Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 21 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-18, 23:46
Przedwczoraj miałem okazję zobaczyć w salonie DD2 w wersji laureate. Z przodu i z boku bardzo ładne się prezentuje. Z białym nadwoziem atrakcyjnie komponują się czarne: pionowe listwy, progi i słupek B. Wsiadając odniosłem wrażenie, że elementy są lepiej spasowane (węższa szczelina wokół drzwi) - taki lepszy model.
W środku nie ma grama mojego Dustera ph2. Jest całkiem inaczej. Teraz jest: poziomo przebiegający kokpit, zmienione zegary i kolor podświetlenia. To się może podobać albo nie, kwestia gustu. Dwie rzeczy są zdecydowanie na plus: ładniejsze wykończenie tunelu (w DD1 jest wąski plastik, przypominający ten z poczciwego 126p). Tutaj mamy powiew XXI wieku. No i fotele. Są nieco twardsze, z ładną tapicerką i od razu poczułem się w nich wygodnie.
Zaskoczony jestem, jak malutka jest półeczka przed pasażerem, pomieści tylko okulary i telefon (jeżeli nie ma dużej przekątnej ). Mniejsza niż schowek nad radiem w DD1 ph2. Dobrze, że w ogóle jest. A w podłokietniku nie ma już litrowego schowka.
W trasie nie wypijesz też kawy z pasażerem, bo zagłębienie na filiżankę z przodu jest tylko dla jednej osoby.
Zmiany w stylistyce nadwozia i wnętrza odmłodziły DD o 10 lat, jest zdecydowanie bliżej głównego nurtu (chociaż kokpit wydawał mi się jaśniejszy niż w DD1 i samym plastikom trochę bliżej jest do tych z pierwszego Logana). Wnętrze jest wciąż tanie, ale inaczej.
To już nie jest ten "łobuz" z lat 2010-2017, tylko taka namiastka SUV-a (z akcentem na "namiastkę" ).
Trochę ponarzekałem, ale generalnie - ładne autko.
Ogladalem dzis nowego Dustera w kolorze bialym (jak moj). Generalnie autko fajne, mam wrażenie że bagażnik jakoś mniejszy. Te same materiały.
Na plus:
- wyswietlacz komputera
- tapicerka i fotele
- nowe lusterko wsteczne (chyba fotochromatyczne)
- przyciski na desce
Na minus:
- malutkie relingi w porównaniu do DD PH2
- alu felgi tez jakies takie :P
- poleczka malutka
- tylne lampy jak w Renegate
- bardziej cywilizowany????? (wg mnie to minus)
Generalnie ceny nie chcieli podac. Nie żaluje że kupiłem poprzednia generacje. Poczekam na lifting Dustera 2 :)
_________________ Another One Drives a Duster xD
Ostatnio zmieniony przez charger 2018-01-20, 18:35, w całości zmieniany 1 raz
Na plus:
- nowe lusterko wsteczne (chyba fotochromatyczne)
- przyciski na desce
Na minus:
- malutkie relingi w porównaniu do DD PH2
- alu felgi tez jakies takie :P
- poleczka malutka
- tylne lampy jak w Renegate
- bardziej cywilizowany????? (wg mnie to minus)
Generalnie ceny nie chcieli podac.
Nowe lusterko wsteczne, jak mi powiedziano, nie jest fotochromatyczne, ma tylko wielkie mocowanie do szyby. Czy przyciski okażą się wygodne - zobaczymy (mi też wydają się fajne).
Dobrze, że relingi są mniejsze niż obecnie, szkoda, że nie są opcją, lub nie są zdejmowalne (wiem, że to opinia odosobniona w tej grupie, ale duże spalanie i hałas, na które narzeka wielu, są w sporej mierze "zasługą" relingów). Alusy też mi się nie podobają, podobnie "stylizowane" stalówki są teraz brzydsze niż w ph1. Malutka półeczka to ogromny zawód. Pozwolę sobie zauważyć, że w imię bezpieczeństwa likwiduje się półeczki z deski.
Na plus:
- nowe lusterko wsteczne (chyba fotochromatyczne)
- przyciski na desce
Na minus:
- malutkie relingi w porównaniu do DD PH2
- alu felgi tez jakies takie :P
- poleczka malutka
- tylne lampy jak w Renegate
- bardziej cywilizowany????? (wg mnie to minus)
Generalnie ceny nie chcieli podac.
Nowe lusterko wsteczne, jak mi powiedziano, nie jest fotochromatyczne, ma tylko wielkie mocowanie do szyby. Czy przyciski okażą się wygodne - zobaczymy (mi też wydają się fajne).
Dobrze, że relingi są mniejsze niż obecnie, szkoda, że nie są opcją, lub nie są zdejmowalne (wiem, że to opinia odosobniona w tej grupie, ale duże spalanie i hałas, na które narzeka wielu, są w sporej mierze "zasługą" relingów). Alusy też mi się nie podobają, podobnie "stylizowane" stalówki są teraz brzydsze niż w ph1. Malutka półeczka to ogromny zawód. Pozwolę sobie zauważyć, że w imię bezpieczeństwa likwiduje się półeczki z deski.
Lusterko fotochromatyczne nie jest, ale w obudowie na szybie kryje się czujnik deszczu i zmierzchu.
Mniejsze relingi generują mniejszy hałas, który w Ph2 był właśnie nimi głównie powodowany.
Zmniejszenie półki w tym miejscu może wiązać się z bezpieczeństwem - w razie wypadku czym mniej luźnych przedmiotów na linii szyba-głowa, tym lepiej.
Wszystko wskazuje na to, że nowy model jest zwyczajnie bardziej przemyślany.
Powiem że widziałem w końcu na żywo - tak na szybko powiem że środek mi się spodobał; zewnętrznie mimo iż jest 2 cm wyższy to wydaje się mniejszy (niższy). Dupy nie urywa ale ma to coś. Z drugiej strony idzie w stronę innych marek - zapożyczania elementów z "innych marek". Czyli brakuje takiego swojego charakteru/stylu.
Ogólnie in plus. Choć przyznam że "starsza" wersja miała swój styl styl Dustera :). Ten jest jakiś taki ... trochę Range Rover, trochę Renegade, trochę Vitara; ten pionowy plastik na przednich błotnikach to chyba Defender? Gdzieś widziałem takie cóś ;). Nie zmieniło się jedno dalej przy wsiadaniu i wysiadaniu brudze sobie wewnętrzną część spodni na wysokości łydki o plastikowe poszerzenie progu ;).
Czekam na jazdy próbne, cennik i katalog akcesoriów.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-21, 15:49
ten pionowy wystający plastik za przednim kołem to poza ozdobą(?) - mam nadzieję - racjonalizatorski pomysł na skargi o piaskowanie tylnych nadkoli materiałem sypkim , który przednie koła wyrzucają przy lekkim skręcie
ten pionowy wystający plastik za przednim kołem to poza ozdobą(?) - mam nadzieję - racjonalizatorski pomysł na skargi o piaskowanie tylnych nadkoli materiałem sypkim , który przednie koła wyrzucają przy lekkim skręcie
No moje oko te pionowe formy wyglądają dziwnie, ich przeznaczenie trudno odgadnąć. Natomiast sam problem był chyba kiedyś lekko przewartościowany. Podobno w lakierze granatowym (nie-metalicznym) potrafił wystąpić (opisywano go na forum), ale w moim aucie przy 125 tys. km nie wystąpił (tj. dotąd nie zdarło mi lakieru). Fakt, że mam "chlapacze" (które nie są zbyt skuteczne).
Skoro chlapacze nie zdają egzaminu to może et za małe ....?
Tak, już o tym kiedyś było w odpowiednim wątku - używałem dwa rodzaje oryginalnych chlapaczy do DD i w obu wypadkach nie osłaniają kół/boków auta przed zachlapaniem dostatecznie (trochę osłony dają, ale nie dość).
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-21, 23:03
Prestige jest fajny, bo ma miękkie boczki w drzwiach i od razu ładne alusy. Jak sam myślę, który bym wziął to mi ten wychodzi, ale jeszcze się zastanawiam czy i kiedy.
Nie zmieniło się jedno dalej przy wsiadaniu i wysiadaniu brudze sobie wewnętrzną część spodni na wysokości łydki o plastikowe poszerzenie progu ;).
To może warto założyć takie stopnie i stawać na nich przy wsiadaniu, wtedy spodnie będą czyste
Zresztą jest to oryginalna część wyposażenia z dostępnych akcesorii do nowej Daci Duster, jak i poszerzenia nadkoli.
Prestige jest fajny, bo ma miękkie boczki w drzwiach i id razu ładne alusy. Jak sam myślę, który bym wziął to mi ten wychodzi.. ale jeszcze się zastanawiam czy i kiedy..
Wczoraj posiedziałem na konfiguratorze i porównałem obie opcje wyposażeniowe czyli Comfort i Prestige aby sprawdzić jakie są różnice w wersjach podstawowych. Co do ceny podstawowej Comfort z silnikiem 1.6 SCe 115 + lakier metalik wychodzi:
- z 4x4 61 050 zł
- z 4x2 53 660 zł
Prestige + lakier metalik
- 4x4 65 483 zł
- 4x2 58 094 zł
Jak ktoś nie chce metalicznego lakieru to zaoszczędzi jakieś 2280 zł.
Po sprawdzeniu różnic w wyposażeniu pomiędzy tymi wersjami wychodzą , że wersja Prestige posiada dodatkowo w serii :
- monitorowanie martwego pola
-regulacja lędźwiowa w siedzeniu przednim kierowcy
- Media Nav
-Tylna kamera cofania + czujniki
- srebrne relingi i lusterka oraz osłony zderzaka przód+ tył.
- koła z felgami 17" zamiast 16" ( felgi polerowane)
Wiadomo, że można wszystko osobno wedle życzenia dołożyć i do wersji Comfort, ale po wyliczeniu wychodzi nam to drożej o jakieś 1000 zł niż podczas wybrania od razu wersji Prestige.
Obydwie wersje w serii maja klimatyzację manualną a automatyczna jest opcją z dopłatą około 1300 zł.
Zastanawiam się , czy będzie jakakolwiek możliwość uzyskania jakiegoś procentowego upustu przy podpisywaniu umowy, i wywalczenia jakichś akcesoriów.
(Konfigurator jest na czeskiej stronie Daci - https://www.dacia.cz/
Można sobie zrobić tłumaczenie i w górnym pasku koło ikonki gwiazdki z prawej strony, klikamy w znaczek tłumaczenia i mamy po polsku, tylko nie wiadomo czy ceny będą się pokrywały, ale wielkich różnic raczej nie powinno być).
bierz klime automat
madia navi czy kamerę to wszystko można dołożyć ale nie klimatyzacje. Automatyczna klima to rzecz która mi najbardziej brakuje w daci , w lato nie przeszkadza ale w zime ciągle trzeba walczyć z pokrętłami bo raz jest za ciepło raz za gorąco. W drugim aucie mam na stałe 20 C i niczego nie zmieniam miesiącami.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-01-22, 11:17, w całości zmieniany 3 razy
Wolałbym prestige tylko w wersji prestige nie ma lpg! i to najbardziej mnie wkurza, upatrzyłem sobię 1.6 z lpg ale ze wszystkim co chce wychodzi jak prestige. Dlaczego nie ma LPG w prestige z czego to wynika?
Nawet nie wiedziałem , że wersja wyposażeniowa wiąże się z LPG, myślałem , że tylko rodzaj napędów czyli , że dostępny jest tylko z 4x2. Opcją jest zakup wersji jaka kogoś interesuje i wtedy samemu można dołożyć gaz , tylko tu jest sprawa gwarancji. Istnieje chyba możliwość montażu gazu, chociaż nie wszędzie np. w salonie lub warsztacie poleconym przez salon i wtedy serwisowanie auta u nich tzn. w tym serwisie, gdzie salon, wtedy uwzględniają gwarancję, tak miałem z nowym Hyundai i30, który 2 lata temu kupiłem córce. Jak dzwoniłem z zapytaniami odnośnie LPG po dealerach to sami mi taką opcję proponowali.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-01-22, 13:34, w całości zmieniany 2 razy
ten stopień jest dla wyglądu, (...)przydaje się przy myciu dachu
I załadunku rowerów na bagażnik dachowy. Poza tym, znakomicie zbiera błoto, które przednie koła wychlapują na boki auta. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nie brudzimy szosy. No i zmniejsza prześwit w tym miejscu, co rzeczywiście jest znakomitym rozwiązaniem, podobnie jak owa lukrowana rama uczepiona z przodu.
Zainteresowało mnie natomiast olistwowanie, a dokładniej - brak naklejki na tylnym nadkolu, dokładnie w tym miejscu, gdzie wali błoto spod przednich kół (może w tym modelu nie wali?).
Wracając do "stopnia bezużyteczności" - nowy model ma znacznie mniej wystający w bok próg, więc łatwiej będzie wsiadać i wysiadać nie brudząc spodni - takie mam wrażenie z pierwszego wejścia do auta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum