Recenzja fajna, aczkolwiek również nie zgodzę się, ze w Dustrze przy prędkości 90km/h jest głośno. Powyżej 120-130km/h może faktycznie jest głośniej, ale mi to osobiście nie przeszkadza, ale nie przy prędkości 90km/h
Mój Duster jest na Bridgestonach i szczerze ? Nie słyszę, żeby specjalnie szumiały.
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4225 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 11:09
Marek27 - jakim samochodem wcześniej jeździłeś. Inną dacią ? Pełna zgoda,opony mogą być problemem. Ktoś wie jaki dokładnie model jest na pierwszy montaż ?
Oczywiście kwestia głośności jest subiektywna, musiałbym mieć decybelomierz by czarno na białym porównać z innym modelem suva z gamy renault czy konkurencji. Dla mnie postęp w wygłuszeniu pojazdu - podwozia jest zbyt mały w stosunku do reszty zmian ocenionych na plus. Ja próbuje odszukać pozytywne zmiany w nowym modelu w stosunku do poprzednich generacji. Być może 1.5 dci z 6 biegową skrzynia lub 13 tce z 6 biegową będzie wyraźnie cichszy, zaś wielowahaczowe zwieszenie 4x4 będzie lepiej wybierało nierówności tłumiąc przy tym hałas.
Recenzja dotyczy tylko modelu 1.6 sce comfort
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2018-10-15, 11:12, w całości zmieniany 1 raz
@mekintosz dzięki za Twoje odczucia dotyczące tego akurat silnika, fajnie się to czyta. Z tego co widziałem i czytałem wcześniej, to wszyscy negują tą jednostkę, co pogłębiło mój niepokój dotyczący wyboru właśnie tego silnika do Dacii. Sam przekonam się w tzw. realu, ale że nie jestem rajdowcem, to taki silnik powinien wystarczyć.
Czy możesz podzielić się wiedzą, jak udało Ci się zejść do tak fajnej średniej w czasie testu? A jak kluczyk? Troszkę bieda, że się nie składa, no chyba, że ktoś wziął funkcję keyless. Sam trochę żałuję, że przycebuliłem te 1100 zł (chyba tyle, już nie pamiętam), a byłoby ciut nowocześniej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ArasBe 2018-10-15, 12:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4225 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 12:30
Silnik 1.6 jak się go mocniej przydusi wkręcając na obroty daje rade, choć to jednostka dla spokojnych kierowców. Kłopot w wygłuszeniu ale bardziej stawiam na prace wydechu, zwieszenia niż samej jednostki napędowej. Zużycie chyba dlatego,że jechałem jak dieslem 300 obr-3500 max często i nie dławił się o dziwo. Nie wiem , czy jest realne ale nawet jak będzie 7 średnio to dobry wynik. Czasem w mieście sa takie korki,że bez sensu jest kupować mocniejszy silnik , skoro się rzadko przekracza 90 km/h.
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4225 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 12:31
Marek1603 napisał/a:
Jedno co powiem to fabryczne continentale są głośnie i może dlatego je słychać.
Być może, warto spojrzeć na etykiete tej opony, zna ktoś model ? Jak wymieniłem w sandero zimowe z dębicy frigo na nowsze innej firmy też był szok, że można ciszej zima
Marek27 - jakim samochodem wcześniej jeździłeś. Inną dacią ? Pełna zgoda,opony mogą być problemem. Ktoś wie jaki dokładnie model jest na pierwszy montaż ?
Oczywiście kwestia głośności jest subiektywna, musiałbym mieć decybelomierz by czarno na białym porównać z innym modelem suva z gamy renault czy konkurencji. Dla mnie postęp w wygłuszeniu pojazdu - podwozia jest zbyt mały w stosunku do reszty zmian ocenionych na plus. Ja próbuje odszukać pozytywne zmiany w nowym modelu w stosunku do poprzednich generacji. Być może 1.5 dci z 6 biegową skrzynia lub 13 tce z 6 biegową będzie wyraźnie cichszy, zaś wielowahaczowe zwieszenie 4x4 będzie lepiej wybierało nierówności tłumiąc przy tym hałas.
Recenzja dotyczy tylko modelu 1.6 sce comfort
Nie wiem czy Marek27 to było do mnie, czy nie (przez pomyłkę), ale odpiszę bo takiego Marka nie znalazłem
Jeździłem mazdą 6 w kombi 2.0 z 2003 roku na przemian z Astrą G Bertone. W Astrze jest mega głośno powyżej 100km/h ponieważ szyby nie mają ramek. Mazda również posiadała relingi i szczerze ? Wydaje mi się, ze poziom głośności w środku był bardzo porównywalny.
@mekintosz mówisz, że silnik taki to dla spokojnych kierowców? Nie wiem czy takim kierowcą jestem, ale na pewno nie muszę być pierwszy na światłach. Przejechałem się takim modelem na tzw. jeździe próbnej i było całkiem fajnie, no chyba że byłem ciągle pod wrażeniem wielkości auta, wysokości siedzenia, haha..Teraz pozostaje tylko czekać te 6 tygodni, a potem jakaś fajna dłuższa trasa i oby nie było rozczarowania
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4225 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 21:31
Oczywiście chodziło o kolegę Maniek27
Napisałem swój punkt widzenia dotyczący tej wersji dusterka.Na pewno wyłożenie podwozia matą bitumiczną z aluminium spowoduje wielki progres ale nie wiem czy już chciało by się mi znów przerabiać "udoskonalanie samochodu" jak to poczyniłem w sandero. Akurat odczucia subiektywne dotyczące głośności nie są najważniejsze. Każdy ma inny poziom odniesienia oraz akceptacji.
Zastanawiałem się dziś, jak można sprobować zmniejszyć minusy zawieszenia oraz siedzeń.
Po pierwsze zakup opon o cichym indeksie toczenia czy jak to zwą teraz. Kolejny pomysł to przerabiany przeze mnie w sandero - doposażenie w maty grzewcze, które są fabrycznie naklejone na miękką gąbkę. Jak doposażyłem w nie swoją dacie we wspomniane maty siedzisko się utwardziło i było o wiele wygodniejsze w stosunku do oryginału bez tych mat. Kolejnym sposobem jest zamówienie mat plus tapicerki skórzanej. O światłach już pisałem.
Łukasz
Zastanawiałem się jak udoskonalić system audio, czy w dusterze III na podszybiu są zamontowane głośniki wysokotonowe ? Widać tam takie zaślepki ale to może być wszystko ;)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2018-10-15, 21:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4225 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-15, 21:39
ArasBe napisał/a:
@mekintosz mówisz, że silnik taki to dla spokojnych kierowców? Nie wiem czy takim kierowcą jestem, ale na pewno nie muszę być pierwszy na światłach. Przejechałem się takim modelem na tzw. jeździe próbnej i było całkiem fajnie, no chyba że byłem ciągle pod wrażeniem wielkości auta, wysokości siedzenia, haha..Teraz pozostaje tylko czekać te 6 tygodni, a potem jakaś fajna dłuższa trasa i oby nie było rozczarowania
Ja się cieszę, że moja jazda próbna była bardzo pouczająca, w odróżnieniu od tego co oferuje standardowo diler - przejazdu kilku km czasem tylko w ruchu miejskim.
Mam nadzieję, że będziesz zadowolony. Silnik 1.6 nie jest jakimś zawalidrogą, po prostu trzeba się go nauczyć by móc wykorzystać jego charakterystykę mocy i momentu. To jest podstawowa wersja, jednak wyraźnie lepsza od 1.6 105 Km od renault. Nie zauważyłem w tym egzemplarzu jakiś problemów z pracą silnika. Przypomniało mi się jedno specyficzne zachowanie się obrotomierza w przypadku zadziałania systemu start& stop. Myślałem, że wskazówka zejdzie do pola zero obrotów ale ona się utrzymywała w okolicach poniżej tysiąca. Dla osoby np słabo słyszącej przy pierwszym kontakcie mogło by to być mylące, że silnik wciąż pracuje.
Przypomniało mi się jedno specyficzne zachowanie się obrotomierza w przypadku zadziałania systemu start& stop. Myślałem, że wskazówka zejdzie do pola zero obrotów ale ona się utrzymywała w okolicach poniżej tysiąca. Dla osoby np słabo słyszącej przy pierwszym kontakcie mogło by to być mylące, że silnik wciąż pracuje.
Ciekawa sprawa z tą wskazówką, ale sądzę, że to jednorazowy wybryk obrotomierza, i coś było tam nie tak. U siebie nigdy z takim czymś się nie spotkałem. Przy zadziałaniu S&S , wskazówka zawsze spada do zera a poza tym, jak start stop zadziała to nie trzeba słuchać, przecież widać to na wyświetlaczu komputera, gdzie jest kontrolka działania S&S, taka ikona A jak zadziała, oraz A przekreślone jak nie działa.
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4225 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-16, 16:03
Ładnie działał, przy starcie silnika ( zapłonie ) przechodził diagnostyczny myk wskazówkami od zera do max i z powrotem, więc to nie to.
Na filmie widać ładnie, 2:45, stoję na światłach, A skreślone jest a wskazówka obrotomierza poniżej 1000 obr ale nie na zero. Jak ruszam zaskakuje silnik i gaśnie A. Wydaje mi się, że kontrolka tego systemu jak działa to jest A skreślone a nie samo A ?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 818 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-16, 16:43
A skreślone to jest jak system nie jest wyłączony przyciskiem, ale z jakiegoś powodu samoczynnie nie wyłącza silnika. A bez skreślenia jest gdy system wyłączy silnik.
Gdy A bez skreślenia miga, to znaczy, że silnik jest gotowy się wyłączyć, ale kierowca trzyma wciśnięte sprzęgło.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie.
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4225 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-16, 16:45
Belphegor napisał/a:
A skreślone to jest jak system nie jest wyłączony przyciskiem, ale z jakiegoś powodu samoczynnie nie wyłącza silnika. A bez skreślenia jest gdy system wyłączy silnik.
Gdy A bez skreślenia miga, to znaczy, że silnik jest gotowy się wyłączyć, ale kierowca trzyma wciśnięte sprzęgło.
hmm, może np klimatyzacja włączona nie pozwala mu zadziałać ?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 818 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-16, 16:48
System ma około 20 czujników, które odpowiadają za wyłączenie silnika. Wszystkie muszą dać "zielone światło", żeby system wyłączył silnik.
A więc teoretycznie system nie wyłączy silnika np. gdy:
- masz włączoną klimę automatyczną na jakąś temperaturę i nie została ona jeszcze osiągnięta
- turbosprężarka kręci się zbyt szybko
- olej jest zbyt gorący
- olej nie został rozprowadzony po silniku (np. w zimowe poranki)
I inne takie.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie.
Kochany, przecież widać, że system ci nie działał bo to A masz przekreślone, co oznacza , że S&S nie działa, więc silnik się nie zgasił .Na S&S działa wiele czynników, tak jak pisze kolega Belphegor, i nie zawsze wtedy działa.Ja też jak mam zimnawy silnik , to mi nie wyłącza.
Dzwoniłem do salonu. Teraz robią poprzednio zamówione auta, a nowe zamówienia przyjmują od stycznia 2019. Czekają na info od importera jakie będą silniki od nowego roku po zmianach ekooszołomów i nowe cennik. Ciekawe czy sprawdzą się Wasze spekulacje odnośnie pozostawienia bez zmian wersji podstawowej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum