Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Test Logana MCV II FL 1,0 SCE
Autor Wiadomość
paulus108 


Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-06, 07:50   

Kolejny test 1.0 kombi Logana. Tutaj juz zachwytow nad silnikiem nie ma i jeszcze zjechal redaktor uklad kierowniczy ostro...

http://autogaleria.pl/tes...ce-75-laureate/
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-06-06, 08:30   

Musisz poprawkę wziąć na to do czego dziennikarze porównują i prawie każde auto ma niebezpośredni układ, który nie daje odczuć od drogi. Silnik jednak nie podlega dyskusji.
 
wig-wag 
Zielony listek


Marka: -
Model: -
Silnik: -
Dołączył: 09 Cze 2017
Posty: 3
Skąd: KaTAlonia
Wysłany: 2017-06-09, 12:56   

Znalazłem fajny filmik z jazdy po mieście - co prawda to nie Logan a Sandero (i to pod szyldem Renault), ale z interesującym nas silnikiem 1.0 SCe:

https://www.youtube.com/watch?v=u1x1gb753y4


Na miasto wydaje się spoko :-)
Ostatnio zmieniony przez wig-wag 2017-06-09, 12:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-06-09, 21:35   

Calkiem spoko auto
 
DaciaMCV 


Marka: Dacia
Model: mozeMCV
Silnik: 1.0
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-23, 08:11   

Dacia Logan MCV 1.0 SCe - test

https://www.youtube.com/watch?v=u55a1_41h2A
 
paulus108 


Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-05, 18:53   

kolejny test 1.0 kombi Logana.

I znowu rewelacyjne spalanie - 5,4 litra na 100 km! :-)

http://www.swiataut.net/texts/show/1/1166
 
DaciaMCV 


Marka: Dacia
Model: mozeMCV
Silnik: 1.0
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-05, 21:54   

paulus108 napisał/a:
kolejny test 1.0 kombi Logana.

I znowu rewelacyjne spalanie - 5,4 litra na 100 km! :-)

http://www.swiataut.net/texts/show/1/1166


Spalanie jak w silniku diesela🙂
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-06, 22:12   

Polonezy 1,6 miały około 75-80 koni i do setki śmigały w 17 czy nawet 18 sekund. Spalanie dyplomatycznie pominę.
Jeżeli ktoś potrzebuje duże auto do miasta to ta MCV daje radę. Co z tego że ma 73 konie jeśli do 50km/h rozpędza sie tak samo szybko jak większość innych aut na drodze. Mały silnik w mieście sprzyja mniejszym opłatom OC, mniejszemu spalaniu i na fotoradar ciężej się załapać ;-)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-10-07, 07:59   

Polonez 1.6 Mial od 78koni przy jednopunktowym wtrysku, 87 przy gaźniku lub MPI. Do setki gnał w 15 sekund, ważył 1150kg około. Dało się jeździć.

Dzisiaj na krajówkach, wojewódzkich i tak dojedziesz w tym samym czasie, pod warunkiem, że jesteś w stanie osiągnąć 85km/h nawet pod górkę. Niezależnie jak mocne auto masz, dojedziesz w tym samym czasie...

Na autostradzie jakoś nie widać wielu chętnych do jazdy szybciej niż 140km/h, a wielu jedzie 120.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-07, 10:53   

Michał B24 napisał/a:
Na autostradzie jakoś nie widać wielu chętnych do jazdy szybciej niż 140km/h, a wielu jedzie 120.

Na której? Bo na pewno nie na odcinku A2 Warszawa-Łódź.
Z takim samym czasem przejazdu to trochę na wyrost...
PS. Polonez był też 100-konny z silnikiem 1.4 16v od Rovera.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-10-07, 15:13   

Michał B24 napisał/a:
Na autostradzie jakoś nie widać wielu chętnych do jazdy szybciej niż 140km/h, a wielu jedzie 120.

To są dziwy, których nie potrafię zrozumieć.
Dekadę temu nie zjeżdżałem z lewego pasa, gdyż jeździłem zawsze z gazem w podłodze.
Dzisiaj również nie opuszczam lewego pasa, bo... jeżdżę z maksymalną dozwoloną prędkością. :shock:
Czy to na ekspresówce czy też na autostradzie dominują kierowcy "minus 20".
Przynajmniej tak jest w okolicach Szczecina.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-07, 16:21   

Ja potrafię :-) Przy 120 km/h Daczka na trasie (mniej więcej) Wro-Wawa na autostradzie wzięła mi 5.2 litra w ładną, bezwietrzna pogodę. Z powrotem przy 140-150 wzięła 7,5. W przybliżeniu 2,5 litra mniej na 100 km czyli powiedzmy, że 12 zł oszczędności. Na 360 km mamy 36 zł oszczędności. Przy 120 km/h trasa zajmuje 3h. Przy 140-150 trwa 2.5h. Wychodzi, że godzinowa stawka oszczędzania to plus minus siedem dych. Sporo.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-10-07, 20:50   

kicpra napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
Na autostradzie jakoś nie widać wielu chętnych do jazdy szybciej niż 140km/h, a wielu jedzie 120.

Na której? Bo na pewno nie na odcinku A2 Warszawa-Łódź.
Z takim samym czasem przejazdu to trochę na wyrost...
PS. Polonez był też 100-konny z silnikiem 1.4 16v od Rovera.


Były mocniejsze polonezy niż 103 konie rovera. Ford miał 105 koni, silnik OHC, a Fiat 2.0 DOHC miał 115 koni, nie mówiąc o tych turbo i strato, ale to były do rajdów.

Akurat na tym odcinku A2 trudno pojechać szybciej niż 120. Jest bardzo duży ruch, a kierowcy mocno siedzą jeden drugiemu na tyłku. Bardzo nie lubię tego, jak zjadę na prawy, muszę zwolnić do 90 albo i niżej. Na lewym ktoś mnie blokuje na 110, a drugi mnie pogania z tyłu, mryga, siedzi na tyłku, a jak go puszcze, resztę trasy robię dokładnie za nim. No nawet jadąc tam autem które bez trudu osiąga 250km/h jest ten sam problem...
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-07, 23:04   

Zależy jak się trafi, ale zgadza się, prawym pojedziesz 90-100km/h a lewym trzeba jechać tak jak inni, w moim przypadku zazwyczaj 140-150 km/h.
 
Szajfus 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v Hi Flex
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-10-08, 05:57   

Podoba mi się nowa MCV . Jednakże mam odczucie że z każdym rokiem w przypadku Dacii dostajemy mniej za więcej. Kupując swoją MCV płaciłem za najdroższą wersję 44 tyś. I dostałem samochód z największym w tej klasie bagażnikiem 700 litrów, rozstawem osi większym niż w Citroenie C5 no i ponad stu konnym benzynowym silnikiem z hydrauliczną regulacją zaworów wręcz proszący się o LPG.
Jak to się ma do wydłużonej wersji z której powstało kombi bagażnika o 150 litrów mniejszego nie wspominając nawet o kubaturze przy złożonych siedzeniach i wersji 7-mio osobowej. I silnik 3 cylindrowy 75 km z przeznaczeniem miejsko-podmiejskim. I to wszystko za cenę po doposażeniu 46 tyś. Fakt że ma ładniejszy przód i kokpit, ale stracił moim zdaniem zdecydowanie na wartościach użytkowych a o to w Dacii chyba chodzi najbardziej. Sorki za lekki offtop.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-08, 07:36   

Samochodem użytkowym jest Dokker, a autem 7-osobowym jest Lodgy. Nie może być wewnętrznej konkurencji w Dacii ;-) .
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-10-08, 08:34   

Bo MCV I, względem II, to dwa zupełnie inne auta, dla innego klijenta. MCV I miało spełniać dużo funkcji, teraz, producent ma w ofercie inne modele, bo wyszedł z założenia, że ilość klijentów potrzebujących wszystkich funkcji, nie uzasadnia utrzymywania takiego modelu. Dokker miał trafić w klijentów korporacyjnych i tak jest. Lodgy, miała trafić w duże rodziny, a rykoszetem trafił w korporacje. Na naszych ulicach, coraz więcej firm Taxi, które są zachwycone Lodgy. A MCV zostało zwykłym rodzinom z dziećmi, którą to funkcję spełnia znakomicie. Nie oszukujmy się, 500 litrów bagażnika wystarczy do zapakowania 4 osobowej rodziny na urlop, jak masz 700, to żona zawsze znajdzie coś co zapełni te dodatkowe przestrzenie, a Ty będziesz miał więcej do targania w obie strony.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne