Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-08-30, 08:57
Całkiem nowa dacia duster: więcej dustera niż kiedykolwiek!
Autor Wiadomość
mumin44 
Zielony listek


Marka: Kia
Model: Picanto
Silnik: 1,0
Rocznik: 2004
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 4
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-02-24, 22:54   

Tak. Jechałem takim i miałem też prędkość na wyświetlaczu między zegarami.
Ostatnio zmieniony przez mumin44 2018-02-24, 22:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
gwidon 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Jarosďż˝aw
Wysłany: 2018-02-24, 23:38   

no właśnie mumin44 a powiedz mi jak to sprawdzić? bo pytałem już w kilku salonach sprzedaży Renault Dacia i każdy z handlowców robił na mnie wytrzeszcz niczym jaskółka na zimę że nie ma takiej opcji. Rozumiem że jest to w opcji wtedy kiedy weźmie się najwyższą wersję wyposażenia Prestige bądź Comfort z pakietem NAVI i wtedy zmienia się wyświetlacz pomiędzy zegarami na ten monochromatyczny tft i wówczas klikając tam w jakieś ustawienia można to ustawić ?
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-02-24, 23:50   

gwidon napisał/a:
no właśnie mumin44 a powiedz mi jak to sprawdzić?

Wsiąść do wersji prestige, ruszyć i ustawić wyświetlacz/komputer na odpowiedniej pozycji (aktualna prędkość - jeśli jest taka pozycja; ja nie zwróciłem uwagi, bo to nie ma dla mnie dużego znaczenia).
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-24, 23:59   

Jest prędkość, jedna z opcji na wyświetlaczu w Prestife. Bez sensu, bo obok jest wskazówka, ale jest.
 
gwidon 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Jarosďż˝aw
Wysłany: 2018-02-25, 00:38   

No właśnie, dzięki piku i Prezes za pomoc :) teraz tak jak powiedział Prezes jest taka opcja tylko w wersji Prestige? czy ogólnie jak dołoży się pakiet Multimedia nawet w wersji Comfort ? bo planuję kupić podstawową wersję Prestige z bazowym silnikiem 1.6 i stąd moje zapytanie czy taka opcja tam istnieje ?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-25, 08:29   

gwidon napisał/a:
No właśnie, dzięki piku i Prezes za pomoc :) teraz tak jak powiedział Prezes jest taka opcja tylko w wersji Prestige? czy ogólnie jak dołoży się pakiet Multimedia nawet w wersji Comfort ? bo planuję kupić podstawową wersję Prestige z bazowym silnikiem 1.6 i stąd moje zapytanie czy taka opcja tam istnieje ?


Ale po co Ci to?
Nie ma ważniejszych rzeczy do wyświetlania w danym momencie niż prędkość pokazana cyfrowo?
Wyświetlacze w Dacii nie cechują się wyświetlaniem nadmiaru informacji w jednym momencie, zazwyczaj wyświetlają tylko jedną (sic !!!), więc akurat dublowanie prędkości jest tą najmniej potrzebną na codzień.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-02-25, 10:42   

Co do wyświetlaczy w nowy DD: w prestige zegary i wyświetlacz pasują do siebie, a wyświetlacz Media też do tego pasuje, natomiast w wersji comfort wyświetlacz komputera (na ordynarnym niebieskim tle) nie pasuje do zegarów, a radio (wersja seryjna bez Media) ma podświetlenie pomarańczowe/bursztynowe (nie wiem czy jest w nim opcja zmiany koloru) - od sasa do lasa, czyli nic do niczego nie pasuje (przynajmniej takie było moje pierwsze wrażenie).
 
mumin44 
Zielony listek


Marka: Kia
Model: Picanto
Silnik: 1,0
Rocznik: 2004
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 4
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-02-25, 12:45   

Jak dokupisz do wersji comfort pakiet multimedialny, to dostaniesz też inny wyświetlacz. Tylko on ma tą funkcję. Ten z niższych wersji nie pokazuje prędkości.
 
gwidon 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Jarosďż˝aw
Wysłany: 2018-02-25, 13:14   

ok panowie o to mi właśnie chodziło czyli podsumowując jak kupię wersję prestige nawet z silnikiem 1.6 i z napędem na przód będę miał ten wyświetlacz tft z różnymi opcjami w tym z cyfrowym wyświetlaniem prędkości i ostatnie moje pytanie czy w czasie jazdy można przełączać się pomiędzy różnymi funkcjami na komputerze bo gdzieś wyżej ktoś pisał że właśnie ale w DD2 nie ma takiej opcji ?
 
gwidon 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Jarosďż˝aw
Wysłany: 2018-02-25, 13:33   

Chyba nikt z nas się nie zrozumiał to o co mi chodzi jest na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=5EZVoguhStE zaczyna się od 10 minuty i chodzi mi o wyświetlacz TFT pomiędzy dwoma analogowymi zegarami gdzie cyfrowo wyświetla prędkość ot cała sprawa a po drugie wracam do pytania czy podczas jazdy można się przełączać pomiędzy różnymi funkcjami bo wyżej ktoś pisał że nie ma takiej opcji.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-25, 19:59   

To by było mega głupie.. Pewnie, ze można! 8-)
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-02-26, 22:15   

A ja chyba wezmę jednak prestige i odpuszcze lpg. Po osatnich postach osób z forum u których zaczęły sie problemy z regulacją zaworów zastanawiam się czy ta oszczędność warta jest zawracania sobie głowy
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-02-27, 10:04   

Szkoda , że nie można zamówić wyświetlacza NAVI w takiej wersji, jak była pokazana przed prezentacją modelu na folderach reklamowych. Ta ze srebrną obwódką, prezentuje się naprawdę wyśmienicie i podniosła by jeszcze estetykę wnętrza na +.

-IVqz2MKuSR.jpg
Plik ściągnięto 6836 raz(y) 10,04 KB

yXUD4ME.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 143,69 KB

 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-27, 10:16   

Muszą zostawić sobie coś na lifta, albo brazylijskiego tudzież rosyjskiego Renaul Dustera..
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-27, 22:13   

marcinonline napisał/a:
A ja chyba wezmę jednak prestige i odpuszcze lpg. Po osatnich postach osób z forum u których zaczęły sie problemy z regulacją zaworów zastanawiam się czy ta oszczędność warta jest zawracania sobie głowy

Ja czekam na wersję z LPG, dealer mówił (szczerze?), że ponoć poprzednie silniki lepiej teoretycznie znosiły zagazowanie, ale ilość napraw serwisowych w tych nowych jest istotnie mniejsza. Ten temat też mnie trochę niepokoi bo obecnie mam automatyczną regulację luzów i zero problemów z gazem.
 
Łogo 


Marka: skoda
Model: fabia
Silnik: 1.2
Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 50
Skąd: Warmia
Wysłany: 2018-02-27, 22:54   

A to dziwne bo mi powiedzieli, że nie jest przewidywana wersja Prestige z LPG...
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2018-02-28, 06:46   

Kuzyn jest na etapie zamawiania Sce 115 w wersji presige. Dealer poradził mu, żeby gaz założył do auta po roku użytkowania samochodu u niezależnego mechanika, bo będzie to lepsza instalacja. Nie wiem co autor tej propozycji miał dokładnie na myśli :-/
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2018-02-28, 06:50   

Piotrek721015 napisał/a:
Kuzyn jest na etapie zamawiania Sce 115 w wersji presige. Dealer poradził mu, żeby gaz założył do auta po roku użytkowania samochodu u niezależnego mechanika, bo będzie to lepsza instalacja. Nie wiem co autor tej propozycji miał dokładnie na myśli :-/

sam założysz co chcesz ....ASO założy najtańszą, tylko dlaczego po roku?
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-28, 07:09   

Łogo napisał/a:
A to dziwne bo mi powiedzieli, że nie jest przewidywana wersja Prestige z LPG...

Masz całkowitą rację w chwili obecnej nie ma opcji Prestige z LPG, ale mi powiedzieli, że to zabieg czysto marketingowy i prawdopodobnie później (kiedy?) powinna ta opcja się pojawić, bo nie ma przecież przeciwwskazań technicznych.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-02-28, 08:16   

maugu napisał/a:
czekam na wersję z LPG, dealer mówił (szczerze?), że ponoć poprzednie silniki lepiej teoretycznie znosiły zagazowanie, ale ilość napraw serwisowych w tych nowych jest istotnie mniejsza. Ten temat też mnie trochę niepokoi bo obecnie mam automatyczną regulację luzów i zero problemów z gazem.

mówił szczerze i nie ponoć :-P - poprzednikiem silnika 1,6 16V SCe (od nissana) był francuski 1,6 16V K4M (od renaulta), który miał 3 zalety: doskonale współpracował z gazem, miał utwardzane gniazda zaworowe, miał hydrauliczną regulację luzu zaworowego. Powyższe powodowało, że eksploatacja na LPG (pod warunkiem starannego montażu,właściwego dobrania komponentów zestawu i nieoszczędzania na terminowych przeglądach instalacji oraz wymienie filtrów) była w zasadzie bezproblemowa

SCe nie jest gorszym silnikiem od K4M - ba, pod wieloma względami nawet lepszym. I problem z nim nie polega na złej współpracy z gazem, tylko w drogiej i pracochłonnej regulacji luzu zaworowego - o ile zajdzie taka potrzeba. A zajdzie wcześniej czy później. Pomijając nawet wzięte z sufitu cenniki aso w tym temacie i tak wychodzi słono. Jeśli dojdzie do niej po 30 czy 40 tys km (a to się już zdarzało) oszczędności wypracowane przez jazdę na gazie pójdą się ... - wiecie gdzie pójdą :-P . Dlatego, szczególnie przy samodzielnym zleceniu montażu tak ważna jest solidna instalacja i właściwa obsługa

Piotrek721015 napisał/a:
Kuzyn jest na etapie zamawiania Sce 115 w wersji presige. Dealer poradził mu, żeby gaz założył do auta po roku użytkowania samochodu u niezależnego mechanika, bo będzie to lepsza instalacja. Nie wiem co autor tej propozycji miał dokładnie na myśli :-/

miał na myśli przede wszystkim to, że z punktu widzenia samego użytkownika (nie aso) wygodniejszym i w perspektywie czasu tańszym rozwiązaniem jest samodzielne zlecenie montażu instalacji w niezależnym warsztacie. Spowoduje to na pewno perturbacje z gwarancję ogólną i zapewne jakieś wyłączenia ale bardzo ułatwia przeglądy i ewentualne naprawy samej instalacji LPG (na którą i tak da gwarancję zakład monterski). Oprogramowanie tej zakładanej w fabryce jest na tyle paskudnie zabezpieczone, że w praktyce skazuje na przeglądy i naprawy w aso, bo niezależne warsztaty nie chcą w niej grzebać. Poza tym zestaw założony w renomowanym niezależnym warsztacie nie dość, że będzie co najmniej tak samo dobry jak fabryczny, to do tego tańszy. A kilkumiesięczna eksploatacja auta na samej benzynie (przed założeniem gazu) pozwoli się spokojnie dotrzeć silnikowi
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-02-28, 08:32, w całości zmieniany 5 razy  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-28, 08:24   

Dar1962 napisał/a:
... miał hydrauliczną regulację luzu zaworowego. ...


Tak, ja też myślałam o hydraulicznej regulacji, a nie automatycznej - przepraszam za brak precyzji.
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-02-28, 08:34   

Mnie dealer straszył że wersja z lpg ma zmodyfikowaną głowicę przystosowaną do gazu i żeby samemu nie zakładać bo ma mniejszą odporność. I pytanie czy kłamał? Bo jeśli ściemnia to kupić presitge i zagazować po roku ;)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-02-28, 08:40   

marcinonline napisał/a:
Mnie dealer straszył że wersja z lpg ma zmodyfikowaną głowicę przystosowaną do gazu i żeby samemu nie zakładać bo ma mniejszą odporność. I pytanie czy kłamał? Bo jeśli ściemnia to kupić presitge i zagazować po roku ;)

jeżeli w fabryce rzeczywiście coś zrobili z głowicą SCe (chodzi w praktyce o wzmocnienie gniazd zaworowych, bo przecież bez przekonstruowania całej góry silnika hydrauliki zaworów mu nie dodali?) to może i warto zaczekać. Głowica wytrzyma dłużej bez remontu, a konieczność regulacji zaworów po prostu przesunie się w czasie i być może spadnie już na kolejnego nabywcę pojazdu. Żeby nie był tak różowo, ponownie przypomnę, że gazowane fabrycznie egzemplarze dają się obsługiwać wyłącznie a aso, więc sporo drożej.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-28, 08:59   

Niestety generalnie - jako konsumenci, bardzo mało wiemy o technicznych (np. wytrzmałościowych) aspektach kupowanych produktów. Nie wiemy jakich materiałów użyto w procesie produkcji, ani jak je obrabiano. To dotyczy nie tylko samochodów, ale z uwag na skalę wydatków jest najbardziej bolesne dla konsumenta. Pozostają w zdobywaniu informacji takie fora jak to.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-28, 09:12   

maugu napisał/a:
Łogo napisał/a:
A to dziwne bo mi powiedzieli, że nie jest przewidywana wersja Prestige z LPG...

Masz całkowitą rację w chwili obecnej nie ma opcji Prestige z LPG, ale mi powiedzieli, że to zabieg czysto marketingowy i prawdopodobnie później (kiedy?) powinna ta opcja się pojawić, bo nie ma przecież przeciwwskazań technicznych.

Nowy silnik po zakupie "układa" się pod kątem kierowcy, a dopiero po jakimś przebiegu wtedy jest bezpiecznie zakładać LPG.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne