Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-23, 17:27
route2000 napisał/a:
To dawno było wiadomo, przy napędzie 4x4 jedynka jest biegiem terenowym, więc na drodze wystarczy rozpocząć bieg od dwójki, bo szósty bieg skrzyni 6-biegowej odpowiada 5 biegowi skrzyni 5-biegowej przy napędzie 4x2.
Żeby tak było......
Niestety tak nie jest - jest krótki jak 5-tka w NORMALNEJ skrzyni 6 biegowej.
To dawno było wiadomo, przy napędzie 4x4 jedynka jest biegiem terenowym, więc na drodze wystarczy rozpocząć bieg od dwójki, bo szósty bieg skrzyni 6-biegowej odpowiada 5 biegowi skrzyni 5-biegowej przy napędzie 4x2.
Żeby tak było......
Niestety tak nie jest - jest krótki jak 5-tka w NORMALNEJ skrzyni 6 biegowej.
Bez takiej zajadłości, ale z bólem, muszę przyznać rację Cavowi. Piątka w mojej skrzyni jest dłuższa niż szóstka w 4x4 z tym samym silnikiem. Specjalnie kiedyś sprawdzałem dane przełożeń obu skrzyń. Rożnica nie jest wielka, ale jednak.
Czy ktoś potrafi wytłumaczyć co oznaczają litery (S) i (O) przy rozmiarach opon? Czy znane są rozstawy śrub mocujących koła (może nie potrafiłem odczytać ze zrozumieniem)?
Na stronie dacia.ro pojawił się konfigurator z cenami.
Nie wiem jak z wyposażeniem, ale ceny poszczególnych wersji zauważalnie niższe niż we Francji.
Wyrywkowo:
Essential 1.6sci 4x2 12.300 ojro (taniej o 1550)
Confort 1.2tce 4x2 14550 ojro (taniej o 2100)
Confort 1.5dci 110 4x2 15500 ojro (taniej o 2050)
Dlatego właśnie -- rzutem na taśmę -- zdecydowałem się na zakup Dustera właśnie teraz (czekam, czekam).
Dwójka może się wydawać miejscami nieco lepsza (6 poduszek, pełna regulacja kierownicy, lepsze fotele, ładniejsza deska -- chociaż na wizualkach widzimy tylko wersje z "telewizorem", który akurat kompletnie mnie nie interesuje) -- ale pytanie czy te zmiany nie odbiją się syndromem wieku dziecięcego.
Natomiast wierzę, że Duster A.D. 2017 jest możliwie dopracowanym autem -- bo jak zawsze u schyłku produkcji są najlepsze sztuki :)
Ostatnio zmieniony przez defunk 2017-11-29, 09:43, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-29, 09:49
Eeeee tam, mój z początku produkcji cały czas jeździ u przyjaciół, nie rozpada się, klima dobrze chłodzi.. a nowe potrafią przeciekać na deszczu. Z samochodem trzeba mieć farta.
Poza tym już drugi raz czytam o tym bagażniku, a jak się okazuje to nieprawda. A przejąłem się poprzednio tą informacją, bo dla mnie bagażnik ważna rzecz. Na dacia.ro jest konfigurator nowego Dustera i można zobaczyć dane techniczne i wygląd deski bez monitora i wiele innych. Polecam.
Na polski cennik czekam z niecierpliwością, bo mam chrapę na czarnego tCe.. Tylko automatu będzie żal..
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-29, 10:13
kakus napisał/a:
to w full opcji pewnie 100k pln pęknie
Konfigurator nowego Dustera na rumuńskiej stronie Dacii już działa- można się pobawić.
Po dorzuceniu "wszystkiego" do najdroższej wersji, wychodzi mi 20200 Euro.
Mniejszy od czego? Może po prostu podano wreszcie prawdziwą pojemność? Niemcy robili testy pojemności SUVów i Duster 4x4 wyszedł niewiele ponad 360 l (zapewne bez pojemników styropianowych pod podłogą wokół koła zapasowego... Wkładano do bagażnika półlitrowe kostki, co oddaje dość realne możliwości napełnienia bagażnika.
W artykule trochę baboli. Najtańsze 4x4 z dieslem 110 kosztuje w podstawie: 16150 eur. Z klimą, dzieloną kanapą, radiem, halogenami 17220 eur. (72600 zł)
U nas obecnie w Laureacie 69900 zł
Wyposażenia nie porównuję ale pewnie podobne.
Wg mnie różnica 5-8 tys jest dopuszczalna szczególnie, że auto bezpieczniejsze, lepiej wykończone i generalnie wg mnie ładniejsze.
Dla mnie optymalna wersja: 1,2 tce 4x4 comfort z dokupioną kierą w skórze, dostepem bezkluczykowym, czujnikami parkowania. Kolor niebieski metalik.
Koszt wg konfiguratora w Rumunii 17 tys. eur. czyli 71,6 tys zł. Wg mnie cena bardzo dobra.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum