Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-15, 16:50
Od dojrzałego dustera oczekiwałem solidnych 4 gwiazdek. Ma być nowe rozdanie niech będzie nowe podejście do bezpieczeństwa w daci. Ciągle się zastanawiam, czy w wersji z czujnikami parkowania czy kamerą cofania duster by dostał więcej punktów? Też zauważyłem ma plus zachowany słupek A w teście.
Od dojrzałego dustera oczekiwałem solidnych 4 gwiazdek. Ma być nowe rozdanie niech będzie nowe podejście do bezpieczeństwa w daci. Ciągle się zastanawiam, czy w wersji z czujnikami parkowania czy kamerą cofania duster by dostał więcej punktów? Też zauważyłem ma plus zachowany słupek A w teście.
Porównaj sobie ostanie testy Punto z tymi z początku produkcji. Ocena nie jest zbyt miarodajna.
3 gwiazki ale głównie przez brak elektronicznych "pomagajek" dla kierowcy
Zderzenie czołowe - kolosalna poprawa na tle poprzednika, tak samo boczne - brawo
Jedyne co się nie podoba to test z bocznym uderzeniem w słup - wydaje się być gorzej niż w poprzedniku - auto zostało dosłownie przecięte w 1/3 szerokości i dziwi mnie tak słaby wynik tak lekkiego auta
Generalnie jest dobrze - to i tak jest poziom 4/5 gwiazdek gdyby auto było testowane pare lat temu
Ostatnio zmieniony przez Ftt 2017-12-15, 21:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-15, 23:34
arnold napisał/a:
Porównaj sobie ostanie testy Punto z tymi z początku produkcji. Ocena nie jest zbyt miarodajna.
Nie żartuj, Duster golas pierwszej generacji dostałby pewnie max 2 gwiazdki idąc tym tropem.
Chodzi mi o to, że Renault zaprojektowało nowy samochód, rzekomo bezpieczniejszy niż poprzednik, i nie postarało się by dostał 4 gwiazdki. Znów zaczyna się pocieszanie, że mógł dostać mniej jak punto ? Pewnie nowy duster jest bezpieczniejszy bo musi ( nowe wymagania , więcej poduszek, kontrola trakcji etc ) niż starsze wersje ale nie tyle na ile się spodziewałem.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-16, 08:00
To samo zerogwiazdkowe Punto w 2005 miało ich pięć. Więc kup sobie mekintosz dziesięciolatka i będziesz czuł że jeździsz superbezpiecznym pojazdem. Nie to co jakiś badziewny Duster.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-12-16, 08:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-16, 13:42
Po co te wycieczki? Odpuść Dr0zda. Sam jeżdżę dacia z 2009 r i bez testów NCAP doskonale wiem, że każde nowo rejestrowane auto z rocznika 2017 klasy sandero jest bezpieczniejsza. Na szczęście przepisów wymagają coraz więcej systemów i rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo pasażerów oraz pieszych , mniej lub bardziej sensownych. Dzięki nim jeździmy samochodami o wiele bezpieczniejszymi niż 10-15 lat temu. Po prostu oczekiwania moje w stosunku do rozwiązań w zakresie ochrony pasażerów w nowym dusterze były wyższe niż ocenia to NCAP. Mamy się porównywać do dustera starego i cieszyć się że utrzymał dzielnie trzy gwiazdki, czy oczekiwać od daci większej staranności w dbaniu o życie i zdrowie uczestników ruchu jak to z powodzeniem czynią w Renault.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2017-12-16, 13:51, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-16, 13:52
No to niestety znacząco lepszą ochronę pasażerów zapewniają auta klasy D. Poziom bezpieczeństwa większości kompaktów czy SUV jest zbliżony. Mowa o nowych w klasie D konstrukcjach za 200k PLN i więcej.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-19, 17:46
ale nie ma w nim w zasadzie ani żadnych konkretów ani nowych informacji. A nazywanie nowego DD autem po liftingu jest dowodem na wyraźny brak wiedzy autora
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-19, 19:03
Dar1962 napisał/a:
ale nie ma w nim w zasadzie ani żadnych konkretów ani nowych informacji. A nazywanie nowego DD autem po liftingu jest dowodem na wyraźny brak wiedzy autora
Eeee tam, zmiany były niewiele większe niż przy wejściu DD FL.
Też inny środek głównie.
To co zmieniono z zewnątrz, może i technologicznie jest jakąś tam zmianą, ale dla użytkownika - żadną.
Płyta ta sama, ciasnota ta sama, napęd ten sam, silniki te same, opcje łączenia silników z napędem te same, wygląd różni się minimalnie....
Wg strony samar.pl najtanszy Duster ma na 100% kosztowac tyle samo co obecny - 39.900 zl. Nie wiem czy juz byla tutaj ta informacja, a nie moge czytac calego watku, wiec zapodaje - jak bylo - to mozna skasowac.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-20, 18:22
Marek1603 napisał/a:
Cav napisał/a:
Niemniej płyty podłogowe zmieniają, rzadko używają którejś przez 10 lat i dłużej, tak jak to Dacia ma w planie.
Każdy Inżynier ci powie, że jak coś jest dobre, spełniające swoje zadanie, to się tego nie zmienia dla własnego widzimisię.
Owszem.
Tyle że mówimy o płycie Dustera - ani to dobre, ani spełniające swoje zadania.
Samochody współcześnie robi się tak, aby były małe na zewnątrz, a duże w środku.
Duster przez płytę jest skonstruowany dokładnie odwrotnie.
Tak się robiło auta 50 lat temu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum