Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Superskrzyżowanie - czy opłaca się rezygnować z lewoskrętów?
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-29, 13:16   Superskrzyżowanie - czy opłaca się rezygnować z lewoskrętów?

artykuł

Co myślicie na ten temat :?:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-29, 13:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-29, 13:25   Re: Superskrzyżowanie – czy opłaca się rezygnować

maciek127 napisał/a:
artykuł

Co myślicie na ten temat :?:

zbyt kosztowne jak na polskie warunki - przebudowa skrzyżowań, pozyskiwanie nowych niezbędnych terenów... itd. - w sytuacji gdy nie starcza pary na budowę normalnych dróg - czy choćby łatanie starych...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-29, 14:11   

Zwykłe rondo lepsze, prostsze i tańsze.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-29, 22:39   

laisar napisał/a:
Zwykłe rondo lepsze, prostsze i tańsze.


dorzuciłbym estakade nad rondem dla jazdy na wprost dla bardziej uczeszczanej drogi....
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-29, 22:44   

droga z paneli słonecznych

kolejny ciekawy przykład wykorzystania najnowszej technologi w budowaniu dróg
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-29, 23:14   

mekintosz napisał/a:
dorzuciłbym estakade nad rondem dla jazdy na wprost dla bardziej uczeszczanej drogi

Jeśli rondo nie jest zbyt małe oraz jest dobrze wcześniej opisane - to nie ma potrzeby.

Natomiast jeżeli już robić skrzyżowanie wielopoziomowe, to z kolei lepsze są tunele.


Jeszcze a propos tytułowego pomysłu: to jest jakaś kompletna sztuka dla sztuki (topologicznej) - nawet jeżeli z jakichś powodów ideolo ktoś nie chce ronda, to zwykła "koniczynka" (płaska) da lepszy efekt...
 
Gość

Wysłany: 2011-02-01, 11:29   

Na nasze - polskie warunki pomysł zbyt kosztowny, zwłaszcza kiedy brakuje dobrych dróg wogóle. W Stanach może zda egzamin.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-01, 23:17   

TD Pedro napisał/a:
zbyt kosztowne


Dokładnie.
Państwo ma być tanie. Bo mnie na drogie nie stać.

Szkoda tylko że nikt z góry o tym nie mysli.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-04, 20:00   

W tym tzw. "tanim Pastwie" budujemy jedne z najdrozszych drog o jakosci przecietnej. Mam na mysli S8 w Warszawie i inne "wałki" przy budowie autostrad.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-04, 21:17   

Czasem jest to prawda, ale akurat stołeczna S8 jest wporzo i w niczym nie odbiega od światowych norm - cała afera to wyłącznie pijarowa katastrofa GDDKIA, która chytrze wymyśliła, że chciałaby dłuższą gwarancję (jakby powiedzieli o tym przed przetargiem, to firmy dałyby wyższe ceny)...
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-05, 00:04   

mekintosz napisał/a:
W tym tzw. "tanim Pastwie"


To jest tak kiedy ideologia bierze górę nad matematyką. Socjalizm zdechł z głodu bo nie miał czego zastawić. Teraz jest inaczej.
Dalej jestem zdania że drogi jak wszystko inne po wybudowaniu trzeba będzie jeszcze konserwować.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-05, 09:47   

laisar napisał/a:
Czasem jest to prawda, ale akurat stołeczna S8 jest wporzo i w niczym nie odbiega od światowych norm - cała afera to wyłącznie pijarowa katastrofa GDDKIA, która chytrze wymyśliła, że chciałaby dłuższą gwarancję (jakby powiedzieli o tym przed przetargiem, to firmy dałyby wyższe ceny)...


Nie rozumiem dlaczego mieli by na sile wymuszac dluzsza gwarancje ? Wyszly niedorobki wiec sie o nich mowi. Nie zaprzeczysz, ze droga jest kosztowna. Czy gwarancja powinna byc na tylko 2 lata ? Byc moze w zwiazku z koniecznoscia przeprowadzenia jej nie w szczerym polu a przez mocno zurbanizowane miasto.

http://www.se.pl/wydarzen...bek_167443.html

http://www.zyciewarszawy....bardowaniu.html
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-02-05, 09:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-05, 10:34   

Oczywiście, że gwarancja powinna być dłuższa - ale wiedząc o tym, że ta droga będzie budowana w dużym pośpiechu, "Gdaka" powinna to uwzględnić przed przetargiem, prawda? Albo negocjować w trakcie budowy. Tyle ża albo nikt tam o czymś takim nie pomyślał, albo - teoria spiskowa <; - od początku mieli plan, że najpierw wezmą standardowe 2 lata, a potem (bardzo po polsku) jakoś wyduszą od wykonawcy przedłużenie za friko...

Niedoróbki rzeczywiście są, ale 1) mieszczą się w normie i 2) przy takim tempie - a więc budowaniu w zasadzie przy każdej pogodzie - są naturalne (zwłaszcza rozmycia skarp i ułożenia kostki betonowej).

To samo dotyczy niewielkich spękań konstrukcji żelbetonowych - mieszczą się po prostu w normach, a gdyby rzeczywiście były nienormatywne, to żaden inspektor budowlany by ich do ruchu nie dopuścił.

Poprawianie takich rzeczy przez wykonawcę na własny koszt również jest absolutnie oczywistą praktyką.

Najpoważniejszy zarzut to ten z asfaltem, ale - ciekawostka? <; - jedyny w żaden sposób jak na razie nie potwierdzony przez kogoś niezależnego...


Wszystko to "pic na wodę, fotomontaż" i wizerunkowa katastrofa gratis /: A zamiast czytać brukowce, które żyją z dymania takich afer, lepiej po prostu zapytać jakiegoś inżyniera-budowlańca...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne