Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster EDC
Autor Wiadomość
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-03, 10:42   Dacia Duster EDC

Dacia Duster EDC - automat albo napęd – wybór należy do ciebie | TEST
_________________

 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-10-03, 10:58   

Też to chciałem wrzucić... ale obiektywizm jak na onet przystało.
_________________
Moja galeria
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-03, 16:26   

Onet to śmietnik. I tak nie przeczytam, bo chcą żebym wyłączył AdBlocka :-D .
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-10-03, 16:36   

michele napisał/a:
Też to chciałem wrzucić... ale obiektywizm jak na onet przystało.

A w czym widzisz problem?
Napisali głównie oczywiste oczywistości, z którymi zapewne zgodzi się większość użytkowników.
dodatkowo pochwalili, że Duster 4x4 to całkiem fajne auto.

Częściowo zmieszali z błotem skrzynię biegów, za słabe działanie przy dynamicznej jeździe i średnią zdatność w terenie.
Pytanie z mojej strony - masz inne zdanie na temat tej skrzyni?
Testowałeś?
Kłamią?
Czy piszesz po to żeby pisać?

A może jesteś jedynym forumowiczem, który miał przyjemność użytkowania samochodu w takiej konfiguracji?
Wtedy zwrócę honor.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-04, 08:51   

poziom merytoryczny onetu jest gdzieś w okolicy magi i plotek z życia gwiazd
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-10-04, 10:14   

Nie, ale jeżdżę fordem w automacie i te wszystkie bolączki o których piszą, są również w fordzie w standardzie i założyłem, że w takim razie to przypadłość skrzyń dwusprzęgłowych. Do czasu gdy nie jeździłem takim wynalazkiem byłem wielkim fanem tego i szukałem aut z taką skrzynią... Niestety praca takich skrzyń mnie przeraziła, a użytkowanie takiego auta dało mi jedno. Pomyśl dwa razy, bo możesz przepłacić życiem.
_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2017-10-04, 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-04, 10:17   

jeździłem z DSG w golfie 6 gti i według mnie najlepszy automat jaki widziałem
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-10-04, 10:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-10-04, 10:22   

michele napisał/a:
Nie, ale jeżdżę fordem w automacie i te wszystkie bolączki o których piszą, są również w fordzie w standardzie i założyłem, że w takim razie to przypadłość skrzyń dwusprzęgłowych. Do czasu gdy nie jeździłem takim wynalazkiem byłem wielkim fanem tego i szukałem aut z taką skrzynią... Niestety praca takich skrzyń mnie przeraziła, a użytkowanie takiego auta dało mi jedno. Pomyśl dwa razy, bo możesz przepłacić życiem.


półtora roku jeżdżę fordem w automacie i jestem większym fanem tego rozwiązania niż przed zakupem. manuale to średniowiecze w porównaniu z dwusprzęgłówką. Poza wyższą ceną zakupu auta i wyższymi kosztami eksploatacji - same zalety. Skrzynia pracuje jak szwajcarski zegarek, zawsze o ułamek sekundy wyprzedza moje zamiary, obniża zuzycie paliwa, ale przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa i kosmiczna wygoda.

Polecam nowoczesne automaty każdemu, kto by się wachał.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-10-04, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-10-04, 10:52   

To moje spostrzeżenia dotyczące forda:
- Czasem jak chcesz ruszyć, gwałtownie przez skrzyżowanie, to potrzeba bite 3 sekundy. Nie zawsze tak jest, ale dosyć często.
- Parkuję samochód, chcę cofać, do przodu. Mam opór, dziura, krawężnik i dodaję gazu - nic się nie dzieje, mocniej naciska i też nic i nagle łapie (jakby sprzęgło puścił na biegu) i te obroty co były na silniku przekładają się na szybkość auta i chcąc gdzieś parkować trzeba mega uważać, bo auto dostaje zryw i można przybombić w kogoś.
- Zmiana biegu na D podyktowana jest ekologią, co czasem ma negatywne skutki, ponieważ chcąc wyprzedzić musisz swoje odczekać znów te sekundy, bo system wrzucił wyższy bieg (i musi go zmienić), chyba, że jeździsz na niskich obrotach tuż przy 1100, to wtedy redukcja jest przygotowana, ale już przy 1400 już masz wbity wyższy bieg.
- Jeżdżę diesel'em i na D mi zmienia biegi gdzieś przy 2000 obrotów, gdzie akurat dopiero zaczyna się czuć przyspieszenie, poniżej, to auto prawie nie ma kopa, przyspieszenie takie sobie, ale to właśnie w tym zakresie w 99% autem przyspiesza się ruszając spod skrzyżowania, czy gdzieś jeżdżąc.
- Nawet pedał w podłogę powoduje, że silnik zmienia biegi moim zdaniem zbyt szybko, nie różni się to zbytnio od trybu S, który to tak słabo wykorzystuje zakres obrotów silnika.

Może faktycznie nie powinienem się wypowiedzieć odnośnie Daci jakie ma automaty, jednak czytając artykuł i porównując go do tego co pisałem wyżej, to w fordzie mam dokładnie te same wrażenia i z tym trzeba się liczyć, tak samo przy napędzie 4x4 są wady...

A o komforcie to nie wspomnę... Moi rodzice chcieliby mieć tak komfortowy samochód 10-15 lat temu. Ba porównując forda z 2016 roku do mojej daćki, czy też do dustera, to wygodniej jest w Daci, lepiej się jeździ, fotele wygodniejsze i w ogóle elektronika w fordzie więcej mnie irytuje niż jej brak w dacii...

Więc nie porównuję komfortu Dacii do jakiego Mercedesa z tego samego rocznika, czy też innych samochodów typu premium.

A cena? prawie dwie dacie w cenie forda. Więc nie oszukujmy się jak Ci redaktorki, że to drogo i ubogo... Ta takie pieniądze u konkurencji połowy auta nikt nie kupi z takimi możliwościami.
_________________
Moja galeria
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-04, 14:51   

Ja jednak wolałbym kupić auto z klasycznym automatem, a nie z dwusprzęgłówką :-) . I takie powinny być w Dacii. Skoro jest to biedniejsza marka Renault, to w Renault niech będą EDC, a w Daciach klasyczne automaty.
Ostatnio zmieniony przez kicpra 2017-10-04, 14:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2017-10-04, 16:24   

GRL napisał/a:
michele napisał/a:
Też to chciałem wrzucić... ale obiektywizm jak na onet przystało.

A w czym widzisz problem?
Napisali głównie oczywiste oczywistości, z którymi zapewne zgodzi się większość użytkowników.
dodatkowo pochwalili, że Duster 4x4 to całkiem fajne auto.

Częściowo zmieszali z błotem skrzynię biegów, za słabe działanie przy dynamicznej jeździe i średnią zdatność w terenie.
Pytanie z mojej strony - masz inne zdanie na temat tej skrzyni?
Testowałeś?
Kłamią?
Czy piszesz po to żeby pisać?


A może jesteś jedynym forumowiczem, który miał przyjemność użytkowania samochodu w takiej konfiguracji?
Wtedy zwrócę honor.


Nie kłamią, a mają inne odczucia, lub porównują z czym innym. Ja akurat jeździłem tym Dusterem i nie jestem jedynym klubowiczem, który to robił :-> . Zrobiłem tym autem około 800km, głównie w trasie, większość po dwupasmówkach. Skrzynia dobrze sobie radzi nawet przy dynamicznej jeździe-kwestia zdefiniowania dynamicznej jazdy-jest o niebo lepsza od wynalazku zautomatyzowanej skrzyni manualnej EASY-R....Co do terenu zgoda, póki co dostępna chyba tylko w 4x2....Nie jest i nie będzie to nigdy DSG i bardzo dobrze, bo DSG za mocno szarpie, choć do dynamicznej jazdy to rewelacyjna skrzynia, ale coś za coś. Osobiście jeżeli będę brał kolejnego Dustera to tylko z tą skrzynią. Do miasta rewelka na trasie bardzo dobrze nawet przy szybkiej i dynamicznej jeździe.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-10-04, 20:06   

Domel2250 napisał/a:


Nie kłamią, a mają inne odczucia, lub porównują z czym innym. Ja akurat jeździłem tym Dusterem i nie jestem jedynym klubowiczem, który to robił :-> . Zrobiłem tym autem około 800km, głównie w trasie, większość po dwupasmówkach. Skrzynia dobrze sobie radzi nawet przy dynamicznej jeździe-kwestia zdefiniowania dynamicznej jazdy-jest o niebo lepsza od wynalazku zautomatyzowanej skrzyni manualnej EASY-R....Co do terenu zgoda, póki co dostępna chyba tylko w 4x2....Nie jest i nie będzie to nigdy DSG i bardzo dobrze, bo DSG za mocno szarpie, choć do dynamicznej jazdy to rewelacyjna skrzynia, ale coś za coś. Osobiście jeżeli będę brał kolejnego Dustera to tylko z tą skrzynią. Do miasta rewelka na trasie bardzo dobrze nawet przy szybkiej i dynamicznej jeździe.

Jak widać odczucia są rzeczywiście różne. Miałem 3-biegowy automat w starej Asconie i czułem każdą zmianę biegów( ale mi odpowiadał), miałem R25aut.z 4 biegami - całkiem mi pasował, następne było BMW z 5 - biegowym ZF - jak dla mnie prawie cudo - zmainę biegów było widać głównie na obrotomierzu, bardzo była miękka. a któregoś roku pojechałem na Sardynię i zabrakło dla mnie zamówionej Pandy w wypożyczalni - dostałem Polo z DSG i to dopiero było cudo - gdyby nie wyświetlacz który pokazywał na którym biegu jedzie to bym nie widział kiedy zmienia biegi - było to niewyczuwalne. Zrobiłem 1500 km.
Może to DSG którym jeździłeś było uszkodzone że tak szarpało?
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-10-04, 20:58   

PiotrWie napisał/a:
któregoś roku pojechałem na Sardynię i zabrakło dla mnie zamówionej Pandy w wypożyczalni - dostałem Polo z DSG i to dopiero było cudo - gdyby nie wyświetlacz który pokazywał na którym biegu jedzie to bym nie widział kiedy zmienia biegi


Opisywałem kiedyś na forum podobną sytuację, która zdarzyła mi się na Sycylii - zamiast zamówionej benzynowej pandy dostałem audi A1 w dieslu i automacie DSG. Rewelacja! Uczył, kiedy w jakich okolicznościach zmieniać biegi (bo oprócz tego, że zmieniał, na wyświetlaczu pokazywał co i jak). Miał także tryb sportowy, co dowodziło, że autem można jeździć na różne sposoby. Z tego, co pamiętam różnica w obrotach między trybem zwykłym a sportowym wynosiła ok. 750 przy podobnej prędkości. Zmianę można było korygować (przyśpieszać) skrzydełkami przy kierownicy.
Ostatnio zmieniony przez piku 2017-10-04, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-05, 14:54   

DSG to super sprawa ale też super droga :)
koledze w tym GTI 4 lat nie wytrzymała koszt naprawy taki że zmienił auto.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-10-05, 14:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-10-05, 15:08   

michele napisał/a:
- Czasem jak chcesz ruszyć, gwałtownie przez skrzyżowanie, to potrzeba bite 3 sekundy. Nie zawsze tak jest, ale dosyć często.
- Parkuję samochód, chcę cofać, do przodu. Mam opór, dziura, krawężnik i dodaję gazu - nic się nie dzieje, mocniej naciska i też nic i nagle łapie (jakby sprzęgło puścił na biegu) i te obroty co były na silniku przekładają się na szybkość auta i chcąc gdzieś parkować trzeba mega uważać, bo auto dostaje zryw i można przybombić w kogoś.
- Zmiana biegu na D podyktowana jest ekologią, co czasem ma negatywne skutki, ponieważ chcąc wyprzedzić musisz swoje odczekać znów te sekundy, bo system wrzucił wyższy bieg (i musi go zmienić), chyba, że jeździsz na niskich obrotach tuż przy 1100, to wtedy redukcja jest przygotowana, ale już przy 1400 już masz wbity wyższy bieg.
- Jeżdżę diesel'em i na D mi zmienia biegi gdzieś przy 2000 obrotów, gdzie akurat dopiero zaczyna się czuć przyspieszenie, poniżej, to auto prawie nie ma kopa, przyspieszenie takie sobie, ale to właśnie w tym zakresie w 99% autem przyspiesza się ruszając spod skrzyżowania, czy gdzieś jeżdżąc.
- Nawet pedał w podłogę powoduje, że silnik zmienia biegi moim zdaniem zbyt szybko, nie różni się to zbytnio od trybu S, który to tak słabo wykorzystuje zakres obrotów silnika.


To jakąś inną skrzynie mamy, bo u mnie nie ma żadnej z tych przypadłości. Więc albo inna skrzynia albo - jak mawia mój znajomy mechanik - najsłabsze ogniwo czyli czynnik ludzki ;)
_________________
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-10-06, 06:45   

@michele może pora udać się z autem do serwisu bo takie zachowanie skrzyni jak opisujesz nie jest normalne. No chyba, że t rzeczywiście przez czynnik ludzki ;)
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne