Wysłany: 2017-07-10, 14:50 Chwilowy problem z wrzucaniem biegow - duster 1.6 16V
Witajcie
Pojawil sie kolejny problem. a wlasciwie pojawil sie i znikl
Przedwczoraj po 5 km jazdy pojawil sie problem z wbijaniem 2 i 3 biegu
bieg nie wchodzil do konca i wyskakiwal, albo wchodzil dopiero za 4-5 podejsciem
Z zadnym innym biegiem lacznie ze wstecznym nie bylo problemu.
Dodam ze po 24h problem zniknal rownie szybko jak sie pojawil.
Skrzynia nie wydaje zadnych dziwnych dzwiekow, poziom i kolor oleju jest ok
Normalnie skrzynia nie grzeszy precyzyjnoscia, ale biegi wchodza poprawnie.
plyn w ukladzie hamulcowym + ukladzie sprzegla zmieniany miesiac temu
przebieg 89000 km
wiem ze na forum byly juz takie przypadki ktore zakonczyly sie tylko wymiana oleju, albo rozbieraniem skrzyni. Ktos ma jeszcze jakies pomysly?
Dziwne jest to ze znieknela rownie szybko jak sie pojawila
W Dusterce wybieranie jest na linkach, bez regulacji, wiec chyba raczej samo by sie nie cofnelo
Auto masz od nowości ? może jakiś spec wlał zły olej do skrzyni i to zabiło synchronizatory ?
Możesz spróbować wlać środek xado do skrzyń manualnych mi to pomogło z zużytym synchronizatorem w aucie z 270 tyś km a w daci biegi zaczęły gładko wchodzić .
Ja te xado miałem za darmo i również byłem do tego sceptyczny ale u mnie dusterze naprawdę zadziało. Opory przy zmianie biegów są mniejsze a ustąpiły również problemy z wrzucaniem 5 biegu (czasami trzeba było użyć więcej siły).
Odnośnie środka do silnika nie odczułem żadnej różnicy ale w dieslu ze sporym nalotem naprawdę poprawiło kompresje co odczuwalnie zwiększyło moc.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-07-10, 21:50, w całości zmieniany 1 raz
Fruxo, wcześniej byłeś sceptycznie nastawiony do tego środka, a teraz już je chwalisz, od kiedy je zacząłeś zastosować taki środek?
Czy też jest podobny do innego środka jaki jest ceramizer?
Mam stare volvo z 1997 roku, chodzi dobrze , ma nalatane ponad 215 tys. km i zastanawiam się, czy je zastosować?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-07-11, 10:49
Jak zrobisz kolejne 215 tyś to się możesz zastanowić, taki przebieg w volvo to "nówka sztuka"
Ja w lagunie po 250 tys przeszedłem z oleju full synthetic na taki do samochodów z dużym przebiegiem ( Valvoline Max Life, też syntetyczny ), ale nie wiem czy to było potrzebne - nie dolewałem oleju pomiędzy wymianami.
Dzięki za info o oleju Valvoline.
To jest uturbiony silnik 200 KM z 1997 roku.
Jechałem w niedzielę tym autem, żywawe auto jest, na ekspresówce bez zająknięcia wyciągnął 160 km/h i miał ochotę dalej więcej jechać... (fabryka dała mu max 235 km/h).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-07-11, 11:53, w całości zmieniany 1 raz
Ceramizer to podróbka tego właśnie xado nie ma cudów taki środek pierścieni nie odnowi ale z pewnością zmniejsza tarcie w skrzyni biegów co skutkuje wzrostem kultury jej pracy szczególnie przy szybkiej zmienia. Teraz mogę wachlować biegami jak w rajdowce a kiedyś zawsze kończy się to zgrzytem synchronizatora. Xado do 1 stage do silnika oraz tubka do skrzyni mam od majówki w tym czasie auto pokonało 5 tyś km. Drugie auto diesel zostało sprzedane ale stan poprawił się tak radykalnie że mógł bym skręcić z 270 tyś na 120 a było by to nadal wiarygodne.
Mam jeszcze tubke do wspomagania kierownicy ale trochę się obawiam że pozatyka pompę.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-07-11, 12:55, w całości zmieniany 2 razy
Jak pomogło silnikowi i skrzyni biegów to myślę, że też może pomóc wspomagania kierownicy.
Po to jest robiony produkt pod tym kątem.
Jak masz obawy co do zatkania pompy to możesz tam zadzwonić do "Xada" i spytać o to.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Wymogiem jest wymiana oleju do wspomagania a ja nie widzę zbytniego sensu tej operacji w myśl zasady "działa to nie ruszaj". Z opisów wynika że środek zmniejsza siłę potrzebną do skręcania kołami a według mnie i tak jest za mała. Wątpię by to działało na wspomaganie hydrauliczno-elektryczne stosowane w daci a jedynie na czystko hydrauliczne.
Moze sie komus przyda: Do mojej skrzyni weszlo tylko 2l (Motul) oleju i zaczelo sie przelewac.
po zaaplikowaniu XADO i przejechaniu moge stwierdzic ze:
biegi wchodza delikatniej - skrzynia chodzi ciszej
duzo lepiej przelacza sie w dol, np przy redukcji z 5 na 3
od czasu do czasu wystepuje minimalny opor przy wlaczeniu 3 biegu, i to jedyne co zostalo
Dodam ze wczesniej trojki czasami nie szlo wbic wcale.
Wiec moim zdaniem zdecydowanie na duzy plus
Skrzynia chodzi duzo lepiej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum