Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jazda próbna Logan 1.0 Sce - ew. co innego na taxi?
Autor Wiadomość
paulus108 


Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-06, 07:51   

"Przewaga Elysee nad Loganem to:
- Blacha w ocynku 12 lat gwarancji "

Logan nie ma ocynkowanej blachy???
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-06-06, 08:14   

ma 6 lat gwarancji.
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-06, 11:37   

No niestety Dacia nie ma ocynku, blacha jest zabezpieczona inna metodą.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-06, 11:51   

Już było x-razy , zewnętrzna strona blachy jest ocynkowana , profile zamknięte zabezpieczone katoferezą.
Każdy producent otrzymuje z huty blachy jednostronnie ocynkowane, dalej po zgrzewaniu niektórzy dodatkowo stosują cynkowanie galwaniczne gotowego nadwozia przez zanurzenie w kąpieli.
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-06-06, 14:20   

fabi83,
a możesz przedstawić porównanie cenowe C-Elysee vs. Logan?

z góry dziękuję :-)
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-06-06, 16:11   

walter_g napisał/a:
fabi83,
a możesz przedstawić porównanie cenowe C-Elysee vs. Logan?

z góry dziękuję :-)


Logan 1.2 Laureate = 36700zł
C-Elysee 1.2 Feel = 44900zł

Wyposażenie podobne, brak radia, za które trzeba zapłacić zawrotne 1600zł.
Tutaj z odsieczą przychodzi odmiana More Life, która jest droższa o 2300zł, ale ma w serii radio, el. tylne szyby, czujniki parkowania i kilka innych bajerów - słowem, raczej warto dopłacić.

Jeżeli chcemy się poruszać trochę żwawiej, to:
- Logan 0.9 Laureate będzie droższy o 4500zł (tj. 41200zł),
- C-Elysee 1.6 będzie droższe o 1000zł (tj. odpowiednio 45990 za Feel i 48290zł za More Life).

Na rabat na tego Citroena nie ma co liczyć, w tabelkach mają rozpisane "góra 1%".
Wyprzedaż zeszłego rocznika to było 7%, teraz być może jeszcze wyprzedają przedlifta (oferowanego do marca), możliwe, że w fajnej cenie.
Przed liftingiem za More Life'a 1.6 płaciło się 46500zł, teraz jest drożej niestety.
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-06, 17:57   

Bezsensowne porównanie ponieważ w praktyce wygląda inaczej niż na papierze.

Wystarczy trochę podzwonić po salonach Citroena i można dostać porządny upust.
Kupiłem Citroena Elysee w wersji more life czyli jeden model w dół od najwyższej opcji z lakierem metalik za 42500zł dostałem ponad 6 tyś upustu, gdzie dacia oferowała mi jakieś marne 300zł rabatu.
Tak samo bez sensu porównywać silnik 0.9 Dacii do 1.6 Citroena.

Wiadomo, że Citroen wyjdzie trochę drożej, ale warto to trochę dopłacić, bo jest wygodniejszy, ładniejszy od Dacii (opinia klientów taksówki). Jest również wygodniejszy i milszy w obcowaniu dla kierowcy (moja opinia). Kierowca taksówki spędza wiele godzin w aucie i to ma duże znaczenie.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2017-06-06, 18:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-06-06, 18:41   

Ale kupiłeś przedlifta, prawda?
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-06, 21:52   

Można też się rozglądnąć za bliźniaczym Peugeotem 301. Lift był chyba z dwa miesiące później niż w Citroenie więc może coś przed liftowego się ostało
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-06, 22:05   

Zgadza się kupiłem przed lifta, zresztą w chwili mojego zakupu nie były jeszcze dostępne wersje po od ręki. Dla mnie to bez znaczenia, lift jest symboliczny a przy tak dużym rabacie nie było sensu przepłacać. Co do Peugeota 301 to są znacznie droższe, więc nie warto. Auta niemal identycznie nie rozumiem polityki Peugeota.
Ale Citroen elysee na taxi sprawdza się rewelacyjnie w 4 miesiące użytkowania zrobiłem 15tys km.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-06, 22:31   

Peugeot jest droższy ale lift był przeprowadzony później więc przedliftowe powinny jeszcze być w salonach z fajnym rabatem. A to jest dokładnie to samo auto różni się tylko atrapą lampami przednimi i tylnymi
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-06-06, 22:40   

fabi83 napisał/a:
...nie rozumiem polityki Peugeota.

Polityka taka sama jak Citroena jeszcze kilka lat temu.
Dać cenę z kosmosu i zaproponować kilkanaście procent rabatu.
Z jednej strony stwarza to pozory chęci dogodzenia klientowi, dając magicznie duży upust.
Z drugiej strony powodowało to szok u niezorientowanego Kowalskiego, kiedy porównywał cenę katalogową z ceną 3-latka.
Cooo? To tyle traci na wartości? Strach brać.
Citroen zmienił politykę, Peugeot jeszcze nie, aczkolwiek niekoniecznie Peugeot musi być droższy po zrabatowaniu.

PS.
Opowiastka "o Kowalskim" to nie moje gdybanie, tylko wypowiedź pewnej pani kierownik/dyrektor/prezes jednego z salonów cytryny, z którą miałem przyjemność porozmawiać.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-06, 22:44   

Tu akurat różnica pomiędzy C-Elysee a 301 wynika z tego że w koncernie PSA Peugeot jest wyżej pozycjonowany niż Citroen
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-06-06, 22:48   

I tak i nie.
C-Elysee przedlift nie było oferowane z "budżetowym" 1.2, a Peugeot miał go w ofercie.
W ogłoszeniach nówek na otomoto też zrabatowane Peugeoty startowały od niższej ceny, choć miały coś namajtane w konfiguracjach na gorzej względem Citroena.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-06, 22:52   

Dlatego że Citroen miał lift wcześniej a 301 później dlatego wynikła różnica w dostępności silników
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-06-06, 23:02   

Piszę o sytuacji sprzed roku czy dwóch.
Lift nie miał tutaj żadnego wpływu.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-07, 08:30   

Ale trzy lata temu silnik1.2 był dostępny w Citroenie
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-06-07, 09:01   

U mnie wyszła następująca cena:

- Logan + podłokietnik + czujniki cofania + koło zapasowe = 38.250,-
- C-Elysee + pakiet czujniki/radio + podłokietnik + koło zapasowe = 48.310,-

Cennikowo różnica wychodzi 10.060,-

fabi83,
Ile dostałeś rabatu na swoje auto?
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-07, 12:04   

wg. cennika cena auta wynosila 48600zl ja zaplacilem 42500zl i dostalem pelen pakiet ubezpieczen za 1100zl.

a żeby bardziej zachęcić Cię do zainwestowania trochę większej gotówki w Citroena podsyłam link z filmikiem jak radzi sobie silnik 1.6 vti z takim autkiem
https://www.youtube.com/watch?v=cgz6Qb58YvA

i krótką zwięzłą recenzję która dokładnie oddaje rzeczywistość
https://www.youtube.com/watch?v=VBQyoEr5Cvw
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2017-06-07, 12:14, w całości zmieniany 3 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-06-07, 13:28   

wuju napisał/a:
Ale trzy lata temu silnik1.2 był dostępny w Citroenie

2 lata temu figurował w cenniku, ale nie można było go zamówić.
Rok temu zniknął w folderów i wrócił razem z liftem.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-06-07, 20:57   

Cytryną nie jeździłem oraz nie maiłem żadnej styczności z tym autem ale jeżeli byłbym taksówkarzem i miałbym wybierać między C-elysse a loganem to wybrał bym tego drugiego I to nie dlatego że sam mam takiego. Z tego co widzę w powyższych postach w cenie cytryny można by by zakupić Logana MCV czyli kombi a to w przypadku auta taxi jest bardzo duża zaleta. W Warszawie codziennie widuje kilka białych loganów MCV II w wersji ambiance na Taxi a C - elysse jeszcze żadnego nie widziałem. Dlaczego ? własnie dlatego że to auto jest droższe niż dacia i nie jest dostępne w wersji nadwozia kombi.
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-07, 21:12   

dudu$,
no wlasnie sęk jest w tym, że tylko Ci sie wydaje co by było lepsze gdybyś był taksòwkarzem ale nie jesteś. Ja na co dzien zabieram pasazerow z lotniska i jeszcze nie zdarzylo mi sie, abym nie zmiescil walizek do bagaznika, wczesniej jezdzilem autem kombi i fakt latwiej zaladowac bagaznik, bo nizszy prog, ale wielkosc nie stanowi problemu. Taksowki nie woza rowerow czy pralek. Przez dwa tygodnie mialem okazje jezdzic Loganem MCV w zastepstwie za kolege wiec mam porownanie. Pozycja za kierownica bardziej sztywna w loganie, silnik 1.2 niby jedzie ale zapasu mocy nie posiada w ogole. Jakosc wykonania tez slabiutka. Prestiz Logana tez jest zerowy w mojej korporacji, a Citroen jest wpisany do obslugi zlecen VIP.
Tak wiec tylko Ci sie wydaje ktore auto jest w tym zawodzie bardziej przyjazne kierowcy jak i pasazerowi.
To juz nie te czasy, ze klientowi bylo obojetne czym jedzie.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2017-06-07, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-06-07, 22:13   

fabi83 napisał/a:
To juz nie te czasy, ze klientowi bylo obojetne czym jedzie.


Niby tak, ale w Bielsku ostatnio pojawiła się nowa korporacja. Ludziom wyszło 1-2 zł. taniej na trasie i nagle się wszyscy przerzucili... A że jeżdżą rozpadającymi się trupami z 4 różnymi kołami, a kierowca jest po wyrokach (mimo, że taki nie powinien w ogóle być taksówkarzem)? Nikogo to nie obchodzi.

Więc w sumie różnica na aucie 6000-8000 zł. to ok. 100 zł. mniej na racie co miesiąc.

To teraz pytanie:
- ile na 100 km (100% miasto) pali Citroen z silnikiem 1.6?
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-06-07, 22:25   

fabi83
tak samo Tobie się wydaje że TwojaCytryna jest lepsza od Daci. Piszesz o wygodzie i prestiżu a nie o bezawaryjności, poczekajmy jeszcze trochę aż posypie ci się elektronika i elektryka w aucie. Mam bardzo dobrego elektryka samochodowego który naprawia również auta bardziej prestiżowe typu BMW czy Mercedes i powiedział że nigdy w życiu nie kupi żadnego francuskiego auta bo maja fatalna elektronikę i elektrykę. Ze wszystkich francuzów najlepsze są Dacie ( jeżeli można je do tych aut zaliczyć) oraz niektóre renówki, Peugoty i Citroeny to najgorszy szajs pod tym względem. Piszesz ze taxi nie wozi pralek i nie potrzebne jest auto typu kombi a patrzyłeś jaki typ nadwozia jest najbardziej poszukiwany w Polsce ? Na pewno nie sa to sedany tylko kombi które po kilku latach na 100% będzie łatwiej sprzedać. Rodziny z dziećmi również szukają samochodów typu Kombi bo bagażnik w nich jest bardziej ustawny niż w sedanie i zapewniają zabranie większej ilości bagażu, a sam nigdy nie wiesz na jakiego klienta trafisz i ile będziesz musiał do kufra zabrać a MCV ma prawie 70l większy bagażnik.

A jeżeli byłbym taksówkarzem to samochód wybierał bym w dwóch perspektywach. Ekonomia i koszta zakupu albo prestiż luksus i wygoda. Jeżeli ekonomia to brałbym Logana MCV II w wersji laureate bo jednak co kombi to kombi a jeżeli zależało by mi aby 2/3 mojego dnia spędzone w aucie minęło mi wygodnie i komfortowo to na pewno nie szukałbym w sedana niskobudżetowego i nie ważne czy to była by dacia, C-elysse, 301 czy tipo tylko w coś bardziej prestiżowego i luksusowego typu Volvo, Mercedes, Toyota Avensis czy mazda 6. Aha i nie wmawiaj ludziom że C-elysse jest autem prestiżowym bo nie jest ,czy jakbyś do Logana założył znaczek mercedesa to jego prestiż i komfort byłby o wiele lepszy ? Nie, U Ciebie w korporacji Citroeny sa wpisane do zleceń VIP ale założę się że ktoś kto to ustalał myślał raczej nad autem typu C5 lub C6
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-07, 23:50   

Nie masz bladego pojecia o tej pracy a udajesz znaFce. I nie powielaj glupot o autach francuskich, bo jestes w ogromym bledzie. Zjezdzilem wiele Peugeotow w tym owianego zla slawa 307 i co? samochod calkowicie bezawaryjny a zrobilem nim 450 000 km. W elizie tez nie ma sie co zepsuc, bo auto jest proste jak budowa cepa. Co do aut luksusowych to wiedz, że na taxi takie by się nigdy nie zwróciło.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2017-06-08, 02:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne