Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 1.5 4x4 diesel 2014-pompa paliwa.
Autor Wiadomość
AMI 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-16, 10:33   Duster 1.5 4x4 diesel 2014-pompa paliwa.

Witam, gdzie znajduje się pompa paliwa i filtr paliwa? Zostałem zalany benzyną pół na pół. Dzięki AMI
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2017-08-16, 11:40   

Jest tylko pompka ręczna na nadkolu w komorze silnika po lewej stronie silnika , filtr paliwa jest w zagłębieniu poniżej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-16, 12:39   

Pompa na silniku:




Filtr po prawej, przed nadkolem, poniżej lampy - tradycyjnie określając kierunki w aucie zza kierownicy.
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2017-08-16, 13:07   

Koledze AMI chodziło chyba jak wypompować zmieszane paliwo (PB+ON) ze zbiornika.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-16, 13:20   

Myślę, że miał raczej nadzieję na pompę w baku, spięcie jej "na krótko" i wypompowanie przez wężyk odpięty od filtra, bo ręczną gruszkę to przecież będzie gniótł 2 dni...

Tak czy owak, żaden z tych sposobów nie jest zbyt dobry, bo nie zbierze paliwa z dna - lepiej użyć ssaka przez wlew paliwa.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-08-16, 15:02   

laisar napisał/a:

Tak czy owak, żaden sposób nie jest zbyt dobry, bo nie zbierze paliwa z dna


Jest. Wykręcić bak wylać paliwo poczekać żeby reszta PB odparowała i zalać ON. :mrgreen: ;-)
 
AMI 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-16, 20:32   

Wymienione paliwo, filtr i duster chodzi jak tralala. PS. Sposób lokalnego Pana mechanika, który pierwszy raz widział dustera to spuścić paliwo z przewodu paliwowego od dołu.
Ostatnio zmieniony przez AMI 2017-08-17, 08:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-17, 07:01   

A jak podmieniłeś paliwo? Przecież to trzeba "się zapomnieć" , albo na stacji w Bieszczadach :lol:
 
AMI 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-17, 08:38   

Zdarza się najlepszym po 500 km jazdy. Byłem na stacji w międzyczasie naprawy i pan właściciel stacji sam sobie nawał benzyny, ale jemu poszły wtryskiem, 1500 naprawa. Teraz trzy razy patrzę na napisy i jeszcze ba paragon:)
Ostatnio zmieniony przez AMI 2017-08-17, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-17, 17:17   

Ja na szczęście nalałem ropę do traktorka z kanisterka. Nie skojarzyłem co tam było. Wyssałem to pompką ręczną i pomogło. Ale przez parę minut dymiło.
A na saturatory to trzeba patrzeć dwa razy, czasami jest więcej nalewaków i obok siebie są dwa ON , dwa PB , a chwycić można już nie ten co trzeba.
A tutaj co przydarzyło się jednej z "blondynek" w necie:
"..– Niech pani na zawsze sobie zapamięta, że jeśli już dojdzie do pomyłki i nieodpowiednie paliwo trafi do baku, nigdy, nie należy uruchamiać pojazdu. Nie wolno nawet odpalić silnika – dowiaduję się od mechaników – Starsze diesle mogły poruszać się nawet z kilkunastoprocentową domieszką benzyny, a nowe nie tolerują jej w najmniejszych nawet ilościach.
Montowane teraz delikatne układy zasilania, czyli pompa wtryskowa i wtryskiwacze, wymagają ciągłego smarowania, także przy pomocy oleju napędowego, a jak wiadomo, benzyna nie ma właściwości smarujących. Dlatego już przy niewielkiej domieszce benzyny do oleju napędowego właściwości smarne paliwa na tyle pogorszą się, że mogą spowodować poważne uszkodzenia – kontynuują swój wywód mechanicy. Spoglądając na mnie z uśmiechem pod nosem. Mnie wcale jednak nie jest do śmiechu.
Z dalszej części „lekcji” dowiadują się, że w przypadku zalania samochodu z silnikiem benzynowym olejem napędowym konsekwencje są znacznie mniejsze. Taka sytuacja rzadko się zdarza, bo wlew jest mniejszy niż średnica pistoletu do ropy. Silnik po przejechaniu krótkiego dystansu po prostu zgaśnie, bo ropa zanieczyści świece. Naprawa ograniczy się do oczyszczenia baku i wymiany filtra paliwa.
Nie zawsze jednak można liczyć na takie szczęście. Często zdarza się, że już 5-procentowa domieszka oleju napędowego do benzyny grozi uszkodzeniem katalizatora. "

paliwa.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 138,46 KB

Ostatnio zmieniony przez paul7 2017-08-17, 17:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne