Mam tylko radio, z Blutu- coś tam, że niby mogę podłączyć zestaw głośnomówiący, ale żem człowiek nieco technicznie zacofany, to używam smartfona dwukartowego, a nawet wodoodpornego i niestety system Dustera, nie obsługuje takiej konfiguracji, co olewam ze zrozumieniem.
Spróbuj go sparować z radiem - powinien działać tj pozwalać rozmawiać przez zestaw głośnowówiący Kompatybilność z danym telefonem najczęściej oznacza to, że jak jest niekompatybilny to nie będziesz miał w radiu swojej książki telefonicznej i żeby zadzwonić będziesz musiał wybrać numer z telefonu - ale rozmawiać powinieneś móc jak najbardziej. No chyba że tam jest rzeczywiście jakiś dziwny system - nie miałem z nim do czynienia, za to z kilkoma innym - i takimi fabrycznymi w samochodzie i takimi zamontowanym w kupionym osobno radiu.
Tylko poszukaj w ustawieniach bluetooth telefonu i wyłącz multimedia audio - ba inaczej zawsze będzie przełączał radio na odtwarzanie muzyki z telefonu.
W instrukcji obsługi pisze ze telefonów duo 2 kart nie obsługuje ale trzeba spróbować bo różnie z tym bywa a za próbowanie na szczęście się nie płaci
Ja używam w Dusterze telefonu z dualsim i działa (media naw). Dzwoniąc nie można wybrać z której karty chce się dzwonić zawsze wybiera automatycznie tą, która jest ustawiona jako domyślna, ale połączenia przychodzące odbiera z obydwu kart. Książka telefoniczna jest dostępna ale chyba tylko z pamięci telefonu a nie z kart sim, historia połączeń widoczna.
Kolega ma syndrom touretta czy po prostu jest burakiem?
Nie na każdego Duster działa radośnie i stymulująco, czasem wynika to z ułomności właściciela, czasem z niedopasowania oczekiwań, do realnej zdolności kredytowej, co rodzi frustracje .
Nie wiem też, czy Cię podziwiać za wiedzę medyczną, a może nawet bycie lekarzem, czy współczuć jako pacjentowi z przytoczoną dolegliwością.
Mam jednak dla Ciebie pociechę, adekwatną do poziomu Twojej niezdarnej wredności zmiksowanej z kompleksami.
Otóż coś mi jednak dolega, bo jak czytam takie infantylne zaczepki, to dostaję erekcji środkowego palca, w lewej dłoni, a to podobne objawy, jak w tym Twoim "syndromie taboreta", czy jak się ten mebel nazywał .
Ostatnio zmieniony przez Rezysstor 2017-09-03, 07:21, w całości zmieniany 2 razy
Dacia Duster nie jest tirem, (...)
Sylwetka mojego pupila przypomina sprężoną do skoku żabę, polującą na muchę, z francuską, perwersyjną elegancją. Duster doskonale poluje na muchy,(...)
Skrzynia biegów jest tak zestopniowana, ze zapewnia dynamiczną jazdę na każdym biegu,(...) nie znam samochodu, o tak lekko pracującym pedale/geju sprzęgła !(...) Duster niczego nie udaje, więc nie wygląda jak kretyn, na parkingu pod Biedronką,(...) Duster posiada świetne światła drogowe i mijania (...) Po położeniu oparcia tylnej kanapy, i rozłożeniu dwuosobowego materaca, można wygodnie przespać w samochodzie, z głową w bagażniku,(...) Wadami tego modelu są bajerowskie przetłoczenia nadkoli, utrudniające cofanie, zbyt długi bieg wsteczny,
Nooo, Rezysstor, dałeś czadu! Coś Cie podk...iło, że się tak wyżywasz na "zwolennikach" innych aut?
Z tą dynamiczną jazdą na każdym biegu to trochę przesadzasz, ale lubimy tu, jak się dobrze pisze o Dusterach Podobnie przesadzasz z lekko pracującym pedałem sprzęgła (dzięki Bogu i rumuńskim inżynierom, nie działa tak miękko jak w damskich "kosmetyczkach"). Ale już zupełnie nie rozumiem, dlaczego chcesz spać z głową w bagażniku (podobnie jak nie rozumiem tych, co w namiotach śpią głową jak najdalej od wejścia). Ja sypiam w Dusterze głową przy tylnym oknie i nogami w bagażniku; dzięki temu mogę sobie bez wstawania zależnie od potrzeby regulować uchylenie szyby (krobką, oczywiście). Przetłoczenia nadwozi nie przeszkadzają mi w cofaniu (a początkowo myślałem, że będę musiał dokupić czujniki tylne - nie było potrzeby, widoczność do tyłu jest świetna i wyczucie auta też). Nie rozumiem też uwagi o za długim biegu wstecznym - mi się wydaje być OK. W ogóle Duster obecny to całkiem niezły samochód w porównaniu z moim z 2012 r. (który też nie jest zły, a przynajmniej dobrze się sprawował przez te 115 tys. km).
Miło mi, że nie wymiękasz i czasami traktujesz Dustera, jak kampera
Moje niewielkie doświadczenie, podpowiedziało mi, że śpiąc z głową w bagażniku, mogę oprzeć nogi o leżące zagłówki tylnej kanapy, rzeczy z bagażnika, upakowane pomiędzy fotelami, wreszcie, o oparcia foteli przednich. Niewątpliwą zaletą "mojego" ułożenia,jest możliwość łatwiejszego wyjścia z samochodu tylnymi drzwiami, by się np. wysikać.
Podobnie zakładanie butów w otwartych drzwiach, zapobiega brudzeniu "pościeli", a kiedy śpią dwie osoby, to możliwość manewrowania w środku, jest żadna. Cusik mi się widzi Kolego, że nigdy nie spałeś w Dusterze, a swoje doświadczenia opierasz na teorii, co niby zbrodnią nie jest, ale praktyczną poradą również. Wolę też, jak mi nie wieje w pysk, stąd moje nieprzyzwoite skłonności do odwrotnego układu
Pikuś, dawaj zdjęcia z Twoich doświadczeń, możesz dosłać później, bo widzę po czerwonym, że masz dzisiaj "jeden z tych trudnych dni" , więc jesteś złośliwy
Tymczasem średnio rozgarnięty kierowca, ma szansę zorientować się na stromym podjeździe, że jak puści hamulec, podczas wrzucania jedynki, aby ruszyć, to samochód mu się nie cofnie.
Jak puści hamulec podczas wrzucania jedynki to hill holder nie pomoże .
Musi być wpięty bieg, żeby hamulce przytrzymały chwilę po puszczeniu pedału przy ruszaniu pod wzniesienie.
Musi być wpięty bieg, żeby hamulce przytrzymały chwilę po puszczeniu pedału przy ruszaniu pod wzniesienie.
Nieprawda... Sam sprawdzałem działanie systemu puszczając hamulec na luzie. I dopiero po ok. 1-2 sek. samochód odblokowywał hamulce i staczał się (akurat w moim przypadku do tyłu). Na wciśniętym sprzęgle to samo... testowane w Clio.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-09-03, 17:37
Dziwne bardzo, bo mam w domu Clio (z 2014) i musi jednak być wbity bieg, żeby ten system działał. Opcje są dwie - albo działa jak chce albo Ci nie wyszły testy. (odpowiedz sobie sam, bo ja i kicpra wiemy xD )
_________________
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2017-09-03, 17:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-09-08, 19:10
Co bym gołosłowny nie był to w załączniku jest foto z instrukcji wspomnianego wcześniej Clio 4. Bawiłem się tym wielokrotnie i nigdy nie działało na "N". Szczerze wątpię, żeby Renault zmieniało coś specjalnie dla Dacii a tym bardziej między modelami z tego samego roku jak w przypadku wyżej
Nic się nie zdawało, górka była konkretna. Stoję na hamulcu, puszczam go, a samochód dalej stoi, po 2 sekundach zaczyna się staczać. Może z automatem jest inaczej (i tylko tej skrzyni dotyczy „położenie inne niż neutralne”), z manualną skrzynią działa i na luzie.
_________________ Pozdrawiam
Łukasz Bakuła
Ostatnio zmieniony przez bakulik 2017-09-13, 20:22, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdziłem ponownie – na biegu i na luzie, z wciśniętym sprzęgłem i z puszczonym, z silnikiem włączonym i zatrzymanym przez S&S – hill holder, czy jak mu tam, trzyma po zwolnieniu hamulca. Określenie „położenie neutralne” użyte w instrukcji być może dotyczy tylko automatycznej skrzyni.
_________________ Pozdrawiam
Łukasz Bakuła
Ostatnio zmieniony przez bakulik 2017-09-13, 23:31, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdziłem ponownie – na biegu i na luzie, z wciśniętym sprzęgłem i z puszczonym, z silnikiem włączonym i zatrzymanym przez S&S – hill holder, czy jak mu tam, trzyma po zwolnieniu hamulca. Określenie „położenie neutralne” użyte w instrukcji być może dotyczy tylko automatycznej skrzyni.
Pewnie był upgrade sterownika i w nowszych modelach działa także na luzie. A może to kwestia innych parametrów np. nachylenia, czasu postoju na luzie itp.? W moim Sandero w ogóle nie ma hillholdera (2014).
Ostatnio odkryłem, że klamki wewnętrzne i zewnętrzne Dustera, to nie badziewny plastik,jak jakimś Subaru, tylko odlewy aluminiowe
Zapomniałem też napisać, że Dusterem świetnie się kieruje , za pomocą kolan.
Powyższa zaleta, nie jest wcale taka oczywista w innych samochodach.
Co nam to daje ?
Ano można trzymać kanapkę w jednej ręce, w drugiej flaszkę i jedziemy
Sprawdziłem ponownie – na biegu i na luzie, z wciśniętym sprzęgłem i z puszczonym, z silnikiem włączonym i zatrzymanym przez S&S – hill holder, czy jak mu tam, trzyma po zwolnieniu hamulca. Określenie „położenie neutralne” użyte w instrukcji być może dotyczy tylko automatycznej skrzyni.
Pewnie był upgrade sterownika i w nowszych modelach działa także na luzie. A może to kwestia innych parametrów np. nachylenia, czasu postoju na luzie itp.? W moim Sandero w ogóle nie ma hillholdera (2014).
Ten system działa bardzo nieprzewidywalnie, na tej samej górce, raz złapie, a raz nie. Nie potrafię znaleźć klucza do tego. Ale sprawdziłem, działa też na luzie...
Dobra - dawaj wiertarkę i zobaczymy, jakie Ci opiłki lecą, jak śrybne , to amelinum !
Może się pomyliłem, ale :
dźwięk podczas ostukiwania metalem, jest mataliczny
wyraźnie zimniejsze, od innych plastików
cienkie i precyzyjne wypustki - sugerują coś mocniejszego, od plastiku
W Dusterze są zastosowane ciekawe kompozyty, udające metal ( np. mocowanie relingów do dachu) - można się pomylić, co to za materiał.
Nie chciałem Cię oszukać drogi Shreku - wszystkich, ale nie Ciebie !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum