Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster nie jest...
Autor Wiadomość
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-08-23, 20:25   

Dacia Duster nie jest tirem, amfibią, bolidem F1, a nawet samolotem, a już na pewno wypierdzianym przez Turka szrotem z szemranego komisu :)

Ogólne rzec można, że na Youtube wylęgło się wielu „glizdowatych znafców maści czarniawej, a nawet blondi, w tym pieprzących bez sensu nawet z egzotycznymi akcentami”.

Wszyscy oni, a z pewnością ich rodzice, lub dziadkowie, cytując wieszcza J. Tuwima jeszcze niedawno „srali za stodołą” i jeździli, co najwyżej furmanką, lub motocyklem WSK – bez urazy dla tego pojazdu.

Teraz nagle wszyscy owi eksperci ze słomą w butach, żalą się na : dyskomfort, „klimatyzancję” , nieprecyzyjny układ kierowniczy, nieprecyzyjną skrzynię biegów, krótkie przełożenia z koniecznością ciągłego wajchowania lewarkiem zmiany biegów, skrzypieniem plastików, twardymi plastikami, kiepskim trzymaniem podczas pokonywania zakrętów i całą resztą bzdetów, jakie im do tych pustych łbów nawiał wiatr od rodzinnych sławojek.

Dacia Duster 1,6 benzyna 4x4 z roku 2017 posiada klasyczne, europejskie nadwozie, miłe dla oka każdego białego człowieka.

W bryle nadwozia brak jest jakichkolwiek akcentów chińskich, koreańskich, indyjskich, japońskich i całego tego klimatu szajsowo – smartfonowo – zabawkowego.

Mało tego – Duster nie ma nic z ciężkiego, niestrawnego designu nazistowskiego pudła.

Sylwetka mojego pupila przypomina sprężoną do skoku żabę, polującą na muchę, z francuską, perwersyjną elegancją.

Duster doskonale poluje na muchy, co udowadnia moje tezy, a niedowiarków zapraszam, do oględzin tego, co rozkwasiło się na jego przedniej szybie – to prawdziwy twardziel/killer.

Oglądałem na Youtube, jakiś nawiedzonych- pokręconych, którzy uszczelniali przedział silnikowy, doklejali dodatkowe uszczelki do drzwi, wyciszali wnętrze matami wygłuszającymi, przerabiali światło przeciwmgielne na światło cofania itp. podobne kretynizmy.

Zapewne owi „znafcy” do tej pory jeździli Subaru Forester, czy Nissanem Navarą, bo tam dokuczał im hałas silnika i wiatru przy większych prędkościach, oraz sławne twarde plastiki!

Początkowo myślałem, że mnie oszukali – nie dając silnika, bo nie udało mi się go usłyszeć, ani odczuć żadnej wibracji podczas zatrzymania pod czerwonym światłem !

Silnik 1,6 jest niesamowicie elastyczny – przyspiesza na każdym biegu, przy każdej prędkości. Jest niewrażliwy na jakość oleju, czy też jego niską temperaturę, z racji braku hydraulicznych popychaczy zaworów.

Żeby było już całkiem paskudnie dla posiadaczy hitlerwagonów w tedeikiu, to Duster ma łańcuch rozrządu, moc 115 KM i moment obrotowy 156 Nm .

Skrzynia biegów jest tak zestopniowana, ze zapewnia dynamiczną jazdę na każdym biegu, a nawet sprawne pełzanie w miejskich korkach, lub po wertepach z przyczepą, dzięki bardzo krótkiej, niby „reduktor” jedynce.

Tak więc drodzy idioci, nie wiedzący po co takie przełożenia skrzyni biegów – to jest samochód dla twardzieli, na bezdroża, a nie stu letni Golf kabriolet w tedeiku i kałużą oleju na postoju gratis.

Nawiasem nie znam samochodu, o tak lekko pracującym pedale/geju sprzęgła !

Duster posiada wspaniały układ zawieszenia, który zapędza w kozi róg „kultowe Subaru”, czy inne wynalazki, a przy tym, nie szoruje lusterkami na zakrętach, jak twierdzą jacyś Internetowi popaprańcy.

Fotel kierowcy zapewnia lepsze trzymanie na zakrętach, niż Subaru Forester, czy Nissan Navara, posiada regulację wysokości siedziska i jest bardzo wygodny nawet na dłuższych dystansach.

Kierownica ma przyjemną grubość, a wspomaganie jest elektryczne, ale olejowe, nie napędzane paskiem od silnika.

Moja wersja posiada podgrzewane fotele, jak miałem w Subaru, czy Navarze, z tym zastrzeżeniem, że jadąc wspomnianym samochodem, za ponad sto, czy sto pięćdziesiąt tysięcy złotych – czułem się jeleniem, że się na to nabrałem, a w Dusterze czuje się swojsko.

Duster niczego nie udaje, więc nie wygląda jak kretyn, na parkingu pod Biedronką, w przeciwieństwie do wypasionego Landrover’a.

Wysiadanie z tylnej kanapy, jest o wiele wygodniejsze, od innych „lepszych, a nawet lepszajszych” samochodów.

Duster posiada świetne światła drogowe i mijania – niech schowają się co poniektóre xenony.

Podczas jazdy na „długich”, palą się dwa reflektory z dwiema żarówkami – wreszcie widzę, co się dzieje bezpośrednio przed maską!

Światła mijania są tak wydajne, że aż sprawdzałem, czy nie oślepiają tych, co jadą z naprzeciwka.

Mało tego – Duster ma światła do jazdy dziennej, co jest super sprawą, bo oszczędza kłopot z wymiana żarówek świateł mijania.

Klimatyzacja jest manualna, ale nie widzę żadnej praktycznej różnicy w porównaniu z „automatyczną” z Subaru, czy Nissana.

Nawiewy są bardzo wydajne w docenianej przeze mnie postaci okrągłych otworów, jak w Fiacie Doblo.

Należy podkreślić, że sterowanie klimatyzacją, siłą nawiewu, czy kierunkami nawiewu, jest czytelnymi pokrętłami, a nie jakimś mazaniem palcem po ekranie, czy przyciskaniem jakiś cudaków.

Po położeniu oparcia tylnej kanapy, i rozłożeniu dwuosobowego materaca, można wygodnie przespać w samochodzie, z głową w bagażniku, co sprawdziłem osobiście z synem.

Akcentem znanym z Renault Scenic II, jest możliwość takiego ustawienia zamka centralnego, że ten automatycznie zablokuje drzwi po ruszeniu samochodu .

Szyby przednie są elektryczne i sterowane o wiele lepiej w sensie ergonomicznym, umiejscowionymi przyciskami niż w Subaru, czy Navarze.

Szyba kierowcy ma dwa biegi odsuwania/ zasuwania : stopniowy, lub automatyczny.

Tylne szyby mam sterowane korbkami, ale nie z powodu nędzy i braku pieniędzy, tylko z racji wyższości takiego rozwiązania, podczas np. spania w samochodzie.

Ukształtowanie wnęki okna pozwala na zamontowanie owiewek, bez obawy, o turbulencje i hałas, ponieważ płaszczyzna owiewek praktycznie nie wychodzi poza linię nadwozia.

Poduszki powietrzne boczne są zamontowane w przednich fotelach i nietypowo pełnią również rolę ochrony głowy – podobnie, jak „kurtyny”.

Zegary nie są jakimś popieprzonym telewizorem, jak w Renault Scenic, ale posiadają analogowe tarcze.

Komputer pokładowy pokazuje wszystkie istotne informacje, o zużyciu paliwa, nawet w litrach, o przejechanym dystansie i ile jeszcze przejedziemy, na tym, co w baku.

Bak, jest tak wyprofilowany, jak w Subaru Forester, czyli praktycznie go nie widać i nie ma groźby uderzenia nim podczas jazdy terenowej.

Napęd x4 jest tak usprawniony elektronicznie, że jest odporny na „wykrzyż” czyli zawiśnięcie kołami po przekątnej, i jest chyba lepszy, niż mechaniczna blokada tylnego mostu.

Duster posiada wiele miejsca na „schowki” w okolicy koła zapasowego, wnęk bagażnika, a nawet w przedziale silnikowym – dość powiedzieć, że upakowałem w nim praktycznie wszystko, co woziłem w Navarze, a co umożliwiało przeżycie jednego dnia po końcu świata.

Testowałem dzielność Dustera w ciągnięciu mojej budy na stromych podjazdach na wiadukty przez Trasę Toruńską w kierunku od Ikea, do Decathlon, gdzie z racji ronda musiałem się zatrzymać z zaprzęgiem i ruszyć, po bardzo stromym podjeździe.

Miód malina, ponieważ Duster posiada układ zapobiegający cofaniu na podjeździe, no i tą wspaniałą, zbyt krótka dla internetowych debili jedynkę :)

Na koniec dodam, że jest to samochód bardzo wdzięczny do różnych adaptacji i tuningu.

Wadami tego modelu są bajerowskie przetłoczenia nadkoli, utrudniające cofanie, zbyt długi bieg wsteczny, który powinien korespondować z „krótką jedynką” ( inne „kultowe” mają gorzej), zaledwie jedno światło cofania, zupełnie jak w wielkiej Navarze .

Zużycie paliwa jest śmieszne w porównaniu do np. Subaru Forester 2000 ccm benzyna, czy Navara 2500 ccm diesel, a frajda z jazdy jeszcze większa !

Niedługo mam nadzieję przetestować zestaw po górach, z przyczepą i jestem przekonany, że się nie zawiodę, po opisanych warszawskich doświadczeniach z wiaduktami.

Dla ciekawskich załączam opis silnika, ściągnięty z Internetu :

Cyt. „szesnastozaworowy silnik o pojemności 1,6 litra. To już jeden z ostatnich silników wolnossących na rynku, z którym można kupić nowy samochód. Czy warto wziąć go pod uwagę?



Na zdjęciu silnik
HR16DE (Nissan),
źródło: motorreviewer.com

Nazwa marketingowa silnika to SCe 115 (w opozycji do oznaczenia TCe dotyczącego jednostek turbodoładowanych), natomiast oznaczenie kodowe stosowane przez Renault i Dacia to H4M. Dacia pojawia się tutaj nieprzypadkowo, ponieważ silnik montowany jest również w Dacii Duster, Dokker oraz Lodgy. Znajdował swoje zastosowanie również w autach Nissana, gdzie oznaczenie kodowe brzmiało HR16DE.

Podobno to właśnie firma Nissan jest jego głównym twórcą, ale stworzyła go na podstawie popularnego motoru Renault o oznaczeniu K4M. Trudno zweryfikować prawdziwość tej informacji, a różnice między obydwoma silnikami są znaczące. Ten nowszy, H4M, ma rozrząd oparty na łańcuchu, po dwa wtryskiwacze na każdym cylindrze i podobno nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych, przez co może wymagać ich okresowej manualnej regulacji. Informacje dotyczące cen takiej usługi są bardzo rozbieżne.

Według danych fabrycznych Renault nowy Megane z tym silnikiem spala trochę więcej paliwa niż motory turbodoładowane o mniejszej pojemności (SCe 115 KM - 6,3 l/100 km, TCe 100 KM - 5,4 l/100 km, TCe 130 KM - 5,3 l/100 km). Jest za to od nich lżejszy (o 15 kg), tańszy (o 3 i o 6 tys. PLN) oraz oferuje lepsze osiągi niż stukonny TCe - SCe przyspiesza Megane IV od 0 do 100 km/h w 11,5 s, natomiast TCe 100 w 12,3 s.

Dane techniczne i osiągi silnika SCe 115 w Renault Megane IV (hatchback, koła 16 cali; dane producenta):

Norma emisji spalin: Euro 6. Pięciobiegowa skrzynia. Pojemność skokowa 1598 cm sześciennych. Średnica cylindra 78 mm. Skok tłoka 83,6 mm. Liczba cylindrów 4. Liczba zaworów 16. Maksymalna moc 84 kW CEE (114 KM) przy 5500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 156 Nm CEE przy 4000 obr./min. Prędkość maksymalna 187 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,5 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,3, miejskim 8,6, pozamiejskim 5 l/100 km. Emisja CO2 142 g/km. Masa własna 1190 kg.” Koniec cyt. z http://motomodeon.bl...09/sce-115.html
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-23, 21:25   

Rezysstor, brawo Ty!
Odważyłeś się napisać prawdziwą recenzję o Dusterze.
Też tak samo uważam, że każde auto nie jest aż tak uniwersalne jak wszystkie tj. limuzyna, SUV, dostawczy w jednym worku. Każde auto nadaje się do jazdy wg własnego upodobania czy to na drodze asfaltowej czy to po polnych drogach itp. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-24, 09:31   

Wszystko ładnie, pięknie, ale różnica między klimatyzacją automatyczną a manualną to naprawdę jest spora i nie można mydlić ludziom oczu, że nie. Obie chłodzą i w budżetówce można się pogodzić z manualem, bo latem się człowiek nie zapoci i okien nie musi otwierać. Ale różnica jest zasadnicza. Automaty z czujnikami na szybach, po zaparowaniu samoczynnie się na nie przełączają i je odparowują. W automacie ustawia się temperaturę raz - i zapomina o przełącznikach. Automat sam wybiera czy np. grzeje najpierw dół auta, potem górę, na którym biegu wentylatora, etc.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-08-24, 11:36   

Rezysstor napisał/a:
Dacia Duster nie jest tirem, (...)
Sylwetka mojego pupila przypomina sprężoną do skoku żabę, polującą na muchę, z francuską, perwersyjną elegancją. Duster doskonale poluje na muchy,(...)
Skrzynia biegów jest tak zestopniowana, ze zapewnia dynamiczną jazdę na każdym biegu,(...) nie znam samochodu, o tak lekko pracującym pedale/geju sprzęgła !(...) Duster niczego nie udaje, więc nie wygląda jak kretyn, na parkingu pod Biedronką,(...) Duster posiada świetne światła drogowe i mijania (...) Po położeniu oparcia tylnej kanapy, i rozłożeniu dwuosobowego materaca, można wygodnie przespać w samochodzie, z głową w bagażniku,(...) Wadami tego modelu są bajerowskie przetłoczenia nadkoli, utrudniające cofanie, zbyt długi bieg wsteczny,


Nooo, Rezysstor, dałeś czadu! Coś Cie podk...iło, że się tak wyżywasz na "zwolennikach" innych aut?
Z tą dynamiczną jazdą na każdym biegu to trochę przesadzasz, ale lubimy tu, jak się dobrze pisze o Dusterach ;-) Podobnie przesadzasz z lekko pracującym pedałem sprzęgła (dzięki Bogu i rumuńskim inżynierom, nie działa tak miękko jak w damskich "kosmetyczkach"). Ale już zupełnie nie rozumiem, dlaczego chcesz spać z głową w bagażniku (podobnie jak nie rozumiem tych, co w namiotach śpią głową jak najdalej od wejścia). Ja sypiam w Dusterze głową przy tylnym oknie i nogami w bagażniku; dzięki temu mogę sobie bez wstawania zależnie od potrzeby regulować uchylenie szyby (krobką, oczywiście). Przetłoczenia nadwozi nie przeszkadzają mi w cofaniu (a początkowo myślałem, że będę musiał dokupić czujniki tylne - nie było potrzeby, widoczność do tyłu jest świetna i wyczucie auta też). Nie rozumiem też uwagi o za długim biegu wstecznym - mi się wydaje być OK. W ogóle Duster obecny to całkiem niezły samochód w porównaniu z moim z 2012 r. (który też nie jest zły, a przynajmniej dobrze się sprawował przez te 115 tys. km).
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-08-24, 14:55   

Żałosne , poziom słomy z butów albo niżej , ilość bzdur na linijkę jest powalająca.
Wygląda jak ktoś co dopiero kupił i jest zauroczmy.

Ktoś tak może tylko pisać jak przesiadł się z malucha bo juz polonez miał więcej elastyczności od dustera.

Dacia jest tylko dobra bo jest tania a silnik w ofercie to pomyłka dużo palą i nie jadą. Zaraz z tego tematu zrobi sie wielostronicowa dywagacja a chyba nie do tego miał służyć.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-08-24, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-24, 20:42   

No to ja nie wiedziałem, że mam cyt: układ zapobiegający cofaniu na podjeździe.
Gdzie to jest?
_________________
mam suv-a...
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-08-24, 20:58   

Fruxo napisał/a:
Żałosne , poziom słomy z butów albo niżej , ilość bzdur na linijkę jest powalająca.

Ufff, a bałem się, że będę jedynym zniesmaczonym poziomem tego bełkotu... :roll:
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-08-24, 21:19   

Język z rynsztoka, ale w sumie prawie cała prawda. Może autor nie bardzo rozumie tylko działanie 4x4, bo nie jest to lepszy system od blokady mechanicznej, ale jest całkiem przyzwoity...
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2017-08-25, 11:52   

Rezystor! trafna recenzja w żartobliwym tonie :-)
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-08-25, 12:06   

Każdy ma prawo do swoich odczuć z obcowania z autem - nawet jak są wyrażone w dość specyficzny sposób ;-)
_________________
enjoy the silence
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-08-26, 08:30   

Drodzy Koledzy, ja doskonale wiem, o czym piszę, bo mam praktykę, o tyle większą być może, że często jeżdżę z przyczepą campingową, I to nawet zimą :)
Pickups Nissan Navara break in half
https://www.youtube....h?v=GKRc_o9H8Ls

Powyżej powód mojej rezygnacji z Navary – posłałem wredną babę na drzewo, nim się jeszcze nie złamała .
Nawiasem kiedy padł mi kiedyś akumulator w Navarze, to z głupią miną stwierdziłem, że nie mogę zamknąć drzwi pasażera, bo tam nie było zwykłego zamka na kluczyk, ino elekśtrycny centralny, bez żadnego cycka przy szybie !
Duster szczęśliwie ma jeszcze poza centralnym, dwa zamki na kluczyk i przyciski do zamykania i otwierania.
Owe przyciski wyraźnie też sygnalizują, że drzwi się zamknęły, lub otworzyły.
Jakiś palant w jakimś filmie na Youtube, cykał tym zamkiem centralnym w jakimś garażu i dziwował się śtrasecnie, że głośno cyka !
Super sprawa w miejskim, a nawet wiejskim hałasie, wiedzieć, i widzieć, czy zamknąłem drzwi, internetowy kut.sie
Fajne są też opony, bo stosunkowo mięsiste, o profilu 215/65/16, na bardzo miłych dla oka stalowych „hybrydowych” felgach.
Patrząc od spodu, widać, że ktoś dobrze kombinował, by nie urwać czegoś podczas przepraw w terenie.
Przednia część podwozia jest opancerzona prawdziwą stalową płytą, utrudniającą rozwalenie miski olejowej, o jakiś kamień.
Ciekawe są też lusterka boczne, bo można je skopać z dołu, z góry, z przodu i z tyłu, a one się sprężyście poddają – to jakiś zdroworozsądkowy pomyślunek z kraju, jak nasz, doświadczonego przez komunę.
Na tle innych cudaków z salonu, to w przeciwieństwie do tamtych, w Dusterach nic nie skrzypi podczas podnoszenia tylnej klapy, choć ów czarny plastik nie jest tak cacany, jak u konkurencji.
Wyszedłem z założenia, że trzymanie wielkiej kupy w postaci Navaray, jest bez sensu, skoro wypraw z budą jest stosunkowo niewiele, w proporcji do codziennego przemieszczania się po mieście.
Mało tego – moje wyjazdy odbywają się przeważnie nocą, by przed świtem znaleźć miejsce do zaparkowania.
Z powyższego powodu nawet ze słabszym silnikiem, nie będę tarasował ruchu na pustych nocą drogach.
Fajnie jest mieć silnik co ma 400 Nm , ale rachunek ekonomiczny wykazuje, że to Duster bardziej koresponduje z moim statusem materialnym.
Możliwe, że nie da się wyrwać laski na Dacię, ale po moich adaptacjach, ducha nie gaszę !
Zamieszczę zdjęcia, i opisy, jak je zrobię.
Na koniec stwierdzam, że za wcześnie jest osądzać samochód, nim nie przejedzie dziesiątków tysięcy kilometrów, przez kilka lat.
W przypadku Dustera, jestem skłonny wybaczyć mu jednak więcej, niż blaszanemu pudłu, kosztującemu dwa razy tyle, a w praktyce będącemu pułapką finansową na jelenia.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-26, 12:37   

Ppoprawny link do YT
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-08-26, 13:06   

Rezysstor napisał/a:
... internetowy kut.sie

Kolega ma syndrom touretta czy po prostu jest burakiem?
 
grochu.slawek 


Marka: Dacia i Volkswagen
Model: Duster i E-Golf
Silnik: 1.6 i full elektryk
Rocznik: 2015 i 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 24
Skąd: Bienkowka
Wysłany: 2017-08-26, 15:35   

Fruxo napisał/a:
Żałosne , poziom słomy z butów albo niżej , ilość bzdur na linijkę jest powalająca.
Wygląda jak ktoś co dopiero kupił i jest zauroczmy.

Ktoś tak może tylko pisać jak przesiadł się z malucha bo juz polonez miał więcej elastyczności od dustera.

Dacia jest tylko dobra bo jest tania a silnik w ofercie to pomyłka dużo palą i nie jadą. Zaraz z tego tematu zrobi sie wielostronicowa dywagacja a chyba nie do tego miał służyć.


W sumie kolega "Restsstor" opisał w sposób prosty zalety Dustera i jego zauroczenie to tego samochodu , bo Dustera jako samochód za te pieniądze naprawdę można tylko chwalić. Co do silnika mam (albo i miałem bo żonie oddałem ) k4m 105 km nie jest to naprawdę jakoś super jednostka i na pewno nie jest oszczędna ale do Dustera pasuje idealnie ,jak i za pewne nowsza jednostka z nissana .
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-08-26, 18:49   

Chłopaki, ja nie jestem dilerem Dacii, ani zioła nie palę, ja się po prostu się zauroczyłem Dusterem 4x4. Wiecie, jak to jest : ona - nówka sztuka , nie śmigana, później okazuje się, że ma pięcioro dzieci, o czym dowiadujecie się już po ślubie
Ktoś napisał, że dla prawdziwego faceta najpiękniejszym zapachem, jest „fifka” i samochód z salonu, a ja staram się grać tę rolę macho - sraczo do końca
Nawiasem moje żony były rzeczywiście nie śmigane, a samochody przeważnie z „salonu”.
Tak więc nie mam żadnych kompleksów, że eksperymentuję z Dusterem, ponieważ jeździłem już sporą gromadką podobno niezłych samochodów, które miałem w wersji dziewiczej, czyli nieśmiganej.
Posty piszę, jak burak, bo niczego nie reklamuję , a jak ktoś nie dobrnie do końca, to znaczy, że myśli inaczej, i gitara
Wracając do Dustera, to trochę „smartfona” w nim jest, ale ja wybrałem wersję bez fabrycznej nawigacji.
Mam tylko radio, z Blutu- coś tam, że niby mogę podłączyć zestaw głośnomówiący, ale żem człowiek nieco technicznie zacofany, to używam smartfona dwukartowego, a nawet wodoodpornego i niestety system Dustera, nie obsługuje takiej konfiguracji, co olewam ze zrozumieniem.
Wodoodporny to on jest po to, bym go na nartach w kieszeni nie utopił, ryjąc mordą po stokach i napełniając kieszenie śniegiem – to dla wyjaśnienia
Duster ma też system stabilizacji toru jazdy, o jakiejś specjalistycznej nazwie – i chyba nawet do działa !
Podczas dziewiczego rejsu po wszawej Warszawce, jakiś cham z Lublina, wpakował się mi przed maskę i dawał po „stopach”.
Wyminąłem gnoja lewym pasem i zapomniawszy, że ciągnę budę, zamarkowałem , że chcę mu bokiem przyje.ać – czyli wykonałem test „łosia” , niestety z budą i lekkim samochodem
W efekcie zatańczyłem , ale tylko po swoim pasie i jakoś dziwnie łatwo udało mi się uspokoić latającą w lusterkach budę.
Myślę więc, że Duster ma preferencje, do ciągnięcia budy, co udowodniłem sobie na Wale Miedzeszyńskim, gnębiąc wała z Lubliiina, czy innego s. syna
Ogólnie zauważyłem, że te palanty na drodze, dostają jakiegoś amoku, jak znajdę się w pobliżu, i koniecznie muszą mnie wyprzedzić – chyba ich szlag trafia – ciekawe czemu, zwłaszcza, że nie szaleję niedotartym silnikiem
Duster ma fajne „czujniki” ciśnienia w kołach, bo ich ponoć nie posiada, tylko mierzy prędkość obrotową , i jak koło kręci się szybciej, bo zrobiło się mniejsze z powodu wycieku powietrza, to rzekomo ma to sygnalizować – słowem mogę zmieniać koła na zimowe, i żadnych czujników kombinować nie muszę.
Wiązkę haka (Westfalia) mam 13 pinową, więc dla mojej przyczepy campingowej, musiałem zakupić adapter na 7 pin.
Głupi myślałem, że w Jula będzie taniej, i rzeczywiście było, po 70 zł, co równoważy cenę 1,5 litra dobrej Whisky z Auchan’a
Pojechałem więc do Norauto za miedzą i kupiłem badziew za nie całe 20 zł, nawiasem wyglądał dokładnie tak, jak tamten za 70 zł.
Z lekką sraczką podłączyłem, przekręciłem – i cud ! działa !, buda świeci, gra i bucy !
Zapomniałem powiedzieć, że Duster ma termometr zewnętrzny, a wcześniej naoglądałem się na Youtube, jak oni te termometry montują, przyklejają, wycinają dla nich miejsce itd.
Moja wersja nie ma żadnych kretyńskich „śrybnych” plastików, udających opancerzenie terenowe, jak jaki inny badziew typu „Ałłdi Q” – jest ci on, jak zegarek James’a Bond’a – ma wszystko, ale tego taktycznie, nie widać.
Mam też szczęśliwie wyłącznik systemu „start-stop”, bo kiepsko jest stać w korku z wyłączonym silnikiem, czyli również „klimatyzaNcją” !
Owa „klimatyzaNcja” działa, nie tak, jak w Subaru, czy Navarze, dopiero od 2000 obr/min, tylko nawet na wolnych obrotach, przy +33 * C na zewnątrz
Jeszcze nawiążę do „słabego silnika”, otóż „mocny” silnik w Subaru Forester 2000, też wolno ssąca benzyna, zaczyna działać wtedy, kiedy właśnie wyskakuje spod maski, bo przy 4000 obr/ min, a w Dusterze ciągnie już od 2000 obr/min, wiec pieprzyć „mocne” silniki benzynowe.
Z utęsknieniem czekam zimy, bo wtedy nawet „pińcset kuni” nie uratuje warszawskiego chama podczas startu spod świateł, jeśli nie będzie miał takiego napędu na 4 , jak ja
A jak dotrę silnik za niedługo, to pogadamy sobie i na suchym asfalcie, zwłaszcza na zakrętach, moje robaczki w lepiejszych ponoć brykach
Co do części, i serwisu, to nie mam pojęcia, i nie mam zamiaru tam bywać
Mam jednak wykupiony „pakiet”, który przez pięć lat płaci za mnie wszystkie przeglądy i ewentualne naprawy, wraz z olejami, filtrami itp.
Co interesujące, to ,to , że załapałem się na ubezpieczenie OC + AC Renault za całe pińcset zł !!! rocznie, przynajmniej w pierwszym roku
Mniut malina  !
Kończę to groźne porykiwanie i wychwalanie własnego ogona, by mnie bozia za pychę nie pokarała, by mi cusik nie dupło, nie syknęło, nie pierdnęło, i nie stanęło w szczerym polu z głupią miną i plamą pod podwoziem :)
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2017-08-27, 09:10   

Rezysstor napisał/a:
Chłopaki, ja nie jestem dilerem Dacii, ani zioła nie palę, ja się po prostu się zauroczyłem Dusterem 4x4

Masz Waść szczęście niebywałe,że wybył "Cav".
Zadałby Waści bobu,ażby w pięty poszło.
;-)
_________________
48piotr
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-08-27, 16:05   

GRL napisał/a:
Rezysstor napisał/a:
... internetowy kut.sie

Kolega ma syndrom touretta czy po prostu jest burakiem?


Gość opisał swoje odczucia, a wy oczywiście go atakujecie więc nie dziwcie się odwetu.

Proszę o wyrozumiałość i szacunek do rozmówcy.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-08-27, 19:15   

Rezysstor napisał/a:

Mam tylko radio, z Blutu- coś tam, że niby mogę podłączyć zestaw głośnomówiący, ale żem człowiek nieco technicznie zacofany, to używam smartfona dwukartowego, a nawet wodoodpornego i niestety system Dustera, nie obsługuje takiej konfiguracji, co olewam ze zrozumieniem.

Spróbuj go sparować z radiem - powinien działać tj pozwalać rozmawiać przez zestaw głośnowówiący Kompatybilność z danym telefonem najczęściej oznacza to, że jak jest niekompatybilny to nie będziesz miał w radiu swojej książki telefonicznej i żeby zadzwonić będziesz musiał wybrać numer z telefonu - ale rozmawiać powinieneś móc jak najbardziej. No chyba że tam jest rzeczywiście jakiś dziwny system - nie miałem z nim do czynienia, za to z kilkoma innym - i takimi fabrycznymi w samochodzie i takimi zamontowanym w kupionym osobno radiu.
Tylko poszukaj w ustawieniach bluetooth telefonu i wyłącz multimedia audio - ba inaczej zawsze będzie przełączał radio na odtwarzanie muzyki z telefonu.
 
RowerekCombi 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 223
Skąd: małopolska
Wysłany: 2017-08-27, 20:02   

PiotrWie napisał/a:
Rezysstor napisał/a:

Mam tylko radio, z Blutu- coś tam, że niby mogę podłączyć zestaw głośnomówiący, ale żem człowiek nieco technicznie zacofany, to używam smartfona dwukartowego, a nawet wodoodpornego i niestety system Dustera, nie obsługuje takiej konfiguracji, co olewam ze zrozumieniem.

Spróbuj go sparować z radiem - powinien działać tj pozwalać rozmawiać przez zestaw głośnowówiący Kompatybilność z danym telefonem najczęściej oznacza to, że jak jest niekompatybilny to nie będziesz miał w radiu swojej książki telefonicznej i żeby zadzwonić będziesz musiał wybrać numer z telefonu - ale rozmawiać powinieneś móc jak najbardziej. No chyba że tam jest rzeczywiście jakiś dziwny system - nie miałem z nim do czynienia, za to z kilkoma innym - i takimi fabrycznymi w samochodzie i takimi zamontowanym w kupionym osobno radiu.
Tylko poszukaj w ustawieniach bluetooth telefonu i wyłącz multimedia audio - ba inaczej zawsze będzie przełączał radio na odtwarzanie muzyki z telefonu.


W instrukcji obsługi pisze ze telefonów duo 2 kart nie obsługuje ale trzeba spróbować bo różnie z tym bywa a za próbowanie na szczęście się nie płaci ;-)
_________________
RowerekCombi
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-08-27, 21:11   

Marek1603 napisał/a:
GRL napisał/a:
Rezysstor napisał/a:
... internetowy kut.sie

Kolega ma syndrom touretta czy po prostu jest burakiem?


Gość opisał swoje odczucia, a wy oczywiście go atakujecie więc nie dziwcie się odwetu.

Proszę o wyrozumiałość i szacunek do rozmówcy.


Za opisanie swoich odczuć odnośnie głośności ryglowania drzwi pewien youtuber został tutaj nazwany "internetowym kut.sem".
Wybacz, ale nie będę wyrozumiały na taki brak szacunku, nawet jeżeli ów "testera" samochodów nie ma wśród czytelników forum.

Aż wierzyć się nie chce, że człowiek mający pod awatarem wpisany wiek 60 lat, może w aż tak chamski sposób odnosić się do ludzi, mających inną opinię na dany temat.
Jaki ty przykład swoim dzieciom dajesz?
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-08-28, 01:32   

Nie machajcie tymi szabelkami, co poniektórzy, bo sobie sami wąsy obetniecie :)
Trzeba umieć odróżniać chamstwo, od "licentia poetica", a nie leczyć kompleksy na forum raczej technicznym. Jak będę miał ochotę się tu z którym fechtować, to będzie sieczka i "ban", a szkoda byłoby :)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-28, 08:22   

RowerekCombi napisał/a:
W instrukcji obsługi pisze ze telefonów duo 2 kart nie obsługuje ale trzeba spróbować bo różnie z tym bywa a za próbowanie na szczęście się nie płaci ;-)

Nie mogę tego niestety sprawdzić na daciowym sprzęcie, ale zazwyczaj taka informacja odnosi się do tego, że system obsługuje wtedy tylko jedną kartę SIM, tą która jest ustawiona jako domyślna w telefonie. Czyli nie da się wybierając numer decydować z której karty chcemy wykonać połączenie- zawsze wybierana jest domyślna. Poza tym wszystko powinno działać, połączenia przychodzące na drugą kartę również. Mam od dawna telefony DualSim i testowane z różnymi zestawami głośnomówiącymi działały właśnie w ten sposób.
P.S.
Już dawno nie czytałem tak barwnych i z humorem napisanych postów, jak te kol. Rezysstor. Brawo! Po tej lekturze już żałuję, że niestety nie będę już miał w Sandero tych "dzyndzlów" do mechanicznego zamykania zamków drzwi... :lol:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-08-28, 08:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-08-28, 16:24   

Ile połknie Duster z czterema osobami na pokładzie ? :)

bagażnik 3.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 70,99 KB

bagażnik 2.jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 49,72 KB

bagażnik 1.jpg
Plik ściągnięto 33 raz(y) 53,19 KB

 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2017-08-28, 17:58   

ze cztery piwa wciągnie :-P
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-08-28, 19:35   

Richtig prowda chopie, bo na trzeźwo trudno po takich drogach jeździć :)
Nawiasem podwójne tablice z niemieckimi nazwami miejscowości są już w Sośnicowicach pod Gleivitz :(
Ostatnio zmieniony przez Rezysstor 2017-08-28, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne