Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kijanka zamiast Sandacza
Autor Wiadomość
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-06-17, 12:47   

Cav napisał/a:

Fatalnie mały prześwit zawieszenia, zmniejszający się jeszcze z czasem.
To był powód dla którego kiedyś nie kupiłem następnego Ceeda, mimo że pierwszy był świetny, tylko szukałem czegoś czym da się bezpieczniej manewrować.


1500 przejechane i mogę powiedzieć, że faktycznie mógłby ten samochód być wyższy. Zderzak z osłoną przednią też swoje robi. Od początku uważałem, że Rio zbytnio próbuje udawać sportową sylwetkę, dlatego nie wziąłem czerwonego, bo wyglądał komicznie :).
Do tej pory trasy dosyć krótkie, do 50 km jednorazowo. W przyszłym tygodniu coś ponad dwieście będzie, to na dłuższym dystansie się przekonam, jak się jedzie.
A w tak zwanym międzyczasie stuknął miesiąc, przy przebiegu ok. 1300.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-18, 00:16   

kn napisał/a:
mógłby ten samochód być wyższy

Jak zwykle: coś za coś - każdy centymetr więcej prześwitu to m.in. wzrost zużycia paliwa czy zmniejszenie stabilności w zakrętach. Nie da się pogodzić wszystkich wymagań jednocześnie, można tylko wybierać różne kompromisy akcentujące odmienne cechy.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-18, 08:22   

laisar napisał/a:
kn napisał/a:
mógłby ten samochód być wyższy

Jak zwykle: coś za coś - każdy centymetr więcej prześwitu to m.in. wzrost zużycia paliwa czy zmniejszenie stabilności w zakrętach. Nie da się pogodzić wszystkich wymagań jednocześnie, można tylko wybierać różne kompromisy akcentujące odmienne cechy.


Ano.
SS i Rio są dokładnie na przeciwnych końcach skali, są pod tym względem praktycznie bez kompromisów, każdy w swoją stronę.
Do tego stopnia że w ogóle ciężko je porównać - to inne auta do innych celów.
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-06-18, 19:47   

Cav napisał/a:

Ano.
SS i Rio są dokładnie na przeciwnych końcach skali, są pod tym względem praktycznie bez kompromisów, każdy w swoją stronę.
Do tego stopnia że w ogóle ciężko je porównać - to inne auta do innych celów.


Ale nie do końca. Ja co prawda nie Stepway, ale zwykłe Sandero rozważałem, ale skoro w tych rozważaniach brało udział i Rio, to znaczy, że jakiś wspólny punkt mają :). Oczywiście masz rację, że się różnią wyraźnie, zwłaszcza SS, natomiast czy do innych celów? Na jakimś bardziej szczegółowym poziomie pewnie tak.
Na wtorek umówiłem się na nieobowiązkowe wymienienie oleju po przemyciu pierwszych brudów z silnika.
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-06-28, 13:18   

Po 1500 byłem na wymianie oleju, żeby pierwsze syfy wypłukać. Filtr plus olej plus korek - 180 zł, w cenie robocizna.
Pierwsza dłuższa trasa zrobiona. Wrażenia ogólnie dobre, spalanie wyszło 4,9 wg komputera na 400 km, klima - bez specjalnych narzekań, choć koneserem nie jestem :).
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-07-16, 20:12   

Kilka przemyśleń przy 3500 km przebiegu. Jako że łatwiej ganić niż chwalić, to kilka mankamentów na początek.
- Niski prześwit, o czym już była mowa.
- W ustawieniu fotela, które mi odpowiada, przeciętna jest widoczność przez prawe okno z lekkim skosem do tyłu - przeszkadza słupek i fotel pasażera.
- Szyba przednia czasem wpada w delikatne wibracje.
- Wbrew temu, co twierdzi instrukcja, nie odnotowałem sugestii zmiany biegów na niższy. Nie żebym się tego jakoś szczególnie chciał słuchać, ale o zmianie na wyższy jest.
- Tylna szyba nieco jak wizjer w czołgu, czyli mogłaby być większa (wyższa).
A pozytywne rzeczy? Ogólnie całokształt, ale jest kilka drobnych przyjemności, których się nie spodziewałem.
- Sensownie działający czujnik zmierzchu (choć nadal uważam, że to bajer).
- Niezła praktyczność koloru platinum graphite. Jeszcze nie myłem, jest brudny, ale słabo to widać :).
- System start/stop działający tak, że nawet nie myślę go wyłączać.
- Dobra jakość rozmowy przez standardowy głośnomówiący zestaw BT.
- Dobre fotele z wygodną regulacją wysokości i to na tyle różnicującą, że z żoną jeździmy na tym samym ustawieniu fotela przód/tył, zmieniamy tylko wysokość (ja minimum, ona maksimum).
Nie mam jednak bardzo uczuciowego stosunku do tego samochodu, ot - wygodne, przydatne urządzenie (podejrzewam, że do Sandero miałbym...).
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-07-17, 00:03   

Szyba przednia wpada w wibracje? o.0
Przednia boczna czy przednia przednia?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-17, 07:21   

kn napisał/a:
Dobre fotele z wygodną regulacją wysokości i to na tyle różnicującą, że z żoną jeździmy na tym samym ustawieniu fotela przód/tył, zmieniamy tylko wysokość (ja minimum, ona maksimum).

W Sandero byłoby to raczej niewykonalne, bo tutaj wysokość siedzenia zmienia się jednocześnie z położeniem przód-tył- czyli zmiana wysokości odbywa się nie w pionie, ale po skosie jednocześnie przesuwając fotel.
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-07-17, 08:33   

GRL napisał/a:
Szyba przednia wpada w wibracje? o.0
Przednia boczna czy przednia przednia?


Przednia przednia :). Jeszcze nie ustaliłem dokładnie okoliczności, obserwuję sprawę, ale to sporadyczne i cichutkie zjawisko.

Dymek napisał/a:

W Sandero byłoby to raczej niewykonalne, bo tutaj wysokość siedzenia zmienia się jednocześnie z położeniem przód-tył- czyli zmiana wysokości odbywa się nie w pionie, ale po skosie jednocześnie przesuwając fotel.

Nie napisałem tego wyraźnie - w Rio też tak jest i o to chodzi. Żona ma krótsze nogi, więc woli bliżej i wyżej. Czyli nie trzeba przesuwać fotela w przód, robi się to przy okazji przesuwania go w górę.
Ostatnio zmieniony przez kn 2017-07-17, 08:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-17, 09:14   

kn napisał/a:
Nie napisałem tego wyraźnie - w Rio też tak jest i o to chodzi. Żona ma krótsze nogi, więc woli bliżej i wyżej. Czyli nie trzeba przesuwać fotela w przód, robi się to przy okazji przesuwania go w górę.
A to zwracam honor! ;-)
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-07-17, 20:46   

Zapomniałem o największej niedogodności, choć to sprawa indywidualna. W prawą nogę trochę piłuje mnie obudowa konsoli i tunelu :), która mogłaby być albo wyżej albo niżej, a trafia w jakiś zły fragment mojej nogi. Przy dłuższej jeździe i kręceniu się w okolicy gazu niestety czuć, że coś ciśnie w nogę.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-18, 07:24   

To tak samo jest w Fiacie Panda... Pedał jest jakby bardziej schowany w stronę konsoli i kierowcy muszą "wykrzywiać" prawą nogę, by prawidłowo operować przyśpieszeniem....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-07-23, 20:15   

Pierwsza ryska na nowym samochodzie boli bardziej niż na używanym... Ale - do przeżycia :), tylko jakiś sztyft kolorowy muszę kupić.
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-12-10, 13:29   

Stało się, 10 tys. km km przejechane. Podejrzanie szybko to nastąpiło, ale...
Bilans - rysa na drzwiach, przytarty przez kogoś zderzak, dziurka w szybie przedniej od kamyka, ale to na szczęście drobne szkody. Chociaż - z drugiej strony - wystarczy już tych "atrakcji".
A samo użytkowanie? Bez specjalnych emocji. Siadam, jadę, nie męczy mnie to, ale też nie cieszę się na każdą przejażdżkę.
_________________
http://www.niescioruk.ppa.pl | http://www.motorstat.prv.pl
Ostatnio zmieniony przez kn 2017-12-10, 13:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2018-02-21, 12:22   

Lada tydzień pierwszy przegląd, bo dobijam do 15 tysięcy. Pod ręką mam dwa serwisy, trzeba porównać ceny oraz dopytać, czy wyślą specyfikację materiałów, żeby można ew. z własnymi przyjechać.
_________________
http://www.niescioruk.ppa.pl | http://www.motorstat.prv.pl
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-02-21, 14:24   

A jak tam jazda autostradowa?
Nie męczy 130+ ?
Chce to jeszcze przyspieszać?
Nie straszne mu górki?

Przedstawiciel handlowy, z którym współpracuję, dostał zastępcze i20 1.2 84KM i nazwał to kompletną padaką.
Wg niego jest wręcz przepaść między tym silnikiem a 1.0 tsi 95KM w Ibizie.

Ja rozumiem, że on traktuje gaz zero-jedynkowo i nie schodzi poniżej 140km/h, ale żeby było aż tak źle?
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2018-02-21, 15:27   

Nie jeżdżę po autostradach, na ekspresówce nie szaleję. Zdarza mi się sporadycznie 140 pojechać przy wyprzedzaniu kogoś, ale raczej trzymam góra 120. Rozpędzony - wyprzedza, ale ma momenty zbyt długiego zastanowienia. Niektóre górki wymagają odpowiedniego podejścia, czasem zaskakującej redukcji. Nie jest to bardzo dynamiczne stworzenie, mogłoby być lepiej. Mi to nie przeszkadza, ale skoro nawet ja to zauważyłem, to znaczy, że coś jest na rzeczy...
_________________
http://www.niescioruk.ppa.pl | http://www.motorstat.prv.pl
Ostatnio zmieniony przez kn 2018-02-21, 15:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-02-21, 23:13   

Dzięki z odpowiedź.
Fajne auto, od razu się w nim odnalazłem.
Ale, jak widać, poniżej 1.4 czekałoby mnie tylko cierpienie. :roll:
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2018-02-22, 09:15   

1.4 ma 6-biegową skrzynię, więc dodatkowy plus towarzyszący mocniejszemu silnikowi.
Dla mnie największą wadą jest na razie za niski przód (zawieszenie, ale i cały nos ze zderzakiem). Stresująca jest też - mam takie wrażenie - jakość lakieru, ale to przypadłość dzisiejszych czasów.
_________________
http://www.niescioruk.ppa.pl | http://www.motorstat.prv.pl
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-02-22, 17:01   

Również zastanawiałem się nad Kią Rio, ale w końcu padło na Suzuki Baleno.
Podobna klasa, wielkość, ceny, wyposażenie i jakość materiałów.
Wada - tylko 3 letnia gwarancja.
i20 ma 5 lat
Rio aż 7 lat

Z silnika jestem zadowolony.
1.2, 90 KM - bardzo ładnie się zbiera, zrywny i oszczędny, ale może to też dzięki niskiej masie własnej - niecałe 900 kg.
Odwdzięcza się naprawdę niskim spalaniem, a aktywny tempomat sprawia, że w trasie można troszeczkę odpocząć ;-)
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-02-23, 17:57   

No i pokusiłem się o przejażdżkę i20 z tym silnikiem 1.2 84KM

Mając gdzieś w głowie niedawną przejażdżkę tipo 1.4 95KM odniosłem wrażenie, że:
- Hyundai słabo ale i tak minimalnie lepiej wspina się pod autostradowe górki przy 140km/h (sam tego nie rozumiem, może miałem udar w tym czasie? )
- Fiat jakoś tak żwawszy po mieście (aż wierzyć się nie chce, ze aż taką przewagę może zrobić zagęszczenie biegów skrzyni 6b., albo faktycznie miałem ten udar :) )

Podsumowując, całkowicie subiektywnie 1:0 dla Fiata.
Ale jeszcze się nie poddaję, wszak Rio dostępne również jako 1.4 6b. 8-)
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 113
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2018-02-24, 23:05   

i20 i Rio są baaardzo podobne jako całość. Praktycznym drobiazgiem na niekorzyść i20 jest brak regulacji wysokości pasów w niższej wersji (a Rio ma już od wersji M, czyli najniższej z trzech).

Ciekawostka - wczoraj na ulicy zwolniłem i przyglądałem się Dokkerowi. Z zadowoleniem stwierdziłem, że fajny, po czym, odchodząc, zauważyłem, że obok stoi złotawe Porsche. Te preferencje samochodowe rozbawiły mnie samego.
_________________
http://www.niescioruk.ppa.pl | http://www.motorstat.prv.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-26, 10:20   

GRL napisał/a:
sam tego nie rozumiem

Po pierwsze i najważniejsze: dupohamownia po prostu oszukuje - subiektywne odczuwanie szybkości i jej zmiany bardziej zależy od (nie)wyciszenia danego auta (klang silnika, jego barwa i natężenie), niż od faktycznych wartości przyśpieszenia. Dlatego mały pseudo-hot-hatch daje zwykle więcej radochy, niż wielgachna limuzyna, nawet jeśli ta druga realnie przyśpiesza znacznie lepiej i do dużo większych prędkości.

Po drugie, charakterystyki silników bywają różne, co podzielone przez masę daje właśnie różnicę - lub tylko jej wrażenie.
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 161
Skąd: Gennep
Wysłany: 2018-02-26, 15:05   

Myślałeś może o Suzuki Baleno? Cena to 43 tyś.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-02-26, 15:53   

Thomson1708 napisał/a:
Myślałeś może o Suzuki Baleno? Cena to 43 tyś.

Kto, ja?
Byłem bardzo ciekaw Baleno, wypatrywałem go na ulicach.
Po raz pierwszy spotkałem na 3-pasmowej dojazdówce do centrum, wśród tłoku innych samochodów.
Niestety, wyglądał przy nich jak... wózek z Lidla.
Uznałem, że takiego wstydu nie będę sobie robił (posiadacze, wybaczcie :roll: )

Potem na youtubach i innych forach dowiedziałem się, ze ma dość poważny problem z powrotem kierownicy do położenia centralnego i tym bardziej się zniechęciłem.
Podobno trapi to też Vitarę...

laisar napisał/a:
Po pierwsze...

Może tak być.
Niezależnie co suche dane o elastyczności by pokazywały, wciąż i tak 1:0 za subiektywnie lepsze wyciszenie wnętrza.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-02-26, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne