Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan MCV -> Lodgy
Autor Wiadomość
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
  Wysłany: 2017-08-15, 14:30   Logan MCV -> Lodgy

Cześć!

Strasznie długo mnie tutaj nie było, ale wróciłem, bo jest sprawa.

Moja MCV-ka ma już niemalże 9 lat i powoli zbliża się do wieku, w którym trzeba będzie w nią inwestować, więc pomyślałem, że równie dobrze mógłbym ją zmienić na Lodgy :)

Wersja Stepway bardzo mi się podoba, z tego co się zorientowałem dostępne są dwa silniki benzynowe, wolnossący 1,6 100 KM i turbo 1,2 115 KM. Zawsze byłem sceptyczny co do silników z turbiną, więc chętnie zasięgnę rady osób, które już jakiś czas poganiają swoje Lodzie z taką jednostką napędową, jak jeździ wolnossący to chyba wiem, bo w MCV mam 1,6 16V 105 KM.

Inna sprawa to zawieszenie, na YT na którymś z vlogów usłyszałem, że wersja Stepway ma dokładnie taki sam prześwit, jak normalna wersja, czy ktoś może to potwierdzić? Dla mnie im więcej, tym lepiej, bo zdarza mi się zjechać z asfaltu w miejsca gdzie 4x4 jeszcze nie jest wymagane, ale dobrze mieć porządny prześwit.

Następna - hałas. Wiem, że to sprawa totalnie względna, ale w Loganie silnik, koła i relingi dają strasznie dużo szumów, czy Lodgy pod tym względem jest lepsza? Relingi są niższe, więc powinny mniej hałasować, a jak z silnikiem, czy kołami?

Wygoda. Tutaj Lodgy wygląda jak MCV, więc wiem jak i z czym się to je. Pytanie: czy półkę podsufitową z MCV da się zamontować do Lodgy? Uwielbiam to ułatwienie życia i w nowym samochodzie również bardzo chciałbym je mieć. I kolejne - jak wydajna jest klimatyzacja? Czy są nawiewy pod podłogą na 2 i 3 rząd siedzeń?

No i system multimedialny. Bardzo jestem ciekaw jak sprawuje się nawigacja, szczególnie w konfrontacji z Automapą, której używałem. Jak system brzmi, czy muzycznie jest ok? I co jeszcze potrafi? Bo z tego co przeczytałem, filmów wyświetlać się nie da, przynajmniej nie bez hackowania ;)


Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi! :mrgreen:
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2017-08-15, 20:32   

Szkoda ,że dopiero dziś napisałeś. Byłem do dziś rana w Kazimierzu to mogłeś na żywo wszystko sprawdzić a tak to ...

Z tych pytań to jedynie mogę potwierdzic ,że są nawiewy na 2 i 3 rząd siedzeń. Nie jeżdziłem Loganem więc nie potrafię odnieść się do pozostałych kwestii.
_________________

Ostatnio zmieniony przez słoń 2017-08-15, 20:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-16, 01:41   

Mikele napisał/a:
wersja Stepway ma dokładnie taki sam prześwit, jak normalna wersja

Nie - http://www.daciaklub.pl/f...1652819#1652819

Standardowa lodgy - prześwit 120 mm pod obciążeniem.

Lodgy Stepway - prześwit 130 mm pod obciążeniem / 168 mm bez ładunku



Mikele napisał/a:
hałas [...] czy Lodgy pod tym względem jest lepsza?

Tak.


Mikele napisał/a:
czy półkę podsufitową z MCV da się zamontować do Lodgy?

Nie.

(Tzn. tak naprawdę prawie wszystko się da, ale niektóre rzeczy wymagają dużej dawki determinacji i pracy, i tak jest w tym przypadku - 1:1 nie pasuje).
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-17, 10:08   

W Dokkerze jest półka podsufitowa, może by pasowała do Lodgy?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2017-08-17, 12:46   

Jeśli dobrze pamiętam, to MCV bez obciążenia ma 15,5 lub 16 cm prześwitu, więc 16,8 cm to całkiem niezły wynik. Co prawda wolałbym 20 cm jak w Sandero Stepway, ale to zawsze można chyba sprężynami w ograniczonym stopniu poprawić ;-)



Półka z Dokkera niestety wygląda na zintegrowaną z podsufitką:



więc chyba nie da się po prostu przełożyć, a na dłubaniu niestety się nie znam...




Im bardziej oglądam zdjęcia Lodgy Stepway, tym bardziej mi się ten samochód podoba. Rozważałem jeszcze Scenica, ale to chyba zbyt duża różnica w cenie, no i w ostatnim rzędzie siedzeń to chyba nawet dzieci trzebaby sadzać wyłącznie za karę :mrgreen:
Chyba czas wybrać się do salonu na oglądanie i jazdę próbną.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-17, 13:01   

Jeśli chodzi o trzeci rząd, to lodgy ma najwięcej miejsca ze wszystkich siedmiomiejscowych samochodów dostępnych na rynku, a jednocześnie jest najtańsza.

Znaczy w jakichś ściąganych z Ameryki Chryslerze Town & Country pewnie będzie więcej miejsca, no ale to nie będzie nówka i mówimy o samochodzie ważącym ponad dwie tony (i adekwatnie palącym).
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-08-17, 13:50   

Ja powiem jedno. Starej, tzn. MCV PHI nie przebije nawet Lodgy. Aczkolwiek już parę razy się zdziwiłem co można lodzią też przewieźć. Różnica tkwi w szczegółach, a tym szczegółem są tylne drzwi konta klapa.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2017-08-17, 14:03   

Marek1603 napisał/a:
Ja powiem jedno. Starej, tzn. MCV PHI nie przebije nawet Lodgy. Aczkolwiek już parę razy się zdziwiłem co można lodzią też przewieźć. Różnica tkwi w szczegółach, a tym szczegółem są tylne drzwi konta klapa.


Też bym wolał dwuskrzydłowe drzwi, jak w starej MCV-ce...
Jedyny plus klapy to to, że można założyć siłowniki i cieszyć się automatyką, jak w samochodach wyższej klasy ;-)
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-08-17, 15:55   

Mikele napisał/a:
Półka z Dokkera niestety wygląda na zintegrowaną z podsufitką



Tylko wygląda ale nie jest.
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-17, 15:58   

Mikele, taki mały OT, nadal jesteś na Gibraltarze, o ile pamiętam? ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-17, 18:01   

route2000 napisał/a:
W Dokkerze jest półka podsufitowa, może by pasowała do Lodgy?

Primo, ona jest z przodu, a w Prawdziwej MCV-ce (I gen.) umieszczona jest przed tylną kanapą.

Secundo, jak wyżej - bez rzeźbienia nie będzie pasować, dach dokkera jest inny niż lodgy.


Mikele napisał/a:
Półka z Dokkera niestety wygląda na zintegrowaną z podsufitką

Nie jest, ale to nic nie zmienia.


Mikele napisał/a:
MCV bez obciążenia ma 15,5 lub 16 cm prześwitu

16, ale _załadowana_.


Mikele napisał/a:
wolałbym 20 cm jak w Sandero Stepway, ale to zawsze można chyba sprężynami w ograniczonym stopniu poprawić ;-)

To nie jest takie hop-siup - każdy cm wyżej to niestety mniejsza stabilność.

Niby pomagają na to trochę sztywniejsze sprężyny, ale wtedy z kolei cierpi komfort - a już zwłaszcza na wybojach, co jakby zmniejsza sens całego ćwiczenia.

(Tylna belka i jej zawieszenie w lodgy są inna niż MCV-kowa, więc inaczej pracuje).


Wszystko powyższe nie ma na celu zniechęcenia - lodgy to dalej niezła daćka, ale producent wyspecjalizował ją bardziej ku vanom, kosztem uniwersalności dawnej MCV-ki.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne