Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jazda próbna Logan 1.0 Sce - ew. co innego na taxi?
Autor Wiadomość
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-29, 12:08   Jazda próbna Logan 1.0 Sce - ew. co innego na taxi?

Hello Koledzy (i Koleżanki),

czy ktoś z Was orientuje się może, gdzie na jazdach próbnych jest dostępny silnik 1.0 Sce?

Dzwoniłem do różnych salonów i niestety nigdzie go nie mają.

Z góry dziękuję za info, gdyby ktoś znał taki salon :-)
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2017-06-06, 14:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-05-29, 20:10   

Ja takim jeździłem w kwietniu w Lublinie (Carrara), ale to z Bielska-Białej kawałek :).
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-30, 09:24   

kn napisał/a:
Ja takim jeździłem w kwietniu w Lublinie (Carrara), ale to z Bielska-Białej kawałek :).


Faktycznie, jakoś nie wybieram się w tamte strony w najbliższym czasie :-/

Ale może chociaż opowiedz o wrażeniach? Np. w porównaniu z Twoją Kijanką?
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-05-30, 10:03   

Weź u siebie w salonie coś na jazdę próbną i spytaj, czy można podjechać do Lublina na chwilkę :).
U mnie jazda nie była długa, kawałek po mieście, kawałek po obwodnicy. Zaskakująco sprawnie się to odbyło, nie miałem poczucia, że muszę poprosić kogoś, żeby popychał dodatkowo samochód. Inna sprawa, że jak już wyprzedzałem, to na obwodnicy, a tam samochód był rozpędzony. Obstawiam, że przy takich granicznych układach między 4. a 5. biegiem lub na niskim biegu trzeba lekko pomachać ręką na skrzyni, ale... W Kii też mam podobnie, czyli demon mocy to nie jest. Mi jednak wystarcza, jeszcze kwestia przyzwyczajenia (na razie ok. 700 km zrobiłem, to nie znamy się z Rio tak do końca ;) ).
To moje zdanie, bo zaraz ktoś Ci napisze, że "daj spokój, że 1.2 Sce, że muł, że tragedia, że rowerem lepiej". Mi pasowało, ale ja nie mam wielkich wymagań odnośnie parametrów silnika.
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-30, 10:19   

kn napisał/a:
"daj spokój, że 1.2 Sce, że muł, że tragedia, że rowerem lepiej". Mi pasowało, ale ja nie mam wielkich wymagań odnośnie parametrów silnika.


Rozumiem, że chodziło o 1.0 Sce :lol: ?
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-05-30, 10:22   

Tak, ale o 1.2 też Ci tak powiedzą :).
Odwieczna dyskusja: benzyna, diesel, turbo czy nie :). Ja np. mam awersję do gazu, lubię benzynę i sobie jeżdżę.
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-30, 10:29   

Czyli ten 1.0 Sce to nie taki złom, skoro w ogóle udało się ruszyć spod salonu:-)

Szukamy nowego auta na taryfę i w sumie auto będzie 99% czasu spędzać w mieście, stojąc w korkach, a ponad wszystko musi mało palić, bo LPG przestało mieć sens przy koniecznym regulowaniu zaworów co 20.000 km...
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4053
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-30, 11:26   

walter_g napisał/a:
Szukamy nowego auta na taryfę i w sumie auto będzie 99% czasu spędzać w mieście, stojąc w korkach,

To chyba lepiej elektryka - jest w Twoich okolicach tani Nissan Leaf - bo do naprawy

walter_g napisał/a:
a ponad wszystko musi mało palić, bo LPG przestało mieć sens przy koniecznym regulowaniu zaworów co 20.000 km...

Ale skoro masz jeszcze możliwośc zamówienia 1,2 - gdzie regulacja zawórów jest prawie darmowa ?
No ale to Twój wybór i Twoje pieniądze.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-30, 11:48   

Rozmawiałem z handlowcami w Renault i niestety 1.2 już nie da się zamówić. Na pewno gdzieś stoją na placach u dilerów, ale my potrzebujemy auta dopiero koło września/października. Chyba, że do tego czasu się nie sprzedadzą...

Elektryk? W sumie bardzo dobry pomysł, ale teściu to człowiek (rzekłbym starej daty) i nie przekonam go do auta elektrycznego za żadne skarby ;-)
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-30, 11:50   

jas_pik napisał/a:
Ale skoro masz jeszcze możliwośc zamówienia 1,2 - gdzie regulacja zawórów jest prawie darmowa ?


W ASO regulacja zaworów koło 500 zł. akurat mówię o Loganie 1.2 16V, ponieważ takim właśnie teściu jeździ na taxi.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4053
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-30, 11:58   

W czasie pikniku czyli kila dni temu bez problemu zamówiłem samochód z tą wersją silnikową.
Zwłaszcza że cennik jest dopiero od kilkunastu dni na stronie Dacia.pl
Jest tylko jeden warunek że z tym silnikiem pojazd musi być wyposażony w klimatyzację.
Co do ceny za zawory to coś mi się nie chce wierzyć- proponuję zmianę serwisu.
Nie ma obawy o utratę gwarancji jeśli zawory wyregulujesz samodzielnie lub w niezależnym zakładzie.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-30, 12:00   

jas_pik napisał/a:
W czasie pikniku czyli kila dni temu bez problemu zamówiłem samochód z tą wersją silnikową.
Zwłaszcza że cennik jest dopiero od kilkunastu dni na stronie Dacia.pl
Jest tylko jeden warunek że z tym silnikiem pojazd musi być wyposażony w klimatyzację.
Co do ceny za zawory to coś mi się nie chce wierzyć- proponuję zmianę serwisu.
Nie ma obawy o utratę gwarancji jeśli zawory wyregulujesz samodzielnie lub w niezależnym zakładzie.


Salon w Bielsku jest można powiedzieć - specyficzny. Tam nigdy, nic nie można załatwić...
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-30, 13:34   

Zapewne mowa o wektorze :) mi regulację zaworów w 1.4 8v wycenili na 340 zł brutto w 2014 roku. Zrobiłem ją w u innego mechanika za... uwaga... 60 albo 80 zł :) i to z paragonem ! Zapytaj jeszcze w autospektrum w jaworzu.

A co do tego Leaf'a. Nie znam się na elektrykach ale oprócz "zwykłej" naprawy, musiałby zapewne wymienić akumulatory (choć kupujący mówi że są super) OK, więc wizyta w Nissanie celem sprawdzenia że tak jest naprawdę zapewne 1000 zł pójdzie jak nic :) do tego przekładka z prawej na lewą. Sama deska to koszt 2000 PLN na allegro, więc cała przekładka lekko wyjdzie z jakieś min. 5000 PLN (jestem pewien że więcej).
Ja osobiście nie chciałbym jeździć tym czymś: nie dość że będzie już raz klepany, to jeszcze do tego złożony z 3 innych samochodów :)
Ostatnio zmieniony przez art 2017-05-30, 13:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-05-30, 15:56   

walter_g napisał/a:

Szukamy nowego auta na taryfę i w sumie auto będzie 99% czasu spędzać w mieście, stojąc w korkach, a ponad wszystko musi mało palić, bo LPG przestało mieć sens przy koniecznym regulowaniu zaworów co 20.000 km...


To może jakąś hybrydę - sporo korporacji przechodzi na Toyotę Prius, a w tych warunkach jazdy to optymalne rozwiązanie.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4053
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-30, 16:13   

art napisał/a:
A co do tego Leaf'a. Nie znam się na elektrykach ale oprócz "zwykłej" naprawy, musiałby zapewne wymienić akumulatory (choć kupujący mówi że są super) OK, więc wizyta w Nissanie celem sprawdzenia że tak jest naprawdę zapewne 1000 zł pójdzie jak nic :)

Te samochody nie potrzebują wymiany akumulatorów co najmniej jeszcze przez kilka lat.
Samemu - za pomocą aplikacji lepiej się sprawdzi niz w salonie.
Co do kosztów naprawy i przekładki to masz rację ale w 10 kzł sie ze wszystkim da zmieścić.
A najważniejszym kosztem dla usług typu taxi jest koszt paliwa i ty elektryki są nie do pobicia. A jak sie ma własny prąd ze słońca czy też publicznie dostępne słupki ( jak na razie bezpłatne) to koszt przejazdu 100 km może wynosić i 0 zł
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-05-30, 19:04   

Fajną zaletą elektrycznych jest też (przynajmniej w Lublinie) darmowe parkowanie w strefie płatnego parkowania. Dotyczy to także hybryd, jeśli się nie mylę.
A co do zamawiania 1.2, to jest z tym jakiś bałagan, bo niektóre salony ponoć twierdzą, że będzie wycofywany / jest wycofany. Był jakiś przestój, ale w kwietniu spokojnie można było zamawiać, były też terminy na linii produkcyjnej na czerwiec i lipiec.
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-31, 08:54   

Gdyby to chodziło o mnie, to pewnie elektryk albo hybryda wchodziła by w rachubę ;-)

Właśnie potwierdzam z salonem Dacii w Katowicach (Pietrzak) czy uda im się zamówić 1.2. Zobaczymy co powiedzą.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4053
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-31, 09:15   

kn napisał/a:
Fajną zaletą elektrycznych jest też (przynajmniej w Lublinie) darmowe parkowanie w strefie płatnego parkowania.

A Warszawa pod tym względem to tragedia.
Jedyne ułatwienie dla posiadaczy pojazdów elektrycznych to możliwość przejazdu Traktem Królewskim ( Nowym Światem) normalnie zamkniętym dla innych pojazdów poza taksówkami i służbowymi BOR-u.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-05-31, 10:06   

Elektryk nie nadaje się na Taxi, bo w zimę trzeba grzać i wtedy zżera baterię. Leaf robi na ładowaniu 160km latem, zima 100. Kolega ma taki 4 rok, kupił salonowy, bateria trzyma formę, a ładuje codziennie.
_________________

 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4053
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-31, 10:17   

luckyboy napisał/a:
Elektryk nie nadaje się na Taxi

Jak nie jak tak ?
W Warszawie są już dwie firmy z Leafami jako taxi ( okupują na okrągło miejskie bezpłatne słupki do ładowania) i jeżdżą za darmo. Dla taksówkarza koszt paliwa jest głównym składnikiem kosztów obok amortyzacji pojazdu i iiych kosztów związanych z eksploatacją. A w elektryku mało rzeczy się psuje bo jest ich znacznie mniej.
Zazwyczaj przez pierwszych 5 lat w ramach serwisu w ASo serwis wymienia jedynie filtr kabinowy ( kasując za to niezłą stawkę ) a który samemu wymieni się tak samo prosto jak w Daciach.
Od 2014 roku Leafy wyposażone są w pompę ciepła i ona zużywa znacznie mniej energii na grzanie i chłodzenie.
A że pojemność zależy od temperatury to wiadomo.
Jest jeszcze jedna zależność w temperaturach ponad 30 stopni akumulatory szybko tracą soją pojemność na stałe. Dlatego najlepsze są sprowadzane z krajów z chłodniejszym klimatem. A nie np z Kalifornii.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2017-05-31, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-31, 11:27   

Grzanie w ogóle nie byłoby problemem, gdyby taksówki ładowały (i grzały) się po prostu na postojach.

Natomiast dziś wciąż TCO dla taksówki elektrycznej będzie znacząco wyższe, niż dla samochodu z niższej półki (a przecież to żaden wstyd jeździć na taksówce dacią), ze względu na bardzo wysoką cenę.
 
Maniak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 124
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-31, 12:28   

Czytałem, że Priusy świetnie sobie radzą jako taksówki. W mieście prędkości niskie to na baterii pojedzie, a w razie co jest i paliwo. O hybrydzie typu plug-in nie słyszałem na taxie, ale w sumie idea pasowałaby. Polska z elektrykami jest mocno z tyłu, chociaż wydaje mi się, że to kwestia kilku lat.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-31, 19:32   

Dokładnie jako taryfa to lepiej hybryda. Nie w każdym mieście jest dostateczna ilość stacji do ładowania elektryków. Coraz częściej wduję konfigurację hybryda plus gaz.
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-31, 21:57   

Salon Pietrzak w Katowicach potwierdził, że jeszcze można zamawiać silnik 1.2 do Logana.

Czemu znów poszedłem na łatwiznę i dzwoniłem do salonu w Bielsku? :-P

W sumie porównując benzyna / lpg / ON / hybryda / elektryk, a także inne konfiguracje zawsze przeliczam jeszcze wyższą ratę kredytu za zakup droższego auta (np. elektryka) i wtedy oszczędności zakupu hybryd czy elektryków topnieją w zastraszającym tempie. Ale np. porównując cenę zakupu auta z nowoczesnym dieslem oraz hybrydy (np. Toyot) może się okazać, że wychodzi na jedno, a ostatnio diesle nie mają ani dobrej passy, ani tym bardziej nie są oszczędne (mówię o kosztach serwisowania).
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-03, 10:49   

Cześć.
Sam niedawno stałem przed identycznym wyborem, chciałem kupić Logana na TAXI.
Brałem pod uwagę silnik 1.2 później myślałem nad 1.0 ale strach pomyśleć jak będzie wyglądał start spod świateł tym silniczkiem z kompletem pasażerów.... nie dość że ostatni to spali ogromne ilości paliwa.
Całkiem przypadkiem trafił mi się duży upust na Citroena Elysee i to był strzał w dziesiątkę.
Przewaga Elysee nad Loganem to:
- Blacha w ocynku 12 lat gwarancji
- Bardzo mocny silnik 1.6 sprint spod świateł to czysta przyjemność
- Silnik wręcz stworzony pod LPG bez konieczności regulacji luzu zaworowego. Spalanie LPG 9
na setkę przy jeździe jako taksówka. Spalanie benzyny 7,5 - 8.0 zanim założyłem LPG.
- Ilość miejsca na tylnej kanapie - to trzeba zobaczyć po prostu limuzyna.
- ogromny plus to cena w stosunku do wyposażenia.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2017-06-03, 10:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne