Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-08-30, 08:57
Całkiem nowa dacia duster: więcej dustera niż kiedykolwiek!
Autor Wiadomość
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-24, 08:21   

Rocznik 2019. Z tego roku też coś się tam da, ale pytanie jakie wymagania co do silnika, wersji, napędu?
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-10-24, 08:39   

Stary sprawdzony silnik 1.6 TCE. Wersja podstawowa.
Ile się obecnie średnio czeka na jazdę próbną?
_________________
Czekam na DD 2018.
Ostatnio zmieniony przez Bukfast 2018-10-24, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-24, 09:44   

Niestety tylko diesle. Ten pesymistyczny wariant luty-marzec, to właśnie na silniki benzynowe. Zwłaszcza wersja Acces, lub Essential.

Jazda próbna 1.6 SCe (bo chyba o taki Ci chodzi, a nie o TCe) od ręki.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Bukfast 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Północ
Wysłany: 2018-10-24, 21:04   

Dzwoniłem do salonu. Teraz robią poprzednio zamówione auta, a nowe zamówienia przyjmują od stycznia 2019. Czekają na info od importera jakie będą silniki od nowego roku po zmianach ekooszołomów i nowe cennik. Ciekawe czy sprawdzą się Wasze spekulacje odnośnie pozostawienia bez zmian wersji podstawowej.
_________________
Czekam na DD 2018.
 
gaita 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-25, 08:23   

A przy teraz zamówionych montują już te nowe MNAV?
 
KliPer 


Marka: Skoda / Dacia
Model: Fabia / Duster
Silnik: 1.2 HTP / 1.6 SCe
Rocznik: 2009/ 2018
Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2018-10-25, 09:48   

Po 5 miesiącach spędzonych z Dusterem z 1,6 SCe, mogę powiedzieć że ten silnik nie jest zły. Do dynamicznej jazdy wymaga wkręcania na wyższe obroty i wtedy się zbiera. Do jazdy zgodnie z ograniczeniami tym bardziej się sprawdza i wbrew pozorom nie pali wiele jak na te gabaryty auta. Sam z początku kręciłem nosem na jego osiągi ale dziś mogę powiedzieć to fajny silnik i jak najbardziej godny polecenia. No chyba, że chcesz rakiety ale wtedy chyba szukasz innego auta.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-10-25, 20:14   

Trzeba sobie w głowie przestawić, że dociąganie do 3500obr./min. nie robi jemu krzywdy.
I można wtedy jeździć bez łez w oczach. :)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-26, 08:19   

Raczej, że nie robi aż takiej krzywdy portfelowi. :mrgreen:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-10-26, 18:31   

A weź, niektórym 1.6 wręcz produkuje paliwo.
Ja niestety nie mam odblokowanej tej funkcji. :roll:
 
zwadaa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-27, 09:15   

Przy wciśnięciu pedału w podłogę sam komputer sugeruje obroty na poziomie ~3250-5500, a wy się martwicie o 3500. 8-)
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 832
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-30, 20:23   

Tak z nieco innej beczki -- porównanie Dustera do paru innych aut:

https://www.youtube.com/watch?v=cyTFdQjWx_8
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-26, 21:31   

Nic się nie poprawiło jak widzę:
https://www.auto-swiat.pl...rcc=ucs&utm_v=2

"jazda testowa Dusterem 1,33 TCe/150 zaczęła się w dość ciepłe popołudnie i już po kilkunastu minutach jazdy można było odnotować pierwszy minus: słabą wydajność klimatyzacji. W końcu klima włączona na maksymalne schładzanie zaczęła udowadniać, że jest, ale latem z całą pewnością użytkownicy tego samochodu nauczą się metody szybkiego schładzania rozgrzanego wnętrza poprzez opuszczanie szyb w początkowej fazie jazdy.


A skoro nawiew pracuje na maksymalnych obrotach, to już po chwili jazdy w korku można zauważyć, że obroty nawiewu uzależnione od ładowania akumulatora rosną nie wtedy, gdy przyspieszamy, lecz w chwili hamowania silnikiem – elektronicznie sterowany alternator stara się nie stawiać oporów wtedy, gdy jest to związane ze zużyciem dodatkowej porcji paliwa, tylko w miarę możliwości wtedy, gdy energia i tak się marnuje. Tak czytelne działanie układów oszczędzania energii robi wrażenie taniości i jest cokolwiek irytujące, ale co zrobić..."

Tak to jest, gdy próbuje się wyrób samochodopodobny oceniać jak samochód......
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-26, 23:14   

W Maździe 6 klima wcale szybciej nie chłodziła i też w nagrzanym aucie przez kilka minut chodzi na pełnych obrotach, podobnie w innych markach z wyższej półki. U mnie przy dzisiejszych upałach w 5 minut schłodziła wnętrze do 22 st., ja nie wiem czego oni oczekują od klimy w aucie. Albo ja jakiś dziwny jestem bo nie lubię się trząść z zimna w lecie.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-27, 05:27   

Obywatel MK napisał/a:
W Maździe 6 klima wcale szybciej nie chłodziła i też w nagrzanym aucie przez kilka minut chodzi na pełnych obrotach, podobnie w innych markach z wyższej półki.


To nie jest kwestia "szybciej" tylko "wcale" - przynajmniej w Dusterze.
Toto tylko udaje że chłodzi, na niższych obrotach dmuchawy nie robi tego wcale.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-27, 08:03   

Cav napisał/a:
ale latem z całą pewnością użytkownicy tego samochodu nauczą się metody szybkiego schładzania rozgrzanego wnętrza poprzez opuszczanie szyb w początkowej fazie jazdy.


To jest zalecane przy każdym samochodzie, więc to gadanie głupiego w tym teście.


Osobiście kompletnie nie mam problemu z szybkim schłodzeniem DD2 nawet w największe upały.

Cav napisał/a:
Tak czytelne działanie układów oszczędzania energii robi wrażenie taniości i jest cokolwiek irytujące, ale co zrobić..."


Nie wiem na jakim świecie żyje autor, ale oszczędzanie energii jest teraz w każdym samochodzie.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-27, 08:04   

Jaka temperatura powietrza z kratek?
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-27, 08:34   

Belphegor napisał/a:
Cav napisał/a:
ale latem z całą pewnością użytkownicy tego samochodu nauczą się metody szybkiego schładzania rozgrzanego wnętrza poprzez opuszczanie szyb w początkowej fazie jazdy.


To jest zalecane przy każdym samochodzie, więc to gadanie głupiego w tym teście.


Osobiście kompletnie nie mam problemu z szybkim schłodzeniem DD2 nawet w największe upały.

Cav napisał/a:
Tak czytelne działanie układów oszczędzania energii robi wrażenie taniości i jest cokolwiek irytujące, ale co zrobić..."


Nie wiem na jakim świecie żyje autor, ale oszczędzanie energii jest teraz w każdym samochodzie.


Zapewne autor po prostu wyczul dramatyczną różnicę w działaniu klimy, w porównaniu do jego wcześniejszych doświadczeń w normalnych samochodach, dlatego spróbował analizować przyczyny.

Ja miałem dokładnie takie same doświadczenia z klimą w DD - i to jest powód, dla którego na pewno drugiego nie kupię.
Nie jedyny, ale ważny.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-27, 09:50   

Cav, w końcu jest fajny silniczek w Dusterze i może Ci tęskno? Ja wróciłem do Dustera i jestem bardzo zadowolony, krok milowy w stosunku do D1. A w ostatnie upały jakoś się nie spociłem, a jeżdżę czarnym.

Co do dziennikaży, to mieli przecież wersję z automatyczną klimatyzacją, to sama powinna na początku mocniej dmuchać. Ja nadmuch zmniejszyłem ręcznie, bo mnie hałas drażni i te 150 metrów wietrzę auto, ale na prawdę nie ma co narzekać
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-27, 10:04   

Prezes napisał/a:
Cav, w końcu jest fajny silniczek w Dusterze i może Ci tęskno?


Jak czytam o braku 4x4 i automatu, oraz klimy to nieszczególnie.

Prezes napisał/a:

Ja wróciłem do Dustera i jestem bardzo zadowolony, krok milowy w stosunku do D1. A w ostatnie upały jakoś się nie spociłem, a jeżdżę czarnym.

Co do dziennikaży, to mieli przecież wersję z automatyczną klimatyzacją, to sama powinna na początku mocniej dmuchać.


No przecież pisali, że dmucha, tyle że bez efektu....

Prezes napisał/a:

Ja nadmuch zmniejszyłem ręcznie, bo mnie hałas drażni i te 150 metrów wietrzę auto, ale na prawdę nie ma co narzekać


Czyli co, wymyślili sobie?
Jakoś dziwnie zbyt znajomo te zeznania brzmiały.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-27, 10:48   

automatu w tCe mam nadzieję się doczekam - wtedy pewnie będzie decyzja o wymianie samochodu..
A 4x4 w automacie byłaby bajka - dla wielu. Dla mnie to już będzie pewnie za drogo

Kupuję nowe budżetówki po to, by mało dokładać do następnej i mieć zawsze nowe auto, którego nie trzeba naprawiać. Jak patrzę po znajomych w jakich cenach oni szukają aut, to ja w dopłacie do takiego auta przez 10 lat będę Dustera co 2 lata na nowego wymieniał. Ale to może być kwestia skali zarobkowej, przy innej kasie pewnie bym inaczej na to patrzył, do czego uczciwiesię przyznaję. Za to używki kupować, jeśli los pozwoli, nie zamierzam - chyba, że demo.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-27, 11:06   

Cav napisał/a:
Zapewne autor po prostu wyczul dramatyczną różnicę w działaniu klimy, w porównaniu do jego wcześniejszych doświadczeń w normalnych samochodach, dlatego spróbował analizować przyczyny.


Jeździłem wcześniej Passatem. Nie odczuwam dramatycznej różnicy. Może niecałą minutę wcześniej robiło się chłodno. Czyli praktycznie niezauważalnie.

Prezes napisał/a:
A 4x4 w automacie byłaby bajka - dla wielu. Dla mnie to już będzie pewnie za drogo


Na 4x4 z automatem bym nie liczył. Auto w bogatszej wersji podchodziło by pod 90-100 tys. zł. A Dacii za takie pieniądze nikt nie kupi. Przynajmniej w Polsce i przynajmniej teraz.
Może za 10 lat. Skoda startowała podobnie i teraz kwota 150-200 tys. za Superba może i jeszcze szokuje, ale chętni na zakup się znajdują.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-06-27, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-27, 11:15   

Prezes napisał/a:
automatu w tCe mam nadzieję się doczekam - wtedy pewnie będzie decyzja o wymianie samochodu..
A 4x4 w automacie byłaby bajka - dla wielu. Dla mnie to już będzie pewnie za drogo

Kupuję nowe budżetówki po to, by mało dokładać do następnej i mieć zawsze nowe auto, którego nie trzeba naprawiać.


Też bym tak chciał, ale to się kłóci z Dacią.
Ogromna awaryjność, ogromna utrata wartości - czyli coś dokładnie odwrotnego.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-27, 11:19   

Cav napisał/a:
Ogromna awaryjność


Dacii? Ogromna awaryjność? Choćby w porównaniu z tak gloryfikowanym w Polsce VW bardzo niska.

Cav napisał/a:
ogromna utrata wartości


Czego? Dacii? Popatrz po cenach używek i tego, jak długo normalne egzemplarze (nie zmęczone) czekają na klienta...
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-27, 11:47   

Cav napisał/a:
Ogromna awaryjność, ogromna utrata wartości

Ad. 1.
Wszystko zależy jak w każdej marce od szczęścia - mój d1 cały czas jeździ u przyjaciół (już ma 9 lat) i nic się nie zepsuło, tylko zużywanie części wymiennych, jak ostatnio akumulator - który i tak długo wytrzymał.
Mój aktualny D2 ma 26 tys. i póki co spokój

Ad. 2.
Procentowo może i duża utrata, jak auto za 68 tys. po 4-5 latach będzie kosztować ponad 40 tys., czyli utrata 28 tys. --> 467 PLN miesięcznie.. zgroza.. Auto "markowe" ze 150 tys. spadnie w tym czasie spokojnie o te 50 000 / 60 000, czyli dwa razy tyle.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-27, 12:56   

Cav napisał/a:

A skoro nawiew pracuje na maksymalnych obrotach, to już po chwili jazdy w korku można zauważyć, że obroty nawiewu uzależnione od ładowania akumulatora rosną nie wtedy, gdy przyspieszamy, lecz w chwili hamowania silnikiem – elektronicznie sterowany alternator stara się nie stawiać oporów wtedy, gdy jest to związane ze zużyciem dodatkowej porcji paliwa, tylko w miarę możliwości wtedy, gdy energia i tak się marnuje. Tak czytelne działanie układów oszczędzania energii robi wrażenie taniości i jest cokolwiek irytujące, ale co zrobić..."

Tak to jest, gdy próbuje się wyrób samochodopodobny oceniać jak samochód......


Raczej to kwestia nie samochodopodobności ale poddania się ekoterrorystom.
Bo słaba klima to nie efekt słabej sprężarki ale tego, że priorytetem jest mniejsze spalanie. Bo jesli rozumiem przy hamowaniu silnikiem klima działa dobrze? Czyli problem nei w sprzęcie ale w , nazwijmy to, oprogramowaniu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne