Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster nie jest...
Autor Wiadomość
dsws 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5dCi 110KM 4x2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 6
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2017-08-29, 10:46   

RowerekCombi napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Rezysstor napisał/a:

Mam tylko radio, z Blutu- coś tam, że niby mogę podłączyć zestaw głośnomówiący, ale żem człowiek nieco technicznie zacofany, to używam smartfona dwukartowego, a nawet wodoodpornego i niestety system Dustera, nie obsługuje takiej konfiguracji, co olewam ze zrozumieniem.

Spróbuj go sparować z radiem - powinien działać tj pozwalać rozmawiać przez zestaw głośnowówiący Kompatybilność z danym telefonem najczęściej oznacza to, że jak jest niekompatybilny to nie będziesz miał w radiu swojej książki telefonicznej i żeby zadzwonić będziesz musiał wybrać numer z telefonu - ale rozmawiać powinieneś móc jak najbardziej. No chyba że tam jest rzeczywiście jakiś dziwny system - nie miałem z nim do czynienia, za to z kilkoma innym - i takimi fabrycznymi w samochodzie i takimi zamontowanym w kupionym osobno radiu.
Tylko poszukaj w ustawieniach bluetooth telefonu i wyłącz multimedia audio - ba inaczej zawsze będzie przełączał radio na odtwarzanie muzyki z telefonu.


W instrukcji obsługi pisze ze telefonów duo 2 kart nie obsługuje ale trzeba spróbować bo różnie z tym bywa a za próbowanie na szczęście się nie płaci ;-)


Ja używam w Dusterze telefonu z dualsim i działa (media naw). Dzwoniąc nie można wybrać z której karty chce się dzwonić zawsze wybiera automatycznie tą, która jest ustawiona jako domyślna, ale połączenia przychodzące odbiera z obydwu kart. Książka telefoniczna jest dostępna ale chyba tylko z pamięci telefonu a nie z kart sim, historia połączeń widoczna.
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-09-03, 07:19   

GRL napisał/a:
Rezysstor napisał/a:
... internetowy kut.sie

Kolega ma syndrom touretta czy po prostu jest burakiem?


Nie na każdego Duster działa radośnie i stymulująco, czasem wynika to z ułomności właściciela, czasem z niedopasowania oczekiwań, do realnej zdolności kredytowej, co rodzi frustracje .
Nie wiem też, czy Cię podziwiać za wiedzę medyczną, a może nawet bycie lekarzem, czy współczuć jako pacjentowi z przytoczoną dolegliwością.
Mam jednak dla Ciebie pociechę, adekwatną do poziomu Twojej niezdarnej wredności zmiksowanej z kompleksami.
Otóż coś mi jednak dolega, bo jak czytam takie infantylne zaczepki, to dostaję erekcji środkowego palca, w lewej dłoni, a to podobne objawy, jak w tym Twoim "syndromie taboreta", czy jak się ten mebel nazywał :mrgreen: .
Ostatnio zmieniony przez Rezysstor 2017-09-03, 07:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-09-03, 08:16   

piku napisał/a:
Rezysstor napisał/a:
Dacia Duster nie jest tirem, (...)
Sylwetka mojego pupila przypomina sprężoną do skoku żabę, polującą na muchę, z francuską, perwersyjną elegancją. Duster doskonale poluje na muchy,(...)
Skrzynia biegów jest tak zestopniowana, ze zapewnia dynamiczną jazdę na każdym biegu,(...) nie znam samochodu, o tak lekko pracującym pedale/geju sprzęgła !(...) Duster niczego nie udaje, więc nie wygląda jak kretyn, na parkingu pod Biedronką,(...) Duster posiada świetne światła drogowe i mijania (...) Po położeniu oparcia tylnej kanapy, i rozłożeniu dwuosobowego materaca, można wygodnie przespać w samochodzie, z głową w bagażniku,(...) Wadami tego modelu są bajerowskie przetłoczenia nadkoli, utrudniające cofanie, zbyt długi bieg wsteczny,


Nooo, Rezysstor, dałeś czadu! Coś Cie podk...iło, że się tak wyżywasz na "zwolennikach" innych aut?
Z tą dynamiczną jazdą na każdym biegu to trochę przesadzasz, ale lubimy tu, jak się dobrze pisze o Dusterach ;-) Podobnie przesadzasz z lekko pracującym pedałem sprzęgła (dzięki Bogu i rumuńskim inżynierom, nie działa tak miękko jak w damskich "kosmetyczkach"). Ale już zupełnie nie rozumiem, dlaczego chcesz spać z głową w bagażniku (podobnie jak nie rozumiem tych, co w namiotach śpią głową jak najdalej od wejścia). Ja sypiam w Dusterze głową przy tylnym oknie i nogami w bagażniku; dzięki temu mogę sobie bez wstawania zależnie od potrzeby regulować uchylenie szyby (krobką, oczywiście). Przetłoczenia nadwozi nie przeszkadzają mi w cofaniu (a początkowo myślałem, że będę musiał dokupić czujniki tylne - nie było potrzeby, widoczność do tyłu jest świetna i wyczucie auta też). Nie rozumiem też uwagi o za długim biegu wstecznym - mi się wydaje być OK. W ogóle Duster obecny to całkiem niezły samochód w porównaniu z moim z 2012 r. (który też nie jest zły, a przynajmniej dobrze się sprawował przez te 115 tys. km).


Miło mi, że nie wymiękasz i czasami traktujesz Dustera, jak kampera :-D
Moje niewielkie doświadczenie, podpowiedziało mi, że śpiąc z głową w bagażniku, mogę oprzeć nogi o leżące zagłówki tylnej kanapy, rzeczy z bagażnika, upakowane pomiędzy fotelami, wreszcie, o oparcia foteli przednich. Niewątpliwą zaletą "mojego" ułożenia,jest możliwość łatwiejszego wyjścia z samochodu tylnymi drzwiami, by się np. wysikać.
Podobnie zakładanie butów w otwartych drzwiach, zapobiega brudzeniu "pościeli", a kiedy śpią dwie osoby, to możliwość manewrowania w środku, jest żadna. Cusik mi się widzi Kolego, że nigdy nie spałeś w Dusterze, a swoje doświadczenia opierasz na teorii, co niby zbrodnią nie jest, ale praktyczną poradą również. Wolę też, jak mi nie wieje w pysk, stąd moje nieprzyzwoite skłonności do odwrotnego układu :shock:

Bez materaca-.jpg
Plik ściągnięto 44 raz(y) 47,73 KB

Spanie-.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 43,3 KB

 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-09-03, 08:26   

Rezysstor napisał/a:
Cusik mi się widzi Kolego, że nigdy nie spałeś w Dusterze,


No, cóż, trudno, i chyba nie ma sensu, tego komentować...
Ostatnio zmieniony przez piku 2017-09-03, 08:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-09-03, 08:39   

Pikuś, dawaj zdjęcia z Twoich doświadczeń, możesz dosłać później, bo widzę po czerwonym, że masz dzisiaj "jeden z tych trudnych dni" , więc jesteś złośliwy :idea:
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-03, 16:54   

Cytat:
Tymczasem średnio rozgarnięty kierowca, ma szansę zorientować się na stromym podjeździe, że jak puści hamulec, podczas wrzucania jedynki, aby ruszyć, to samochód mu się nie cofnie.

Jak puści hamulec podczas wrzucania jedynki to hill holder nie pomoże :-D .
Musi być wpięty bieg, żeby hamulce przytrzymały chwilę po puszczeniu pedału przy ruszaniu pod wzniesienie.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-03, 17:21   

kicpra napisał/a:

Musi być wpięty bieg, żeby hamulce przytrzymały chwilę po puszczeniu pedału przy ruszaniu pod wzniesienie.


Nieprawda... Sam sprawdzałem działanie systemu puszczając hamulec na luzie. I dopiero po ok. 1-2 sek. samochód odblokowywał hamulce i staczał się (akurat w moim przypadku do tyłu). Na wciśniętym sprzęgle to samo... testowane w Clio.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-09-03, 17:37   

Dziwne bardzo, bo mam w domu Clio (z 2014) i musi jednak być wbity bieg, żeby ten system działał. Opcje są dwie - albo działa jak chce albo Ci nie wyszły testy. (odpowiedz sobie sam, bo ja i kicpra wiemy xD )
_________________

Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2017-09-03, 17:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-08, 10:23   

maro_1955 napisał/a:
No to ja nie wiedziałem, że mam cyt: układ zapobiegający cofaniu na podjeździe.
Gdzie to jest?

To po prostu część oprogramowania sterownika układu hamulcowego, jak ABS czy ES, i działa samoczynnie.
 
bakulik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 78
Skąd: Rumia
Wysłany: 2017-09-08, 17:05   

kicpra napisał/a:
Musi być wpięty bieg, żeby hamulce przytrzymały chwilę po puszczeniu pedału przy ruszaniu pod wzniesienie.

Sprawdziłem w nowym Loganie – system działa również bez wrzuconego biegu.
_________________
Pozdrawiam
Łukasz Bakuła

 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-08, 18:34   

To ciekawe, może wam się wydaje, bo w instrukcji też piszą tak jak mówię ja i arczi_88, :mrgreen: .
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-09-08, 19:10   

Co bym gołosłowny nie był to w załączniku jest foto z instrukcji wspomnianego wcześniej Clio 4. Bawiłem się tym wielokrotnie i nigdy nie działało na "N". Szczerze wątpię, żeby Renault zmieniało coś specjalnie dla Dacii a tym bardziej między modelami z tego samego roku jak w przypadku wyżej :-D

WP_20170908_19_59_12_Pro.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 74,23 KB

_________________

 
bakulik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 78
Skąd: Rumia
Wysłany: 2017-09-09, 11:07   

Nic się nie zdawało, górka była konkretna. Stoję na hamulcu, puszczam go, a samochód dalej stoi, po 2 sekundach zaczyna się staczać. Może z automatem jest inaczej (i tylko tej skrzyni dotyczy „położenie inne niż neutralne”), z manualną skrzynią działa i na luzie.
_________________
Pozdrawiam
Łukasz Bakuła

Ostatnio zmieniony przez bakulik 2017-09-13, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-09-09, 13:19   

Wydaje mi się że mój zjeżdza (koniec 2015), więc to kwestia roku modelowego?
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-09-10, 14:46   

Coś tu mi nie gra...ale jest OK.
_________________
mam suv-a...
Ostatnio zmieniony przez maro_1955 2017-09-10, 14:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
bakulik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 78
Skąd: Rumia
Wysłany: 2017-09-10, 22:05   

Sprawdziłem ponownie – na biegu i na luzie, z wciśniętym sprzęgłem i z puszczonym, z silnikiem włączonym i zatrzymanym przez S&S – hill holder, czy jak mu tam, trzyma po zwolnieniu hamulca. Określenie „położenie neutralne” użyte w instrukcji być może dotyczy tylko automatycznej skrzyni.
_________________
Pozdrawiam
Łukasz Bakuła

Ostatnio zmieniony przez bakulik 2017-09-13, 23:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2017-09-13, 19:45   

Aż Wam zazdroszczę, że mogliście sobie nocować w Dusterze.

Nawiązując od tematu: Duster nie jest.. niczym innym jak Duster ;)
Chyba się nie doczekam ;)
_________________
Mam ochotę na .... Dustera ;)
Zafiltrowany, zaczujnikowany wstecz.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-09-13, 22:29   

infos napisał/a:
Aż Wam zazdroszczę, że mogliście sobie nocować w Dusterze.

W loganie MCV (kombi) powinno być nawet wygodniej :-)
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-14, 08:09   

bakulik napisał/a:
Sprawdziłem ponownie – na biegu i na luzie, z wciśniętym sprzęgłem i z puszczonym, z silnikiem włączonym i zatrzymanym przez S&S – hill holder, czy jak mu tam, trzyma po zwolnieniu hamulca. Określenie „położenie neutralne” użyte w instrukcji być może dotyczy tylko automatycznej skrzyni.


Pewnie był upgrade sterownika i w nowszych modelach działa także na luzie. A może to kwestia innych parametrów np. nachylenia, czasu postoju na luzie itp.? W moim Sandero w ogóle nie ma hillholdera (2014).
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-10-15, 11:38   

Ostatnio odkryłem, że klamki wewnętrzne i zewnętrzne Dustera, to nie badziewny plastik,jak jakimś Subaru, tylko odlewy aluminiowe :shock:
Zapomniałem też napisać, że Dusterem świetnie się kieruje , za pomocą kolan.
Powyższa zaleta, nie jest wcale taka oczywista w innych samochodach.
Co nam to daje ?
Ano można trzymać kanapkę w jednej ręce, w drugiej flaszkę i jedziemy :mrgreen:
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-10-15, 18:39   

sobol1976 napisał/a:
bakulik napisał/a:
Sprawdziłem ponownie – na biegu i na luzie, z wciśniętym sprzęgłem i z puszczonym, z silnikiem włączonym i zatrzymanym przez S&S – hill holder, czy jak mu tam, trzyma po zwolnieniu hamulca. Określenie „położenie neutralne” użyte w instrukcji być może dotyczy tylko automatycznej skrzyni.


Pewnie był upgrade sterownika i w nowszych modelach działa także na luzie. A może to kwestia innych parametrów np. nachylenia, czasu postoju na luzie itp.? W moim Sandero w ogóle nie ma hillholdera (2014).


Ten system działa bardzo nieprzewidywalnie, na tej samej górce, raz złapie, a raz nie. Nie potrafię znaleźć klucza do tego. Ale sprawdziłem, działa też na luzie...
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-15, 19:52   

Rezysstor napisał/a:
Ostatnio odkryłem, że klamki wewnętrzne i zewnętrzne Dustera, to nie badziewny plastik,jak jakimś Subaru, tylko odlewy aluminiowe

Odkiedy? Chyba w twojej wrsji.
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-10-16, 23:14   

Dobra - dawaj wiertarkę i zobaczymy, jakie Ci opiłki lecą, jak śrybne , to amelinum !
Może się pomyliłem, ale :
dźwięk podczas ostukiwania metalem, jest mataliczny
wyraźnie zimniejsze, od innych plastików
cienkie i precyzyjne wypustki - sugerują coś mocniejszego, od plastiku
W Dusterze są zastosowane ciekawe kompozyty, udające metal ( np. mocowanie relingów do dachu) - można się pomylić, co to za materiał.
Nie chciałem Cię oszukać drogi Shreku - wszystkich, ale nie Ciebie ! :roll:
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-16, 23:17   

Wew tak sa metalowe, ale zew juz chyba nie.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-10-16, 23:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne