Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-06, 11:51
Już było x-razy , zewnętrzna strona blachy jest ocynkowana , profile zamknięte zabezpieczone katoferezą.
Każdy producent otrzymuje z huty blachy jednostronnie ocynkowane, dalej po zgrzewaniu niektórzy dodatkowo stosują cynkowanie galwaniczne gotowego nadwozia przez zanurzenie w kąpieli.
Wyposażenie podobne, brak radia, za które trzeba zapłacić zawrotne 1600zł.
Tutaj z odsieczą przychodzi odmiana More Life, która jest droższa o 2300zł, ale ma w serii radio, el. tylne szyby, czujniki parkowania i kilka innych bajerów - słowem, raczej warto dopłacić.
Jeżeli chcemy się poruszać trochę żwawiej, to:
- Logan 0.9 Laureate będzie droższy o 4500zł (tj. 41200zł),
- C-Elysee 1.6 będzie droższe o 1000zł (tj. odpowiednio 45990 za Feel i 48290zł za More Life).
Na rabat na tego Citroena nie ma co liczyć, w tabelkach mają rozpisane "góra 1%".
Wyprzedaż zeszłego rocznika to było 7%, teraz być może jeszcze wyprzedają przedlifta (oferowanego do marca), możliwe, że w fajnej cenie.
Przed liftingiem za More Life'a 1.6 płaciło się 46500zł, teraz jest drożej niestety.
Bezsensowne porównanie ponieważ w praktyce wygląda inaczej niż na papierze.
Wystarczy trochę podzwonić po salonach Citroena i można dostać porządny upust.
Kupiłem Citroena Elysee w wersji more life czyli jeden model w dół od najwyższej opcji z lakierem metalik za 42500zł dostałem ponad 6 tyś upustu, gdzie dacia oferowała mi jakieś marne 300zł rabatu.
Tak samo bez sensu porównywać silnik 0.9 Dacii do 1.6 Citroena.
Wiadomo, że Citroen wyjdzie trochę drożej, ale warto to trochę dopłacić, bo jest wygodniejszy, ładniejszy od Dacii (opinia klientów taksówki). Jest również wygodniejszy i milszy w obcowaniu dla kierowcy (moja opinia). Kierowca taksówki spędza wiele godzin w aucie i to ma duże znaczenie.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2017-06-06, 18:05, w całości zmieniany 3 razy
Zgadza się kupiłem przed lifta, zresztą w chwili mojego zakupu nie były jeszcze dostępne wersje po od ręki. Dla mnie to bez znaczenia, lift jest symboliczny a przy tak dużym rabacie nie było sensu przepłacać. Co do Peugeota 301 to są znacznie droższe, więc nie warto. Auta niemal identycznie nie rozumiem polityki Peugeota.
Ale Citroen elysee na taxi sprawdza się rewelacyjnie w 4 miesiące użytkowania zrobiłem 15tys km.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-06, 22:31
Peugeot jest droższy ale lift był przeprowadzony później więc przedliftowe powinny jeszcze być w salonach z fajnym rabatem. A to jest dokładnie to samo auto różni się tylko atrapą lampami przednimi i tylnymi
Polityka taka sama jak Citroena jeszcze kilka lat temu.
Dać cenę z kosmosu i zaproponować kilkanaście procent rabatu.
Z jednej strony stwarza to pozory chęci dogodzenia klientowi, dając magicznie duży upust.
Z drugiej strony powodowało to szok u niezorientowanego Kowalskiego, kiedy porównywał cenę katalogową z ceną 3-latka.
Cooo? To tyle traci na wartości? Strach brać.
Citroen zmienił politykę, Peugeot jeszcze nie, aczkolwiek niekoniecznie Peugeot musi być droższy po zrabatowaniu.
PS.
Opowiastka "o Kowalskim" to nie moje gdybanie, tylko wypowiedź pewnej pani kierownik/dyrektor/prezes jednego z salonów cytryny, z którą miałem przyjemność porozmawiać.
I tak i nie.
C-Elysee przedlift nie było oferowane z "budżetowym" 1.2, a Peugeot miał go w ofercie.
W ogłoszeniach nówek na otomoto też zrabatowane Peugeoty startowały od niższej ceny, choć miały coś namajtane w konfiguracjach na gorzej względem Citroena.
wg. cennika cena auta wynosila 48600zl ja zaplacilem 42500zl i dostalem pelen pakiet ubezpieczen za 1100zl.
a żeby bardziej zachęcić Cię do zainwestowania trochę większej gotówki w Citroena podsyłam link z filmikiem jak radzi sobie silnik 1.6 vti z takim autkiem
https://www.youtube.com/watch?v=cgz6Qb58YvA
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-06-07, 20:57
Cytryną nie jeździłem oraz nie maiłem żadnej styczności z tym autem ale jeżeli byłbym taksówkarzem i miałbym wybierać między C-elysse a loganem to wybrał bym tego drugiego I to nie dlatego że sam mam takiego. Z tego co widzę w powyższych postach w cenie cytryny można by by zakupić Logana MCV czyli kombi a to w przypadku auta taxi jest bardzo duża zaleta. W Warszawie codziennie widuje kilka białych loganów MCV II w wersji ambiance na Taxi a C - elysse jeszcze żadnego nie widziałem. Dlaczego ? własnie dlatego że to auto jest droższe niż dacia i nie jest dostępne w wersji nadwozia kombi.
dudu$,
no wlasnie sęk jest w tym, że tylko Ci sie wydaje co by było lepsze gdybyś był taksòwkarzem ale nie jesteś. Ja na co dzien zabieram pasazerow z lotniska i jeszcze nie zdarzylo mi sie, abym nie zmiescil walizek do bagaznika, wczesniej jezdzilem autem kombi i fakt latwiej zaladowac bagaznik, bo nizszy prog, ale wielkosc nie stanowi problemu. Taksowki nie woza rowerow czy pralek. Przez dwa tygodnie mialem okazje jezdzic Loganem MCV w zastepstwie za kolege wiec mam porownanie. Pozycja za kierownica bardziej sztywna w loganie, silnik 1.2 niby jedzie ale zapasu mocy nie posiada w ogole. Jakosc wykonania tez slabiutka. Prestiz Logana tez jest zerowy w mojej korporacji, a Citroen jest wpisany do obslugi zlecen VIP.
Tak wiec tylko Ci sie wydaje ktore auto jest w tym zawodzie bardziej przyjazne kierowcy jak i pasazerowi.
To juz nie te czasy, ze klientowi bylo obojetne czym jedzie.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2017-06-07, 21:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-06-07, 22:13
fabi83 napisał/a:
To juz nie te czasy, ze klientowi bylo obojetne czym jedzie.
Niby tak, ale w Bielsku ostatnio pojawiła się nowa korporacja. Ludziom wyszło 1-2 zł. taniej na trasie i nagle się wszyscy przerzucili... A że jeżdżą rozpadającymi się trupami z 4 różnymi kołami, a kierowca jest po wyrokach (mimo, że taki nie powinien w ogóle być taksówkarzem)? Nikogo to nie obchodzi.
Więc w sumie różnica na aucie 6000-8000 zł. to ok. 100 zł. mniej na racie co miesiąc.
To teraz pytanie:
- ile na 100 km (100% miasto) pali Citroen z silnikiem 1.6?
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-06-07, 22:25
fabi83
tak samo Tobie się wydaje że TwojaCytryna jest lepsza od Daci. Piszesz o wygodzie i prestiżu a nie o bezawaryjności, poczekajmy jeszcze trochę aż posypie ci się elektronika i elektryka w aucie. Mam bardzo dobrego elektryka samochodowego który naprawia również auta bardziej prestiżowe typu BMW czy Mercedes i powiedział że nigdy w życiu nie kupi żadnego francuskiego auta bo maja fatalna elektronikę i elektrykę. Ze wszystkich francuzów najlepsze są Dacie ( jeżeli można je do tych aut zaliczyć) oraz niektóre renówki, Peugoty i Citroeny to najgorszy szajs pod tym względem. Piszesz ze taxi nie wozi pralek i nie potrzebne jest auto typu kombi a patrzyłeś jaki typ nadwozia jest najbardziej poszukiwany w Polsce ? Na pewno nie sa to sedany tylko kombi które po kilku latach na 100% będzie łatwiej sprzedać. Rodziny z dziećmi również szukają samochodów typu Kombi bo bagażnik w nich jest bardziej ustawny niż w sedanie i zapewniają zabranie większej ilości bagażu, a sam nigdy nie wiesz na jakiego klienta trafisz i ile będziesz musiał do kufra zabrać a MCV ma prawie 70l większy bagażnik.
A jeżeli byłbym taksówkarzem to samochód wybierał bym w dwóch perspektywach. Ekonomia i koszta zakupu albo prestiż luksus i wygoda. Jeżeli ekonomia to brałbym Logana MCV II w wersji laureate bo jednak co kombi to kombi a jeżeli zależało by mi aby 2/3 mojego dnia spędzone w aucie minęło mi wygodnie i komfortowo to na pewno nie szukałbym w sedana niskobudżetowego i nie ważne czy to była by dacia, C-elysse, 301 czy tipo tylko w coś bardziej prestiżowego i luksusowego typu Volvo, Mercedes, Toyota Avensis czy mazda 6. Aha i nie wmawiaj ludziom że C-elysse jest autem prestiżowym bo nie jest ,czy jakbyś do Logana założył znaczek mercedesa to jego prestiż i komfort byłby o wiele lepszy ? Nie, U Ciebie w korporacji Citroeny sa wpisane do zleceń VIP ale założę się że ktoś kto to ustalał myślał raczej nad autem typu C5 lub C6
Nie masz bladego pojecia o tej pracy a udajesz znaFce. I nie powielaj glupot o autach francuskich, bo jestes w ogromym bledzie. Zjezdzilem wiele Peugeotow w tym owianego zla slawa 307 i co? samochod calkowicie bezawaryjny a zrobilem nim 450 000 km. W elizie tez nie ma sie co zepsuc, bo auto jest proste jak budowa cepa. Co do aut luksusowych to wiedz, że na taxi takie by się nigdy nie zwróciło.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2017-06-08, 02:09, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum