenie, Dacia powinna być o jakieś 8-10 kzł tańsza

Jestem za :-P
Marckok napisał/a:

lub Peugeot Partner w wersji Active 1.6 blue hdi 100 KM za 44 000 zł netto (rocznik 2016)

Tylko przypomnę że sam niedawno zastanawiałeś się jak to jest z adlbue zimą w koncernie PSA ;-)
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-08, 09:05   

pawel1313 napisał/a:
Marckok napisał/a:

na tę chwilę raczej wybrałbym Partnera, biorąc pod uwagę jakość wykończenia i wyposażenie, Dacia powinna być o jakieś 8-10 kzł tańsza

Jestem za :-P
Marckok napisał/a:

lub Peugeot Partner w wersji Active 1.6 blue hdi 100 KM za 44 000 zł netto (rocznik 2016)

Tylko przypomnę że sam niedawno zastanawiałeś się jak to jest z adlbue zimą w koncernie PSA ;-)


to prawda, ale biorac pod uwage ze na tym jezdzi tez Mercedes i Audi oraz ze ponoc na Adblue ma przejsc tez Renault to zaczynam myslec ze jednak te problemy to troche legenda jak słynne awaryjne diesle 1.5 dCi o ktorych tez duzo slysze
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2017-05-08, 09:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-05-08, 09:57   

Na wszelki przypadek trzeba się zaopatrzyć tylko w ogrzewany garaż lub mieć gdzie taki ewentualnie wynająć do czasu odmarznięcia instalacji.
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-08, 10:03   

Marek1603 napisał/a:
Na wszelki przypadek trzeba się zaopatrzyć tylko w ogrzewany garaż lub mieć gdzie taki ewentualnie wynająć do czasu odmarznięcia instalacji.


mówisz z doświadczenia ?
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-05-08, 10:07   

Dla mnie prostota Daci to zaleta, a nie wada. Auto ktore mozna umyc mokrą szmatą, a nie jakimis nietanimi specyfikami, to duży plus. Jakość wykończenia nie jest zła, bo nic nie ma ochoty odpadać. Pracownicy potrafią wykończyć wszystko.

gdybym sam miał jeździć, to pewnie bym Fiata wybrał, ale różnica Dacia/Peugeot to wolę Dokkera, ze względu na zawieszenie, bardziej przyjazne.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-05-08, 10:23   

Marckok napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Na wszelki przypadek trzeba się zaopatrzyć tylko w ogrzewany garaż lub mieć gdzie taki ewentualnie wynająć do czasu odmarznięcia instalacji.


mówisz z doświadczenia ?


Nie z doświadczenia ale z opisów sytuacji na forum. Jedni jeżdżą i nic, a niektórym zamarzł.

Jeżeli o mnie chodzi to nie kupiłbym nic gdzie trzeba coś jeszcze dolewać oprócz paliwa. W szczególności jak wlew jest w bagażniku w niektórych modelach.
Pomijam tylko LPG i dolewki PB, bo to ma być oszczędnie jak ktoś chce.
Zdaję sobie sprawę, że kiedyś może nastąpić taki czas, że nic innego się nie kupi ale to już wtedy nie będzie wyjścia. ;-)
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-05-08, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-08, 10:31   

Marek1603 napisał/a:
Marckok napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Na wszelki przypadek trzeba się zaopatrzyć tylko w ogrzewany garaż lub mieć gdzie taki ewentualnie wynająć do czasu odmarznięcia instalacji.


mówisz z doświadczenia ?


Nie z doświadczenia ale z opisów sytuacji na forum. Jedni jeżdżą i nic, a niektórym zamarzł.

Jeżeli o mnie chodzi to nie kupiłbym nic gdzie trzeba coś jeszcze dolewać oprócz paliwa. W szczególności jak wlew jest w bagażniku w niektórych modelach.
Pomijam tylko LPG i dolewki PB, bo to ma być oszczędnie jak ktoś chce.
Zdaję sobie sprawę, że kiedyś może nastąpić taki czas, że nic innego się nie kupi ale to już wtedy nie będzie wyjścia. ;-)


tyle że nie wiadomo czy dodatkowy katalizator na tlenki azotu który jest w Daciach w dłuższej perspektywie będzie sprawiał mniej kłopotu czy więcej niż rozwiązanie z Adblue

wlew Adblue w bagażniku skutecznie mnie odstraszył od 301 na korzyść Logana, ale w Partnerze jest normalny wlew obok wlewu paliwa

nie wiem z czego to wynika, ale siedząc we wnętrzu Dokkera mam wrażenie większej taniości i kiepskiego wykonania niż w Loganie; może wynika to z ograniczeń podstawowej wersji Dokkera
 
Maniak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 124
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-08, 11:19   

Adblue jest trochę prolematyczne. Jak zabraknie w trasie i nie uzupełnisz to auto staje i koniec :mrgreen: pojemniki z Adblue mają zazwyczaj grzałkę więc przy lekkich mrozach to nie powinien być problem. Dokker z założenia jest tanim autem, w LPG powinno być bardzo tanio.
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-08, 11:38   

Maniak napisał/a:
Adblue jest trochę prolematyczne. Jak zabraknie w trasie i nie uzupełnisz to auto staje i koniec :mrgreen: pojemniki z Adblue mają zazwyczaj grzałkę więc przy lekkich mrozach to nie powinien być problem. Dokker z założenia jest tanim autem, w LPG powinno być bardzo tanio.


niestety taniość posunięta jest trochę do absurdu - najbardziej irytuje mnie niewygodne siedzenie bez możliwości regulacji; a jak dodać kilka opcji i wersję z regulowanym siedzeniem to mam cenę powyżej ceny Peugeota Partnera; w takiej sytuacji raczej zaryzykuję AdBlue
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 218
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-05-08, 11:57   

Marckok napisał/a:
w takiej sytuacji raczej zaryzykuję AdBlue


W takim razie bierz peugeota i nie rozkminaj już tematu - będzie Pan zadowolony ;-)
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-05-08, 13:06   

pawel1313 napisał/a:
Tylko przypomnę że sam niedawno zastanawiałeś się jak to jest z adlbue zimą w koncernie PSA ;-)

Cena czyni cuda. ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne