Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Oszczędzanie/eko jazda a tempomat i hamowanie silnikiem
Autor Wiadomość
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-09-04, 09:13   

Wydaje mi się, że "sztywne" trzymanie przez samochód prędkości przy faktycznie "sztywnej" nastawie prędkości na tempomacie jest niemożliwe, gdyż wpływ na prędkość ma wiele czynników (tarcie, które cały czas hamuje samochód, wspomniane wyżej ukształtowanie terenu czy siła i kierunek wiatru). Jak pracuje silnik podczas jazdy na tempomacie chyba najlepiej obrazuje parametr chwilowego spalania który czasami waha się w przedziale od 4 i mniej nawet do 20 litrów.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-09-04, 10:17   

BLACHA_997 napisał/a:
Wydaje mi się, że "sztywne" trzymanie przez samochód prędkości przy faktycznie "sztywnej" nastawie prędkości na tempomacie jest niemożliwe, gdyż wpływ na prędkość ma wiele czynników ....


Tak – ja to rozumiem (wydaje mi się), że jeżeli jest nastawione 120 to mamy jakąś tolerancję (plus - minus 0,2km/h) i tempomat to utrzymuje reagując na odchyłki większe niż te 0,2 (wiatr, wzniesienia itp.), ale chodziło mi o to, ze jeżeli wciśniemy pedał i go „zablokujemy” to prędkość (na „prawie” równej drodze) będzie oscylowała np. 120-119-118 (powiew wiatru od czoła) i później 118-119-120-121 – 120 itd. przy jednostajnie równej pracy silnika. Dla podróżnego taka odchyłka byłaby chyba akceptowalna, a może byłoby to bardziej ekonomiczne i „zdrowsze” dla silnika niż ciągłe dodawanie i odejmowanie gazu przez tempomat. Oczywiście odpada wtedy jazda w stadzie bo w innych pojazdach te odchyłki wyglądałyby różnie.
_________________
Od f126p do Dustera
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-04, 13:18   

maugu napisał/a:
Oczywiście odpada wtedy jazda w stadzie bo w innych pojazdach te odchyłki wyglądałyby różnie.


I pewnie to jest przyczyna niskiej tolerancji zmian prędkości. Nie wyobrażam sobie używania tempomatu, który co chwilę podjeżdżałby mi do poprzedzającego samochodu, który akurat ma "mniejszą tolerancję" odchyłek prędkości.

Swoją drogą, ja w swojej Lodgy 1.6SCe prawie nie odczuwam szarpania. Właściwie zauważam je tylko w specyficznych warunkach terenowych, tzn, bardzo lekkie podjazdy i bardzo lekkie zjazdy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne