Witam,
Mam pytanie czy ktoś posiada wiedzę dotyczącą wtryskiwaczy Delphi w naszych Daciach.
Dokładniej:
Czemu na powrocie z wtrysków podczas pracy pojawia się powietrze?
Temat opisywany często ale nikt nie potrafi określić co jest powodem że podczas pracy na powrocie z wtryskiwacza pojawia się powietrze.
W mojej miejscowości jest zakład naprawy wtryskiwaczy i właściciel też nie potrafi ustalić powyższego problemu.
Przez to powietrze po pewnym czasie zapowietrza się układ paliwowy. Pseudo mechanicy przerabiają układ paliwowy i wyjście z wtryskiwaczy podłączają do przewodu powrotnego do zbiornika ale to nie eliminuje powodu tylko skutek.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Może w końcu uda się ustalić przyczynę.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Zgadza się temat był poruszany na forum Clio ale nikt tam nie wie czemu powietrze wraca z wtryskiwaczy.
Przeczytaj tam całe forum, to będzie wiadomo dlaczego tak jest.
Winny jest fabryczny zawór przy pompie paliwa w baku - tam wywalić fabryczny zawór, bo się zacina i założyć na wężu inny zawór zwrotny.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 46 Skąd: Szczytno
Wysłany: 2017-06-28, 11:38
Czytałem dokładnie.
Zgadza się że winny jest zawór w zbiorniku paliwa ale tylko wtedy jak na wejściu do pompy wtryskowej dostaje się powietrze.
Mi chodzi o taką sytuację kiedy na wejściu do pompy paliwa nie ma powietrza a na wyjściu z wtryskiwaczy już jest powietrze.
Dlatego pytam.
Taką sytuację ma kolega w Clio III.
Problem jest w tym że gdzieś powietrze wchodzi w układ od pompy po wtryskiwacze, wychodzi powietrze na wyjściu z wtryskiwaczy. Zapowietrza w ten sposób układ.
Jak odseparował wyjście z wtryskiwaczy tak jak w opisie z forum renault to jest OK.
Ale to nie jest rozwiązanie problemu.
Ostatnio zmieniony przez seba899 2017-06-28, 11:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2017-06-29, 15:44
seba899 napisał/a:
Problem jest w tym że gdzieś powietrze wchodzi w układ od pompy po wtryskiwacze, wychodzi powietrze na wyjściu z wtryskiwaczy. Zapowietrza w ten sposób układ.
Tam jest takie nadciśnienie, że trzeba by zmienić prawa fizyki, aby to mogło być możliwe.
Od zbiornika paliwa, przez filtr paliwa, aż do pompy wstępnej zintegrowanej z pompą wysokiego ciśnienia jest podciśnienie. I na tym odcinku i na tych elementach należy się skupić. Jest to zresztą na forum Clio udowodnione, bo po podaniu paliwa bezpośrednio z bańki wszystko pracowało poprawnie.
Jest jeszcze teoretyczna, lecz nieprawdopodobna przyczyna, że po stronie wysokiego ciśnienia jest nieszczelność, wylewa się paliwo, a potem te części nie chcą się odpowietrzyć. Lecz wtedy miałbyś ewidentny ślad wycieku paliwa. Praktycznie wygląda to na biały dym podczas jazdy spod maski (olej napędowy paruje przy takich ciśnieniach i temp.).
Jeżeli powrót paliwa z przelewów z wtrysków jest wykonany przez filtr paliwa, to jest w tym pewna myśl konstruktorska. I po co to psuć? Wyjaśnienie: paliwo podczas sprężania w pompie w.c. bardzo się nagrzewa - wraca przez filtr podgrzewając go.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2017-06-29, 15:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 46 Skąd: Szczytno
Wysłany: 2017-07-01, 16:24
Dla mnie też wydawało się wszystko oczywiste z forum Clio ale nie w tym przypadku.
Na wejściu do pompy wtryskowej nie wchodzi powietrze.
Było podłączane oddzielne zasilanie pompy wtryskowej z bańki i też powietrze wracało z wtryskiwaczy.
Kiedyś był taki przypadek z fordem z systemem Delphi i tam okazało się że winnym była zwężka venturiego na wyjściu z pompy wtryskowej. Niestety po wymianie na nową nie ma poprawy.
Nieoficjalnie serwis renault twierdzi że powietrze dostaje się z pod gwintu gdzie jest skręcany wtryskiwacz?
Czy ma ktoś rozmiary oringów w nasuwkach (zatrzaskach) na filtr paliwa 1.5dci ? Obawiam się , że tam jest nieszczelność i zapowietrza się trochę po nocy , bo kiedyś ten problem usunąłem uszczelkami pod zatrzaski ale trochę zniszczyłem sam zatrzask ostatnio przy wymianie filtra :(
Albo czy jest sam przewód zamienny jakiś zasilający z filtra paliwa - gruszka odpowietrzająca - pompa paliwa delphi ? silnik k9k 796 (86KM)? Sa jakieś na allegro przewody ale znaleźć który to właściwy to ciężka sprawa bardzo , różne numery i brak katalogu , żeby porównać i inne kolory mają spinek i dziwne kształty ?!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum