Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-07-06, 13:32
astaaa napisał/a:
Napisałam do jeszcze jednego kumpla, który ma pojęcie o samochodach i po pierwsze odradził mi silnik 0.9 z turbosprężarką przy tak małym jak ja robię rocznym przebiegu bo ponoć one muszą być 'przedmuchiwane' dość ostro, cokolwiek to oznacza.
Tak ma 200% rację - samemu w schowku wożę ze sobą gruchę do lewatywy i co kilkaset kilometrów "przedmuchuje" silnik "
A tak na poważnie to co ma przebieg do silników z turbosprężarką - rozumiem jeszcze brak sensu zakupu diesla przy takich niskich przebiegach i jeździe typowo miejskiej.
Wystarczy na co dzień wkręcać ten silniczek na wyższe obroty przy dynamicznym rozpędzaniu na niższych biegach, ślepo nie kierować się wskaźnikami zmiany biegów i co jakich czas zrobić "szybszą" trasę i nie powinno być problemów. No i nie katować zimnego silnika, studzić turbinę po dłuższej i szybszej jeździe i regularnie wymieniać olej.
Ale w Twoim wypadku na krótkie, miejskie odcinki naprawdę lepiej sprawdzi się silnik 1.2 Sce.
Bodajże w listopadzie ubiegłego roku sąsiedzi mieszkający dwie klatki dalej od nas podpatrzyli sobie nasze autko i też kupili Sandero, ale z tym słabszym silnikiem
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-07-06, 13:52, w całości zmieniany 1 raz
kumpla, który ma pojęcie o samochodach [...] [silniki z turbosprężarką] muszą być 'przedmuchiwane' dość ostro
Albo to jakiś głuchy telefon, albo coś z tym pojęciem jest nie do końca dobrze <; - bo w najlepszej wersji 'przedmuchiwanie' może być zalecane do sprężarek ze zmienną geometrią, ale taka akurat nie występuje w 90 TCe.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-07-06, 15:31
dlatego też warto wydatkować 300 PLN na eko-skórę , po 4 latach eksploatacji w moim DD (2 kierowców) nie było na kierownicy żadnych śladów zużycia (poza tym,że przybrudziła się biała nić, którą była przeszyta, natomiast np w poprzedniku - nissanie note po 20 tys plastikowa kierownica wyglądała jakby potraktowano ją papierem ściernym). Zaś opowieści o wszechawaryjności radzę przesiewać przez gęste sito zdrowego rozsądku. Musisz zdecydować sama, co ważniejsze - rada kolegi "fachowca od przedmuchiwania", czy opinie kilkudziesięciu użytkowników, z których większość zęby zjadła na tej marce. TCe wymaga oczywiście nieco staranniejszego traktowania (zarówno podczas zimnego rozruchu jak i po dłuższej ostrej jeździe) ale te zasady są tak proste i nieskomplikowane, że szybko wchodzą w nawyk. Zresztą warto je stosować wobec każdego silnika, co wyjdzie mu na zdrowie
Cześć,
jako że nadal myślę nad silnikiem, postanowiłam w ramach relaksu przeprowadzić małą i niezobowiązującą ankietę. Będzie mi miło jak klikniecie i coś tam zaznaczycie.
Oto link: https://goo.gl/forms/PhI4PMgUHkn5nhqq1
(mam nadzieję, że działa )
(kliki zbieram powiedzmy do piątku popołudniu)
Ostatnio zmieniony przez astaaa 2017-07-11, 19:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-07-12, 08:11
Nie żebym się czepiał, ale pytanie w ankiecie jest trochę mało precyzyjne bo dotyczy ono:
- ogólnie jaki silnik benzynowy polecamy do Sandero?
czy też:
- trzymamy się Twoich założeń co do użytkowania samochodu ?
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-07-12, 08:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-07-12, 09:18
przy zakładanych na wstępie warunkach użytkowania auta nadal twierdzę, że jedynym słusznym i optymalnym wyborem (pomijając komfort wynikający z braku podwyższonego ryzyka eksploatacji TCe równoważony przez dyskomfort z powodu nieco niższych osiągów jednostki wolnossącej) jest 1,2 16V 75 KM
Nie żebym się czepiał, ale pytanie w ankiecie jest trochę mało precyzyjne bo dotyczy ono:
- ogólnie jaki silnik benzynowy polecamy do Sandero?
czy też:
- trzymamy się Twoich założeń co do użytkowania samochodu ?
Moje założenia (jak to u kobiety) są zmienne...
Dar1962 napisał/a:
przy zakładanych na wstępie warunkach użytkowania auta nadal twierdzę, że jedynym słusznym i optymalnym wyborem (pomijając komfort wynikający z braku podwyższonego ryzyka eksploatacji TCe równoważony przez dyskomfort z powodu nieco niższych osiągów jednostki wolnossącej) jest 1,2 16V 75 KM
A tak na serio to warunki użytkowania raczej się nie zmieniły i nie zmienią, jedynie doszłam do wniosku, że ja czasem mam zapędy rajdowe, lubię szybko się zebrać na światłach jako pierwsza, nawet jeśli po paru sek mnie większość wyprzedzi. I lubię czuć tę moc (taaa w Peugeocie )
No po prostu moje autko jest jakby pośrodku między silnikami 1.2 sce a 0.9 tce i nie chciałabym 'spaść' niżej i potem narzekać.
A z drugiej strony martwi mnie ta turbina i ew jej późniejsze koszty naprawy. Jest moc ale nie wiem jak jest z awaryjnością, to muszę doczytać.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-07-12, 10:16
TCe nie jest nowością, jeździ w autach renaulta od lat i nie ma informacji aby był awaryjny.Problem polega na tym, że jeśli już do awarii dojdzie - jej naprawa będzie o wiele bardziej kosztowna. I do tego dochodzi różnica w cenie. A jednym z twoich założeń był budżet 40 tys zł
TCe nie jest nowością, jeździ w autach renaulta od lat i nie ma informacji aby był awaryjny.Problem polega na tym, że jeśli już do awarii dojdzie - jej naprawa będzie o wiele bardziej kosztowna. I do tego dochodzi różnica w cenie. A jednym z twoich założeń był budżet 40 tys zł
To prawda, ale z tym silnikiem wychodzi 40 600 zł więc ew tyle jeszcze jestem w stanie dać.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-07-12, 10:55
astaaa napisał/a:
z tym silnikiem wychodzi 40 600 zł więc tyle jestem w stanie dać.
w jakiej wersji wyposażeniowej? jaki lakier? dodatki?
martwi mnie ta turbina i ew jej późniejsze koszty naprawy. Jest moc ale nie wiem jak jest z awaryjnością
Martwienie się jest niepotrzebne: przy zachowaniu minimum rozsądku w użytkowaniu - do 150-200 tys. powinno być zupełnie bezproblemowo. Turbo to ani kosmiczna technika, ani nowinka - ewentualne koszty naprawy to też nie są już dziesiątki tysięcy, nie te czasy.
w jakiej wersji wyposażeniowej? jaki lakier? dodatki?
Wersja Laureate i chyba w sumie tyle. Podstawowy kolor biały lub granatowy, bez czujników parkowania czy tylnych szyb elektrycznych. Z kołem zapasowym i dywanikami.
Ale po zakupie byłby ten voucher, który mogłabym komuś dać i wtedy domontować czujniki bo to w sumie jedyny dodatek jaki byłby mi potrzebny.
laisar napisał/a:
Martwienie się jest niepotrzebne: przy zachowaniu minimum rozsądku w użytkowaniu - do 150-200 tys. powinno być zupełnie bezproblemowo. Turbo to ani kosmiczna technika, ani nowinka - ewentualne koszty naprawy to też nie są już dziesiątki tysięcy, nie te czasy.
Dzięki. To z moim rocznym przebiegiem powinno być ok ładnych parę lat.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3622 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-12, 12:02
astaaa napisał/a:
Wersja Laureate i chyba w sumie tyle. Podstawowy kolor biały lub granatowy, bez czujników parkowania czy tylnych szyb elektrycznych. Z kołem zapasowym i dywanikami.
I to za 40600? To i tak zarąbisty upust ktoś Ci daje, bo to jest przecież 4%. Katalogowo to co piszesz wychodzi 42300zł, czyli 1700zł upustu? A jak by doliczać jeszcze te firmowe gumowe dywaniki, to 1888zł. Nieźle. Ja już miesiąc próbuję i ledwo do 3% dotarłem
astaaa - może to Ci pomoże w wyborze, niestety miałem auto z przodu i przy 60km/h się z nim zrównałem więc nie ma dalszego efektu, natomiast ciężko mi trafić żeby być pierwszym na światłach - jak się uda wrzucę kolejny film
astaaa - może to Ci pomoże w wyborze, niestety miałem auto z przodu i przy 60km/h się z nim zrównałem więc nie ma dalszego efektu, natomiast ciężko mi trafić żeby być pierwszym na światłach - jak się uda wrzucę kolejny film
Jeździ się jak autem - bez szału bo to auto go nie ma po prostu.
Pamiętaj tylko że to co na filmiku to wyżyny możliwości na 1 i 2 biegu, wyciąganie do 4-4.5 tys obrotów. I choćbyś mu skrzydła doczepiła to lepiej nie będzie :)
Ostatnio zmieniony przez zwirz 2017-07-14, 07:58, w całości zmieniany 1 raz
Jeździ się jak autem - bez szału bo to auto go nie ma po prostu.
Pamiętaj tylko że to co na filmiku to wyżyny możliwości na 1 i 2 biegu, wyciąganie do 4-4.5 tys obrotów. I choćbyś mu skrzydła doczepiła to lepiej nie będzie :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum