Strasznie długo mnie tutaj nie było, ale wróciłem, bo jest sprawa.
Moja MCV-ka ma już niemalże 9 lat i powoli zbliża się do wieku, w którym trzeba będzie w nią inwestować, więc pomyślałem, że równie dobrze mógłbym ją zmienić na Lodgy :)
Wersja Stepway bardzo mi się podoba, z tego co się zorientowałem dostępne są dwa silniki benzynowe, wolnossący 1,6 100 KM i turbo 1,2 115 KM. Zawsze byłem sceptyczny co do silników z turbiną, więc chętnie zasięgnę rady osób, które już jakiś czas poganiają swoje Lodzie z taką jednostką napędową, jak jeździ wolnossący to chyba wiem, bo w MCV mam 1,6 16V 105 KM.
Inna sprawa to zawieszenie, na YT na którymś z vlogów usłyszałem, że wersja Stepway ma dokładnie taki sam prześwit, jak normalna wersja, czy ktoś może to potwierdzić? Dla mnie im więcej, tym lepiej, bo zdarza mi się zjechać z asfaltu w miejsca gdzie 4x4 jeszcze nie jest wymagane, ale dobrze mieć porządny prześwit.
Następna - hałas. Wiem, że to sprawa totalnie względna, ale w Loganie silnik, koła i relingi dają strasznie dużo szumów, czy Lodgy pod tym względem jest lepsza? Relingi są niższe, więc powinny mniej hałasować, a jak z silnikiem, czy kołami?
Wygoda. Tutaj Lodgy wygląda jak MCV, więc wiem jak i z czym się to je. Pytanie: czy półkę podsufitową z MCV da się zamontować do Lodgy? Uwielbiam to ułatwienie życia i w nowym samochodzie również bardzo chciałbym je mieć. I kolejne - jak wydajna jest klimatyzacja? Czy są nawiewy pod podłogą na 2 i 3 rząd siedzeń?
No i system multimedialny. Bardzo jestem ciekaw jak sprawuje się nawigacja, szczególnie w konfrontacji z Automapą, której używałem. Jak system brzmi, czy muzycznie jest ok? I co jeszcze potrafi? Bo z tego co przeczytałem, filmów wyświetlać się nie da, przynajmniej nie bez hackowania ;)
Szkoda ,że dopiero dziś napisałeś. Byłem do dziś rana w Kazimierzu to mogłeś na żywo wszystko sprawdzić a tak to ...
Z tych pytań to jedynie mogę potwierdzic ,że są nawiewy na 2 i 3 rząd siedzeń. Nie jeżdziłem Loganem więc nie potrafię odnieść się do pozostałych kwestii.
_________________
Ostatnio zmieniony przez słoń 2017-08-15, 20:33, w całości zmieniany 1 raz
Standardowa lodgy - prześwit 120 mm pod obciążeniem.
Lodgy Stepway - prześwit 130 mm pod obciążeniem / 168 mm bez ładunku
Mikele napisał/a:
hałas [...] czy Lodgy pod tym względem jest lepsza?
Tak.
Mikele napisał/a:
czy półkę podsufitową z MCV da się zamontować do Lodgy?
Nie.
(Tzn. tak naprawdę prawie wszystko się da, ale niektóre rzeczy wymagają dużej dawki determinacji i pracy, i tak jest w tym przypadku - 1:1 nie pasuje).
Jeśli dobrze pamiętam, to MCV bez obciążenia ma 15,5 lub 16 cm prześwitu, więc 16,8 cm to całkiem niezły wynik. Co prawda wolałbym 20 cm jak w Sandero Stepway, ale to zawsze można chyba sprężynami w ograniczonym stopniu poprawić
Półka z Dokkera niestety wygląda na zintegrowaną z podsufitką:
więc chyba nie da się po prostu przełożyć, a na dłubaniu niestety się nie znam...
Im bardziej oglądam zdjęcia Lodgy Stepway, tym bardziej mi się ten samochód podoba. Rozważałem jeszcze Scenica, ale to chyba zbyt duża różnica w cenie, no i w ostatnim rzędzie siedzeń to chyba nawet dzieci trzebaby sadzać wyłącznie za karę
Chyba czas wybrać się do salonu na oglądanie i jazdę próbną.
Jeśli chodzi o trzeci rząd, to lodgy ma najwięcej miejsca ze wszystkich siedmiomiejscowych samochodów dostępnych na rynku, a jednocześnie jest najtańsza.
Znaczy w jakichś ściąganych z Ameryki Chryslerze Town & Country pewnie będzie więcej miejsca, no ale to nie będzie nówka i mówimy o samochodzie ważącym ponad dwie tony (i adekwatnie palącym).
Ja powiem jedno. Starej, tzn. MCV PHI nie przebije nawet Lodgy. Aczkolwiek już parę razy się zdziwiłem co można lodzią też przewieźć. Różnica tkwi w szczegółach, a tym szczegółem są tylne drzwi konta klapa.
Ja powiem jedno. Starej, tzn. MCV PHI nie przebije nawet Lodgy. Aczkolwiek już parę razy się zdziwiłem co można lodzią też przewieźć. Różnica tkwi w szczegółach, a tym szczegółem są tylne drzwi konta klapa.
Też bym wolał dwuskrzydłowe drzwi, jak w starej MCV-ce...
Jedyny plus klapy to to, że można założyć siłowniki i cieszyć się automatyką, jak w samochodach wyższej klasy
W Dokkerze jest półka podsufitowa, może by pasowała do Lodgy?
Primo, ona jest z przodu, a w Prawdziwej MCV-ce (I gen.) umieszczona jest przed tylną kanapą.
Secundo, jak wyżej - bez rzeźbienia nie będzie pasować, dach dokkera jest inny niż lodgy.
Mikele napisał/a:
Półka z Dokkera niestety wygląda na zintegrowaną z podsufitką
Nie jest, ale to nic nie zmienia.
Mikele napisał/a:
MCV bez obciążenia ma 15,5 lub 16 cm prześwitu
16, ale _załadowana_.
Mikele napisał/a:
wolałbym 20 cm jak w Sandero Stepway, ale to zawsze można chyba sprężynami w ograniczonym stopniu poprawić
To nie jest takie hop-siup - każdy cm wyżej to niestety mniejsza stabilność.
Niby pomagają na to trochę sztywniejsze sprężyny, ale wtedy z kolei cierpi komfort - a już zwłaszcza na wybojach, co jakby zmniejsza sens całego ćwiczenia.
(Tylna belka i jej zawieszenie w lodgy są inna niż MCV-kowa, więc inaczej pracuje).
Wszystko powyższe nie ma na celu zniechęcenia - lodgy to dalej niezła daćka, ale producent wyspecjalizował ją bardziej ku vanom, kosztem uniwersalności dawnej MCV-ki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum