Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
brak świateł mijania / kierunkowskazów (odp.: uszk. manetka)
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-06, 11:02   

Przyczyną tego jest często wadliwy wyłącznik zespolony w dźwigni. Było to wałkowane na naszym forum.
Jeśli masz to auto na gwarancji to pozostaje tylko wymiana na nowe. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DA614 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,2 16V GPL
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-17, 10:31   

Zrobiłem nią ponad 120tys km, więc już po gwarancji.
Znalazłem tylko wątki z niedziałającym klarksonem, jest szansa, że to ta sama przyczyna?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-17, 10:48   

Trzeba mieć pod ręką drugi sprawny wyłącznik np. pożyczony od kogoś i sprawdzić czy tak samo działa.
Po prostu trzeba je rozebrać, sprawdzić styki i połączenia. ;-) Może coś tam się poluzowało...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 11:48   

Ja bym chwycił za miernik i na detekcji zwarcia sprawdził czy przełącznik działa,
potem czy wszędzie tam gdzie napięcie być powinno jest - po zmianie funkcji miernika.
Jeśli wszystko jest ok, to sprawdziłbym spadki napięcia przy przełączaniu i do tego przekaźniki.
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2015-09-17, 15:58   

JA u siebie mam tak że czasem przy włączeniu lewego kierunkowskazu, światłą mijania gasną. Lekkie dotknięcie dźwigni przywraca światła.

Zauważyłem że dzisiaj się tak tylko raz w trakcie danej jazdy (od uruchomienia silnika) - kiedy po raz pierwszy od uruchomianie samochodu włączam lewy kierunek. Potem już działa bezproblemowo. Ot, rumuńskie czary ;-)
_________________

były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
 
DA614 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,2 16V GPL
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-17, 18:50   

Wyrwałem chwasta, obejrzałem, wszystkie kabelki ok, przeczyściłem styki i dalej nie działa. Ktoś pisał, że mu elektromechanik naprawiał, a wiadomo co dokładnie zrobił?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-17, 19:04   

Czy jest jakiś przepływ prądu na stykach czy na kabelkach tak jak DIYowiec pisał?
Miernik w łapy i szukać przerwy. Styki mogą być zawieszone, sprawdzić bezpieczniki....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-17, 19:30   

sorry, że nie na temat, ale:

DA614 napisał/a:
Zrobiłem nią ponad 120tys km, ...

niezły wynik od 2014-04-11 do 2015-09-17 - to chyba forumowy rekord!
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 19:33   

podziwiam za cierpliwość
tego mocarza w gazie
_________________
Moje auto
 
DA614 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,2 16V GPL
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-17, 20:46   

No tak, parę kilometrów robimy ;)
Generalnie nie narzekam na Dacie, nawet ją lubię, a przy dystrybutorze wręcz kocham :D
Mocarz w gazie śmiga głównie po autostradach. W Niemczech więcej mocy by nie zaszkodziło, ale musiałoby być 2 razy więcej, a we Francji, Belgii czy Holandii to nie ma żadnego znaczenia, bo i tak ograniczenia są do 130 a często do 110, wtedy 300koni nie jest szybsze od moich 75, bo fotki strasznie kosztowne w tych krajach.
W zasadzie trudno temu autu coś zarzucić, jeśli nie spodziewasz się po niej Lexusa LS.
Na odczulanie mam Volvo 740 Turbo.
W styczniu kupiliśmy Megankę, miała bardziej stać...się nie udało, ma 36kkm na liczniku ;)

Co i gdzie mierzyć?
Ostatnio zmieniony przez DA614 2015-09-17, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-18, 06:45   

DA614 napisał/a:
Co i gdzie mierzyć?
znajdź kostkę, tam na zakresie szukania zwarcia sprawdź czy przełącznik działa, potem na zakresie 20vdc sprawdź czy na stykach jest odpowiednie napięcie.
Ale zacznij od bezpieczników i przekaźników.
 
DA614 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,2 16V GPL
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-18, 16:01   

Byłem w serwisie, sprawdzili i orzekli, że to wyłącznik.
Trochę drogi, ale tańszy niż w Polsce, jak większość rzeczy ;)
tzn 125euro vs. 550 zł (serwis we Wrocławiu).
Przyjdzie we wtorek.
 
DA614 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,2 16V GPL
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-21, 18:39   

Jednak było szybciej. Założyłem nową manetkę, działa. Jest ciasna jak nowa :D

Naprawiał ktoś toto z nowego Logana?
Koszty?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-22, 08:16   

Tzn. jak? Kupiłeś je sam i we własnym zakresie je wymieniłeś?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2015-09-22, 09:34   

MM napisał/a:
sorry, że nie na temat, ale:

DA614 napisał/a:
Zrobiłem nią ponad 120tys km, ...

niezły wynik od 2014-04-11 do 2015-09-17 - to chyba forumowy rekord!

Na to samo zwróciłem uwagę... To chyba argument przeciw mojej teorii o ryzyku brania tych samochodów do floty firmowej...
 
DA614 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,2 16V GPL
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-22, 18:48   

route2000 napisał/a:
Tzn. jak? Kupiłeś je sam i we własnym zakresie je wymieniłeś?


Tak, bo oni chcieli prawie 50 Euro za wymianę, a to przecież tylko trzeba odkręcić dwie śrubki pod skręconą w lewo kierownicą, rozpiąć zatrzaski, rozdzielić obudowę kolumny kierownicy, zdjąć górną jej część, dolną obniżyć. Torxem dziesiątym odkręcić dwie śrubki, do których jest dostęp dzięki uprzedniemu skręceniu kierownicy w lewo, wyjąć denata, odpiąć go od aparatury i już. Z nowym viceWarsal abarotno i już można cieszyć się sprawnością ;)
 
jaraspol 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2016-01-29, 13:32   

Witam. podepnę się do tematu. Logan I benzyna bez halogenów.
Zniknęły mi światła mijania w ogóle. Postojowe, długie, migacze, tylne są. Na desce rozdzielczej nie pokazuję się ikonka (zielona)od świateł. Na razie sprawdziłem tylko bezpieczniki są ok. Dziś wieczorem sprawdzę żarówki być może (oby) poszły obydwie, czytałem że może też być to manetka tylko jak to stwierdzić ? czy jak włącze światła i nie będzie prądu na bezpiecznikach to to może być manetka ? pozdr
Ostatnio zmieniony przez jaraspol 2016-01-29, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-01-29, 20:17   

Jak nie masz kontrolki to może tak być. Połącz kabelki we wtyce to się przekonasz.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-29, 21:14   

to może być problem identyczny jak z milknącym klaksonem, czyli ułamany na lucie kabelek (tym razem czerwony) - jeśli tak, przyczyna tkwi w lewej manetce, demontaż i naprawa jest banalna
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-29, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
jaraspol 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2016-01-30, 13:32   

W mojej manetce kabelki były ok, problem jest gdzieś w środku, no ale dziś udałem się na szrot i za 50 zł kupiłem lewą manetkę i światła wróciły i kontrolka na desce rozdzielczej wróciła, nie miałem prądu na bezpiecznikach pozdr
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 466
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-09-25, 13:25   Problem z kierunkowskazami ... od wczoraj

Wczoraj w południe na moją sanderkę lunął dość gwałtowny deszcz .
Wtedy stała na parkingu , do domu ruszyłem dopiero gdy deszcz zelżał .
Tak , w umiarkowanym deszczu przejechałem wczoraj 7 km .
Kierunkowskazy działały wczoraj prawidłowo .
Dziś rano wyjeżdżam do kościoła - kierunkowskazy nie działają :-(
Awaryjne zadziałały a kierunkowskazy - nie :cry:
Gdy ruszyłem spod kościoła po mszy - kierunkowskazy zadziałały prawidłowo :-)
Ale gdy po pól godzinie ruszałem spod cmentarza do domu to ;
przy przekręconym kluczyku , ale nie uruchomionym silniku - migacze nie zadziałały :-(
A gdy już ruszyłem do domu - podczas jazdy migacze działały prawidłowo
Czyżby więc wczorajsze zmoknięcie na deszczu spowodowało już 1 problem w autku które ma przejechane 756 km :?: :!:
Czy jutro zgłosić to do naprawy gwarancyjnej :?:
_________________
Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-09-25, 15:01   

warto sprawdzić przekaźnik kierunków - nie wiem czy podlega gwarancji - trzeba zadzwonić i spytać
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-09-25, 15:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-25, 16:29   

Miałem ten sam problem został rozwiązany w ostatnim moim poście po wizycie i wymianie w serwisie
http://daciaklub.pl/forum...2de603f4e07b292
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 466
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-09-25, 16:59   

Sprawdziłem przed chwilą ; na wyłączonym silniku migaczy brak , awaryjne są .
A ja mam dziś w nocy wyjechać na dworzec pks po kuzyna .
Co to będzie jeśli migacze nie zadzia łają :oops: :?: :!:
@rysiek223 - a ile ty masz już swoje auto , ile przejechanych km :?:
Ja mam od 10 czerwca , przejechane 756 km , trochę chyba za wcześnie na awarie :evil: :shock:
_________________
Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Ostatnio zmieniony przez wlodarek1 2016-09-25, 17:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-25, 17:07   

wlodarek1 napisał/a:
Sprawdziłem przed chwilą ; na wyłączonym silniku migaczy brak , awaryjne są .


@rysiek223 - a ile ty masz już swoje auto , ile przejechanych km :?:
Ja mam od 10 czerwca , przejechane 756 km , trochę chyba za wcześnie na awarie :evil: :shock:


Ja mam swoje auto od kwietnia przejechane ok.3000km.
Na wyłączonym silniku kierunkowskazów nie ma jak i po przekręconym kluczyku w stacyjce tak jest fabrycznie. Teraz tak mają samochody ponieważ za kierunkowskazy nie odpowiada przekaźnik jak to było dawniej ale moduł ten co mi wymieniali. Kierunkowskazy zaczynają działać dopiero po zapaleniu silnika.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne