Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dławienie silnika przy przyśpieszaniu - Duster 4x4 1,6 Sce
Autor Wiadomość
Pabloo 


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-24, 08:44   Dławienie silnika przy przyśpieszaniu - Duster 4x4 1,6 Sce

Witam
Zaobserwowałem niedawno taki oto objaw: Podczas naciskania pedału gazu są momenty kiedy samochód "wyrywa" do przodu lub wręcz się "dławi" - czyli można przycisnąć pedał w podłogę a on "nie idzie". Są za to położenia pedału gazu gdzie czuć wyraźnego "kopa" - czy ktoś z szanownych kolegów i koleżanek zaobserwował u siebie podobny objaw???
Nie chcę na razie jechać do ASO bo znam odpowiedź "panie, przecież przyspiesza...."
Te różnice w położeniu pedału gazu są minimalne i trzeba pojeździć żeby to wyczuć...
Dzięki za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam
Pabloo
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-24, 15:11   Re: Dławienie silnika przy przyśpieszaniu - Duster 4x4 1,6 S

Pabloo napisał/a:
Witam
Zaobserwowałem niedawno taki oto objaw: Podczas naciskania pedału gazu są momenty kiedy samochód "wyrywa" do przodu lub wręcz się "dławi" - czyli można przycisnąć pedał w podłogę a on "nie idzie". Są za to położenia pedału gazu gdzie czuć wyraźnego "kopa" - czy ktoś z szanownych kolegów i koleżanek zaobserwował u siebie podobny objaw???
Nie chcę na razie jechać do ASO bo znam odpowiedź "panie, przecież przyspiesza...."
Te różnice w położeniu pedału gazu są minimalne i trzeba pojeździć żeby to wyczuć...
Dzięki za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam
Pabloo


Może problem nie leży w pedale gazy, tylko w obrotach silnika?
Ciężko to wyczuć z Twojego opisu.
Generalnie przy za niskich obrotach silnik będzie mulił, niezależnie od tego ile dasz gazu, przy średnich pojedzie o wiele lepiej.
 
Pabloo 


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-24, 15:39   

Witam
Może nieprecyzyjnie się wyraziłem - przyspieszam, naciskam gaz i to dość energicznie, samochód "idzie" ale mułowato. W pewnym momencie lekko odpuszczam gaz i czuję jakby "kopnięcie" - oczywiście jeśli znowu docisnę to owszem - przyspiesza ale powoli. Zakres to około 2100 - 4000 obr a więc niezbyt niskie obroty - wygląda to tak jakby tylko w określonym momencie przyspieszania była prawidłowa dawka paliwa? Sam nie wiem dlatego pytam....
Pozdrawiam
Pabloo
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-05-24, 17:42   

Pabloo napisał/a:
Witam
2100 - 4000

Pabloo

spory rozrzut ....
auto albo sie wyrywa (z piskiem 4000?) albo dławi (szarpie 2000?) wg mnie to dwa różne stany :-D
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2017-05-24, 17:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-05-24, 18:57   

Nie mam SCe ale objaw jest identyczny. Jak chce się przyspieszyć i przydusi się pedał gazu mocniej to faktycznie przyspieszenie jest słabsze, jakby silnik nie był w stanie dostać wystarczającej dawki powietrza do spalenia paliwa ale wystarczy odpuścić gaz (czyli zmniejsza się dawkę paliwa) i przyspieszenie jest wyraźnie większe. Chyba oprogramowanie...
_________________
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-05-24, 20:18   

piotr. z napisał/a:
Nie mam SCe ale objaw jest identyczny. Jak chce się przyspieszyć i przydusi się pedał gazu mocniej to faktycznie przyspieszenie jest słabsze, jakby silnik nie był w stanie dostać wystarczającej dawki powietrza do spalenia paliwa ale wystarczy odpuścić gaz (czyli zmniejsza się dawkę paliwa) i przyspieszenie jest wyraźnie większe. Chyba oprogramowanie...

a redukujesz bieg przed dodaniem gazu?
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-05-24, 21:21   

Też to mam i wg serwisu po diagnostyce komputerowej do czyszczenia przepustnica. pozdr
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-05-24, 23:59   

Kiedyś ktoś pisał że oprogramowanie sterujące pracą gardzieli przepustnicy jest napisane w taki sposób że normalna praca to 80-90 % zakresu pracy pedału a te ostatnie 2-3 cm to tryb awaryjny.
To znaczy że jeżeli jedziemy z ogranicznikiem i będziemy wyprzedzać i nas odetnie to po wciśnięciu pedału na siłę gardziel otworzy się w pełni.
A to że przy pełnym otwarciu przepustnicy auto nie przyspiesza na full jest normalne ponieważ dostaje za dużo powietrza.
Wciskaj pedał na 80 % a UCH samo wysteruje przepustnice optymalnie.
Pedał na full możesz wcisnąć tak od ok 3000 obr wtedy nawet trochę lepiej się rozpędza

Ciężko mi to opisać ale na pewno każdy kierowca dustera poczuł że po lekkim wciśnięciu na max można jeszcze docisnąć o 1-3 cm i to jest właśnie ten tryb awaryjny
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-05-25, 00:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-25, 04:51   

No to z tego co piszecie wychodzi na to , ze Dusterem trzeba jezdzic jak z silnikiem na gazniku. Do przyspieszania wciskamy gaz i powoli odpuszczamy, zeby miec wiekszego kopa. No to troszke pomylka, bo przeciez komputer moze to robic za nas.
Fruxo UCH (Unité de Contrôle Habitacle) czyli jednostka sterujaca kabina. Nie steruje silnikiem. Ten co steruje silnikiem to Calculateur de motor(sterownik silnika) poprostu.
 
lukee88 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-25, 09:55   

U mnie takich objawów nie ma. Jak wcisne gaz tak jedzie. Ja włączam się do ruchu to pedał w podłogę i jedyna różnica w przyspieszeniu zależy od obrotów jakie osiąga. Nie ma tak że w innym polozeniu niż but w podłodze przyspiesza lepiej.

Jedynie przy włączonej klimie i wolnych obrotach i zimnym silniku potrafi zamulić...
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-25, 10:29   

lukee88 napisał/a:


Jedynie przy włączonej klimie i wolnych obrotach i zimnym silniku potrafi zamulić...


Normalne. Silnik juz jest obciazony przez sprezarke.

No to moze kwestia softu w kompie pod warunkiem , ze pojazd jest sprawny.
 
Pabloo 


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-25, 11:02   

shrek napisał/a:
Dusterem trzeba jezdzic jak z silnikiem na gazniku. Do przyspieszania wciskamy gaz i powoli odpuszczamy, zeby miec wiekszego kopa.

O to to!!! Samo sedno - jak widać nie tylko u mnie to występuje. Dokładnie taki objaw jak kiedyś w "gaźnikowcach" - nawet w Niemczech na kursie prawa jazdy tak uczyli- radykalnie przyspieszyć a potem leciutko ująć gazu.. :mrgreen: tyle , że to było 30 lat temu :mrgreen:
Tak mi się wydaje czy to nie jakaś "wada" oprogramowania (kup pan renault to szybciej pojedzie) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
fotorobart napisał/a:
(z piskiem 4000?) albo dławi (szarpie 2000?) wg mnie to dwa różne stany :-D
przedział - przyspieszam sukcesywnie od 2000 do 4000 - nie mam takiego kopyta coby przeskoczyć od 2000 do 4000 zero jedynkowo. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam
Pabloo
Ostatnio zmieniony przez Pabloo 2017-05-25, 11:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne